X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
משה דוידוביץ. תוך שנה-שנתיים אנשי אדמית ומטולה לא יחזרו לבתיהם [צילום: מתוך שידור כנס INSS]
ראש פורום קו העימות: נתניהו רואה בנו פרי ביאושים
ראש מועצת מטה אשר תוקף בכנס INSS וטוען שלמרות הצהרות בנושא - הממשלה עדיין לא הגישה תוכנית עבור מפוני הצפון "הם 'ממקסרים' אותנו - מכניסים אותנו למיקסר ועושים מאיתנו עיסה. עד לרגע זה אין תוכנית" טוען שהלחץ של המלונות לפינוי התושבים בגלל עונת השיא התיירותית מפרק את החוסן ואת היכולת של האנשים להאמין שיש מי שמזדהה איתם

יו"ר פורום קו העימות בצפון וראש המועצה האזורית מטה אשר, משה דוידוביץ', תוקף את ראש הממשלה וטוען כי הממשלה מתייחסת לתושבי הצפון כאל פרי ביאושים, ומותירה ואתם בחוסר ודאות שפוגע בחוסן שלהם.
"בלי חוסן של הצפון אין חוסן של המדינה. אמרתי לראש הממשלה כשביקר אצלנו שאנחנו השכפ"ץ של המדינה, או במילים שאני - כחקלאי - היטבתי לתאר: לקחתי בננה ושאלתי מה טיבה של הקליפה של הבננה? להגן על הפרי מפני מזיקים. בלי הצפון ובלי עוטף עזה אין את התוכן, אין את הפרי. הוא אמר לי שאני טועה ושאנחנו הפרי", סיפר (יום ה', 7.3.24) במושב שעסק בחוסן התושבים בצפון ובעוטף עזה שהתקיים בכנס של מכון INSS במוזאון ארץ ישראל בתל אביב.
לדבריו, למרות שנתניהו הנחה - גם אם באיחור - את כל משרדי הממשלה לייצר תוכנית לתושבי הצפון - תוכנית שכזו מעולם לא הוצגה. "אנחנו חמישה חודשים ו-152 ימים בתוך מלחמה. אני שמח שבעוטף עזה יש מנהלת תקומה ו-18 מיליארד שקל, אבל בצפון אין תוכנית. אין תוכנית כי משרדי הממשלה רבים ביניהם מי יאכל יותר, מי יתפוס יותר ומי ייקח יותר. אין תוכנית. אני מכתת רגליים לירושלים פעמיים בשבוע. אני סולד מזה, אבל אני נציג הרשויות. הם 'ממקסרים' אותנו - מכניסים אותנו למיקסר ועושים מאיתנו עיסה. עד לרגע זה אין תוכנית", אמר.
עוד הוסיף דוידוביץ' שכאשר נתניהו הגיע בפעם השנייה לפגישה בקו העימות, הוא אמר לו שכאשר אמר 70 ימים קודם לכן שתושבי הצפון הם הפרי - הוא צדק. "אנחנו פרי ביאושים בעיניך. זה מה שאנחנו חשים", אמר.
ראש מועצת מטה אשר ציין את מצוקת התושבים הנמצאים כבר חמישה חודשים בתנאי אי-ודאות ובחדרים קטנים בתוך המלונות. לדבריו, הדרישה של המלונות להוציא את המפונים מחדריהם בשל עונת השיא התיירותית הצפויה באזור פסח - מפרקת את הנפש של המפונים.
"אני אדם אופטימי ובטוח שעוד יבואו ימים טובים יותר. אבל לא יכול להיות שבתוך חמישה חודשים האזור נטוש, יש 60 אלף עקורים. אני רוצה לראות מי מכם יכול להיות בחדר של 14 מ"ר במשך חמישה חודשים עם שלושה ילדים קטנים, לא משנה באיזה בית מלון בארץ. יש במלונות ילדים בכיתה א' שב-1 בספטמבר הלכו עם ההורים שלהם ושמעו 'שלום כיתה א', וב-22 באוקטובר פינינו אותם לבתי מלון והם התרגלו למערכת לימודים חדשה. עד שהם התאקלמו, לפני שבועיים הודיע להם המלון שיש עונת שיא ושהמשפחות צריכות לצאת מהמלון. בסוף אנחנו נצא מזה, אבל זה מפרק את הנפש. זה מפרק את היכולת שלך כאדם וכאזרח להאמין שיש מישהו שמזדהה איתך ומבין את מה שאתה חש", אמר.
לדברי דוידוביץ', סוגיית הפגיעה בחוסן באה לידי ביטוי גם בזינוק החד בביקוש לטיפולים של מרכז החוסן בגליל המערבי. מדובר בזינוק של 400% לערך. "אין לנו כוח אדם כדי לייצר לזה מענה. זו הסיטואציה, שם אנחנו נמצאים והדבר הכי חמור הוא שאנחנו עדיין באי ודאות", אמר והתריע מפני פירוק הקהילות לטווח הבינוני-ארוך.
"בעוטף עזה קיבלו התושבים הצעה לקבל כסף ולחזור לבתיהם. אצלנו, כשאני נפגש עם פקידי האוצר, מדברים איתנו על אפשרות שאולי קיימת להעתיק את התושבים למגדלים ברחבי הארץ כדי לייצר להם קהילתיות כביכול. במילים אחרות, זה אומר שאולי תוך שנה או שנתיים אנשי אדמית ומטולה ושתולה לא יחזרו לבתיהם", דברי דוידוביץ'.

צפו בשידור חי בכנס INSS

תאריך:  07/03/2024   |   עודכן:  07/03/2024
+נדב ארגמן: "ישראל החליטה שהיא קונה שקט גם במחיר מאוד גבוה"
12:37 07/03/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

ראש השב"כ לשעבר התייחס גם לשאלת חיסולו של סינוואר ואמר כי "סינוואר חי כי מדינת ישראל החליטה שהיא לא רוצה לצאת להרפתקה ברצועת עזה"  ▪  ציין: "יכולנו לפגוע בהנהגת חמאס לא פעם ולא פעמיים"  ▪  הודה: אילו ישראל הייתה פוגעת בהנהגת חמאס "היינו יכולים לשנות מציאות"

[צילום: רונן טופלברג - המכון למחקרי ביטחון לאומי INSS]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ראש פורום קו העימות: נתניהו רואה בנו פרי ביאושים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
מנחם רהט
התייצבותו של הנשיא ביידן לטובת רעיון המדינה הפלשתינית, אינו יותר משליפה מהמותן של רעיון עיוועים שנעדר מן המדיניות האמריקנית עד ה-7 באוקטובר    מקסם השווא הזה לא רק מסכן קיומית את ישראל אלא מהווה מפגן מרהיב של הענקת פרס לטרור וראיה לכך שלפעמים הטרור משתלם
איתמר לוין
ההכנסות של חברת הבנייה, מן הגדולות בארץ, עלו ב-21% ל-5.4 מיליארד שקל    מתריעה: מתווה התמיכה והפיצויים שגובש ע"י המדינה, אינו נותן מענה מספק לענף
מיכאל מירו
האחריות היא חלק בלתי נפרד מהאמון הפרטי והציבורי    טוב שהמסר הזה יחלחל כאן ועכשיו ובעיקר טוב שאזרחי ישראל יבינו שמנהיגים נבחנים ביכולת שלהם לקחת אחריות על ההחלטות ותוצאותיהן
מירב ארד
כך מדווח העיתון הלבנוני "אל-אח'באר    בישראל מאייימים להרחיב הפעולות הצבאיות - עד למצב של מלחמה בקנה מידה מלא
איתמר לוין
הפרשן הבכיר המקורב לפנטגון אומר כי התסכול הגובר של ביידן מנתניהו גורם לפקידים בממשלו לבדוק את האפשרות למנוע מישראל להשתמש בנשק אמריקני למתקפה ברפיח
רשימות נוספות
INSS  / מי ומי    | 
על "אירוע כפר קאסם"  /  רפי לאופרט
זמיר: לעצור חוק היועמ"ש, להגן על זילבר  /  איציק וולף
פחות פיגועים - יותר נשים  /  אריאל י' לוין
אתגרי בקרת הנשק  /  מחלקה ראשונה
שנה להסכמי אברהם  /  מחלקה ראשונה
להתווכח בלי לשנוא  /  רון בריימן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il