X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מבזקים

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק מגבלות על חזרתו של מורשע במעשה טרור לסביבת נפגעי העבירה, התשפ"ד-2024 של חברות הכנסת לימור סון הר-מלך ואתי עטייה, אליה הוצמדו הצעות של חברי הכנסת אריאל קלנר, עודד פורר וקבוצת חברי כנסת בקריאה הטרומית. 25 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול 5 שהתנגדו, והיא תוחזר לדיון בוועדה לביטחון לאומי.
מוצע בה לקבוע כי בית המשפט יהיה רשאי להטיל מגבלות על חזרתו של מורשע בעבירות אלימות שהן עבירות טרור לסביבת נפגעי העבירה או לסביבת קרובי משפחתו מדרגה ראשונה, כגון מגבלות על מקום המגורים, עבודה או לימודים בקרבת מקום העבודה, מגורים או לימודים של נפגעי העבירה.
עוד מוצע להסמיך את בית המשפט לקבוע את תקופת הזמן בה יחולו המגבלות, האזור בו יחולו המגבלות, וכן למנות מומחה מטעמו כדי לחוות דעתו על מצב נפגעי העבירה. בנוסף, מוצע לקבוע זכות עיון חוזר, ערר וערעור למבצע העבירה שהוטלו עליו המגבלות האמורות, וכן לקבוע חובת דיווח לכנסת בעניין אכיפת החוק.

תאריך:  04/03/2024   |   עודכן:  04/03/2024
+יו"ר ועדת הכלכלה דורש הסברים לסיבות שהובילו לעלייה בתעריף החשמל ל-2024
23:11 04/03/24  |  עידן יוסף

ועדת הכלכלה דנה בעלייה בתעריף החשמל לשנת 2024. בפתח הדיון הזכיר היו"ר ביטן כי בישיבות קודמות שקיימה הוועדה נמסר כי תעריף החשמל צפוי היה לרדת ב-2.5%, ולכן לא ברור כיצד הגענו למצב שהתעריף דווקא עלה ב-2.6% וביקש הסברים. הוא הוסיף כי ישנה טענה שחברת ניהול משק החשמל, נגה, קיבלה 1.7 מיליארד שקל.
ראש אגף מקרו ברשות החשמל, איתי גוטגליק, הסביר כי התעריף היה צריך לעלות ביותר מ-2.6%, בשל שינוי בשערי המטבע, האינפלציה, העלייה במדד וגורמים נוספים. מנכ"ל חברת החשמל, מאיר שפיגלר, האשים כי הרשות מתנהלת בצורה מופקרת ופוגעת באינטרס הממלכתי. "הם עושים בכסף כבתוך שלהם ופוגעים ביכולת של חברת החשמל לתת מענה לצרכנים בשגרה ובחירום. גרעו מחברת החשמל 1.2 מיליארד שקל והעבירו אותם ועוד 500 מיליון לנגה. גם לי מותר לדעת מה עושים עם כספי שוק החשמל", אמר.
היו"ר ביטן ביקש לדעת למה חברת נגה קיבלה 1.7 מיליארד שקל על חשבון התעריף. מנהלת מחלקת הכספים של נגה, אילנה רוזנברג, אמרה כי יש חוסר איזון ופער של 1.2 מיליארד שקל בין הרכישות שבוצעו להכנסות והתעריף אמור לסגור את הפער הזה. לדבריה, נגה עדיין בגרעון והתעריף של 2024 לא סיפק את כל ההוצאות בסך 1.9 מיליארד שקל.
ביטן שאל ממה נוצר הפער, איך זה משפיע על התעריף ומה נעשה בכסף ממכירת תחנת אשכול ואמר: "המשק הסגור לא מקובל עלי. בשיטה הזו התעריף בחיים לא ירד. תמיד תהייה אינפלציה וצורך בהשקעות. בשביל מה עשינו את הרפורמה שבסוף לא יצא ממנה כלום? נעשה דיון מיוחד רק בנושא הזה. אני לא מתכוון להרפות מהנושא הזה, צריך לספק הסבר לציבור. איך יכול להיות שמוכרים את אשכול וזה לא בא לידי ביטוי בשום דבר", אמר. הוא סיכם את הישיבה וביקש לבחון מחדש את המדיניות בענף, הן מבחינת ההשקעות והן מבחינת מחיר החשמל, כדי לבחון כיצד ניתן להתייעל ולהפחית הוצאות, ושב והזכיר כי יכנס את הוועדה לדיון ברפורמה.

+בני משפחות החטופים התפרקו: "לא זכאים לטיפול נפשי"
22:10 04/03/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

המשפחות העידו בוועדת הבריאות על דיכאון, חוסר-תפקוד, תשישות נפשית ופיזית, ירידה במשקל, חוסר-שינה, עלייה בצריכת תרופות פסיכיאטריות ואובדן כושר עבודה  ▪  יו"ר הוועדה התחייב כי בני המשפחות ימשיכו ויהיו זכאים כולם להמשך הטיפול - גם לאחר שחרורם

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+בקריאה ראשונה: פיקוח על כלבים משוטטים באזורי ספר
21:18 04/03/24  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק להסדרת הפיקוח על כלבים (הוראת שעה - חרבות ברזל), התשפ"ד-2024. 6 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול 2 מתנגדים, והיא תועבר לדיון בוועדת הכלכלה.
מוצע לקבוע, בהוראת שעה עד ה-31.12.2024, כי הרופא הווטרינר העירוני בתחומן של רשויות מקומיות הסמוכות לגדר המערכת עם רצועת עזה, יוסמך להורות על המתת כלבים שאינם מסומנים, וזאת אף אם טרם חלפו 10 ימים מיום הבאתם לכלבייה העירונית. המתה כאמור תתאפשר רק במקרים בהם נמצא כי הכלבים אינם בני שיקום ואימוץ בשל מצבם הבריאותי או ההתנהגותי וכי אין גורם אחר לפי החוק שניתן למסור לו אותם.
עוד מוצע להסמיך את שר החקלאות ופיתוח הכפר, באישור ועדת הכלכלה של הכנסת ולאחר התייעצות עם מנהל השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, לקבוע כי סמכות דומה תינתן בעניינים של כלבים משוטטים לא מסומנים בתחומי רשויות מקומיות בטווח של עד 10 קילומטרים מגבול לבנון.

+מכון התקנים יעביר לאוצר המדינה 105 מיליון שקלים
20:03 04/03/24  |  

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק התקנים (תיקון מס' 18), התשפ"ד-2024. 11 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול מתנגד אחד, ללא נמנעים.
כחלק מהתאמות תקציביות לשם התכנסות למסגרות הפיסקליות לשנת 2024 ואילך, בשל הוצאות הנגרמות ממלחמת "חרבות ברזל", נקבע כי מכון התקנים יעביר לאוצר המדינה סכום חד פעמי של 105 מיליון שקלים חדשים מהעודפים הצבורים של המכון, בתוך שישה חודשים מיום תחילתו של החוק המוצע.

+בקריאה ראשונה: הרשויות המקומיות תשתתפנה במימון העתודה בתקציב המועצות הדתיות
20:02 04/03/24  |  

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק שירותי הדת היהודיים (תיקון מס' 27) (רזרבה לכיסוי הוצאות), התשפ"ד-2024. 10 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול מתנגד אחד, והיא תועבר לדיון בוועדת הכספים.
משנת התקציב 2024 והלאה עולה נחיצות להסדיר את סוגיית הפרשת הרזרבה לכיסוי הוצאות במסגרת תקצוב המועצות הדתיות, וזאת עבור הוצאות נדרשות של המועצות הדתיות אשר לא היה ניתן לצפות אותן מראש בתחילת שנת הכספים. לפיכך, מוצע כי הפרשת סכום הרזרבה תיקבע בחוק, ולא בהחלטת ממשלה בלבד, לרבות השתתפותן של הרשויות המקומיות בסכום הרזרבה.

+נדחתה הצעת אי-האמון שהגישה סיעת יש עתיד
17:50 04/03/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ראש האופוזיציה לפיד: "למדינה אין מספיק חיילים, ואין שום מקום אחר שממנו אפשר לגייס חוץ מאשר מקרב הצעירים החרדים"  ▪  שר האוצר סמוטריץ': "המשק הישראלי חוזר לעבוד. הוא חי, בועט ונושם. המשקיעים והשווקים מביעים אמון בכלכלה של ישראל"

השר מיקי זוהר וח"כ אופיר כץ [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+הבנקים ישלמו למדינה 2.5 מיליארד ש"ח סה"כ בשנים 2024 ו-2025
15:29 04/03/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

מסגרת המנגנון שנקבע, הבנקים ישלמו 6% מהרווח שיפיקו על פעילותם בישראל בכל אחת משנים אלה  ▪  במסגרת השיח בין הצדדים, התחייבו הבנקים לדרישת הוועדה כי יקימו קרן הלוואות בתנאים משופרים לטובת אנשי מילואים בעלי עסקים קטנים בגובה 100 מיליון ש"ח ובמקביל מאריך בנק ישראל את מתווה חרבות ברזל

[צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+"העצורים מיוצגים ע"י עו"ד במימון פרטי"
11:35 04/03/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

ועדת חוקה החלה לדון בהצ"ח למניעת ייצוג למחבלי מתקפת החמאס ע"י הסנגוריה הציבורית  ▪  נציג הסנגוריה הציבורית: "אנחנו 5 חודשים מתחילת האירועים והסנגוריה הציבורית לא מייצגת באף אחד מהמקרים"  ▪  היו"ר רוטמן הודיע שלא יקדם בינתיים את הצ"ח כל עוד ברמה הפרקטית הייצוג לא בא מכיסה של המדינה

[צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריאל קלנר / Ariel  Kallner  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בקריאה ראשונה: מגבלות על חזרתו של מורשע בטרור לסביבת נפגעי העבירה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
עידן יוסף
ראש האופוזיציה לפיד: "למדינה אין מספיק חיילים, ואין שום מקום אחר שממנו אפשר לגייס חוץ מאשר מקרב הצעירים החרדים"    שר האוצר סמוטריץ': "המשק הישראלי חוזר לעבוד. הוא חי, בועט ונושם. המשקיעים והשווקים מביעים אמון בכלכלה של ישראל"
מירב ארד
מסגרת המנגנון שנקבע, הבנקים ישלמו 6% מהרווח שיפיקו על פעילותם בישראל בכל אחת משנים אלה    במסגרת השיח בין הצדדים, התחייבו הבנקים לדרישת הוועדה כי יקימו קרן הלוואות בתנאים משופרים לטובת אנשי מילואים בעלי עסקים קטנים בגובה 100 מיליון ש"ח ובמקביל מאריך בנק ישראל את מתווה חרבות ברזל
מירב ארד
ועדת חוקה החלה לדון בהצ"ח למניעת ייצוג למחבלי מתקפת החמאס ע"י הסנגוריה הציבורית    נציג הסנגוריה הציבורית: "אנחנו 5 חודשים מתחילת האירועים והסנגוריה הציבורית לא מייצגת באף אחד מהמקרים"    היו"ר רוטמן הודיע שלא יקדם בינתיים את הצ"ח כל עוד ברמה הפרקטית הייצוג לא בא מכיסה של המדינה
מירב ארד
מירב ארד
אמר בדיון בוועדת המדע והטכנולוגיה: "יש סימוכין רבים שהחלטה לבטל את כלל הפרסים נבעה מכך שהוועדה עמדה להמליץ עלי כזוכה בפרס"    הוסיף: "השר לא פעל על דעת עצמו אלא על-פי הוראות מגבוה. הוא הפעיל לחצים כבדים לחזור מהכוונה להמליץ עלי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il