X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
צמצום בכוח האדם וסגירת סניפים [צילום: פול סאקומה, AP]
אלקטרה צריכה "סוגרת משמעותית" את פעילות 7Eleven
הפעילות במותג האמריקני החלה לפני פחות משנה וגררה השפעה שלילית של 50 מיליון שקל על התוצאות; נותרו שישה סניפים בלבד ואלקטרה מחפשת שותף עברה להפסד של 282 מיליון שקל ב-2023

רשת אלקטרה צריכה פועלת "לסגירת משמעותית" של הפעילות במותג האמריקני 7Eleven, אותה השיקה לפני פחות משנה ואשר הסבה לה הפסדים של עשרות מיליוני שקלים. כך מוסרת החברה (26.3.24), שבשליטת משפחת זלקינד, בדוח שלה לשנת 2023.
"בתקופת הדוח בחנה החברה את המודל העסקי של הפעלת חנויות תחת המותג 7Eleven. כפועל יוצא מכך החלה החברה במהלך הרבעון הרביעי לשנת 2023 בפעולות לסגירה משמעותית של הפעילות, זאת במסגרת תהליך רה-ארגון הכולל צמצום עלויות (לרבות כוח אדם) וסגירת סניפים. לצד האמור לעיל, בוחנת החברה אפשרות להכנסת משקיע לפעילות" נאמר בדוח. הארגון מחדש חייב הפרשה של 42 מיליון שקל, וזאת בנוסף להפסד ישיר של 8.5 מיליון שקל מפעילות זו.
אלקטרה קיבלה את הזיכיון ל-20 שנה, עם אפשרות להארכות עד ל-50 שנה. מאז מאי אשתקד היא פתחה שמונה סניפים, כמעט כולם בתל אביב - אך כבר סגרה שניים. לפיכך, "סגירה משמעותית" של הפעילות - כאשר נותרו שישה סניפים בלבד - משמעותה המעשית היא כמעט חיסול של פעילות זו. אלקטרה אינה מוסרת האם וכיצד ביכולתה להשתחרר מהסכם הזכיינות.
בשנה שעברה גם הפסידה אלקטרה 69 מיליון שקל במגזר הקמעונאות, עלייה של 33% בהפסד לעומת 2022. זאת, בעיקר משום ששיפצה ואף סגרה עשרות מסניפי רשת מגה בעיר (בה היא שולטת) לצורך הסבתם למותג קרפור הצרפתי. עם זאת, מוסרת אלקטרה, לאחר פתיחתם מחדש של הסניפים, זינקו המכירות בסניפי קרפור ב-63% ברבעון האחרון של 2023, והמכירות בשנה כולה עלו ב-12%. אולם, כאמור, בשורה התחתונה עדיין מדובר בהפסד בתחום זה, המרכזי בפעילות החברה.
אלקטרה צריכה סיימה את 2023 בהפסד של 282 מיליון שקל, לעומת רווח של 44 מיליון שקל בשנה הקודמת. ההכנסות עלו ב-5% ל-6.5 מיליארד שקל; הרווח הגולמי נותר 1.8 מיליארד שקל. הגורמים העיקריים למעבר להפסד הם עלייה של 7$ בעלויות המכירות, עלייה של 11% בהוצאות מכירה ושיווק, וזינוק של 72% בהוצאות המימון. הרשת כוללת בעיקר את המותגים מחסני חשמל (57 סניפים), שקם אלקטריק (20 סניפים), קרפור (85 סניפים), יינות ביתן (32 סניפים), מגה בעיר (31 סניפים) ואדידס (43 סניפים).

תאריך:  26/03/2024   |   עודכן:  26/03/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מחסני חשמל
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אלקטרה צריכה "סוגרת משמעותית" את פעילות 7Eleven
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
לוחמי צוות הקרב של עוצבת הקומנדו והצנחנים איתרו מטענים, רימונים, נשקים, ווסטים ותחמושת רבה    צוות קרב 7 פשט על תשתיות טרור, חיסל מחבלים ואיתר אמל"ח
מירב ארד
כפר ורדים, בוקתעא, בני יהודה, חד נס, חספין, קצרין ורמת טראמפ יוכרו כישובי ספר למשך שנה
מירב ארד
רה"מ נתניהו מקיים מרתון בפגישות עם השרים כדי לוודא שחוק הגיוס יאושר    גלנט וגנץ מתנגדים מפורשות לחוק    טיוטת החוק החדשה כוללת: הקמת גדוד חרדי, יעדי גיוס והטלת סנקציות כלכליות
עידן יוסף
סגן נשיא ארה״ב לשעבר, מייק פנס: "יש לאפשר לישראל להוביל מלחמה עד להשמדת חמאס אחת ולתמיד"    "מקורבים לנתניהו: "ביידן נתן היום מכה קשה לסיכויים לשחרור חטופים"
איציק וולף
הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה צפון אישרה תוכנית של חברת קרדן ועיריית נהריה לבניית 198 יח"ד במתחם בשכונת אריאל שרון שעד היום אושרו בו 64 יח"ד    אושרה הרחבה משמעותית למושב לימן הכוללת תוספת של 222 יח"ד, 1,408 מ"ר לתעסוקה ו-200 מ"ר למסחר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il