X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לב רם. מתחייב להחלטות ענייניות ומקצועיות [צילום: גלי צה"ל]
טל לב רם נכנס לנעלי המפקד: "עובדות בגלי צה"ל קודמות לעמדות"
לאחר שנתיים שנים ללא מפקד קבוע, טל לב רם נכנס לתפקיד מפקד גלי צה"ל ומתחייב לשקף את מגוון הקולות בחברה, תוך שמירה על שיח ממלכתי מכבד והקפדה על אתיקה עיתונאית לב רם, בוגר התחנה, שירת ככתב צבאי לפני שעזב לפני 6 שנים
בנימה אישית
קטע מנאומו של מפקד גלי צה"ל הנכנס
▪  ▪  ▪
"לפני קצת יותר משנה וחצי, הובהל בני במצב קשה מאוד לבית החולים . בזכות הרבה אנשים מופלאים, אשתי הנמרה ותפקודה, הקהילה במושב, מד״א, המנתחים בשיבא השיקום המופלא של ספרא, אני מניח שאני יכול לקחת על עצמי את התפקיד המדהים הזה. אבל זה לא העניין כמו מה שכתבתי אז כחודש לאחר האשפוז: 'לצד נקודות האור הרבות הנגלות לעינינו, בתקופה הזאת גם מחלחלת בי ההבנה הקשה והמורכבת כי באזורים רבים מדי, ולא רק באזורי הפריפריה, הזדמנות לשעת זהב וטיפול מציל חיים מהטובים בעולם שבני זכה לו, לא היו מתאפשרים בחלון הזמנים הנדרש. זכות המינימום לקבל לכל הפחות מענה מציל חיים נאות במקרה חירום'. כל אחד ותחומו ומה שמעניין אותו תפעלו לייצר שינוי, להשפיע - דווקא במקומות שאינם נמצאים בקדמת הבימה- תעשו עיתונות מתוך שליחות ונצליח.

לאחר שנתיים, שבהן על תחנת הרדיו גלי צה"ל פיקדו ממלאי-מקום, גלית אלשטיין ודני זקן, נכנס לתפקידו (3.3.24) מפקד קבוע לתחנה, טל לב רם. כהונתו צפויה להימשך כארבע שנים.
לפני יותר מעשרים שנה, בהיותו קצין קרבי בלימודים החלה כמעט במקרה הקריירה העיתונאית של לב רם, כאשר עבד בהתנדבות בתחנה במקביל ללימודים האקדמאיים. "החיילים, המפיקים והכתבים הצעירים היו אז המורים שלי, שלימדו אותי את רזי המקצוע" סיפר.
בפתח נאומו החגיגי הודה לחיילים, לשוטרים וללוחמי מג"ב שנלחמים עבור המדינה. "לכם ולגבורתכם אנחנו מצדיעים היום. כתחנת שידור ציבורית-צבאית-פטריוטית, נהיה לכם בית לגבורתכם, לחוויות היום, לנקודות האור הבוהקות, לאחדות השורות ולחימת האחים כתף אל כתף. נביא לשידור את הבעיות והמצוקות שלכם, גם כאשר חשיפת האמת תהיה נוחה פחות למערכת. החברה הישראלית זקוקה לשיח אחר, מלכד ולא משסע, מחבר ולא מפרק. שיח נוקב לעיתים, ויכוח לגיטימי ודמוקרטי על אמונות, אידאולוגיות ותפיסות חיים שונות, אבל כזה שמתנהל באופן אחר לחלוטין מהימים שקדמו לשבעה באוקטובר".
ז"ה צו השעה - אין בלתו וזה המצפן וקול התדר - שאליו אני מבקש לכוון כמפקד גלי צה״ל, שיבוא לידי ביטוי בשידורינו ובשיתופי פעולה חברתיים שבהם גלי צה״ל חייבת להיות מעורבת: בפריפריה, בעידוד גיוס, בקידום אוכלוסיות מוחלשות, בחיזוק חיבורים בחברה הישראלית המשוסעת לעיתים".
טל לב רם, בוגר התחנה, עזב את גלי צה"ל לפני שש שנים, כאשר תפקידו האחרון בה היה כתב צבאי, תפקיד אותו ממלאים היום דורון קדוש ואמיר בר שלום.
כמפקד התחנה, הוא מתחייב ש"התחנה כיחידה צבאית תשקף את מגוון הקולות בחברה הישראלית, תוך שמירה על שיח ממלכתי מכבד והקפדה יתרה על אתיקה עיתונאית, יושרה והגינות".
כזכור, ניסה המפקד היוצא דני זקן לנסות לקדם קוד אתי לתחנה, אך לנוכח התנגדות מצד כמה שדרנים ותיקים התקפל, וויתר על כוונתו. לב רם, בנאום הכניסה שלו, רמ לאפשרות שידרוש קוד אתי לתחנה, ואמר: "עובדות, תחקיר ואימות נתונים קודמים לעמדות ולמחשבות אישיות. החלטות ענייניות ומקצועיות, הן אלה אשר להן אני מכוון את דרך קבלת ההחלטות בניהול התחנה וכוח האדם שלה - ולא כל שיקול אחר".
על כוונותיו באשר לעתיד התחנה אמר: "התחנה תפעל בפיקודי לחיזוק הקשר לקהל היעד המקורי שלה, והם החיילים וצה״ל, וזאת גם בשעות מרכזיות בשידורי התחנה.
דרך ארוכה ואתגרים עצומים לפנינו. ההחלטה של ועדת מנכ״ל משרד הביטחון אייל זמיר, להשאיר את התחנה בצה״ל היא הזדמנות נדירה - חובת ההוכחה עלינו, כי זכות קיומה של גלי צה״ל כתחנה צבאית היא לא בגלל מה שהייתה אלא בגלל תרומתה הנוכחית והעתידית לחברה הישראלית. זה בידנו ואני בטוח בהצלחתנו".
המפקד הנכנס הודה לשר הביטחון יואב גלנט, לרמטכ״ל רב אלוף הרצי הלוי ולוועדת האיתור על האמון שנתנו בו. לדבריו, גלי צה״ל תמשיך להיות בשטח, כפי שהדבר בא לידי ביטוי במלחמה.
בסיום נאומו, ביקש לב רם להצדיע לחיילי צה"ל הלוחמים והזכיר את המשפחות השכולות ומשפחות החטופים.

תאריך:  03/03/2024   |   עודכן:  03/03/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טל לב רם נכנס לנעלי המפקד: "עובדות בגלי צה"ל קודמות לעמדות"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שידור ציבורי
איתמר לוין
הכתב הצבאי יהיה המפקד הקבוע לאחר שנתיים וחצי של ממלאי-מקום    הועדף על פני העיתונאיות נורית קנטי ואילאיל שחר-ליס
עידן יוסף
שר התקשורת שיגר מכתב לרואי החשבון המבקרים של התאגיד בדרישה לעריכת ביקורת מיוחדת ולמסירת מידע בעניין הפקה של התאגיד שבה הושקעו כ-600 אלף ש"ח בפרק אחד    ״אין זה סביר שהתאגיד ינהג בפזרנות בכספי הציבור שהופקדו בידיו״
עידן יוסף, אלי אלון
העיתונאי ואיש התרבות ערך והגיש בגלי צה"ל את תוכנית הדגל "בילוי נעים" במשך יותר מ-40 שנה, וזכה על כך בשלל פרסים    גל"ץ תשדר תוכניות לזכרו
עידן יוסף
שר התקשורת שלמה קרעי פנה במכתב חריף לחברי מועצת התאגיד לגבי שידורי מכאן 33 ודרש מהם לפעול נגד הפרות חוק מצד הערוץ    דורש למנות מבקר לשידורי הערוץ, דובר ערבית יוצא צבא, שידווח באופן שוטף על פעילותו
עידן יוסף
תוצאות הליך המיון החדש: 53% מהמתגייסים החדשים הם תושבי הפריפריה או יוצאי אוכלוסיות מיוחדות לעומת פחות מ-10% במחזורי גיוס קודמים    14 מבין 52 פרחי העיתונות החדשים הם יוצאי החינוך הדתי    השינוי נבע מהחלטת מ"מ מפקד גלי צה"ל, לרדד את תנאי הסף ולהתמקד במיומנויות עיתונאיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il