X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מבזקים

מליאת הכנסת אישרה את הצעות ההחלטה בדבר צו מס ערך מוסף (שיעור המס על עסקה ועל יבוא טובין)(תיקון), התשפ"ד-2024 ובדבר צו מס ערך מוסף (שיעור המס על מלכ"רים ומוסדות כספיים)(תיקון), התשפ"ד-2024. 47 חברי כנסת תמכו, אל מול 29 שהתנגדו.
על פי הצווים האמורים, שעליהם החליטה הממשלה ואושרו בחודש שעבר על ידי ועדת הכספים, מה-1 בינואר 2025 יעלה שיעור המע"מ באחוז אחד, כך שהמס על עסקה בישראל ועל יבוא טובין יעמוד על 18% במקום 17% כיום.
לפי חוק מס ערך מוסף על עסקה בארץ ועל יבוא טובין מוטל מס ערך מוסף בשיעור מסוים ממחיר העסקה או הטובין, ומכוח כך קובע צו ערך מוסף כי שיעור המס על עסקה בישראל ועל יבוא טובין יהיה 17% ממחיר העסקה או הטובין. כחלק מהתוכנית המאזנת לשנת 2024 התקבלה החלטת ממשלה לעניין העלאת שיעור המע"מ משנת 2025, כאשר השיעור יעלה כאמור באחוז אחד ויעמוד על 18% במקום 17%.

תאריך:  11/03/2024   |   עודכן:  11/03/2024
+"לא יכולים לגמור את החודש": ח"כים זועמים על עליית המחירים
00:18 12/03/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת הכלכלה החלה את הדיון בהצעת החוק למלחמה בעליית מחירי מוצרים ושירותים בסיסיים בשעת חירום - השר ברקת הציע להוסיף גם את סימון המוצרים שמחירם עלה  ▪  היו"ר לא פסל את ההצעה - והודיע כי יקדם את הצעת החוק כבר בשבוע הבא ויוסיף לה תיקונים: "בואו נפקח קודם שאנשים יוכלו לחיות"

השר ניר ברקת והיו"ר דוד ביטן [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+בקריאה ראשונה: הארכת התקנות למעצר חשודים בטבח ה-7.10 ובפעולות המלחמה
20:50 11/03/24  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק לתיקון ולהארכת תוקפן של תקנות שעת חירום (חרבות ברזל) (הארכת מעצר לחשוד בעבירת ביטחון) (תיקון), התשפ"ד-2024. 5 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לדיון בוועדת החוקה.
מוצע בה לתקן ולהאריך עד ליום 18 ביוני 2024 את תוקפן של התקנות המאפשרות הארכת מעצרם של העצורים בשל פעולות האיבה שהתרחשו בין יום 7.10.2023 עד ליום 13.10.2023 ושל מי שנעצר במסגרת פעולות המלחמה בעזה, לתקופות מעצר של 45 יום מעת לעת.
ההארכה המוצעת של התקנות לשעת חירום היא כאמור עד ליום 18 ביוני 2024. יובהר כי מדובר בהארכה של 90 ימים המאפשרת שתי הארכות מעצר של 45 ימים, בהתאם לאמור בחוק.

+בקריאה ראשונה: אפשרות להגשת בקשות מקוונות להנפקת מסמכי זיהוי ללשכות האוכלוסין
20:49 11/03/24  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק הכללת אמצעי זיהוי ביומטריים ונתוני זיהוי ביומטריים במסמכי זיהוי ובמאגר מידע (הוראת שעה) (בקשה מקוונת להנפקת מסמך זיהוי), התשפ"ד-2024. 7 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לוועדת הכנסת שתיקבע באיזו ועדה תידון ההצעה.
נוכח מלחמת חרבות ברזל ובכלל זה הצורך של רבים מהמפונים במסמכי זיהוי חדשים והיעדר האפשרות של חיילי המילואים להתייצב בלשכות האוכלוסין להנפקת מסמכי זיהוי, מוצע לקבוע בהוראת שעה כי יהיה ניתן להגיש בקשות מקוונות להנפקת מסמכי זיהוי, בלא צורך בהתייצבות בלשכות האוכלוסין, בכפוף לתנאים המפורטים בהצעה. מוצע כי ההסדר יהיה תקף למשך חצי שנה, עם אפשרות להאריך לתקופה של עד חצי שנה נוספת.

+בקריאה ראשונה: תיקונים בפקודת מס הכנסה להגברת השקיפות בדיני המס
20:47 11/03/24  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק לתיקון פקודת מס הכנסה (מס' 270) (תיקונים להגברת השקיפות בדיני המס ולעמידה בדרישות בין לאומיות בעניין חילופי מידע), התשפ"ד-2024. 8 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לדיון בוועדת הכספים.
מוצע בה לערוך תיקונים בפקודת מס הכנסה במטרה להגביר את השקיפות המיסויית: להחיל חובת דיווח על נאמן בדבר נאמנות שכל היוצרים והנהנים בה הם תושבים זרים, ובדבר בעלי השליטה בה; לבטל את הפטור מחובת דיווח החל על עולים חדשים ותושבים חוזרים ותיקים לגבי הכנסותיהם מחוץ לישראל, ולבטל את הפטור מחובתם להגיש הצהרת הון על נכסיהם והונם מחוץ לישראל.

+בקריאה ראשונה: רשויות מקומיות תוכלנה השנה לפעול לשינוי צו הארנונה
20:46 11/03/24  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק לתיקון פקודת העיריות (הוראת שעה - החלטה על הטלת ארנונה כללית לגבי שנת הכספים 2024), התשפ"ד-2024. 4 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים, עם נמנע אחד, והיא תועבר לדיון בוועדת הפנים והגנת הסביבה.
מוצע בה לקבוע לעניין שנת הכספים הנוכחית, כי ברשויות מקומיות בהן התקיימו הבחירות לראש הרשות עד ה-31.3, תוכל מועצת הרשות המקומית להחליט על הארנונה הכללית עד שלושה חודשים מיום תחילת כהונתה. בנוסף, ברשויות מקומיות בהן הבחירות לראש העירייה לא התקיימו עד ה-31.3, תתקבל החלטת המועצה על הארנונה הכללית עד ליום ה-15.4.

+סופית: חופשה מיוחדת לאסירים כדי להקל על הצפיפות בכלא
20:44 11/03/24  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק לתיקון פקודת בתי הסוהר (תיקון מס' 66 - הוראת שעה - חרבות ברזל) (חופשה מיוחדת לאסיר), התשפ"ד-2024. 12 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול שני מתנגדים.
כהוראת שעה לשלושה חודשים, נציב בתי הסוהר רשאי לתת לאסיר, בתנאים שייראו לשר לביטחון לאומי, חופשה מיוחדת שלא תעלה על 45 ימים. עוד מוצע כי הסדר זה יחול על אסיר שהוא אזרח ישראלי או תושב ישראל, שיתרת מאסרו אינה עולה על 45 ימים ביום היציאה מהחופשה ושנשא לפחות מחצית מתקופת המאסר שנגזר עליו. בנוסף, יוחרג מהסדר זה אסירים שהורשעו בעבירות ביטחון, או בעבירות שלגביהן יש חזקת מסוכנות, כגון עבירות מין, עבירות אלימות במשפחה ועבירות אלימות חמורה. עוד מוצע להחריג עבירות חמורות נוספות, כגון עבירות המתה ועבירות כניסה והתפרצות למבנה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושר הצו להעלאת המע"מ מ-17% ל-18% משנת 2025
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
מירב ארד
משרד המשפטים: החל ממרס 2021 הוגשו 145 בקשות של עיכוב הליכים לגבי תאגידים. מתוכן, בית המשפט הורה על עיכוב הליכים ב-117 תיקים ואושרו 60 הסדרים מתוך ה-117. המשמעות: בכ-50% מהבקשות שאושרו להסדר הליכים, אושר הסדר
עידן יוסף
עלייה במצוקות הנפשיות לאחר אירועי האלימות האחרונים    הוועדה לפיקוח על הקרן לאזרחי ישראל דנה בהקמת מוקד חירום לסיוע נפשי, שיאבחן פניות ויפעיל צוותי חירום ייעודיים
עידן יוסף
בוועדה לביטחון לאומי הועלו מספר הצעות, ביניהם אזרוח המעברים, שימוש בטכנולוגיות חכמות ותגבור כוח האדם    קיימת מחלוקת בנוגע לגורם המוביל שצריך לרכז את הפתרונות    יו"ר הוועדה הדגיש את חשיבות שינוי דרך החשיבה והפסקת בחינת חיי אדם בהיבט תקציבי    צה"ל: "יש לאזרח את המעברים הגדולים בעוטף י-ם ואת כוח האדם להעביר לפעילות במעברים אחרים    המשטרה: שוטרי מג"ב הם לוחמים ולא מאבטחים
מירב ארד
יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה: התמונות של אימהות מגוננות על פעוטות וילדים, כשקנים של רובים שלופים ומופנים אליהם, הם זיכרון שלא ימחה לעולם"    מיה רגב שחזרה משהבי: באתי כדי לצעוק את צעקתם של החטופים שנותרו מאחור
עידן יוסף
המשפחות העידו בוועדת הבריאות על דיכאון, חוסר-תפקוד, תשישות נפשית ופיזית, ירידה במשקל, חוסר-שינה, עלייה בצריכת תרופות פסיכיאטריות ואובדן כושר עבודה    יו"ר הוועדה התחייב כי בני המשפחות ימשיכו ויהיו זכאים כולם להמשך הטיפול - גם לאחר שחרורם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il