X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הנגבי היום בבית המשפט [צילום: חיים גולדברג, פלאש 90]
"סבן איים למנוע מנתניהו פגישה עם הילארי קלינטון"
פילבר טען בפברואר 2017, כי בעלי פרטנר דאז העלה את האיום לפני הבחירות בארה"ב ב-2016 כאשר נדונה האפשרות של ביטול ההפרדה המבנית בבזק הנגבי: פילבר לא אמר לי דבר בשמו של נתניהו ולא דיברתי עם נתניהו על בזק

שלמה פילבר טען בפברואר 2017, כי חיים סבן איים למנוע מבנימין נתניהו פגישה עם הילארי קלינטון - אם תיבחר לנשיאת ארה"ב - אם משרד התקשורת יקדם את ההפרדה המבנית של בזק. התרשומת של פילבר הוצגה (5.3.24) בחקירה הנגדית של ראש המטה לביטחון לאומי, צחי הנגבי, במשפט נתניהו.
הנגבי קיבל את סמכויותיו של נתניהו (שהיה אז גם שר התקשורת) בנוגע לקבוצת בזק בחודש יולי 2016, ובחודשים פברואר-מאי 2017 היה ממלא מקום שר התקשורת. נתניהו מינה את פילבר - עד מדינה בתיק 4000 - למנכ"ל המשרד והוא המשיך בתפקיד גם בתקופתו של הנגבי. סבן היה אז בעל השליטה בחברת פרטנר ומקורב מאוד לקלינטון, שהתמודדה ב-2016 על נשיאות ארה"ב.
בחקירתו במשטרה, אשר הוגשה במקום עדות ראשית, אמר הנגבי, כי ביקש מפילבר לעכב את הטיפול בהפרדה המבנית (מתן אישור לבזק להציע חבילות שירותים משותפות של חברות-הבנות) עד לאחר הבחירות בנובמבר 2016, כדי שלא להרגיז את סבן. בחקירתו הנגדית הוצג דוא"ל ששלחה בפברואר 2017 אלידור בליטנר מהמחלקה הכלכלית-פיסקלית במייל למשנה ליועץ המשפטי דאז, מאיר לוין. היא ציטטה את פילבר כמי שסיפר בשמו של הנגבי על איומו של סבן.
הנגבי אישר בעדותו, כי הנימוק בנוגע לסבן לא היה תירוץ מלאכותי, אלא נימוק אמיתי. סניגורו של שאול אלוביץ, עו"ד ז'ק חן, הציג גם עדכון שמסר פילבר להנגבי באוקטובר 2016, לפיו הוא מכין את מכתב הכוונות על ההפרדה המבנית כדי שניתן יהיה לאשר אותו ב-15.11.16 - שבוע לאחר הבחירות.
בנושא זה ציין הנגבי: "המצב היה לא נורמלי. במצב רגיל השר נכנס למשרד ומעצב מדיניות. פה לא עיצבתי את המדיניות. ידעתי שזה פרק זמן מוגבל והמנכ"ל היה מנוסה והוביל מהלך שהיה מאוד מחובר אליו ונתתי גיבוי למהלך. אותי הוא שכנע שהדבר הזה נכון". הוא אישר לפילבר להוציא את מכתב הכוונות לאחר דיונים מקצועיים מעמיקים שבהם הובעו כל הדעות, הוסיף.
הנגבי אישר, כי בחקירתו סירב להביע עמדה על התנהלותו של פילבר, וכאשר עשה זאת - היה זה רק על סמך הנתונים והמסמכים שהוצגו לפניו. חן טען, כי חוקרת רשות ניירות ערך, פולינה גבוזמן-קריב, הציגה להנגבי תמונה חלקית בלבד. עוד אישר הנגבי, כי העריך את פילבר כאיש מקצוע בעל הבנה מעמיקה, אשר חשש בצורה ממשית מפני משבר בתחום תשתית האינטרנט ב-2020, ולא חש שיש לו שיקולים זרים כלשהם. עוד אמר, כי אינו סבור שהיה משהו פסול בפגישותיו של פילבר עם מנהלי חברות התקשורת.
הנגבי הדגיש, כי לא שוחח עם נתניהו בשום נושא הקשור לבזק, לאחר שמבקר המדינה דאז, יוסי שפירא, קבע שנתניהו מנוע מכך בשל ידידותו עם שאול אלוביץ. פילבר לא אמר לו אי פעם שקיבל הנחיה כלשהי מנתניהו או שנתניהו הציב לו גבולות גזרה כלשהם, וכל דיוניהם לא היו קשורים לנתניהו - אישר הנגבי את עדותו של פילבר.

תאריך:  05/03/2024   |   עודכן:  05/03/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"סבן איים למנוע מנתניהו פגישה עם הילארי קלינטון"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
למה לעזאזל המשפט עוד מתקיים?
כנניהו המיסר  |  5/03/24 19:25
2
סוף סןף סיקור הוגן של העדות
ELIM  |  7/03/24 23:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
דן מרגלית
אם הכניסה תותר לבני 40 ומעלה - יש להחיל זאת על יהודים וערבים כאחד    ואם יש צורך בבדיקה מיוחדת - בבקשה, ליהודים ולערבים באורח זהה; אוי לנו שצריכים בכלל להסביר זאת
איתמר לוין
טוענים שלא ניתן בשלב זה לזמן לעדות את דוד שמרון, שלומית ברנע-פרגו וכורש ברנור    מבקשים שעדים אחרים - ובהם לוין ולבני - יעידו רק פעם-פעמיים בשבוע "כפוף לבדיקה מול נתניהו"
איתמר לוין
ראש המטה לביטחון לאומי אמר לחוקרי רשות ני"ע, כי לא ידע על מגעיו של פילבר עם ראשי בזק    העיד: ביקשתי מפילבר לחכות עם ההפרדה המבנית עד אחרי הבחירות בארה"ב כדי לא להרגיז את סבן
איתמר לוין
המיליארדר היהודי-אוסטרלי העניק לבני הזוג נתניהו שמפניות וסיגרים    התביעה הודיעה שלא תזמן אותו, לא נימקה ולא העלתה את האפשרות שיעיד בחו"ל כמו מילצ'ן
איתמר לוין
דובי אייכנוולד מאשר בעדותו ששמע את הדברים משרה נתניהו ב-2013    מדגיש: לא היה באותה עת כל דיבור בין נתניהו למוזס על עסקה של סיקור אוהד תמורת טיפול בבעיית ישראל היום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il