X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שורק. המסמכים הוגשו באיחור
בית הדין לעבודה ביטל את מינוי רשם הפטנטים
הורה לוועדת האיתור במשרד המשפטים לבחון שוב האם מוטי שורק עומד בתנאי הסף - כשירות לשופט מחוזי וניסיון ניהולי - והאם יש צורך להעניק עדיפות למועמדת

שופט בית הדין האיזורי לעבודה בירושלים, דניאל גולדברג, ביטל (31.3.24) את מינויו של עו"ד מוטי שורק לרשם הפטנטים. הוא הורה לוועדת האיתור במשרד המשפטים לבחון מחדש את עמידתו של שורק בתנאי הסף ואת השאלה האם עליה להעדיף אישה לתפקיד זה.
רשם הפטנטים הוא אחד התפקידים החשובים ברשויות האסדרה, במיוחד לנוכח המקום המרכזי של המחקר והפיתוח (המו"פ) במשק הישראלי. השר יריב לוין מינה את שורק בינואר השנה על-פי המלצתה של ועדת האיתור בראשות מנכ"ל משרדו, איתמר דוננפלד. יתר החברים היו: ורד אבוטבול-שוהם מנציבות שירות המדינה; פרופ' אברהם דומב, המדען הראשי במשרד המדע; ונציגי הציבור ד"ר חגי ויניצקי ופרופ' אורית פישמן-אפורי.
גולדברג קיבל את תביעתה של סגנית השם, עו"ד ז'קלין ברכה, נגד ההמלצה על שורק. הוא קובע, כי שורק לא הוכיח שהוא עומד בתנאי הסף של כשירות להתמנות לשופט מחוזי, תקלה שראשיתה בכך ששורק לא הגיש לוועדת האיתור במועד את כל המסמכים הדרושים בנוגע לוותק שלו כעורך דין, אלא השלים זאת רק לאחר המועד הקובע. הוועדה עצמה לא בדקה את עמידתם של המועמדים בתנאי הסף והותירה זאת לנציבות שירות המדינה. היא רשאית להיעזר בנציבות, אך "אינה רשאית להתפרק מסמכותה ואחריותה, ולהעבירה כולה לאגף מבחנים ומכרזים בנציבות שירות המדינה", מדגיש גולדברג.
"סמכות זו הוקנתה לוועדת האיתור בהחלטת הממשלה ומימושה על-ידי הוועדה, לרבות הפעלת שיקול דעת לגבי האפשרות לדרוש חוות דעת ביחס לכשירות של המועמד מכל מי שתמצא לנכון, מהווה תנאי לתוקף הפטור ממכרז של משרת רשם הפטנטים. האחריות לקבלת החלטה מינהלית תקינה, על סמך תשתית ראייתית מבוררת, אשר עומדת במבחן הראיה המינהלית אינה יכולה להיות מועברת לפקיד או לעובד. היא נותרת על כתפי הרשות המינהלית".
שורק גם לא עמד בתנאי הסף בדבר ניהול של לפחות שמונה עובדים במשך לפחות חמש שנים, ממשיך גולדברג. שורק אומנם הציג אישור ממשרד עורכי הדין סנפורד קולב, לפיו ניהל מבחינה מקצועית את מחלקת הליטיגציה (שמונה עובדים או יותר) מאז מאי 2019. אולם, אומר גולדברג, ברכה הציגה ראיות הסותרות מידע זה ונציב שירות המדינה, דניאל הרשקוביץ, לא התמודד עימן.
גולדברג מסכם: "הפגמים שנפלו בהליכי האיתור שנמנו לעיל, יורדים לשורש תקינותה של החלטת וועדת האיתור וההשגה, ומצדיקים ביטולם, באופן שיש לבטל את מינויו של הנתבע, שמבוסס על המלצת וועדת האיתור ועל דחיית ההשגה עליה". לאור זאת, הוא אינו נכנס לעומקה של הטענה ולפיה יש לתת עדיפות למועמדת, אם כי דוחה את עמדת הנציבות ולפיה קבוצת הייחוס (לבדיקת ייצוג הולם) היא כל השירות הציבורי, בו אין אפליית נשים. גולדברג קובע, כי יש לבחון את קיומה של אפליה ביחס לקבוצה אליה משתייך רשם הפטנטים - "סגל בכיר מוביל".
גולדברג הורה לוועדת האיתור לבחון שוב האם שורק עומד בתנאי הסף של כשירות לשופט מחוזי וניסיון ניהולי, ולהתייעץ עם מומחה חיצוני למשרדי עורכי דין כדי שיחווה את דעתו על מעמדו של שורק במשרד קולב. ככל שיידרש, יהיה עליה לבדוק גם את שאלת קיומו של ייצוג הולם לנשים גם בקרב הסגל הבכיר המוביל.
נציגי הציבור אברהם שבבו ודוד זהבי הסכימו עם גולדברג. המדינה ושורק חויבו בתשלום הוצאות בסך 20,000 שקל. את ברכה ייצג עו"ד גלעד ברנע, את המדינה ייצגה עו"ד מינו אליאסיאן-פלא, ואת שורק - עו"ד גאי כרמי.

תאריך:  31/03/2024   |   עודכן:  31/03/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בית הדין לעבודה ביטל את מינוי רשם הפטנטים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
נציג העובדים של אגד חושף כי פקחי החברה תופסים נוסעים שלא תיקפו נסיעה, ומורים לנהג לעצור בתחנה הקרובה או לנסוע ישירות לתחנה המרכזית מבלי לפתוח דלתות עד להגעת המשטרה    פעולה בלתי חוקית זו גורמת לאנדרלמוסיה, ומונעת משאר הנוסעים לרדת בתחנת היעד    הוא פנה לאגד וביקש לקבוע הנחיות ברורות לנהגים, לבטל דוחות שהוגשו להם, ולאכוף את החוק    אגד מכחישה את הטענות
איציק וולף
הכנסות תיגבור בשנת 2023 גדלו בכ-9.9% והסתכמו ב-1.2 מיליארד שקל    הרווח התפעולי בשנת 2023 צנח ב-20% ועמד על 37.1 מיליון שקל - כהשפעה מהפרשה בגין ירידת ערך מוניטין בפעילות הנגישות ומהשפעת עליית ערך נדל"ן שנרשמה אשתקד
איתמר לוין
מבהירה למשרדי הביטחון והחינוך: ממחר יש חובת גיוס של האברכים ובתוך חודש על המדינה להודיע כיצד תיישם את החוק; אין לבצע צעדים להעברת כספי התמיכות בניגוד לצו הביניים
עידן יוסף
לשכת ראש ממשלה: בבדיקה שגרתית התגלה אצל נתניהו בקע    הוא יעבור ניתוח הלילה בהרדמה מלאה    סגן ראש הממשלה יריב לוין ימלא את מקומו בזמן הניתוח
מירב ארד
באחת הסריקות חוסלו שני בכירים של חמאס לאחר מרדף    הותקף חמ"ל הג'יהאד האיסלאמי שפעל בחצר בית חולים אל-אקצה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il