X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אלירן גבאי יו"ר ועד העובדים וגולן יוכפז [צילום: שלומי אשר]
לראשונה מאז הקמתו: הסכם קיבוצי בתאגיד השידור הישראלי
ההסכם נחתם לאחר 6 שנים של משא-ומתן והוא יעגן את זכויות העובדים, שכרם ומשמרות העבודה ההסכם יימשך עד סוף שנת 2026 ויחזק את היציבות התעסוקתית בארגון, ייתן עדיפות לעובדי התאגיד במכרזים ועוד ההסכם נותן ביטחון תעסוקתי וכלכלי לעובדים לצד גמישות הנדרשת לניהול אפקטיבי

הנהלת כאן, תאגיד השידור הישראלי, ארגון העיתונאים, ארגון עובדי התקשורת וועד עובדי התאגיד, חתמו (31.3.2) על הסכם קיבוצי רחב - לראשונה מאז הקמת תאגיד השידור. ההסכם המורכב בא לאחר שש שנים של מו"מ, שקיימה הנהלת התאגיד מול ארגוני העובדים וועד העובדים בארגון.
ההסכם הקיבוצי המורחב יעמוד בתוקף עד סוף שנת 2026 והוא יעגן, בין היתר, את זכויות העובדים, שכרם ומשמרות העבודה. בתאגיד השידור כ-1,000 עובדים ועובדות בחטיבת החדשות, רדיו, טלוויזיה, דיגיטל, "מכאן", מטה, הנדסה ושיווק. לדברי הנהלת התאגיד, ההסכם יחזק את היציבות התעסוקתית בארגון, יאפשר לעובדים תקופות שיפור לפני פיטורי אי-התאמה, ייתן עדיפות לעובדי התאגיד במכרזים ועוד - תוך הקפדה מלאה על המשך העצמאות הניהולית של הנהלת התאגיד ועל חוסנו הכלכלי.
בשנה האחרונה, לאחר שדוח ועדת פרוקצ'יה, בנושא יחסי ההנהלה והעובדים, קבע שיש לקדם הסכם קיבוצי בארגון, ועם מינויו של גולן יוכפז למנכ"ל - הואץ המו"מ באופן משמעותי. עם פרוץ המלחמה הושהו המגעים בין הצדדים והם חודשו לאחרונה - עד לגיבוש המסמך הסופי ואישורו ע"י מועצת תאגיד השידור הישראלי בשבוע שעבר.

את המשא-ומתן מטעם התאגיד ניהלה סמנכ"ל משאבי האנוש בארגון, גיתית רוזן-אליצור ואיתה מנהל יחסי העבודה בתאגיד, אריאל יונה. מטעם נציגות העובדים השתתפו במגעים חברי ועד עובדי התאגיד בראשות יו"ר הוועד, אלירן גבאי, מנכ"ל ארגון העיתונאים, אלי גרשנקרוין ורכזת האיגוד המקצועי, זיו ברקוביץ'. התהליך לווה ואושר ע"י הממונה על השכר באוצר. את התאגיד יצגו משרד עורכי הדין של טל מאירסון והגר בצלאל, גלעד דוויק ממשרדו של יוסי קוצ'יק, ואת ארגוני העובדים ליוו היועצים הכלכליים שי בירן, מאיה וסרמן והיועץ המשפטי של ארגוני העובדים, עו"ד אמיר בשה ממשרד בשה, זבידה ושות'. מטעם הממונה על השכר באוצר הובילה את התהליך סופי ורנר ואיתה חיים אליאך ועורכי הדין אורלי ישי-גנץ ורוני לוי. שותפים משמעותיים להסכם היו יוני פת, סגן בכיר לממונה על השכר באוצר, ואפי מלכין, הממונה על השכר באוצר.
גיל עומר, יו"ר מועצת תאגיד השידור הישראלי, אמר כי ההסכם משקף רוח טובה ורצון כן להתנהלות ציבורית אחראית והגונה. "אני משוכנע כי מערכת יחסי עבודה ראויה היא בסיס לכל ארגון, וזאת תוך שמירה על גמישות ועצמאות ניהולית. אין לי ספק שבשילוב כוחות ימשיך התאגיד לספק תוכן איכותי ופורץ דרך לאזרחי ישראל", דבריו.
גולן יוכפז, מנכ"ל התאגיד השידור הישראלי: "עם כניסתי לתפקיד, הבטחתי לעשות כל מאמץ, כדי שבתוך כשנה יושלם ההסכם המורכב הזה, ויאפשר לעובדים ולהנהלה לעסוק רק בדבר אחד - עבודת השידור הציבורי. אני שמח שעשינו את זה. אני מבקש להודות לאלירן ולאלי - שהיו פרטנרים לא פשוטים למו"מ, אבל הגונים ובעיקר כאלה שהעובדים והתאגיד בראש מעיניהם, לגיתית שניהלה בצורה מרשימה את התהליך, ליו"ר גיל עומר ולחבריי וחברות המועצה, לחברי הנהלת התאגיד ובראשם לאודליה, לאנשי האוצר, ובעיקר - לעובדות ועובדי התאגיד. המסמך הזה הוא בראש ובראשונה עבורכם".

גיתית רוזן-אליצור, סמנכ"ל משאבי אנוש: "הוכחנו יחד, שכדי לקיים מקום עבודה יצירתי, עדכני, דינמי וחדשני חשוב שלכל אחת ואחד כאן יהיו אופק ותנאי העסקה משופרים. כאן הוא מקום שאין דומה לו במגזר הציבורי - ארגון תקשורת יצירתי, שחי בעולם תחרותי מסחרי ובסביבה ארגונית ציבורית. היצירה של כאן לא הייתה מתאפשרת ללא הכישרון והמסירות של עובדי התאגיד. החתימה על ההסכם מבטאת את הערך הרב שאנו בהנהלה רואים בהון האנושי ואת המחויבות של כולנו לשמור על התאגיד כמקום שטוב לעבוד בו".
אלירן גבאי, יו"ר ועד עובדי תאגיד השידור הישראלי: "הסכם שמשקף את מחויבותנו כוועד למען כל עובד, ומהווה תעודת ביטוח לשיפור וייצוב היחסים לשנים רבות".
יוני פת, סגן בכיר לממונה על השכר באוצר: "האתגר ביצירת הסכם קיבוצי לארגון חדשני שמתקיים בסביבה מסחרית ותחרותית וחייב לשמור על גמישות ניהולית, תקציבית ותפעולית הינו גדול, וההסכמות משקפות עמידה בכבוד באתגר זה".
אלי גרשנקרוין, מנכ"ל ארגון העיתונאים: "ההסכם הקיבוצי בתאגיד הוא פורץ דרך, ונחתם לאחר מו"מ ממושך ורצוף עליות ומורדות. ההסכם מבטיח ביטחון תעסוקתי וכלכלי לעובדים, לצד גמישות הנדרשת לניהול אפקטיבי. תאגיד השידור הישראלי מספק שירות ציבורי מצטיין, ומעניק ערך בתחומי החדשות והתרבות, וסוד הצלחתו טמון בעובדיו המצוינים. ההסכם מחזק את עצמאות השידור הציבורי ומעודד שיתוף פעולה בין ההנהלה לבין העובדים לטובת המשך ההצלחה המשותפת".

תאריך:  01/04/2024   |   עודכן:  01/04/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לראשונה מאז הקמתו: הסכם קיבוצי בתאגיד השידור הישראלי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שידור ציבורי
עידן יוסף
הממשלה תומכת עקרונית בהצעת החוק של ח"כ אריאל קלנר המחייבת את תאגיד השידור הציבורי להגיש דוחות שנתיים לוועדת הכלכלה    הדוחות יכללו דוח פעילות ודוחות כספיים, ויוגשו עד ה-30 באפריל מדי שנה    מטרת ההצעה היא להגביר את הפיקוח הפרלמנטרי על פעילות התאגיד, שלו תקציב שנתי של יותר מ-700 מיליון שקלים
עידן יוסף
כאן, תאגיד השידור הציבורי חשף הערב את השיר הוריקן ("Hurricane"), שאיתו תייצג עדן גולן את ישראל באירוויזיון 2024 במלמו, שוודיה
עידן יוסף
איגוד השידור האירופי אישר סופית את השיר "הוריקן"    האישור סולל את השתתפותה של ישראל באירוויזיון 2024
עידן יוסף
שיר ביטון תצטרף ככתבת צבא וחברה במטרה לעבות את העיסוק בנושאים צבאיים בשידורי התחנה    סבב מינויים במחלקת החדשות של התחנה הצבאית
עידן יוסף
לאחר שנתיים שנים ללא מפקד קבוע, טל לב רם נכנס לתפקיד מפקד גלי צה"ל ומתחייב לשקף את מגוון הקולות בחברה, תוך שמירה על שיח ממלכתי מכבד והקפדה על אתיקה עיתונאית    לב רם, בוגר התחנה, שירת ככתב צבאי לפני שעזב לפני 6 שנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il