X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מ-125 עובדים נותרו 20
קבוצת הקנביס BOL מבקשת הליכי חדלות פרעון
הקבוצה שהקימו תמיר גדו ויהודה אילמן היא מן הוותיקות בתחום מדווחת על חובות בסך 35 מיליון שקל, מתוכם 9 מיליון שקל לבנק מזרחי ו-24 מיליון שקל לספקים ונותני שירותים

קבוצת חברות הקנביס ברת' אוף לייף (BOL) מבקשת להיכנס להליכי חדלות פרעון ולמנות לה נאמן זמני בשל חובות בסך 35 מיליון שקל. הבקשה הוגשה (1.4.24) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע.
חברת-האם של הקבוצה הוקמה בשנת 2015 בידי תמיר גדו וחגי אילמן, כך שהיא מן הוותיקות בתחום הקנביס - אליו נכנסו משקיעים רבים ואשר בשנים האחרונות סובל משורה של עימותים וקריסות. הקבוצה אומרת כי חלק מן החברות נמצאות בבעלות חברת-האם וחלקן בשותפות עם גורמים נוספים. כוונתה המקורית הייתה להנפיק את מניותיה בבורסה בקנדה, אך הדבר לא נעשה.
בשנים 2019-2016 היו לקבוצה 18,000 לקוחות בעלי רישיון של משרד הבריאות לרכישת קנביס רפואי - תקופה בה הרווחיות הייתה נמוכה ולעיתים אף נרשמו הפסדים, מוסיפה BOL. בשנת 2019 הונהגה רפורמה בתחום הקנביס, במסגרתה יכלו המשתמשים לבחור את התכשיר המתאים להם וכך השתפרה הרווחיות. BOL המשיכה לפתח תכשירים משלה, ייבאה קנביס מקנדה ואומרת שבשנים 2023-2021 היא תפסה נתח משמעותי במכירות הקנביס בבתי המרקחת.
על-פי הבקשה, מאז שלהי 2021 הפסיקה הקבוצה להיות רווחית ובשנת 2022 החליטה להרחיב את פעילותה בשוק הישראלי. אולם, הדבר לא עלה יפה - לדבריה בשל רכישת מלאי ייבוא גדול במקביל לקיפאון במספר המטופלים, מה שגרם לכך שנותר בידיה מלאי ללא דורש. בשנה שעברה סגרה BOL חלק ניכר מפעילותה (כולל חוות הצמחים והמפעל לייצור התכשירים) ופיטרה 100 מבין 125 עובדיה, ונטלה מבנק מזרחי-טפחות הלוואות ב-17 מיליון שקל.
BOL אומרת כי מאז פרוץ המלחמה היא מעסיקה 20 עובדים בלבד, את ינואר-מארס השנה היא סיימה בגרעון של 1.7 מיליון שקל, ובאפריל לבדו צפוי גרעון של 2 מיליון שקל נוספים. אין לה מזומנים למימון המשך פעילותה והיא לא הצליחה לאתר משקיעים. פוליסות ביטוח הדירקטורים שלה פקעו בסוף מארס ועלויות החידוש כבדות מנשוא.
נכסיה העיקריים של BOL הם בעיקר הקניין הרוחני של התכשירים שפיתחה, מכונות והכנסות בסך 2 מיליון שקל בחודש. לעומת זאת, חובותיה עומדים כאמור על 35 מיליון שקל, מתוכם 9 מיליון שקל לבנק מזרחי-טפחות ו-24 מיליון שקל לספקים ונותני שירותים בלתי מובטחים. החברה מודה שהיא חדלת פרעון ולפיכך מבקשת כאמור לפתוח בהליכים ולמנות לה נאמן זמני. הבקשה הוגשה באמצעות עוה"ד דוד האן ושי מרק.

תאריך:  01/04/2024   |   עודכן:  01/04/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 דוד האן / David Han
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קבוצת הקנביס BOL מבקשת הליכי חדלות פרעון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
ספריו של מיכאל תורגמו לשפות רבות וזכו בעשרות פרסים בישראל ובעולם    בין ספריו: "חצוצרה בוואדי", "סופה בין הדקלים" ו"חופן של ערפל"
מירב ארד
משרד הביטחון והאוצר הסכימו לשאת כל אחד במחצית מהעלות, לאחר שח"כ ולדיגר יזמה את הדיון בנושא והיו"ר ביטן כינס את הוועדה מספר רב של פעמים ולחץ להגיע לסיכומים שיאפשרו זאת
עידן יוסף
ההסכם נחתם לאחר 6 שנים של משא-ומתן והוא יעגן את זכויות העובדים, שכרם ומשמרות העבודה    ההסכם יימשך עד סוף שנת 2026 ויחזק את היציבות התעסוקתית בארגון, ייתן עדיפות לעובדי התאגיד במכרזים ועוד    ההסכם נותן ביטחון תעסוקתי וכלכלי לעובדים לצד גמישות הנדרשת לניהול אפקטיבי
מירב ארד
חדר המצב יפעל 24/7 ויתריע בזמן אמת מפני אירועים המתרחשים בסביבת מטיילים ישראלים ברחבי העולם.    השירות יהיה פתוח חינם לכל הישראלים בחו"ל    לתפקיד יו"ר חדר המצב מונה אלוף (מיל') יעקב עמידרור, לשעבר ראש המטה לביטחון לאומי
מירב ארד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il