X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לבני היום בבית המשפט [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
לבני: ישראל היום היה בעיני עבירה על חוק מימון מפלגות
אומרת שהופתעה מהחלטתו של נתניהו ב-2014 להעניק חופש הצבעה על הצעת החוק שנועדה לבלום את העיתון, לאחר שפעמיים קודם לכן בלם אותו נתניהו נימק את פיטוריה בפגישה עם אבו מאזן ללא ידיעתו

"ישראל היום היה בעיני עבירה על חוק מימון מפלגות. הוא מראש הודפס כדי לייצג ולשכפל דפי מסרים של נתניהו. זה היה מאוד ברור, מאוד בולט". כך אומרת (20.3.24) השרה לשעבר ציפי לבני, בעדותה במשפטו של בנימין נתניהו בנוגע לחוק ישראל היום בשנת 2014, אשר נועד להגביל את תפוצתו.
לבני הוסיפה: "העיתון חולק חינם, כאשר על-פי חוק מימון מפלגות אסור לקבל תרומה מתאגיד, אסור לקבל מיחיד יותר מ-2,300 שקל בשנת בחירות, וכאן היו מאות מיליוני שקלים אם לא מיליארד שקל שיועדו לתעמולה זאת. כל חיי הפוליטיים פעלתי נגד עבירות על חוק מימון מפלגות. הבעתי את עמדתי מהרגע בו התחיל להיות מחולק.
"קדימה בראשותי פנתה ב-2010 למבקר המדינה על-מנת שיקבע שמדובר במימון אסור. התשובה הייתה מהסוג של משהו מהסוג 'קשה להוכיח את זה'. לאחר מכן הגיעו הצעות החוק שלא הייתי מיוזמיהן ולא חתמתי עליהן. ב-2010 וב-2012 הממשלה הצביעה נגד והן לא עברו.
"החוק הזה הובא להצבעה במתכונתו החדשה בוועדת השרים לחקיקה ב-2.11.14. היה לי ברור שכמו שנתניהו אכף משמעת קואליציונית וכך החוק לא עבר [בפעמים הקודמות], גם הפעם הוא התנגד בפומבי. גם ראשי המפלגות מהימין רצו לתמוך בחוק, אבל מאחר שהיה לנתניהו מכשיר ערר - הייתה לי הערכה שהוא פשוט יגיש ערר ובזה יסתיים האירוע".
לבני סיפרה, כי בבוקרו של הדיון בוועדת השרים עדכן אותה יו"ר הקואליציה דאז, זאב אלקין, כי הוחלט לאפשר לחבריה חופש הצבעה." נתניהו שאל אותי אם מקובל ואמרתי: בוודאי. מעבר לזה, לא לפני ולא אחרי ניהלנו שיחה על ישראל היום. מבחינתי זאת הייתה הפתעה, כי ידעתי שכולם בקואליציה חוץ מנתניהו רצו לתמוך בהצעת החוק, וידעתי שהוא מתנגד מאוד להצעת החוק. כשהוא משחרר חופש הצבעה, המשמעות היא בעצם שהוא מעביר את ההצבעה מהממשלה שבה הוא יכול לשלוט, ששם היה ברור שהחוק יעלה באותו שבוע לקריאה טרומית".
לבני התייחסה גם להחלטתו של נתניהו לפטר אותה (ואת יאיר לפיד) ב-2.12.14. היא סיפרה: "הוזמנתי ללשכתו וישבנו כשעה, נושא הפיטורים לא עלה, ונסענו לאירוע של בתי המשפט בבית הנשיא. כשיצאתי לחניית בית הנשיא, קיבלתי שיחה טלפון ממנו שאני מפוטרת. אחד הנימוקים היה שנפגשתי ללא רשותו עם אבו מאזן כמה חודשים קודם. נדמה לי שהוא אמר ש'רציתם לעשות פושט נגדי'. אני לא זוכרת שנושא ישראל היום עלה בשיחה".

תאריך:  20/03/2024   |   עודכן:  20/03/2024
+לבני: מתנהל קמפיין נגדי; חדד: אין לי טענה נגדך
15:53 20/03/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

השרה לשעבר יצאה נגד תועמלנים של נתניהו - וסניגורו הבהיר שאינו מסכים עימם  ▪  חדד: נתניהו החליט על חופש הצבעה בנוגע לחוק ישראל היום במטרה להפיל את החוק, לא להביא לאישורו

לבני היום בבית המשפט [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לבני: ישראל היום היה בעיני עבירה על חוק מימון מפלגות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
רב-פקד בדימוס דני יופה אומר שאלשיך לא התערב בחקירה, אם כי ייתכן שקרא את העדויות    הרו קיבל הצעה להיות עד מדינה - שהייתה מתוכננת מראש    "ב-20 שנה ראיתי הדלפות מהמשטרה, מהפרקליטות, מסניגורים"
איתמר לוין
פילבר טען בפברואר 2017, כי בעלי פרטנר דאז העלה את האיום לפני הבחירות בארה"ב ב-2016 כאשר נדונה האפשרות של ביטול ההפרדה המבנית בבזק    הנגבי: פילבר לא אמר לי דבר בשמו של נתניהו ולא דיברתי עם נתניהו על בזק
דן מרגלית
אם הכניסה תותר לבני 40 ומעלה - יש להחיל זאת על יהודים וערבים כאחד    ואם יש צורך בבדיקה מיוחדת - בבקשה, ליהודים ולערבים באורח זהה; אוי לנו שצריכים בכלל להסביר זאת
איתמר לוין
טוענים שלא ניתן בשלב זה לזמן לעדות את דוד שמרון, שלומית ברנע-פרגו וכורש ברנור    מבקשים שעדים אחרים - ובהם לוין ולבני - יעידו רק פעם-פעמיים בשבוע "כפוף לבדיקה מול נתניהו"
איתמר לוין
ראש המטה לביטחון לאומי אמר לחוקרי רשות ני"ע, כי לא ידע על מגעיו של פילבר עם ראשי בזק    העיד: ביקשתי מפילבר לחכות עם ההפרדה המבנית עד אחרי הבחירות בארה"ב כדי לא להרגיז את סבן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il