X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אנגלמן. לא קיבל את הדוחות [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
פרסום ראשון: ראש הממשלה מעכב פרסום הערותיו לדוח המבקר
בניגוד לנוהג, הערות ראש הממשלה לדוח מבקר המדינה 74א' לא פורסמו עד כה, למרות שחלפו יותר מ-8 שבועות מיום פרסום הדוח וטרם הועברו למבקר המדינה או לוועדה לביקורת המדינה יו"ר הוועדה לביקורת המדינה: "התנהלות בעייתית שמעידה על חוסר רצון לתקן ליקויים ועל זלזול בניהול ענייני המדינה"

חוק מבקר המדינה מחייב את ראש הממשלה להגיב לדוחות המבקר באמצעות מסמך המפרט את הערות ראש הממשלה לדוחות עיתיים שמפרסם המבקר. מסמך הערות ראש הממשלה, המכיל מאות עמודים, כולל הערות והתייחסויות לכל ליקוי המופיע בדוח ומפרט את הדרכים לתיקונו.
את מסמך ההערות מפרסם אגף המפקח הכללי לענייני ביקורת המדינה במשרד ראש הממשלה. הוא מתפרסם בדיוק בשעה שבה מתפרסם דוח מבקר המדינה. כלומר, אם האמברגו לפרסום הדוח הוא ביום שלישי בשעה 16:00 אזי גם הערות ראש הממשלה מתפרסמות במועד זה.
אולם השנה, באופן חריג, ובניגוד גמור לנוהג, עדיין לא פורסמו באתר משרד ראש הממשלה הערות ראש הממשלה לדוח האחרון, 74א', אשר פורסם ב-15 בינואר 2024.
חוק מבקר המדינה אומנם מקציב עשרה שבועות מיום פרסום הדוח ועד להגשתו למבקר המדינה ולוועדה לביקורת המדינה של הכנסת. אולם, כאמור, הנוהג בשנים האחרונות הוא שהמסמך מתפרסם במועד שבו מפורסם הדוח. מדובר בהליך פשוט, שכן כל הערותיו של ראש הממשלה כבר הוגשו בנפרד ובצורה פרטנית במסגרת ההתייחסות לדוח, ולמעט שינויים קלים אין צורך בכתיבה מחדש של הכל, וגל שנותר הוא ללקט את ההתייחסויות לכדי מסמך אחד.

[צילום: פלאש 90]

למרות פניות חוזרות ונשנות למשרד ראש הממשלה, מצד News1, מסרבת לשכתו של נתניהו להגיב, וחומקת ממתן הסברים לעיכוב הלא-סביר. במשרד מבקר המדינה ובוועדה לביקורת המדינה של הכנסת אישרו כי עד לשעה זו לא הגיע אליהם מסמך הערות ראש הממשלה.
יושב-ראש הוועדה לביקורת המדינה ח״כ מיקי לוי מסר בתגובה: ״חמור שמשרד ראש הממשלה לא טרח לשלוח לוועדה ולפרסם, כפי שנהוג, את הערות משרדו על נושאים כבדי משקל שעלו בדוח המבקר השנתי, יותר מ-8 שבועות לאחר שפורסם. זוהי התנהלות בעייתית שמעידה על חוסר רצון לתקן את הליקויים ומעידה על זילזול בניהול ענייני המדינה״.

האגף שנועד לשפר את השירות הציבורי
[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

אגף המפקח הכללי לענייני ביקורת המדינה שבמשרד ראש הממשלה משלים את עבודתו של משרד מבקר המדינה. ייעודו העיקרי של האגף הינו שיפור תפקודו, יעילותו ואיכותו של השירות הציבורי בעקבות תיקון ליקויים שהועלו על-ידי מבקר המדינה, יישום המלצות הביקורת והחלטותיהן של ועדת השרים לביקורת המדינה וועדת הכנסת לענייני ביקורת המדינה.
נתניהו התייחס בעבר לפעילות האגף במכתבו למפקח הכללי: "יעילותה של הביקורת, מקיפה ורצינית ככל שתהיה, מותנית בכך שהיא תילמד ותיושם על-ידי הגופים המבוקרים. על כן, נודעת חשיבות עליונה לעבודת אגף המפקח הכללי לענייני ביקורת המדינה במשרד ראש הממשלה, המאפשרת את לימוד הביקורת, הסקת מסקנות והטמעת שינויים הנדרשים לשם תיקון הליקויים".
כל משרדי הממשלה והגופים המבוקרים האחרים מדווחים לאגף על תיקון הליקויים שהועלו על-ידי ביקורת המדינה, ועל ביצוע החלטות הממשלה והכנסת בנושאי ביקורת המדינה. האגף פועל כגוף המקשר בין משרד מבקר המדינה, הממשלה והכנסת לבין משרדי הממשלה והגופים הציבוריים. פעילות האגף שתפורט להלן, מעוגנת בחוקים, תקנות, חוות דעת והחלטות ממשלה שונות.

google-site-verification: googled275bb1ccd1342dc.html
תאריך:  10/03/2024   |   עודכן:  10/03/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אופיר סופר / Ofir  Sofer  אורי מקלב / Uri Maklev  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  דוד אמסלם / David Amsalem  חיים כץ / Haim Katz  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יוסף חיים שפירא  יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler  יעקב מרגי / yaakov Margi  יצחק גולדקנופ / Yitshak  Issaschar Goldknop  יצחק שמעון סרלאוף  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל כץ / Israel  Katz  מאי גולן / May  Golan  מאיר פרוש / Meir Porush  מבקר המדינה / The State Comptrollr  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכה לינדנשטראוס  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מיקי לוי / Mickey  Levy  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  ממשלת ישראל / Israel Government  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  מתניהו אנגלמן  ניר ברקת / Nir  Barkat  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי אליהו / Amichay  Eliyahu  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  רון דרמר / Ron Dramer  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרסום ראשון: ראש הממשלה מעכב פרסום הערותיו לדוח המבקר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אם זה היה דו"ח המבקר על 7.10
חשדנית  |  10/03/24 22:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבקר המדינה
עידן יוסף
בוועדה לביטחון לאומי הועלו מספר הצעות, ביניהם אזרוח המעברים, שימוש בטכנולוגיות חכמות ותגבור כוח האדם    קיימת מחלוקת בנוגע לגורם המוביל שצריך לרכז את הפתרונות    יו"ר הוועדה הדגיש את חשיבות שינוי דרך החשיבה והפסקת בחינת חיי אדם בהיבט תקציבי    צה"ל: "יש לאזרח את המעברים הגדולים בעוטף י-ם ואת כוח האדם להעביר לפעילות במעברים אחרים    המשטרה: שוטרי מג"ב הם לוחמים ולא מאבטחים
איציק וולף
מתניהו אנגלמן הודיע כי משרדו בוחן את אופן ההתמודדות עם פעולות שמבצעים אויבי ישראל ומדינות זרות בניסיון ליצירת משבר פנים ישראלי תוך שימוש בטכנולוגיית בינה מלאכותית
מירב ארד
ראזי חמאדה, תושב שפרעם בן 20, החליט לבצע את הפעולות המיוחסות לו לנוכח תמיכתו בחמאס ועל-רקע הלחימה ברצועת עזה, שאליה נחשף בערוצי חדשות שונים ובפרט ברשת אל-ג'זירה
עידן יוסף
במכתב ששלח למבקר המדינה, סבור רא"ל הלוי כי הביקורת במתכונת המתוכננת, תוך כדי הלחימה, עומדת בסתירה לעיקרון שקבע אנגלמן למתן עדיפות ללחימה    לטענתו, הביקורת עלולה להסיט את קשב המפקדים מהלחימה, לפגוע ביכולת התחקור המבצעי ובאיכותו, ולמנוע את הפקת הלקחים ההכרחית לשם השגת יעדי המלחמה
עידן יוסף
יו"ר יש עתיד כינה את אנגלמן "מבקר מטעם" ואמר כי אינו יכול לחקור את מחדל ה-7.10    משרד המבקר מסר בתגובה: גורמים פוליטיים מבקשים לפגוע במוסד מבקר המדינה. המבקר ימשיך לשמור על ענייניות, מקצועיות ואי תלות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il