X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר החקלאות ופיתוח הכפר, אבי דיכטר [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
הוצאה דחופה? משרד החקלאות ימותג בשם חדש
מנכ"ל משרד החקלאות הודיע על הכוונה לשנות את שם המשרד ל'משרד החקלאות וביטחון המזון' "גיבשנו תוכנית ל-25 שנים קדימה, התהליך בשלבים מתקדמים ובשבועות הקרובים יעלה לאישור הממשלה"

בימים שבהם הגירעון הולך ומעמיק בשל הוצאות המלחמה צפויה הממשלה להצביע על החלטה לשינוי שמו של משרד החקלאות, מהלך מיתוגי שצפוי לעלות לקופה הציבורית כסף רב שבמקרים קודמים של מיתוג מחודש למשרד ממשלתי הגיע למיליוני שקלים.
השר המכהן כיום במשרד החקלאות ופיתוח הכפר הוא אבי דיכטר, שהיה בעבר ראש השב"כ ושהתפקידים הפוליטיים שמילא היו קשורים בעבר לענייני ביטחון - כשר לביטחון פנים, השר להגנת העורף, סגן שר הביטחון ויו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת.
מנכ"ל משרד החקלאות, אורן לביא, הודיע (יום ב', 18.3.24) על הכוונה לשנות את שמו של המשרד מ'משרד החקלאות ופיתוח הכפר' ל'משרד החקלאות וביטחון המזון' בוועידת ישראל לכלכלה ירוקה. "לביטחון המזון ביפן חושבים 50 שנה קדימה, בסין 100 שנים קדימה ואנחנו לראשונה גיבשנו תוכנית ל-25 שנים קדימה, כמו-כן נשנה את שם המשרד ל'משרד החקלאות וביטחון המזון'", אמר והוסיף כי התהליך נמצא כבר בשלבים מתקדמים ובמהלך השבועות הקרובים הנושא יעלה לאישור הממשלה. "לנו נותר לקוות כי שינוי השם יכלול גם חיזוק החקלאות והחקלאים הישראלים וביטחון המזון של ישראל", אמר.
לא נמסר מה צפויה להיות עלות המיתוג המחודש, אך בעקבות בקשת חופש מידע נחשפו בינואר 2023 פרטי המיתוג המחודש שעבר המשרד לביטחון פנים, ששינה את שמו למשרד לביטחון לאומי, ולפיהם עלה המהלך בין 2 ל-3 מיליון שקלים. בין ההוצאות שהיו אז למהלך המיתוג המחודש היו החלפת חותמות בעלות של כ-16 אלף שקלים, החלפת דגלים בעלות של כ-8,000 שקלים, החלפת שילוט בעלות של כ-70 אלף שקלים, החלפת וילון עם שם המשרד בעלות של כ-5,000 שקל והוצאות נוספות.
השינוי האמור יהפוך את משרד החקלאות למשרד הרביעי שבשמו משולבת המילה "ביטחון", אחרי משרד הביטחון, המשרד לביטחון לאומי ומשרד הרווחה והביטחון החברתי. אליהם נוסף גם המשרד להגנת הסביבה שקיבל את שמו בעל הניחוח הביטחוניסטי לאחר שבעבר נקרא 'המשרד לאיכות הסביבה'.
אורן לביא ציין כי בוועידה כי החקלאות בישראל לא בנויה למבחני ריסוק, וכי ללא תשתיות מים החקלאות שלנו תתייבש. "אני חייב להבהיר: אין בעיית מים בישראל. החקלאים לא רק מייצרים מזון הם גם שומרים על המדינה שלנו בגבולות. לייבא מזון מטורקיה וירדן זה אירוע פריך, אי-אפשר לבנות על זה לזמן ארוך, יבוא מאירופה לעומת זאת- המחירים מאוד יקרים, יש לנו מספיק קרקע ומים כדי לדאוג לעצמנו", אמר.

תאריך:  18/03/2024   |   עודכן:  18/03/2024
+סופית: שרת ההתיישבות תצורף למועצה הארצית לתכנון ולבנייה
00:32 19/03/24  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק התכנון והבנייה (תיקון מס' 152), התשפ"ד-2024. 50 חברי כנסת תמכו בהצעה, 35 התנגדו לה.
החוק מגדיל את מספר חברי הממשלה או נציגיהם במועצה הארצית ל-13 וזאת על מנת לממש את החלטת הממשלה מס' 137 שבמסגרתה הונחה שר הפנים להוסיף את שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות או נציגה להרכב המועצה הארצית. בנוסף, ייכללו בהרכב הוועדות המחוזיות במחוז צפון ודרום נציגי שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות, ונציג שיקבע שר הפנים בהתאם להמלצת הרשויות המקומיות.
השרה אורית סטרוק אמרה לאחר אישורו: "אחרי שנים של חנק-תכנוני וצמצום מרחב ההתפתחות של ההתיישבות הכפרית בגליל ובנגב, התיקון לחוק התכנון והבנייה, מצרף נציגים של משרד ההתיישבות לועדות התכנון האזוריות באזורים אלה, ובמועצת התכנון הארצית. צעד קטן בחקיקה, צעד חשוב להתיישבות".

+סופית: משרד המודיעין בוטל, גמליאל שרת המדע
19:33 18/03/24  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה את החלטת הממשלה בהתאם לסעיף 31 (ג) לחוק יסוד: הממשלה, לבטל את משרד המודיעין. עוד אושרה החלטת הממשלה בהתאם לסעיף 31(א) לחוק יסוד: הממשלה, לשנות את חלוקת התפקידים ולקבוע כי השרה גילה גמליאל תחדל לכהן כשרת המודיעין, וכן למנותה לשרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, במקום השר אופיר אקוניס, שכהונתו בממשלה נפסקה בהתאם לסעיף 22(ג) לחוק יסוד: הממשלה, עם קבלת החלטת הממשלה בדבר מינויו לתפקיד הקונסול הכללי בניו-יורק.
33 חברי כנסת תמכו באישור ההחלטות, ללא מתנגדים או נמנעים.

+"אם נשיג את מטרות המלחמה, ננחית מכה קשה על ציר הטרור האירני"
15:21 18/03/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הדגיש: זאת גם מלחמה להביא ניצחון לציר ישראל, ארה"ב והערבים המתונים - נגד אירן  ▪  על הביקורת של ביידן על ממשלת נתניהו אמר: "התמונה שמוצגת בארצות הברית שונה לחלוטין מזאת שתיארתי. הרוב הגדול תומכים במטרות שהציבה הממשלה"

[צילום: אוהד צוויגנברג/AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הוצאה דחופה? משרד החקלאות ימותג בשם חדש
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 37
מירב ארד
הדגיש: זאת גם מלחמה להביא ניצחון לציר ישראל, ארה"ב והערבים המתונים - נגד אירן    על הביקורת של ביידן על ממשלת נתניהו אמר: "התמונה שמוצגת בארצות הברית שונה לחלוטין מזאת שתיארתי. הרוב הגדול תומכים במטרות שהציבה הממשלה"
מירב ארד
על הפעולה ברפיח הדגיש רה"מ: "אני חוזר ואומר - נפעל ברפיח. זה יקח כמה שבועות, וזה יקרה"    תקף את הקהילה הבילנאומית: "כל כך מהר שכחתם את הטבח ב-7 באוקטובר?"
מירב ארד
הבהיר: ״עיסוק במינויים בתקופת מלחמה, מלבד השדר המזיק האמור לעיל שהוא נושא, חמור גם כי הוא מעצב את צה"ל של השנים הבאות בצלמם ובדמותם של מפקדי המטה הכללי הנוכחיים שכשלו, ולכך לא ניתן להסכים"
איציק וולף
לטענת אנשי הציונות הדתית וש"ס, במהלך כהונתו של שהם כנציב תלונות הציבר על השופטים הוא נהג איפה ואיפה תוך הבחנה באופן הטיפול שלו בדיינים אל מול אופן הטיפול שלו בשופטים
עידן יוסף
יו"ר הימין הממלכתי חשף את "הצעת השריונים" שקיבל מגנץ והציב לנתניהו אולטימטום: "יש לו ימים להחליט"    על המלחמה: "זה כדרור באמצע המגרש, היינו צריכים מזמן להיכנס לרפיח. אין תוכנית מסודרת"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il