X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
[צילום: רונן טופלברג - המכון למחקרי ביטחון לאומי INSS]
נדב ארגמן: "ישראל החליטה שהיא קונה שקט גם במחיר מאוד גבוה"
ראש השב"כ לשעבר התייחס גם לשאלת חיסולו של סינוואר ואמר כי "סינוואר חי כי מדינת ישראל החליטה שהיא לא רוצה לצאת להרפתקה ברצועת עזה" ציין: "יכולנו לפגוע בהנהגת חמאס לא פעם ולא פעמיים" הודה: אילו ישראל הייתה פוגעת בהנהגת חמאס "היינו יכולים לשנות מציאות"

"יחיא סינוואר חי כי מדינת ישראל החליטה שהיא לא רוצה לצאת להרפתקה ברצועת עזה. מה השיקולים של רה"מ אני לא יודע - העלתי את זה לא פעם לא פעמיים כמו ראשי שב"כ אחרים. אם היינו פותחים במתקפת פתע מול חמאס בעזה ויכלנו לעשות את זה - היינו במציאות שונה לגמרי", אמר נדב ארגמן, ראש השב"כ לשעבר, השתתף בכנס השנתי הבינלאומי ה-17 של המכון למחקרי ביטחון לאומי באוניברסיטת תל אביב (INSS) בסימן מלחמת חרבות ברזל.
ארגמן הוסיף: "מה שקרוי קונספציה השתלטה על המוח - זה אירוע שחוקרי מוח צריכים לעסוק בו. מי שחושב שחמאס מורתע רואה תמונה ומנתח אותה בצורה מסוימת. בעיניי חמאס מעולם לא היה מורתע כמו שחיזבאללה לא מורתע. יכלתי להוכיח זאת דרך המודיעין שראיתי".
לדבריו היה ניסיון לפגוע בההגנת חמאס ב-2003. "הטלנו פצצה קטנה מדי כי היינו עדיין תחת אפקט סלאח שחאדה. אם היינו פוגעים בהנהגת הארגון הזה לאורך כל השנים האלו היינו יכולים לשנות מציאות. לפגוע בארגון באופן כזה שלא יוכל לאיים צבאית על ישראל. לא עשינו את המעשה למרות שיכלנו לפגוע בהנהגת חמאס לא פעם ולא פעמיים - ובמחירים נמוכים מהיום".
ארגמן תקף את הממשלה בראשות נתניהו, ויש לציין הוא פעיל במחאה נגד הממשלה ואף הגיש עתירה נגדה לבג"ץ: "אחרי כל הרע הזה שנפל עלינו אני עדיין אופטימי כי אחד, אין ברירה אחרת. שתיים, אני חושב שמגיע לעם ישראל שנהיה במקום אחר. אבל בשביל שזה יקרה אנו צריכים בראש ובראשונה להחליף את ממשלת האסון הזאת. אין לנו ברירה אחרת. חייבים להחליף את ממשלת האסון הזאת אחרת אין מקום לאופטימיות שלי. היא הכשל המרכזי שמונע מאיתנו עתיד אחר בעזה, היא שמונעת מבעדנו לייצר קואליציה בהובלה אמריקנית בהשתתפות המדיניות הסוניות ולפעול מול אירן".
הוא התייחס בדבריו גם לשאלת גיוס החרדים והיחס לחברה הערבית ואמר כי "יש הזדמנות אדירה מול החרדים, מול הערבים, צריך להסתכל מחדש על מהי אזרחות במדינת ישראל. אזרח בישראל הוא מי שמשרת את מדינת ישראל כפי שהיא תקבע - משמע או שירות צבאי או שירות לאומי. אזרח שלא ישרת את מדינת ישראל לא יוכל לבחור ולא יוכל להיבחר, לא יוכל להיות עובד ציבור, לא יוכל לקבל תקציבים מהמדינה. אבל בשביל זה צריך להיפטר מממשלת האסון הזאת, צריך ממשלה רחבה, לסמן יעדים לעשור הקרוב ולהתחיל לשקם את מה שקרה לנו כאן לשנים רבות קדימה".
באשר לבעיה האסטרטגית, טען ארגן כי "פועלים מול הגרורות ולא מול הבעיה עצמה - אירן היא היעד, היא המשימה." עוד ציין כי "אירן מדינת סף גרעינית. אנחנו מוקפים על-ידי גרורותיה של אירן מכל עבר על-ידי טבעת אש. חיזבאללה בצפון, מליציות בעירק ובסוריה, חות'ים בתימן, חמאס וג'יאהד ברצועת עזה ויהודה ושומרון".
באשר לאירועים שקדמו למתקפת ה-7 באוקטובר אמר כי "מדינת ישראל החליטה שהיא קונה שקט גם במחיר מאוד גבוה של העתיד לבוא. הכסף הקטרי שירת את אותה מטרה. מדוע ישראל התמכרה לשקט זו שאלה טובה. יש שיגידו שבכדי להתמקד באיום האירני, יש שיגידו שזה מהיעדר אסטרטגיה."
בהתייחסו לפרסום על-אודות החלטת ראש השב"כ להתחיל בתחקירים אמר: "ראש רשות חייב לעשות תחקירים ולא יכול לחכות. צריך להבין מה היה כאן, לעשות תיקונים מיידיים, בכדי להמשיך לנהל המציאות המלחמתית בעזה. זה מתחייב המציאות וטוב שעשה את זה".

תאריך:  07/03/2024   |   עודכן:  07/03/2024
+ראש פורום קו העימות: נתניהו רואה בנו פרי ביאושים
11:37 07/03/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש מועצת מטה אשר תוקף בכנס INSS וטוען שלמרות הצהרות בנושא - הממשלה עדיין לא הגישה תוכנית עבור מפוני הצפון  ▪  "הם 'ממקסרים' אותנו - מכניסים אותנו למיקסר ועושים מאיתנו עיסה. עד לרגע זה אין תוכנית"  ▪  טוען שהלחץ של המלונות לפינוי התושבים בגלל עונת השיא התיירותית מפרק את החוסן ואת היכולת של האנשים להאמין שיש מי שמזדהה איתם

משה דוידוביץ. תוך שנה-שנתיים אנשי אדמית ומטולה לא יחזרו לבתיהם [צילום: מתוך שידור כנס INSS]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נדב ארגמן: "ישראל החליטה שהיא קונה שקט גם במחיר מאוד גבוה"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הוא מאמין לעצמו? חמור מאד!
דובב  |  7/03/24 21:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ראש מועצת מטה אשר תוקף בכנס INSS וטוען שלמרות הצהרות בנושא - הממשלה עדיין לא הגישה תוכנית עבור מפוני הצפון    "הם 'ממקסרים' אותנו - מכניסים אותנו למיקסר ועושים מאיתנו עיסה. עד לרגע זה אין תוכנית"    טוען שהלחץ של המלונות לפינוי התושבים בגלל עונת השיא התיירותית מפרק את החוסן ואת היכולת של האנשים להאמין שיש מי שמזדהה איתם
איציק וולף
התוכנית של ישראל קנדה כוללת פרויקטים בהיקף של כ-206 אלף מ"ר עילי מעל מרתפים בשטח של כ-90 אלף מ"ר    20% מיחידות הדיור שאושרו יוקצו לדירות להשכרה    החברה מעריכה שתרשום עליית שווי הקרקע שנרכשה ב-2015    התקדמות גם בהפקדת תוכניות לפרויקטים נוספים של ישראל קנדה
איתמר לוין
קובע פה אחד: פגמים קשים ומהותיים בהחלטתם של שלמה קרעי ודוד אמסלם להדיח את מישאל וקנין - פעלו ללא תשתית עובדתית, ההיוועצות נעשתה בדיעבד ולמראית עין, התעלמות מסמוטריץ' ורשות החברות
איתמר לוין
ההכנסות של חברת הבנייה, מן הגדולות בארץ, עלו ב-21% ל-5.4 מיליארד שקל    מתריעה: מתווה התמיכה והפיצויים שגובש ע"י המדינה, אינו נותן מענה מספק לענף
מירב ארד
כך מדווח העיתון הלבנוני "אל-אח'באר    בישראל מאייימים להרחיב הפעולות הצבאיות - עד למצב של מלחמה בקנה מידה מלא
רשימות נוספות
INSS  / מי ומי  
על "אירוע כפר קאסם"  /  רפי לאופרט
זמיר: לעצור חוק היועמ"ש, להגן על זילבר  /  איציק וולף
פחות פיגועים - יותר נשים  /  אריאל י' לוין
אתגרי בקרת הנשק  /  מחלקה ראשונה
שנה להסכמי אברהם  /  מחלקה ראשונה
להתווכח בלי לשנוא  /  רון בריימן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il