X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מנכ"ל הרכבת, שיקו זנה. חוזקה איתנות הרכבת [צילום: שבתאי טל]
רווחי רכבת ישראל - כמעט מיליארד שקל
רכבת ישראל עברה מהפסד של 133 מיליון שקל אשתקד לרווח נקי של 967.9 מיליון שקל בשנת 2023 הרווח הגולמי זינק ב-175.8% ועמד על 465.8 מיליון שקל

רכבת ישראל עברה מהפסד של 133 מיליון שקל בשנת 2022 לרווח עצום של 967.9 מיליון שקל בשנת 2023. כך עולה מן הדוח השנתי שפרסמה (יום ה', 21.3.24) חברת רכבת ישראל.
על-פי הדוח השנתי, הכנסות הרכבת זינקו בשיעור של 26.9% ועמדו על 3.6 מיליארד שקל. זאת, לעומת הכנסות של 2.84 מיליארד שקל בשנת 2022 - עלייה של 765.5 מיליון שקל. אומנם עלות ההכנסות עלתה בשיעור של 17.5% ועמדו על 3.14 מיליארד שקל, אך בסופו של דבר עמד הרווח הגולמי של רכבת ישראל על 465.8 מיליון שקל - זינוק של 175.8% לעומת הרווח הגולמי שנרשם בשנת 2022 ואשר עמד על 168.8 מיליון שקל.
אמנם הוצאות המכירה והשייוק והוצאות הנהלה וכלליות של הרכבת עלו בשנה החולפת בשיעור של 33% ו-12.7% בהתאמה, אך מנגד עבר סעיף ההכנסות האחרות נטו מהוצאה של 94.9 מיליון שקל להכנסה של 742.8 מיליון שקל. בשל כך עמד הרווח התפעולי של הרכבת על 981.1 מיליון שקל, לעומת הפסד של 123.6 מיליון שקל אשתקד.

ירידה של 1.4 נקודת אחוז בממוצע דיוק הרכבות

במהלך שנת 2023 נסעו ברכבת 62.5 מיליון נוסעים, בהשוואה ל-54.7 מיליון נוסעים בשנת 2022. מספר הנסיעות הושפע כמובן ממלחמת חרבות ברזל שהחלה ברבעון הרביעי. ממוצע הנסיעות היומי בשנת 2023 עמד על 242 אלף נסיעות ביימה, בהשוואה ל-219 אלף נסיעות ביממה בשנת 2022. ההכנסות מהסעת נוסעים לשנת 2023 הסתכמו לסך של כ-283 מיליוני שקלים, בהשוואה ל-296 מיליוני שקלים בשנת 2022. ממוצע דיוק רכבות הנוסעים בשנת 2023 עמד על 94.2 אחוזים בהשוואה ל-95.6 אחוזים בשנת 2022.
בשנת 2023 הובילה רכבת ישראל כ-6 מיליון טון מטענים, בהשוואה ל -6.6 מיליון טון בשנת 2022. נפחי ההובלה הושפעו ממלחמת חרבות ברזל שהחלה ברבעון הרביעי. הכנסות הרכבת מהובלת מטענים עמדו בשנת 2023 על כ-149 מיליוני שקלים, בהשוואה ל-160 מיליוני שקלים בשנת 2022. הפסד מגזר המטענים בשנת 2023 עמד על כ-5 מיליוני שקלים, בהשוואה להפסד של 82 מיליוני שקלים בשנת 2022.
ההפסד במגזר המטענים מיוחס בין היתר להקטנת כמות רכבות המטען המופעלות, בשל הפסקת תנועה יזומה לצורך עבודות תשתית ופיתוח, כמו-כן לצורך עבודות לחישמול רשת המסילות. בשנת 2020 החלה רכבת ישראל בביצוע פרויקט המסילה המזרחית אשר תהווה ציר עוקף למסילות החוף ופרוזדור איילון, ותגדיל משמעותית של הגמישות התפעולית של רכב…
ברכבת ישראל ציינו בדוח כי למלחמת חרבות ברזל שנפתחה במתקפת הטרור שהפתיעה את תושבי ישראל ב-7 באוקטובר היו השפעות על פעולתה ובהן גיוסם של מאות מעובדי החברה למילואים בעיקר נהגים ופקחים וכן מאבטחים במיקור חוץ. כמו-כן דיווחה על קושי בהפעלה מלאה של כל תנועת רכבות הנוסעים והמטענים ועל ירידה של כמות נוסעי הרכבת לפחות בתחילת המלחמה. עם זאת, ככל שהתארכה המלחמה חלה חזרה כמות הנוסעים לשגרה, אם כי עדיין לא ניכרת חזרה מלאה. עוד נמסר כי החברה הקדימה תשלומים לספקים וניתנו מספר הקלות נוספות בהתאם לחוזרי חשכ"ל ורשות החברות וכי ניתנו הקלות לשוכרים במתחמי המסחר.

"קטר התחבורה של המשק"
יו"ר דירקטוריון הרכבת, משה שמעוני [צילום: שבתאי טל]

יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, עו"ד משה שמעוני, אמר כי רכבת ישראל הופכת הלכה למעשה לקטר התחבורה של המשק, אשר יביא בשנים הקרובות לשיפור דרמטי של מרקם החיים של אזרחי ישראל. "אני מודה לשותפים לדרך בהנהלת הרכבת, משרד התחבורה, האוצר ורשות החברות על הליווי והסיוע בהתפתחות הרכבת, והפיכתה לחברה חזקה ומובילה בנוף החברות הממשלתיות", אמר.
מנכ"ל רכבת ישראל, שיקו זנה, ציין כי למרות האתגרים הרבים העומדים בפני הרכבת, ובדגש על המלחמה וסוגיות הנגזרות ממנה, חוזקו איתנותה וחוסנה של רכבת ישראל. "אני רוצה להודות לדירקטוריון החברה, לעובדי הרכבת ולמשרד התחבורה והאוצר על השותפות והמסירות בדרך אל הפיכתה של רכבת ישראל לראש החץ התחבורתי של ישראל", אמר.

תאריך:  22/03/2024   |   עודכן:  22/03/2024
+מסתמנת פשרה בין רשות התפלת המים לזכיין ההתפלה באשקלון
16:21 22/03/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

בין רשות המים לחברת VID מתקיימת בוררות ביחס לקיזוזים שמבצעת המדינה במסגרת הפחתת תעריף המים המותפלים  ▪  הקיזוזים שבוצעו עד היום - בגובה 27.6 מיליון שקל - יישארו בידי המדינה ולא יבוצעו לעת עתה קיזוזים נוספים  ▪  יתרת סכום הפשרה תקוזז ממחיר המים שישולמו ל-VID בין דצמבר 2025 למאי 2027

מתקן התפלת המים באשקלון. הבוררות הוקפאה [צילום: רשות המים]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רווחי רכבת ישראל - כמעט מיליארד שקל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שווקים פיננסיים
איציק וולף
הרווח הגולמי של וילי פוד הצטמק בשיעור של 15.7% ועמד על 120.56 מיליון שקל    מחירי ההובלה הימית זינקו באופן מהותי בשל מתקפות החות'ים בים סוף    35% ממוצרי החברה מיובאים מהמזרח, וזמן ההובלה התארך ב-3 עד 4 שבועות
איציק וולף
הקבוצה שבשליטת דנה עזריאלי סיימה את 2023 בזינוק של 24% ברווח הנקי, אשר עבר את רף 2 מיליארד השקלים    למרות הירידה בפדיונות בתקופת חרבות ברזל - הסתיימה השנה בעלייה של 2.2% בפדיונות לעומת 2022
איציק וולף
העלייה ברווח הנקי נרשמה למרות ירידה של 8% בהכנסות נטו, אשר הסתכמו בשנת הדוח בסך של 234 מיליון דולר    הירידה בכמויות הגז הטבעי שנמכר - בעיקר בשל הפסקת הפקת הגז במאגר תמר בתחילת מלחמת חרבות ברזל
איציק וולף
מגדל ביטוח סיימה את 2023 ברווח נקי של 553 מיליון שקל    הרווח החיתומי ירד בשיעור של 44% בעקבות עלייה בהיקף תביעות הביטוח הרפואי ואובדן כושר העבודה וההשפעה של מלחמת חרבות ברזל
איציק וולף
דירקטוריון בית ההשקעות הנשלט בידי רני צים הסמיך את ועדת הביקורת לבחון את הצעתו של צים לחברה למכור לה את אחזקותיו בחברת מרכזי הקניות שבה הוא שולט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il