X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רגב. חלק מההבטחות נותרו על הנייר [צילום: לע"מ]
רגב התקפלה: אלה ההבטחות שלא נכנסו לרפורמת צדק תחבורתי
בניגוד להבטחות קודמות, ההנחות יהיו רק על מינוי חופשי חודשי ולא על ערך צבור הפטור לאזרחים ותיקים נדחה לשלב השני ומימושו תלוי במס הנסועה
רפורמת צדק תחבורתי - הבטחות מול ישום
ההתחייבות המקורית
היישום
הערות
33% הנחה בערך צבור לבני 26-18
33% הנחה במינוי חודשי לבני 26-18
ברפורמה
שנה חינם לזכאי חוק חיילים משוחררים
ברפורמה
50% הנחה על מינוי חודשי לזכאי ביטוח לאומי
ברפורמה
100% הנחה לאזרחים ותיקים מגיל פרישה
ייכנס לתוקף בשלב ב' של הרפורמה
הוזלת מינוי חודשי משולב מעל 75 ק"מ
50% הנחת ערך צבור בפריפריה גאוגרפית
50% הנחת מינוי יומי בפריפריה גאוגרפית
50% הנחת מינוי חודשי בפריפריה גאוגרפית
ברפורמה
50% הנחת ערך צבור בפריפריה חברתית
50% הנחת מינוי חודשי בפריפריה חברתית
ברפורמה
השכונות המוחלשות ביישובים מבוססים ייכנסו רק בשלב ב' של הרפורמה

במסיבת עיתונאים שקיימה (יום ה', 14.3.24) במתחם תחנת הרכבת בלוד, הציגה שרת התחבורה מירי רגב את הרפורמה הרזה "צדק תחבורתי". פרטי הרפורמה, שתחל ב-25 במרס, פורסמו לראשונה ב-News1, אולם בניגוד להבטחות המפליגות מצד השרה באפריל האחרון, כעת מתחילים להתברר הפרטים, וחושפים גם שלל הבטחות שהפרה השרה.
להלן ההבטחות מול מה שיהיה בפועל:
מירי רגב התחייבה ל-33% הנחה בערך צבור לבני 26-18, אך לא קיימה.
כמו-כן התחייבה השרה ל-50% הנחה על ערך צבור הן בפריפריה הגאוגרפית והן בפריפריה החברתית. גם הבטחה זו לא תמומש.
בנאומה היום, דיברה השרה על ההנחות הצפויות, אך נמנעה מלציין שמדובר רק בהנחות על מינוי חופשי חודשי. הדבר אף לא צויין במצגת שהציגה במהלך נאומה.
הבטחה נוספת של רגב באפריל, היייתה הוזלת חוזה חופשי חודשי משולב לנסיעה של יותר מ-75 ק"מ: מדובר בחוזה חופשי חודשי המאפשר נסיעה בכל אמצעי התחבורה הציבורית (שכולל רכבת) עד מרחק של 225 ק"מ, שכיום מחירו עומד על 610 שקלים, ובמסגרת הרפורמהאמור היה מחירו לרדת ל-500 שקלים.

רגב ובן-זקן

גם הבטחה זו אינה מתוכננת להתקיים, אפילו לא בשלב השני של הרפורמה, שלדברי מנכ"ל משרד התחבורה משה בן-זקן אמורה לצאת לפועל באמצע החציון השני השנה. "הבאנו את המתווה הטוב ביותר - למרות האילוצים התקציביים", הסביר בן-זקן ברמז את הסיבה לגריעת חלקים גדולים מהרפורמה. בהתאם לסיכומים בין משרדי האוצר והתחבורה, ישום השלב השני של הרפורמה מותנה בהעברת כספי מ הנסועה, העברה שאליה מתנגדת לפי שעה השרה רגב.
יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ דוד ביטן, שהוזמן אף הוא לנאום, התעלם מאי מימוש ההבטחות, לרבות ההתחייבויות שנמסרו לוועדה. ביטן ירד מן העץ וחזר בו מדרישתו שהאזרחים הוותיקים יהיו פטורים מתשלום כבר בשלב הראשון של הרפורמה, מבלי לתת הסברים לתפנית בעמדתו. לדבריו, "זו לא בעיה לריב עם שרת התחבורה, זה פשוט מאוד אפילו. היא גם רצתה להכליל את האזרחים הוותיקים, אבל לא היה תקציב. הגיע הזמן שלא ישכחו אותם". יצוין, כי גם כאשר נאמר לו אז שאין תקציב מיידי נותר ביטן איתן בהתעקשותו.

ביטן. לא התעמק בפרטים

ביטן, שבמהלך דיוני הוועדה בנושא הרפורמה לא התעמק בפרטים מלבד בסוגיית האזרחים הוותיקים והשכונות המוחלשות בערים מבוססות, חלק שבחים למשרד הנתון לפיקוח הוועדה: "משרד התחבורה עושה את העבודה הטובה ביותר. הוא משפיע ישירות על האזרח. הרפורמה מצויינת". יו"ר הוועדה, שהוא תושב ראשון לציון, התייחס לעירו ולשלב הכנסתן של השכונות המוחלשות האמורות לשלב השני של הרפורמה, ואמר: "לתושבי שכונת רמת אליהו בראשון לציון, שבה מתגוררים עולי אתיופיה. מגיע בדיוק כמו לתושבי שדרות וירוחם". מה ששכח, או לא ידע ביטן, הוא שבעוד שבשדרות וירוחם ישלמו הנוסעים 49.50 שקלים למינוי חודשי, תושבי רמת אליהו ישלמו 63 שקלים יותר, שהם 112.50 שקלים.
ל"הכשר" טוב מזה לא הייתה יכולה שרת התחבורה לצפות, והחזירה מחמאות בהתאם. "יש לנו הרבה ויכוחים, אבל בסופו של דבר ביטן הוא שותף מלא, ודאג לאזרחים ותיקים".
היא הסבירה כי הסיבה שפטור מתשלום לאזרחים הוותיקים יוכנס רק בשלב השני של הרפורמה היא משום שהם נהנים כבר היום מ-50% הנחה, ומטרת המשרד היא לחולל שינוי תפישה אצל הנוסעים הפוטנציאליים, ולהקנות לצעירים הרגלי נסיעה בתחבורה הציבורית כבר מגיל צעיר.
השרה רגב הסבירה כי השינוי במחיר לא מספיק, והוא חלק ממדיניות החיבוריות והקישוריות המחייבת גם תשתית וכלים. "אנחנו צריכים שאוטובוסים יגיעו בכל 5 דקות בנתיבי תחבורה ציבורית", אמרה רגב. "אם לא תהיה תחבורה ציבורית זמינה ובתדירות גבוהה אנשים לא יעזבו את הרכב. התחבורה הציבורית גם צריכה להיות גמישה - לשנות את שיטת קווי האוטובוס כך שביישובים קטנים תתאפשר יותר נסיעה בהזמנה [ששירות לפי קריאה, ע.י.], במיניבוסים קטנים. לקחת את הקילומטרים לטובת מקומות אחרים". לדבריה, הורתה למנכ"ל משרדה להכין עבורה שבה יפורטו התשומות בקווים חלשים שבהם אין ביקוש, ולהפנות את התשומות למקומות שבהם יש יותר ביקוש.
רגב הבהירה כי אומנם בתקציב המדינה הנוכחי נלחמה על תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית ותשתיות הכבישים, אך התחייבה שמאבקה בתקציב הבא יהיה על תוספות השירות ושיפור שלהן. היא לא הסבירה מדוע סדר העדיפות שלה בנושא הפוך מהצרכים בשטח. זאת למרות סקר מלפני חצי שנה שהציגה רגב עצמה בנאומה, לפיו תעריף הנסיעה אינו חסם ממשי מבחינת הנוסעים להעדיף שימוש בתחבורה הציבורית.
שני נושאים נוספים אליהם התייחסה שרת התחבורה הם המחסור בנהגי אוטובוס ברמדאן. לדבריה, היא מקדמת שילוב של יותר נהגים חרדים ונהגים יוצאי אתיופיה שמנהיגי עדתם פנו אליה בבקשה להקל את רף הקבלה ולבחון אותם בעל-פה לנוכח הקושי שלהם בשפה העברית. כמו-כן התייחסה לביטחון הנהגים וציינה כי תוקם יחידת אבטחה בניידות שיוכלו להגיע לאוטובוסים בהם קורות התרחשויות אלימות.

מחיר ושיעור ההנחה לפי מקום מגורים וסוג הנוסע
סוג הנוסע/מיקום
נוסע רגיל
נוסע זכאי ביטוח לאומי
נוסע צעיר
לא פריפריה
225 (0%)
112.50 (50%)
150.75 (33%)
פריפריה חברתית
112.50 (50%)
112.50 (50%)
112.50 (50%)
פריפריה גיאוגרפית
49.50 (50%)
49.50 (50%)
49.50 (50%)
תאריך:  14/03/2024   |   עודכן:  14/03/2024
+ז' באדר: בשל המצב הבטחוני - לא תהיה תחבורה ציבורית למירון
16:35 14/03/24  |  עידן יוסף

לקראת ז׳ באדר, יום לידתו ופטירתו של משה רבינו, בהנחיית משטרת ישראל ולאור האיום הרקטי, במוצאי השבת הקרובה (16.3) וביום ראשון (17.3), לא יפעל שירות תחבורה ציבורית באיזור היישוב מירון. זאת לנוכח המצב הבטחוני.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רגב התקפלה: אלה ההבטחות שלא נכנסו לרפורמת צדק תחבורתי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
עדכון תעריף
דניאל  |  14/03/24 17:20
2
פתי מאמין לכל דבר
א.ש  |  14/03/24 18:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
בשלב זה תופעלנה מיום שני הקרוב רכבות לכיוון דרום (נתיבות, אופקים ובאר שבע)    ברכבת פועלים אל מול משרד התחבורה וגורמי הצבא על-מנת לאפשר נסיעה ברכבת גם צפונה
עידן יוסף
מחסור בנהגים מוסלמים ברמדאן גורם לדילול משמעותי בשירותי האוטובוסים, בעיקר בימי החג    המידע לציבור על השינויים לקוי: חלק מהמפעילים לא מודיעים כלל, אחרים נותנים הודעות כלליות, ורק מקצתם מציגים דיווח מפורט כראוי    משרד התחבורה מתעלם מהבעיה ואינו מחייב לעדכן את הנוסעים
עידן יוסף
חברת אקסטרה תחבורה ציבורית בנתניה תגביר את האכיפה כנגד נוסעים שלא משלמים עבור נסיעתם    לדבריה, שכר הנהגים ויכולת החברה להרחיב את השירות נפגעים כתוצאה מכך
עידן יוסף
בשנת 2023 חולקו קרוב לרבע מיליון דוחות לנוסעי התחבורה הציבורית שהגיעו לסכום של יותר מ-24 מיליון שקלים    83% מהדוחות חולקו לנוסעי אגד    יו"ר הוועדה לפנ"צ קרא לבחון פיקוח ע"י גוף שלישי, לשפר את הכשרת הפקחים ולפרסם את נוהל הבקרים להערות הציבור
עידן יוסף
בעקבות המלחמה הופסק חלק מהשירות הרכבתי בעוטף, ובמסגרת השלב הראשון להחזרת השירות לסדרו מוארכות מהיום בשעתיים שעות הפעילות בקו באר שבע-אופקים-נתיבות בשני הכיוונים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il