במהלך שנת 2023 נסעו ברכבת 62.5 מיליון נוסעים, בהשוואה ל-54.7 מיליון נוסעים בשנת 2022. מספר הנסיעות הושפע כמובן ממלחמת חרבות ברזל שהחלה ברבעון הרביעי. ממוצע הנסיעות היומי בשנת 2023 עמד על 242 אלף נסיעות ביימה, בהשוואה ל-219 אלף נסיעות ביממה בשנת 2022. ההכנסות מהסעת נוסעים לשנת 2023 הסתכמו לסך של כ-283 מיליוני שקלים, בהשוואה ל-296 מיליוני שקלים בשנת 2022. ממוצע דיוק רכבות הנוסעים בשנת 2023 עמד על 94.2 אחוזים בהשוואה ל-95.6 אחוזים בשנת 2022.
בשנת 2023 הובילה
רכבת ישראל כ-6 מיליון טון מטענים, בהשוואה ל -6.6 מיליון טון בשנת 2022. נפחי ההובלה הושפעו ממלחמת חרבות ברזל שהחלה ברבעון הרביעי. הכנסות הרכבת מהובלת מטענים עמדו בשנת 2023 על כ-149 מיליוני שקלים, בהשוואה ל-160 מיליוני שקלים בשנת 2022. הפסד מגזר המטענים בשנת 2023 עמד על כ-5 מיליוני שקלים, בהשוואה להפסד של 82 מיליוני שקלים בשנת 2022.
ההפסד במגזר המטענים מיוחס בין היתר להקטנת כמות רכבות המטען המופעלות, בשל הפסקת תנועה יזומה לצורך עבודות תשתית ופיתוח, כמו-כן לצורך עבודות לחישמול רשת המסילות. בשנת 2020 החלה רכבת ישראל בביצוע פרויקט המסילה המזרחית אשר תהווה ציר עוקף למסילות החוף ופרוזדור איילון, ותגדיל משמעותית של הגמישות התפעולית של רכב…
ברכבת ישראל ציינו בדוח כי למלחמת חרבות ברזל שנפתחה במתקפת הטרור שהפתיעה את תושבי ישראל ב-7 באוקטובר היו השפעות על פעולתה ובהן גיוסם של מאות מעובדי החברה למילואים בעיקר נהגים ופקחים וכן מאבטחים במיקור חוץ. כמו-כן דיווחה על קושי בהפעלה מלאה של כל תנועת רכבות הנוסעים והמטענים ועל ירידה של כמות נוסעי הרכבת לפחות בתחילת המלחמה. עם זאת, ככל שהתארכה המלחמה חלה חזרה כמות הנוסעים לשגרה, אם כי עדיין לא ניכרת חזרה מלאה. עוד נמסר כי החברה הקדימה תשלומים לספקים וניתנו מספר הקלות נוספות בהתאם לחוזרי חשכ"ל ורשות החברות וכי ניתנו הקלות לשוכרים במתחמי המסחר.