X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ויליס. הבחירה נותרה בידיה [צילום: AP]
ביהמ"ש: התובעת בג'ורג'יה נגד טראמפ לא תיפסל
דחה את בקשת אחד הנאשמים לפסול את פרקליטת המחוז, פאני ויליס, בתיק הבחירות; הורה למעשה להרחיק את עורך הדין ששכרה במקביל לקשר רומנטי איתו
מק'אפי. עבד בפרקליטות המחוז [צילום: AP]

ווייד. קיבל 650,000 דולר [צילום: AP]

שופט בית המשפט המחוזי באטלנטה, סקוט מק'אפי, הורה (15.3.24) לפרקליטת מחוז פולטון, פאני ויליס, לבחור האם לפסול את עצמה ואת משרדה מטיפול בכתב האישום נגד דונלד טראמפ בנוגע לבחירות 2020, או להרחיק מן התיק את עורך הדין נתן ווייד, אותו שכרה לסייע בייצוג כאשר במקביל קיים קשר רומנטי ביניהם.
מק'אפי דחה את בקשתו של אחד הנאשמים בתיק לפסול את ויליס, לאחר שקבע שההגנה לא עמדה בנטל להוכיח שהקשר ביו ויליס לבין ווייד מהווה ניגוד עניינים. לצד זאת הוא אומר כי קיימת מראית עין פסולה ולכן אחד מן השניים צריך לפרוש מן התיק. מאחר שהבחירה נותרה בידי ויליס, אין ספק שהיא תבחר להרחיק את ווייד - שכן פסילה שלה ושל משרדה משמעותה עיכוב משמעותי בהליך ואולי אף קריסה של התיק. קרוב לוודאי שההגנה תערער ותבקש לעכב את ההליכים עד להכרעה בערעור.
הפרקליטות בראשותה של ויליס הגישה כתב אישום נגד טראמפ ו-18 נאשמים נוספים, בעקבות נסיונו של טראמפ להפוך לטובתו את התוצאות בג'ורג'יה - אחת ממדינות המפתח בבחירות לנשיאות, בה ניצח ג'ו ביידן בפער של 12,000 קולות. התביעה טוענת, כי הנאשמים ניסו הן ללחוץ על הממונים על הבחירות לזייף את התוצאות והן ליצור אלקטורים מזויפים שיצביעו בעד טראמפ באשרור הרשמי ב-6.1.21.
כתב האישום מבוסס על חוק RICO שנוצר במקורו נגד המאפיה, שכן לטענת הפרקליטות - מדובר היה בארגון שפעל למטרות עברייניות. בין הנאשמים האחרים מצויים מארק מדואוז, שהיה ראש הסגל האחרון בבית הלבן של טראמפ, ורודי ג'וליאני, ראש עיריית ניו-יורק לשעבר ומי שהוביל את הצוות המשפטי של טראמפ בנסיונותיו הכושלים לערער על התוצאות. ארבעה נאשמים, ובהם שלושה מעורכי דינו של טראמפ, חתמו על הסדרי טיעון ועשויים להעיד נגד הנאשמים האחרים.
לצורך טיפול בתיק, שכרה הפרקליטות בראשותה של ויליס מספר עורכי דין פרטיים (כמקובל בארה"ב) ואחד מהם הוא ווייד, אשר קיבל 650,000 דולר תמורת עבודתו. סניגוריו של אחד הנאשמים חשפו, כי בין ווייד לבין ויליס קיים קשר רומנטי - אותו לא חשפו השניים - וטענו שבשל כך יש לפסול את ויליס מטיפול בתיק, גם לנוכח העובדה שווייד מימן חופשות משותפות, כך שבעקיפין היא נהנתה משכרו בתיק. השניים טענו, כי הקשר הרומנטי החל רק לאחר שווייד צורף לתיק ושאין בכך כל פגם בתיק עצמו.
מק'אפי, אשר קיבל את התיק בצורה רנדומלית, ניהל מספר דיוני הוכחות על טענת ההגנה, כולל עדות ארוכה של ויליס. היא סירבה לפסול את עצמה מהתיק ולהעבירו לאחר מסגניה או להוציא את ווייד מצוות התביעה, צעדים שהיו עשויים לפתור את הבעיה. מק'אפי בן ה-34 משמש כשופט זו השנה השנייה ולפני כן עבד בפרקליטות בראשותה של ויליס.
הטקטיקה של טראמפ בכל התיקים נגדו היא לעכב ככל הניתן את ההליכים, כך שיחלו רק לאחר הבחירות בחודש נובמבר ולא ישפיעו על הבוחרים. אם ייבחר טראמפ לנשיא, הוא יפעל מיד עם השבעתו לביטול שני התיקים הפדרליים נגדו (תיק הבחירות בוושינגטון ותיק המסמכים המסווגים בפלורידה), אם בחנינה עצמית ואם בהוראה/רמיזה לשר המשפטים למשוך את כתבי האישום. לנשיא אין סמכות על תיקים מדינתיים (הבחירות בג'ורג'יה וסטורמי דניאלס בניו-יורק), אך קיימת שאלה חוקתית תקדימית בדבר סמכותה של מדינה להעמיד לדין נשיא מכהן.
עיכוב בפתיחת הדיון בתיק דניאלס
במקביל צפוי עיכוב בפתיחת משפטו של טראמפ בתיק דניאלס. בחירת המושבעים אמורה הייתה להתחיל ב-25 בחודש, אך פרקליטות מחוז מנהטן העבירה רק כעת להגנה 31,000 עמודים של חומרי חקירה בפרשה. מדובר בחקירה הפדרלית בפרשת כספי ההשתקה לשחקנית הפורנו, בסיומה החליטה התביעה שלא להגיש כתב אישום. ההגנה ביקשה שלושה חודשים ללמוד את החומר, בעוד פרקליט המחוז, אלווין בראג, מבקש (14.3.24) דחייה של חודש בלבד. מדובר בתיק הפחות-משמעותי, בו טראמפ מואשם בעיקר ברישום כוזב במסמכי תאגיד, ואשר השלכותיו הציבוריות פחותות בהרבה מהתיקים האחרים.
שופטת בית המשפט הפדרלי בפלורידה, איילין קנון, דחתה אתמול את בקשתו של טראמפ למחוק את סעיף האישום העיקרי נגדו בפרשת המסמכים המסווגים, המייחס לו עבירה על חוק הריגול. קנון מונתה לתפקיד בידי טראמפ ונחשבת כשופטת טובה מבחינתו. היא טרם קבעה מתי יחלו ההליכים בתיק, בהם יש תסבוכת נוספת בשל רגישותם של המסמכים המהווים ראיה מרכזית והצורך לקבוע האם ובאיזו צורה ייחשפו בפני ההגנה.

תאריך:  15/03/2024   |   עודכן:  15/03/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש: התובעת בג'ורג'יה נגד טראמפ לא תיפסל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2020
איתמר לוין
מסמכים שנחשפו בתביעה בוויסקונסין מגלים את חלקם של שני עורכי דין בניסיון להפוך את תוצאות בחירות 2020, כולל שימוש ציני בבתי המשפט - מדווח ניו-יורק טיימס
איתמר לוין
וושינגטון פוסט מנתח את פסיקת בית המשפט העליון של ארה"ב, אשר קבע פה אחד שאין לפסול את דונלד טראמפ מהתמודדות לנשיאות בשל מעשיו ב-6 בינואר
איתמר לוין
הדיון נקבע לשבוע האחרון של חודש אפריל - כך שאם טענת החסינות תידחה, משפטו העיקרי של טראמפ באשמת ניסיון להטות את תוצאות בחירות 2020 עשוי להתקיים בחודשים האחרונים של בחירות 2024
איתמר לוין, וושינגטון
פיטר בייקר, הכתב הראשי של ניו-יורק טיימס בבית הלבן, בראיון ל-News1: רבים ב"בייס" של טראמפ מסכימים עם טענותיו; ביידן מתקשה להתמודד עם הגיל והתחושות לגבי הכלכלה; יש דאגה רבה לגבי מחויבותו של טראמפ לדמוקרטיה חוקתית; תמיכתו של ביידן בישראל עולה לו ביוקר
איתמר לוין, וושינגטון
הנס פון-ספקובסקי, מבכירי המכון השמרני המוביל Heritage Foundation, סבור שכתבי האישום נגד טראמפ הם ניצול לרעה של החוק    הוא חושש מחברי המושבעים בוושינגטון וג'ורג'יה, אך דאגתו המרכזית כרגע היא מצבו הנפשי של ביידן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il