X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רכבת מונעת במימן [צילום: יח"צ סטדלר]
רכבת מונעת במימן נסעה 2,803 ק"מ ללא תדלוק
רכבת של חברת סטדלר נסעה אלפי קילומטרים עם מיכל אחד של מימן, וקבעה שיא גינס חדש חברות נוספות מצטרפות למרוץ: אלסטום עם רכבות מימן, ואבטק עם קטרי משא חשמליים, וחברת Riding Sunbeams הבריטית רותמת אנרגיה סולארית

תחבורה ציבורית ירוקה. רכבת שנוסעת על מימן עשתה לאחרונה היסטוריה - נסעה ללא הפסקה לאורך 2,803 קילומטרים ואף נכנסה לרשימת שיאי גינס.
רכבות חשמליות קיימות כבר לא מעט שנים, בעיקר מסוף המאה ה-20 ובישראל משנת 2018, אבל הן טעונות מרכיבים נוספים בהם כבלים עיליים והחשמל שלהן מגיע במחלק מהפעמים ממקורות מזהמים דוגמת פחם או גז טבעי, מה שפוגע בתכלית הנסיעה על חשמל. לכאן בדיוק נכנסות רכבות המונעות במימן.
רכבת המימן של חברת סטדלר השוויצרית מורכבת משני קרונות נוסעים עם סוללה ביניהן, עם מימן במיכלים, והיא משתמשת בתאי דלק כדי להמיר את מימן לחשמל. לאחר הפיכת המימן לחשמל, הוא נשלח לסוללה. בלימת הרכבת מייצרת עוד אנרגיה, שהופכת את המערכת כולה ליעילה יותר.

הרכבת יכולה להמשיך לנסוע כל היום ללא צורך בתדלוק. המהנדסים רצו להוכיח עד כמה זה עובד, ולכן בחרו לשבור שיא גינס. הם נהגו בתורות ברכבת במשך הלילה ולמחרת, וכאשר הרכבת עצרה לבסוף ב-17:23 ב-22 במרס, היא עברה 2,803 ק"מ, במשך 46 שעות, והכל על מיכל אחד בלבד של מימן.
השיא הקודם נשבר בשנת 2021 עם רכבת סוללת FLIKT Akku בגרמניה. לאחר מכן הושג מרחק של 224 קילומטרים ללא טעינה או החלפת מקורות כוח. סטדלר הציגה לראשונה את רכבת המימן FLIRT H2 ב-2022 בברלין. זה היה המודל של רשות התחבורה האמריקנית SBCTA בקליפורניה. הנסיעות התקיימו תחילה בשוויץ, שם נבנתה הרכבת, ולאחר מכן במסלול מבחן מיוחד בקולורדו שבארצות הברית.
חברות כמו אלסטום תופסות את מרכז הבמה עם רכבות מונעות מימן, כמו גם חברות כמו "ואבטק" (Wabtec) מכריזות על קטרי משא המונעים באמצעות סוללות. לצד סוגי הדלק החלופיים הללו, חברה מבריטניה, Riding Sunbeams (בתרגום מילולי - רכיבה על קרני השמש), פונה לשמיים כדי לרתום את כוחה של השמש כדלק חלופי לרכבות. החברה נוסדה על-ידי ארגון הצדקה האקלימי 'אפשרי' ו'אנרגיה קהילתית דרום', ומשימתה לספק לרשתות הרכבות של בריטניה אספקה ​​ישירה של אנרגיה מתחדשת.

תאריך:  30/03/2024   |   עודכן:  31/03/2024
+במשמרת של רגב ומקלב: משרד התחבורה הורה להעסיק פקחי אוטובוסים בשבת
08:59 31/03/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בעיצומה של מגפת הקורונה, שינה משרד התחבורה את נוהל פקחי התחבורה הציבורית וחייב להעביד אותם גם בשבת, בניגוד לסטטוס-קוו, לתנאים המכרזיים ותוך הפרת דיני העבודה  ▪  שרת התחבורה רגב אינה מוכנה לאשר או להכחיש את מעורבותה במחטף החשאי שנעשה בתקופת כהונתה הקודמת במשרד

מקלב ורגב. שינוי הסטטוס-קוו [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רכבת מונעת במימן נסעה 2,803 ק"מ ללא תדלוק
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מימן מייצרים מ?
מני  |  31/03/24 11:19
2
ומהי הצריכה במאמץ
חיים  |  31/03/24 17:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
החופשי חודשי ב-42 שקל ש"מוכרת" שרת התחבורה לתושבי אילת ייטיב רק עם מי שיסכים להיות "כלוא" בתוך העיר    בפועל, אילתי שירצה להגיע לעיר אחרת בארץ יידרש לשלם 305 ש"ח - יותר מפי 2.7 מאשר יתר תושבי הפריפריה
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים לאוצר המדינה
עידן יוסף
פרסום ראשון: רפורמת צדק תחבורתי נותנת הנחה של 50% לתושבי הפריפריה, אך אינה מסתפקת בהצגת ספח תעודת הזהות ולא מאפשרת הצגת אישור תושב, אלא דורשת מכל מי שלא משלם חשבון להשיג לעצמו אישור מעורך דין
עידן יוסף
עידן יוסף
משרד התחבורה ורכבת ישראל בהצדעה לצה"ל ולכוחות הביטחון    קטרי רכבת ישראל חבשו כומתות וענדו תגים של יחידות צה"ל והמשטרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il