X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
[צילום: AP]
הכינו את השעונים: השבוע עוברים לשעון קיץ
ב-29 במרס, בלילה שבין חמישי לשישי נזיז את מחוגי השעון שעה אחת קדימה מה אנחנו יודעים על הזמן העולמי והזמן המקומי במדינת ישראל? מתי ולמה התחיל שעון הקיץ בעולם? למה המעבר בשעה 2:00?

ב-29 במרץ, בלילה שבין חמישי לשישי, בשעה 2:00 לפנות בוקר כולנו נזיז את מחוגי השעונים שעה אחת קדימה לשעה 3:00. נפסיד אומנם שעת שינה אחת, אך נזכה לשעת אור נוספת עד החזרה לשעון החורף ב-27 באוקטובר 2024.
מהו זמן מקומי, לאומי וזמן עולמי?
העברת הזמן לשעון חורף ולשעון קיץ מתבצעת בישראל לפי חוק קביעת הזמן משנת 2013. שעון הקיץ בישראל מתקיים תמיד בין יום חמישי לשישי שלפני יום הראשון האחרון של חודש מרס בשעה 02:00, וחל עד ליום ראשון האחרון של חודש אוקטובר בשעה 02:00. מחוגי השעון יזוזו שעה אחת קדימה (משעה 2:00 לשעה 3:00) מה שיעניקו שעות אור רבות יותר במהלך היום.
לפי חוק קביעת הזמן, במדינת ישראל הזמן נקבע במעבדה הלאומית לפיסיקה במשרד הכלכלה והתעשיה, בעזרת מערכת של ארבעה שעונים אטומיים, המסמנים את הזמן הלאומי כ-UTC(INPL) זמן היקום המתואם של ישראל. זמן היקום המתואם העולמי מסומן כ-UTC.
בכל מדינה יש זמן מקומי לאומי, שעל פיו חיים תושבי המדינה וכל דבר במדינה מתבצע לפי זמן זה. זמן מקומי בכל מדינה קשור ומוגדר לפי המיקום הגאוגרפי של המדינה על פני כדור-הארץ, המחולק ל-24 אזורי זמן. ספירת אזורי הזמן מתחילה בקו האורך אפס מעלות שנמצא בעיר הקטנה גריניץ' שליד לונדון. הזמן העולמי UTC מוגדר לפי קו האורך גריניץ'.
למה דווקא בשעה 2:00 בלילה מזיזים את השעון קדימה?
זאת בכדי לשמור על סינכרוניזציה של הזמן המקומי ישראלי עם הזמן עולמי UTC. מכיוון שהזמן מקומי שלנו מקדים את הזמן העולמי בשעתיים, אז כאשר בישראל שעה 2:00 בלילה אז בגריניץ' ולפי זמן העולמי השעה תהיה 00:00 בלילה. בכל העולם עושים שינוים בזמן בשעה 00:00 בלילה לפי זמן העולמי UTC כדי להישאר מסונכרנים לזמן העולמי UTC.
למה ומתי התחיל שעון קיץ?
המחסור בפחם שהורגש מאוד בימי מלחמת העולם הראשונה הביא את גרמניה לאמץ בפעם הראשונה את רעיון שעון הקיץ בדומה להצעתו הראשונה של בנג'מין פרנקלין. בנג'מין פרנקלין ב 1784 בעת שכיהן כשגריר ארצות הברית בצרפת, הציע לצרפתים לקום בשעה אחת מוקדם יותר בקיץ כדי לחסוך בנרות. אבל הצרפתים לא קיבלו את הרעיון של פרנקלין.
רעיון זה הונהג בשטחה של גרמניה ובשטחים שכבשה באירופה באפריל. 1916 בריטניה אימצה את הרעיון זמן קיץ אחר כך, במאי 1916 גם מאותם הסיבות כדי לחסוך בפחם. רוב המדינות בעולם כבר ביטלו החלפת הזמן לקיץ וחורף, בהן רוב מדינות אסיה, אפריקה ודרום אמריקה. גם בארה"ב יש גורמים הלוחצים להפסיק עם שינוי השעון בחורף. בנוסף, הפרלמנט האירופי הצביע ב-2019 בעד ביטול המעבר העונתי לשעון קיץ - כך שכל מדינה יכולה להחליט אם להישאר כל השנה באזור הזמן הרגיל שלה או לעבור באופן קבוע לשעון קיץ.

תאריך:  25/03/2024   |   עודכן:  25/03/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכינו את השעונים: השבוע עוברים לשעון קיץ
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
עד כה נעצרו כ-500 מחבלי חמאס וג׳יהאד איסלאמי    בפעילות מרחב אל אמלחוסלו מעל 20 מחבלים במהלך הלחימה במרחב ביממה האחרונה    מטוסי קרב של חיל-האוויר תקפו כ-50 מטרות טרור ברחבי הרצועה
איציק וולף
סך הנכסים של החברה נכון לתקופת הדוח עומד על כ-4 מיליארד שקל, עלייה של 22% לעומת התקופה המקבילה. סך ההון העצמי של מבטח שמיר עומד על כ1.437 מיליארד שקל    החברה תחלק דיבידנד של כ-19 מיליון שקלים
איציק וולף
ההכנסות עלו ב-5.85% והגיעו ל-2.45 מיליארד שקל    הוצאות המימון צנחו 23.6% ועמדו על 25.8 מיליון שקל    החברה תחלק דיבידנד של 15 מיליון שקל
תומר קורנפלד
חקיקה בגרמניה בדבר הוצאת הקנביס מרשימת החומרים האסורים במדינה, שצפויה להיכנס לתוקף בתחילת אפריל, הביאה לזינוק בוול סטריט במניית חברת הקנביס אינטרקיור ובמניות החברות הקנדיות טילריי אורורה וקאנופי
איציק וולף
לא נמסר מיהו הלקוח הזר שלו תספק אלביט פתרונות טכנולוגיים בפרק זמן של 10 שנים    מחר תפרסם החברה את הדוח השנתי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il