X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יופה היום בבית המשפט
חוקר בתיקי נתניהו: החקירה הייתה איטית ומתסכלת
רב-פקד בדימוס דני יופה אומר שאלשיך לא התערב בחקירה, אם כי ייתכן שקרא את העדויות הרו קיבל הצעה להיות עד מדינה - שהייתה מתוכננת מראש "ב-20 שנה ראיתי הדלפות מהמשטרה, מהפרקליטות, מסניגורים"

"החקירה מאוד תסכלה אותנו. הכל היה מאוד איטי ומסובך בגלל שזה רגיש". כך אומר (13.3.24) רב-פקד בדימוס דני יופה, שהיה חבר צוות החקירה בתיקים 1000 ו-2000, בעדותו במשפט נתניהו. לפני כן ציין, כי היועץ המשפטי לממשלה דאז, אביחי מנדלבליט, לא אישר לחקור במקביל את בנימין נתניהו ושרה נתניהו "וזה עצבן אותי".
סניגורו של נתניהו, עמית חדד, טען שבשל תסכול זה "זימנתם אנשים לחקירה בתיק המעונות כדי לשאול אותם על ענייני סיגרים ושמפניות" בלא קבלת אישורו של מנדלבליט. יופה השיב: "כשהיה תיק המעונות לא היה תיק 1000. אני לא מכיר דבר כזה". חדד טען מספר פעמים שהחוקרים עסקו בענייני נתניהו בלא אישורו של מנדלבליט, כפי שמחייב חוק יסוד הממשלה; יופה השיב, שהוא לא עסק בענייני האישורים.
יופה אישר, כי בכירי החוקרים היו מעורבים בחקירה: ניצב מני יצחקי, שהיה אז ראש אגף החקירות והמודיעין; ניצב רוני ריטמן, שהיה אז מפקד להב 433; ותת-ניצב כורש ברנור, אשר מפקד יאח"ה וכיום מפקד המכללה לשוטרים. ריטמן "היה בכמה ישיבות סטטוס. הוא היה מעורב בתיק הזה כמו בתיקים אחרים, שאל מה שראש להב שואל את ראש יאח"ה והחוקרים שלו". הוא הוסיף, כי מעולם לא שמע את ריטמן מייחס לנתניהו את פתיחת החקירה נגדו בטענה להטרדה מינית של קצינה (חקירה שאילצה אותו לאחר מכן לפרוש מהמשטרה).
לדברי יופה, בצוות החקירה היו ויכוחים בשאלה האם לחקור את ארנון מילצ'ן באזהרה או לא. הוא זכר שריטמן התייחס לזה, אך לא את עמדתו. "הדעה של רוני לא כל כך הסתדרה עם מה שהצוות חשב. הרבה פעמים יש אדם שאתה מתלבט אם לחקור באזהרה או כעד. יש הרבה פעמים מחלוקות סביב זה", הוסיף.
המפכ"ל דאז, רב-ניצב רוני אלשיך, "בא פעם אחת לישיבה שהיינו בתל אביב". חדד ציטט דיווח של אמנון אברמוביץ, לפיו אלשיך קורא את העדויות ומנחה את המשטרה כיצד לתשאל. יופה הגיב: "מבחינתי לא הייתה לו שום נגיעה בתיק. לא דיבר איתנו, לא הנחה אותנו, לא אמר לי איך לתשאל. אין לי ידיעה שהוא קרא את העדויות; מהיכרות שלי עם הדמות, מאוד יכול להיות". הוא הבהיר, כי לא היה נוהל בו העדויות בתיקי נתניהו עברו לאלשיך אלא רק ליצחקי.
בהתייחסו להדלפות מן החקירות, אמר יופה: "ב-20 שנה במשטרה הייתי עד להדלפות מהמשטרה, מהפרקליטות, מסניגורים. ידעתי שיש הדלפות מהתיק הזה והיה שיח על זה. לחקור הדלפות - זו ברכה לבטלה, כי זה בזבוז זמן ואין דרך להגיע למדליף". עוד אמר כי כאשר נודע לו על הקשר הרומנטי בין רב-פקד אבי רוטנברג לבין ג'ודי שלום-ניר-מוזס (אחותו של נוני מוזס), "זה טופל מיד" ורוטנברג דיווח על הקשר למפקדם, סגן-ניצב (וכיום ניצב-משנה) מומי משולם, מיד לאחר שיחתם.

"אני קבלן חקירות"
הרו. שיחה מחוץ לחדר [צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90]

עוד נשאל יופה על חקירתו של ארי הרו, לשעבר ראש לשכתו של נתניהו ועד מדינה בתיק 2000. משולם רמז להרו שיהיה עד מדינה, ויופה ציין: "לא הגיוני לי שבתיק כזה ייעשה אלתור מן הסתם אלה דברים שנסגרים מראש. לא ידעתי שזה יהיה הדבר הראשון שיוצע לו". לדבריו, הוא אינו יודע שעל-פי הנחיית היועץ המשפטי לממשלה – היוזמה להסכם עד מדינה צריכה לבוא מהחשוד ולא מהחוקרים.
לדברי חדד, פרוטוקול חקירתו של הרו מלמד, כי מחוץ לחדר הייתה שיחה בין משולם להרו על הצעה להיות עד מדינה, וטען: "מעולם לא היה אישור של היועץ המשפטי להסכם עם הרו". יופה: "אני לא בשיח הזה, אני קבלן חקירות"; הוא אינו זוכר האם אפשרות זו עלתה בפגישות עם מנדלבליט בהן השתתף. עוד עלה מן התמלול, כי עוזרו של פרקליט המדינה דאז, שי ניצן, היה מחוץ לחדר החקירות. יופה: "אני לא יודע מדוע. ראיתי אותו הרבה פעמים בלהב בתיקי נתניהו".
חדד עמד על פעולות חקירה שלטענתו צריך היה לבצע ולא בוצעו. בין היתר שאל את יופה, מדוע לא נחקרה הטענה שראש המוסד דאז, יוסי כהן, השתמש בדירה של ג'יימס פאקר במלון רויאל ביץ' בתל אביב – וכן נחקר החשד שיאיר נתניהו משתמש בה. יופה: "זה לא אני". חדד: "הסתרתם הודעות מהיועץ המשפטי כדי להסתיר שחקרתם את המתנות". יופה: "אני יודע שהיה פיצול רק מסיבות ביטחוניות. זו הייתה הודעה מלמעלה". חדד: "לא היה שום עניין ביטחוני. לא היו חסיונות". יופה: "היה חיסיון ביטחוני סביב יוסי כהן ונתנו הנחיה מלמעלה".
בנוגע למתנות (תיק 1000) אמר יופה, כי הוא לא אמור היה לבדוק האם ניתן היה להכניס מתנות למעון ראש הממשלה בלא בדיקה, כפי שהעידה הדס קליין – בניגוד ליתר העדים. חדד שאל מדוע לא נבדקו גרסאותיהם של עדים אחרים אל מול זו של קליין לגבי כמות המתנות. יופה השיב, כי הכל נסמך על מסמכים וחשבוניות. לדבריו, הטלפונים של קליין לא נתפסו משום שתכתובות רלוונטיות היו במכשירים שכבר לא היו ברשותה.

תאריך:  13/03/2024   |   עודכן:  13/03/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוקר בתיקי נתניהו: החקירה הייתה איטית ומתסכלת
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
חצי אמת גרועה משקר...
ELIM  |  13/03/24 20:53
2
לוין רל"ב ידוע
מכר משכבר  |  13/03/24 22:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
פילבר טען בפברואר 2017, כי בעלי פרטנר דאז העלה את האיום לפני הבחירות בארה"ב ב-2016 כאשר נדונה האפשרות של ביטול ההפרדה המבנית בבזק    הנגבי: פילבר לא אמר לי דבר בשמו של נתניהו ולא דיברתי עם נתניהו על בזק
דן מרגלית
אם הכניסה תותר לבני 40 ומעלה - יש להחיל זאת על יהודים וערבים כאחד    ואם יש צורך בבדיקה מיוחדת - בבקשה, ליהודים ולערבים באורח זהה; אוי לנו שצריכים בכלל להסביר זאת
איתמר לוין
טוענים שלא ניתן בשלב זה לזמן לעדות את דוד שמרון, שלומית ברנע-פרגו וכורש ברנור    מבקשים שעדים אחרים - ובהם לוין ולבני - יעידו רק פעם-פעמיים בשבוע "כפוף לבדיקה מול נתניהו"
איתמר לוין
ראש המטה לביטחון לאומי אמר לחוקרי רשות ני"ע, כי לא ידע על מגעיו של פילבר עם ראשי בזק    העיד: ביקשתי מפילבר לחכות עם ההפרדה המבנית עד אחרי הבחירות בארה"ב כדי לא להרגיז את סבן
איתמר לוין
המיליארדר היהודי-אוסטרלי העניק לבני הזוג נתניהו שמפניות וסיגרים    התביעה הודיעה שלא תזמן אותו, לא נימקה ולא העלתה את האפשרות שיעיד בחו"ל כמו מילצ'ן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il