X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שעות אחרונות להגשת התגובה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
המדינה: ארכה קצרה לתשובה בנוגע לגיוס
הפרקליטות אומרת שיש צורך לקבל את התייחסותם של גורמים רבים לטיוטה שהכינה מיארה, ולפיה חובת הגיוס תחול מהשבוע הבא, בעוד תקציבי הישיבות יישללו לאחר "היערכות קצרה"

20 דקות לפני המועד האחרון להגשת תשובתה לבג"ץ בנושא גיוס החרדים, המדינה מבקשת (27.3.24) ארכה של 14 שעות - דהיינו עד 28.3.24 בשעה 14:00 - להגשת התשובה. הפרקליטות אומרת כי טיוטת התשובה מצריכה את התייחסותם של גורמים רבים, "ביניהם גורמים בכירים ביותר", ומכאן הבקשה לארכה. בשבוע שעבר הבהירו השופטים בראשות ממלא-מקום הנשיא, עוזי פוגלמן, כי לא יהיו ארכות נוספות - אך סביר להניח שהם ייענו לבקשה מוגבלת זו.
קודם לכן פורסמה טיוטת התשובה שהכינה היועצת המשפטית לממשלה, גלי מיארה, ולפיה בהעדר החלטת ממשלה המאריכה את תוקף הפטור שניתן לחרדים, "על רשויות הגיוס יהיה לפעול לקריאה להתייצבות של תלמידי הישיבות ובוגרי מוסדות החינוך החרדיים שדחיית השירות" ניתנה להם בחסות החוק וזאת כבר בשבוע הבא (1.4.24). "אופן המימוש של חובה זו יי קבע על-ידי רשויות הגיוס", אומרת מיארה - דהיינו בידי צה"ל ובעקיפין בידי שר הביטחון, יואב גלנט. היא מציעה להגיש תצהיר משלים אשר יפרט כיצד ייערכו רשויות הגיוס למשימה זו.
מדובר בטיוטת התגובה לצווים על תנאי בנוגע לפטור מגיוס לחרדים ולתקצוב הישיבות שתלמידיהן אינם מתגייסים, ולמעשה מיארה תומכת בקבלת העתירות. לדבריה, אין צורך להיכנס לשאלת תוקפה של החלטת הממשלה מחודש יוני שעבר, שדחתה את הגיוס עד לסוף החודש הנוכחי, שכן כאמור היא עומדת לפקוע. בדיון בעתירות רמזו השופטים בבירור, כי הם נוטים לבטל החלטה זו, שכן הפסיקה מחייבת שדחיית השירות תיעשה בחקיקה ראשית (הכפופה לביקורת שיפוטית). יצוין לאור זאת, כי ספק רב אם בג"ץ יאשר את המשך הדחייה גם אם תתקבל החלטת ממשלה נוספת.
לדברי מיארה, "בהעדר מסגרת נורמטיבית שתאפשר דחייה גורפת של שירותם, או את אי-גיוסם של תלמידי הישיבות, לא תהיה לממשלה סמכות להמשיך ולהעביר כספי תמיכות למוסדות בגין אותם תלמידים שיהיו חיייבים בגיוס על-פי הדין". עם זאת, לדעתה יש להעניק לישיבות תקופת התארגנות קצרה (שאת אורכה אין היא מציינת) - דהיינו, לא להפסיק מיידית את התקצוב.
חילופי האשמות בין פוקס, גלנט ומיארה
מזכיר הממשלה, יוסי פוקס, שלח הערב מכתב ארוך לשרים בנוגע להשתלשלות האירועים והאשים את מיארה ואת גלנט בכך שלא הושגו הסכמות. לדבריו, מיארה דרשה שמשרד הביטחון יקבע יעדי גיוס, אך הדבר היה בלתי אפשרי בסד הזמנים הנוכחי משום שאין במשרד מי שעוסק בנושא גיוס החרדים. פוקס אינו מזכיר כלל את סירובן של הסיעות החרדיות לקבוע מכסות וסנקציות.
לשכתו של גלנט (המבקר כעת בוושינגטון) הגיבה בחריפות, באומרה שהאשמותיו של פוקס הן "מגמתיות ושקריות. כל בקשה שהתקבלה באשר לשיתוף פעולה של דרגי המקצוע במשרד הביטחון או דבר מידע בנוגע לחוק הגיוס נענתה בחיוב ותיענה בחיוב בהמשך. בהתאם להנחיית שר הביטחון - אנשי משרד הביטחון ישתפו פעולה ויבצעו כל פעולה נדרשת כדי להגיע לחוק מוסכם על כל חלקי ממשלת החרום, אשר יענה על צורכי הביטחון".
גם מיארה דחתה את דבריו של פוקס, במכתב תשובה ששיגר המשנה ליועצת, גיל לימון. הצעת הממשלה "לא נשענת על תשתית מקצועית מינימלית", הדרושה במיוחד כאשר הממשלה מבקשת להגדיל את הנטל על חיילי החובה והסדיר ובמקביל להמשיך לפטור תלמידי ישיבות, כתב לימון. "לא הוצגו בפנינו כל חוות דעת או מסמכים שיש בהם כדי להראות כיצד בכוונת הממשלה לגבש הסדר שיוביל להגברת השוויון בנטל השירות... לכן עמדנו על כך שהחלטת הממשלה תכלול מהות ותשתית מקצועית לחקיקה, לכל הפחות של יעדים, שיש בהם כדי לתת מענה לחובת השוויון ולצורכי הצבא".

תאריך:  27/03/2024   |   עודכן:  27/03/2024
+הערכות במערכת הפוליטית: בחירות בהסכמה בעוד חצי שנה
21:02 27/03/24  |  עידן יוסף

גורמים פוליטיים מעריכים כי צפויה עסקה בין גנץ לחרדים על בחירות בהסכמה בעוד חצי שנה, תמורת הארכת הפטור הקיים לחרדים מגיוס, עשויה לשוב לשולחן. הבעיה המרכזית: חוסר האמון בין הצדדים, ותקוות החרדים שעוד יימצא לבעייתם פתרון (חדשות 12).


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המדינה: ארכה קצרה לתשובה בנוגע לגיוס
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לגייס את כולם ללמוד תורה
במ   |  28/03/24 09:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות גיוס חרדים
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
עידן יוסף
יו"ר המחנה הממלכתי אמר כי מפלגתו פועלת כדי שהחוק לא יעבור במתכונת הנוכחית, והוסיף כי "חבריי ואני לא נוכל להיות חברים בממשלת החירום אם חקיקה כזו תעבור"    קרא לשרי הליכוד והח"כים: "השמיעו קולכם, אל תישאו את אות הקין הזה"
יואב קיש
אין אפילו אחד מכל המרואיינים בכתבה שהיה איתי בקשר ב-20 השנים האחרונות, וכולם מרואיינים מטעם. כולל "הטייס" שהוא פעיל במחאה שאף הודיע שהוא מסרב לשרת ומעולם לא היה חבר שלי ולא היה איתי בטייסת
מנחם רהט
קידוש השם של הלוחמים הסרוגים, שמקירבם באו כמחצית מנופלי המלחמה, לעומת חילול השם שנוצר מחמת ההשתמטות ההמונית ממצווה מדאורייתא, להצלת ישראל מיד צר    אבל 'גדול קידוש השם מחילול השם' ●   וכיצד לא נראה אליהו הנביא?
יוסף אליעז
השתמטות חרדים משירות בצבא    דברי הרב הראשי יוסף על ירידת אברכים מהארץ    דברי הרב יוסף נוגדים את הדת היהודית, את המוסר הכללי והיהודי, לרבות הצו "לא תעמוד על דם רעך", אלה לוחמים ונופלים בקרב ואלה עוטים כתונת לבנה ומגבעת, שוכנים לבטח בבנייני הישיבות בעורף הבטוח ועוד מזלזלים במגינים עליהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il