X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החוב כלפיו: 280 מיליון שקל [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
מחלוקת על שכר טירחת נאמנים בפרויקט בקרית גת
נאמני חברת הבנייה מחאמיד תופיק מבקשים 7.2 מיליון שקל תמורת הטיפול בפרויקט בן 500 דירות בנק הפועלים: סכום מופרז שאינו עולה בקנה אחד עם הוראות הדין

מחלוקת על שכר טירחה שמבקשים הנאמנים בהליכי חדלות הפרעון של חברת הבנייה מחאמיד תופיק. הנאמנים מבקשים 7.2 מיליון שקל תמורת הטיפול באחד הפרויקטים של החברה, ואילו בנק הפועלים - הנושה העיקרי שלה - טוען שהסכום מופרז.
חברת תופיק פועלת מזה 30 שנה ולדבריה הקימה אלפי יחידות דיור (כולל מגדלי יוקרה ברחובות, נס ציונה, קרית גת, מודיעין, חריש ועוד), קריות חינוך ותחנות רכבת. היא נכנסה להליכי חדלות פרעון בדצמבר 2021, כאשר דיווחה על חובות בסך 360 מיליון שקל וטענה שקריסתה נובעת ממגיפת הקורונה. בנק הפועלים הגיש תביעת חוב העומדת על 280 מיליון שקל. נאמני החברה הם עוה"ד ארז חבר, ליאור מזור ורון חכים.
בחודש ינואר ביקשו הנאמנים מסגנית נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה, בטינה טאובר, לפסוק את שכרם בנוגע לפרויקט "אחדות 3" בקרית גת. הפרויקט כולל 500 דירות ב-12 בניינים, הוא מוקם בידי קבוצת רכישה וחברת תופיק אמורה הייתה להקימו תמורת 270 מיליון שקל. לאחר תחילת הליכי חדלות הפרעון, החלה החברה לפעול באמצעות הנאמנים להשלמת הפרויקט.
לדברי הנאמנים, הם נתקלו בקשיים ניכרים, כולל בשל התנהגות לעומתית של חברי הקבוצה (כולל התקפות פיזיות) וחברת הפיקוח מטעמה, וגם בדמות התמודדות עם גורמים פליליים. לבסוף הושג הסכם פשרה עם הקבוצה, אשר חסך לחברה מיליונים רבים ומנע תביעת עתק נגדה. הם טענו שהשקיעו מאות שעות עבודה, ולכן הם זכאים הן לשכר ניהול, הן לשכר תמורת מיליוני שקלים שגבו וערבויות שהחזירו, והן לתוספת מאמץ בסך 50% - ובסך-הכל כאמור 7.2 מיליון שקל.
בתגובתו אומר בנק הפועלים, כי "שכר הטרחה המבוקש בבקשה, שמתייחס לפרויקט בנייה אחד בלבד מבין פרויקטים נוספים ועבודות שונות שבוצעו על ידם ושאף בגינם הנאמנים יהיו זכאים
לשכר, מופרז ומוגזם בכל קנה מידה. זאת, אף אם נקבל את טענת הנאמנים באשר להיקף השעות שהושקע על ידם ביחס לפרויקט אחדות 3 ('מאות רבות של שעות'), כאשר מרבית רכיבי השכר המבוקשים אינם הולמים ואינם מתיישבים עם הוראות הדין והנחיות הממונה על הליכי חדלות פירעון בעניין שכר טירחת בעלי תפקיד".
לדברי הבנק, הוא מודע להליכים שהתנהלו סביב הפרויקט, אך מדובר בחלק מהפעילות הרגילה והטבעית של הנאמנים כבעלי תפקיד. ההליכים מול קבוצת הרכישה היו חלק מתיק חדלות הפרעון ולא הליכים נפרדים המצדיקים שכר טירחה נפרד. עוד טוען הבנק, כי החזרת ערבויות - בגינה מבקשים הנאמנים 4.2 מיליון שקל - איננה תקבול המגיע לקופת ההליך ולכן לא מגיע להם תתשלום עבורה.

תאריך:  04/03/2024   |   עודכן:  05/03/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחלוקת על שכר טירחת נאמנים בפרויקט בקרית גת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
בעל השליטה בקבוצת ישראייר הודיע על כוונתו להשתתף בהנפקת אגרות החוב של הקבוצה, במסגרת המכרז לציבור
עידן יוסף
דוח של שליחת האו"ם לעבירות מיניות מאשר מעשי אונס המוניים ועבירות מין שיטתיות שבוצעו על-ידי חמאס, ומביע חשש לגבי מעשים דומים כלפי חטופים בשבי חמאס    משרד החוץ דוחה את הקריאה לחקור טענות פלשתיניות דומות כנגד ישראל וקורא לכינוס מועצת הביטחון    שר החוץ: להכריז על חמאס ארגון טרור, להטיל עיצומים על מדינות התומכות בו ולסלק את אונרא מעזה
איציק וולף
עו"ד שי אהרונוביץ מבהיר כי רשות המיסים מעולם לא הייתה במצב שבו היא מתמודדת עם תביעות נזקים בכמות גדולה פי שישה מזו שהייתה במלחמת לבנון השנייה    "לא היינו במצב כזה מעולם, מנסים לשלם מהר, אבל כוח האדם של רשות המיסים מוגבל"
יפעת גדות
מטבע נדיר מימי מרד בר כוכבא ועליו כתב עברי קדום    על המטבע מופיע הכיתוב "שנה אחת לגאלת ישראל"    התגלה בשמורת הטבע מצוק ההעתקים במסגרת מבצע סקר מערות מדבר יהודה שמנהלת רשות העתיקות בשיתוף עם משרד המורשת וקצין מטה ארכיאולוגיה במנהל האזרחי    לצד מטבע זה, התגלו שלושה מטבעות מרד נוספים הנושאים את השם "שמעון"    הציבור מוזמן להצטרף למבצע חפירות במדבר שיחל בעוד שבוע
עידן יוסף
ראש האופוזיציה לפיד: "למדינה אין מספיק חיילים, ואין שום מקום אחר שממנו אפשר לגייס חוץ מאשר מקרב הצעירים החרדים"    שר האוצר סמוטריץ': "המשק הישראלי חוזר לעבוד. הוא חי, בועט ונושם. המשקיעים והשווקים מביעים אמון בכלכלה של ישראל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il