X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דגש על אזורי הפריפריה [צילום: משה שי/פלאש 90]
מגבלות חדשות לדואר ישראל: סגירת סניפים רק באישור מיוחד ועם שירות חלופי
חברת הדואר לא תוכל לסגור סניפים ללא אישור מראש ממשרד התקשורת במקרה של סגירת סניף, החברה תחויב לספק שירות חלופי מיד ולפתוח סניף חלופי חדש בהקדם המרחק המרבי בין בתי אב לבין יחידת דואר יופחת באזורי פריפריה

סוף לסגירות הסניפים הפתאומיות. נוכח ההשלכות של סגירת יחידות דואר על מתן שירותי דואר באורח תקין וסדיר, משרד התקשורת פירסם (יום ד', 20.3.24) תיקון לרישיון הדואר. ברישיון המתוקן נקבע כי חברת הדואר לא תהיה רשאית לסגור נקודות שירות (יחידות דואר) ללא הודעה מראש למנכ"ל המשרד ותוך עמידה ברף מחמיר של תנאי שירות, בדגש על הפריפריה, והכל במטרה למנוע פגיעה בשירות לציבור.
כמו-כן, נקבע כי אם תיסגר יחידת דואר, החברה תחויב לספק לציבור שירות חלופי מיד עם סגירת היחידה, וזאת לפרק זמן מוגבל עד לפתיחת יחידת דואר חלופית.
אולם ההנחיה תקפה כל עוד בעל הרישיון הוא חברה בבעלות ממשלתית מלאה כהגדרתה בחוק החברות הממשלתיות. כלומר ההפרוה תאיין חובה זו.
בנוסף, נקבע כי ביישובים שהמדד החברתי כלכלי שלהם (לפי פרסום הלמ"ס) הוא בין 1 ל-5, המרחק האווירי בין 90% מבתי האב לבין יחידת הדואר אותם היא משרתת, יעמוד על 2 ק"מ במקום 3 ק"מ ביישובים בהם מתגוררים יותר מ-10,000 תושבים, ויעמוד על 4 ק"מ במקום 6 ק"מ ביישובים בהם מתגוררים בין 3,000 ל-10,000 תושבים.
תיקון נוסף נוגע למועדים וחגים. יחידות דואר ביישובים בהם מציינים את חודש רמדאן, יפעלו עד השעה 15:00. ביום צום ט' אב החברה תהיה רשאית לסגור עד 25% מיחידות הדואר. כפי שהוצע בשימוע המשני, ערב יום כיפורים יתווסף לימי שבתון ובהגדרת ערבי חג במקום ערב חג פורים יבוא חג פורים.
התיקון לרישיון הדואר מגיע בעקבות פניות ציבור ופניות ראשי רשויות על פגיעה קשה בשירות לציבור וסגירת יחידות דואר ללא מענה הולם, בדגש על אזורי הפריפריה.
"שוק חופשי ותחרותי עם הפנים לאזרח - מתקדמים בהפרטת החברה אך מונעים פגיעה בחלשים ביותר" אמר שר התקשורת, שלמה קרעי. "הרישיון החדש מאזן בין צרכי החברה לקראת ההפרטה לבין השמירה על האינטרס הציבורי שנפגע בעת האחרונה. כבר אמרתי בעבר וכך אמשיך לאורך כל הדרך - הפרטה איננה תירוץ לפגיעה בציבור. ההפך הוא הנכון. לא אאפשר להמשיך לדרדר את השירות לציבור רק כדי להביא הישגים כספיים מדומים לקראת ההפרטה".
מנכ"ל משרד התקשורת, עינבל משש, אמרה כי "סגירת יחידות רבות גרמה לפגיעה בשירות לציבור. תיקון הרישיון קובע מבחנים אובייקטיבים למקרים בהם ייאסר לסגור סניפים, כדי להבטיח את טובת הציבור ורמת השירות הראויה״.

תאריך:  20/03/2024   |   עודכן:  21/03/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 שלמה קרעי / Shlomo  Karhi
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מגבלות חדשות לדואר ישראל: סגירת סניפים רק באישור מיוחד ועם שירות חלופי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
הבכירים היוו שליחי הנהגת חמאס ברפיח, פעלו למען ריכוז הפעילות הארגונית של חמאס במרחבים הומניטריים והיו אחראים על כלל עשיית התנועה והקשר עם פעילי הארגון בשטח
איציק וולף
המחיר נמוך בכ-400 מיליון שקל מן המחיר ששילמה חברת חנן מור לפני כשלוש שנים על המגרש ששטחו 7,575 מ"ר
מירב ארד
הירידה בהתחלות הבנייה של דירות חדשות נגרמה בין היתר בעקבות השבתת מרבית אתרי הבנייה בחודש אוקטובר ובשל המחסור בעובדים    ירידה נרשמה גם במספר היתרי הבנייה שהונפקו    עלייה נרשמה במספר הדירות שהסתיימה בנייתן
איתמר לוין
פיני איזק, לשעבר קצין ברבנות הצבאית, טוען שהרב איל קרים מכהן מזה למעלה משבע שנים ולאחר גיל הפנסיה - והלוי החליט להאריך את כהונתו עד יולי 2025
איתמר לוין
העונש החמור ביותר שנגזר עד כה שלא במסגרת הסדר טיעון: הוטל על איבראהים משאהרה אשר פרסם דברי תמיכה בטבח ב-7 וב-15 באוקטובר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il