X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רועי הראל, אלי לוי, עמרם נידםרועי הראל, אלי לוי, עמרם נידם [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
המשטרה: "סוג המעברים שיש אצלנו לא קיים באף מקום בעולם"
בוועדה לביטחון לאומי הועלו מספר הצעות, ביניהם אזרוח המעברים, שימוש בטכנולוגיות חכמות ותגבור כוח האדם קיימת מחלוקת בנוגע לגורם המוביל שצריך לרכז את הפתרונות יו"ר הוועדה הדגיש את חשיבות שינוי דרך החשיבה והפסקת בחינת חיי אדם בהיבט תקציבי צה"ל: "יש לאזרח את המעברים הגדולים בעוטף י-ם ואת כוח האדם להעביר לפעילות במעברים אחרים המשטרה: שוטרי מג"ב הם לוחמים ולא מאבטחים

הוועדה לביטחון לאומי דנה (5.3.24) במענה להתמודדות עם פיגועים במעברים. יו"ר הוועדה, ח"כ צביקה פוגל, אמר כי לאזרחי ישראל יש את הזכות לצאת ולהיכנס מהמעברים בשלום. "עלינו לטעת תחושת ביטחון. עשרות אלפי מכוניות מתנקזות למעברים ונותר פקק ארוך שמהווה סכנה ביטחונית. המטרה להבין ולשמוע איך מתגברים ונותנים מענה לצוואר הבקבוק ולבעיית הביטחון הזו".

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

תנ"צ עמרם (עמי) נידם, מפקד עוטף ירושלים, משמר הגבול, ציין כי בשנה החולפת נהרגו שלושה לוחמים במעברים והיו ניסיונות פיגועים נוספים. לדבריו, בוצעו פעולות להעלאת המוכנות ואנחנו מנסים לשנות את המשוואה ולהקדים את אותו מפגע וזה מורכב. "יש מצלמות, סימנים מחשידים, קביעת מיקומים ופרויקט שולט על-מנת לייצר עמדה מוגנת ומוגבהת שתיצור דילמה אצל המחבל. בנוסף, בגלל הצורך לבדוק פיזית את הרכב והתיעוד נרצה לייצר תהליך של זיכוי כמו במסופים הרגליים. הוא הוסיף שיש צורך ליצור כוח אורגני אחד במקום שלושה גורמים שונים הפועלים עכשיו: אזרחי, צבאי ומשטרתי. הבסיס לפתרון צריך להיות הרבה יותר רחב, ולכך צריך זמן ותקציב".
לשאלת יו"ר הוועדה, בנושא השוואה למעברים בעולם, השיב כי "סוג המעברים שיש אצלנו לא קיימים באף מקום בעולם. סוג העוברים בעלי תעודות כחולות ואדומות משתנים בין מעברים. כדי לשפר מיד את התחומים הללו אנחנו נצטרך הרבה יותר כוח אדם".

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

לדברי ח"כ יצחק קרויזר, יש החמצה של הנושא המרכזי ואי אפשר למגן למוות את המחסומים. "צריכים לסגור ולחסום את הכפרים והערים מהם יוצאים המפגעים. הכוח והתקציב הוא מוגבל, הקשב צריך להיות מופנה מאיפה שמתחילות הבעיות. הזכות לחיות היא גבוהה יותר מהזכות שלהם לנוע".

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

תא"ל עופר הינדי, ראש קשת צבעים פיקוד מרכז, צה"ל, אמר כי העיסוק במעברים צריך להיות גם של משרד התחבורה והשיכון ולא רק הביטחון. לדבריו, יש בעיה בתכנון התשתיות שפעמים רבות אינו לוקח בחשבון את נושא המעברים והעומס בהם. "מישהו צריך להוציא את העגלה הזו מהבוץ. יש תפיסה מלאה שרצינו לאזרח חלק מהמעברים בעוטף אך התוכנית הזו נגנזה. אין ספק שהאירועים הביטחוניים משפיעים על כל העשייה שלנו. אבל בסוף צריך במעברים תשתית וכוח אדם ובכך אנו חסרים. שר הביטחון ומנכ"ל המשרד בתיאום אלוף הפיקוד גיבשו תוכנית בנושא הרחבת המעברים גם כאלה שאינם באחריות הצבא. אנחנו מקדמים שימוש בטכנולוגיות חכמות להגדרת אובייקט הבידוק ואם זה יעבוד, משרד הביטחון יקדם את זה גם במעברי העוטף שהם תחת אחריות המשרד לביטחון לאומי. אנו מודעים לאיום הביטחוני בפקקים האלה ותגברנו את המחסומים באנשי מילואים". בהתייחסו לדברי ח"כ קרוייזר אמר: " במקומות שאנחנו צריכים לעשות חסימה אנחנו חוסמים. אבל לכל פתרון יש עשרה מצבים שלא ניתן יהיה למנוע".

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

יו"ר הוועדה פוגל: "מה אתה ממליץ?" תא"ל הינדי: "משאבים. ממליץ לקחת את המעברים הגדולים בעוטף ירושלים ולאזרח אותם. ואת כוח האדם לקחת לפעילות במעברים אחרים. בנושא האמצעים הטכנולוגיים אנחנו בניסוי - זה לא ייתן את מענה מושלם אבל צריך לזכור כי זה התפקיד שלנו של צה"ל והמשטרה שיתנפצו עלינו ולא בירושלים".
סנ"צ אייל זילברמן, משטרת ישראל: "הפתרון מתחת לפנס. המערכת האזרחית יודעים לעשות העבודה בצורה מקצועית. אבטחה זה מקצוע. שוטרי מג"ב הם לוחמים ולא מאבטחים, ועד שלא נפנים את זה, לא נמצא את הפתרונות. המעברים נבנו לפני עשרים שנה לכמות אוכלוסייה מסוימת הכמות הזו גדלה עשרות מונים ומעבר שכזה לא בנוי לספוג מספרים שכאלה. שאנשי מקצוע ינהלו את המעברים!".
נטלי משירות הביטחון הכללי הציעה לנתב כלי רכב לפי סוג בשעות מסוימות במעברים, וזיהוי אוטומטי של רכבים. "רשות המעברים מתבקשים לשפר את הטכנולוגיה בה הם עושים שימוש אבל בסוף זה נעצר על תקציב. אנחנו שמים לעצמנו מקלות בגלגלים. צריך להעצים את רשות המעברים (רמ"ים) ולהרחיב את הסמכויות והתקציב שלה ויש לקדם את זה תוך אזרוח מעברי עוטף ירושלים".

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

ירון שבי, רשות המעברים, אמר כי יש פערים. אחת מהן היא שיש הרבה גופים מקצועיים ואין אחד שעושה את הסנכרון. "יש ארבעה גופים שמתעסקים במעברים. המשאבים שלנו מצומצמים ואי אפשר בכל נקודה בדרך להעמיד כוח אבטחה. ברמה הלאומית אפשר לעשות זאת ברמה אוטומטית והגדלת תשתיות. הרתעה זה פעולות מקדימות שאתה עושה וזה חלק מתפישה של כל גוף ביטחוני".
ניצן צוק, מהמל"ל: "היו מספר צוותים שעסקו בנושא המעברים: קידום אזרוח, טכנולוגיות, חיבור בין הגורמים ומענה ביניים עד לאזרוח. כל אלה הוקפאו ב-7 באוקטובר וחשיבה מחדש וזה נעצר בגלל מספר סיבות: תקצוב ומדיניות ברורה כלפי מעבר הפלשתינים. יש לקבוע גורם מוביל ולתעדף איזה מעברים מאזרחים".

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

עו"ד נירית להב קניזו ממשרד המשפטים טענה כי "חלק מהפתרונות שעלו מחייבים בחינה משפטית מעמיקה על עומק הפגיעה, ולצה"ל יש את המערכת המשפטית לבצע זאת". אביה פרון ממשרד האוצר ציין, כי יש תוספת משמעותית לטובת המעברים ולמרכיבי הביטחון של המעברים למשרד לביטחון לאומי ולמשטרה.
יו"ר הוועדה אמר לסיכום כי אם לא נשנה את דרך החשיבה לאחר השבעה באוקטובר והבנת האיום אנחנו עלולים לחטוא שאנחנו רק מכווני תנועה. שני מרכיבי הפתרון העיקריים הם אבטחה כמקצוע והפסקת בחינת חיי אדם בהיבט תקציבי. "אני למד שהפתרונות צריכים להיות משולבים: תכנון תנועה, הקלה בעומס: מנויים וניתוב סוגי רכבים, אזרוח המעברים, טכנולוגיה מסייעת ומציאת מודל של הרתעה שאותו מפגע לא ירצה להגיע ולמות". הוא ציין כי יש לקבוע גוף אחד שמרכז את הפתרונות הללו.

תאריך:  05/03/2024   |   עודכן:  06/03/2024
+מענה נפשי מקיף: הקמת מוקד חרום ארצי ייעודי
23:26 05/03/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

עלייה במצוקות הנפשיות לאחר אירועי האלימות האחרונים  ▪  הוועדה לפיקוח על הקרן לאזרחי ישראל דנה בהקמת מוקד חירום לסיוע נפשי, שיאבחן פניות ויפעיל צוותי חירום ייעודיים

ח"כ לימור סון הר מלך [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+הצעת החוק לסיוע להורים לילדים עד גיל 3 אושרה בוועדה
21:23 05/03/24  |  עידן יוסף

ועדת הכספים אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק לפיה במסגרת חוק מענק עבודה("מס הכנסה שלילי") מוצע לערוך שינוי שיאפשר לתת מענק מיוחד, להורים עובדים שהכנסתם נמוכה, שיש להם ילדים שטרם מלאו להם שלוש שנים. המענק המרבי שיינתן מכוח ההסדר המוצע יהיה בגובה של 470 שקלים חדשים לכל חודש עבודה, בשל כל ילד שטרם מלאו לו שלוש שנים בשנת המס. מאחר שבפועל מענק העבודה משולם להורה בשנת המס שלאחר השנה שבה הוא עובד, המענק ישולם להורה בשנות המס שבהן מלאו לילד שנה, שנתיים, ושלוש. בתקנות צוין כי המענק הנוסף צפוי להביא לעידוד השתלבות ההורים בשוק העבודה ולהגדלת הכנסתם הפנויה באמצעות הכנסתם מעבודה או מעסק.
פקודת מס הכנסה תתוקן כך שתחול התחשבות בעלויות הנוספות של גידול ילדים עד גיל שלוש גם במשקי בית בעלי הכנסות גבוהות שאינם זכאים לסיוע באמצעות סבסוד עלויות מעונות יום או מענק עבודה.

+בקריאה ראשונה: חובת תמונת אזהרה על גבי חפיסת מוצר עישון
21:01 05/03/24  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק איסור פרסומת והגבלת השיווק של מוצרי טבק ועישון (תיקון מס' 9) (תמונה של נזקי העישון), התשפ"ד-2024, של חבר הכנסת אושר שקלים וקבוצת חברי כנסת. 6 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תוחזר לדיון בוועדת הכלכלה.
מוצע בה לקבוע חובה להדפיס תמונה של נזקי העישון על גבי חפיסה או אריזה של מוצר עישון. על תמונה כאמור לתאום את נוסח האזהרה המופיע על גבי החפיסה או האריזה. מוצע כי הפרת החובה בדבר הצגת תמונה כאמור תהיה עבירה פלילית. עוד מוצע להסמיך את שר הבריאות, באישור ועדת הכלכלה של הכנסת, לקבוע, בתקנות חובה, הוראות לעניין התמונות - גודלן ביחס לגודל האריזות, עיצובן, תדירות החלפתן ומיקומן על גבי האריזות, וכן אילו תמונות יוצגו על גבי החפיסות האו האריזות. כמו כן, מוצע להסמיך את שר הבריאות לקבוע, בתקנות רשות, הוראות שונות ולייעד תמונות שונות לסוגים שונים של מוצרי עישון, וכן לקבוע כי החובה להציג תמונה על גבי חפיסה או אריזה של מוצר עישון תחול רק על מוצר או מוצרי עישון מסוימים.

+מנכ"ל משרד החינוך יוכל לפטר עובד הוראה שנקט התנהגות בעלת אופי מיני
19:28 05/03/24  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק הארכת השעיה של עובד המדינה ופיטורים של עובד הוראה לשם הגנה על קטין או חסר ישע (תיקוני חקיקה), התשפ"ד-2024 של חברת הכנסת שרן השכל. 8 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים.
מוצע כי מנכ"ל משרד החינוך יוסמך לפטר עובד הוראה, שהוא עובד מדינה, בהליך של פיטורים מִנהליים, במצב שבו לא ניתן לנקוט כנגדו בהליך משמעתי, לרוב בשל רף הראיות שאינו מגיע לרף הנדרש בהליך פלילי או משמעתי, אך עדיין קיימות ראיות ברמה המִנהלית לקיומה של התנהגות כזו. לפי ההצעה, הפיטורים יתנהלו לאחר הליך שימוע, עם אפשרות ערר לשר. כמו כן, תקופת ההשעיה הדחופה, לפי חוק המשמעת של עובדי המדינה, תוארך מ-30 ימים ל-60 ימים, כלפי כל עובדי המדינה המועסקים לא רק בבתי ספר אלא גם במוסדות אחרים בהם שוהים קטינים, בדומה למוסדות עליהם חל החוק למניעת העסקת עברייני מין.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתמר גרוטו / Itamar Groto  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי ברבש  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוסף חיים שפירא  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר בן שבת / Meir Ben-Shabat  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכה לינדנשטראוס  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה בר סימן טוב  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  משרד התחבורה  מתן כהנא / Matan  Kahana  מתניהו אנגלמן  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סיגל סדצקי  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  עפר שלח / Ofer  Shelah  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המשטרה: "סוג המעברים שיש אצלנו לא קיים באף מקום בעולם"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
מירב ארד
יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה: התמונות של אימהות מגוננות על פעוטות וילדים, כשקנים של רובים שלופים ומופנים אליהם, הם זיכרון שלא ימחה לעולם"    מיה רגב שחזרה משהבי: באתי כדי לצעוק את צעקתם של החטופים שנותרו מאחור
עידן יוסף
המשפחות העידו בוועדת הבריאות על דיכאון, חוסר-תפקוד, תשישות נפשית ופיזית, ירידה במשקל, חוסר-שינה, עלייה בצריכת תרופות פסיכיאטריות ואובדן כושר עבודה    יו"ר הוועדה התחייב כי בני המשפחות ימשיכו ויהיו זכאים כולם להמשך הטיפול - גם לאחר שחרורם
עידן יוסף
ראש האופוזיציה לפיד: "למדינה אין מספיק חיילים, ואין שום מקום אחר שממנו אפשר לגייס חוץ מאשר מקרב הצעירים החרדים"    שר האוצר סמוטריץ': "המשק הישראלי חוזר לעבוד. הוא חי, בועט ונושם. המשקיעים והשווקים מביעים אמון בכלכלה של ישראל"
מירב ארד
מסגרת המנגנון שנקבע, הבנקים ישלמו 6% מהרווח שיפיקו על פעילותם בישראל בכל אחת משנים אלה    במסגרת השיח בין הצדדים, התחייבו הבנקים לדרישת הוועדה כי יקימו קרן הלוואות בתנאים משופרים לטובת אנשי מילואים בעלי עסקים קטנים בגובה 100 מיליון ש"ח ובמקביל מאריך בנק ישראל את מתווה חרבות ברזל
מירב ארד
ועדת חוקה החלה לדון בהצ"ח למניעת ייצוג למחבלי מתקפת החמאס ע"י הסנגוריה הציבורית    נציג הסנגוריה הציבורית: "אנחנו 5 חודשים מתחילת האירועים והסנגוריה הציבורית לא מייצגת באף אחד מהמקרים"    היו"ר רוטמן הודיע שלא יקדם בינתיים את הצ"ח כל עוד ברמה הפרקטית הייצוג לא בא מכיסה של המדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il