X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
השר קרעי עם ח"כ צביקה פוגל [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
אושר החוק המרוכך לסגירת רשת אלג'זירה
הכנסת אישרה סופית הוראת שעה המאפשרת סגירת גוף שידורים זר הפוגע בביטחון המדינה החוק מאפשר לשר התקשורת לסגור ערוץ אם יוכח שהוא פוגע בביטחון ישראל ההחלטה על סגירת הערוץ צריכה להיות מאושרת על-ידי ראש הממשלה והקבינט החוק יעמוד בתוקף עד 31.7.24, או עד סיום המלחמה

מליאת הכנסת אישרה (יום ב', 1.4.24) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק מניעת פגיעת גוף שידורים זר בביטחון המדינה (הוראת שעה - חרבות ברזל), התשפ"ד-2024, המוכרת בשם "החוק לסגירת אלג'זירה". 71 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול 10 שהתנגדו.
על-פי הצעת החוק, אם שוכנע ראש הממשלה כי התכנים המשודרים בערוץ זר המשדר בישראל פוגעים באופן ממשי בביטחון המדינה - רשאי שר התקשורת, בהסכמת ראש הממשלה ובאישור הקבינט או הממשלה, להורות על הפעולות הבאות: הפסקת שידורים של הערץ הזר, סגירת משרדי הערוץ הזר, מתן הוראה להסרת אתר האינטרנט של הערוץ הזר אם השרת שעליו אתר האינטרנט מאוחסן נמצא בישראל או תפיסת מכשיר המשמש לאספקת תכני הערוץ הזר.

טרם מתן הוראה של שר התקשורת כאמור, תובא בפני ראש הממשלה, שר התקשורת והקבינט או הממשלה, חוות דעת מקצועית אחת לפחות מטעם גורמי הביטחון בדבר התשתית העובדתית התומכת כי שידורי הערוץ הזר פוגעים באופן ממשי בביטחון המדינה.
הוראה של שר התקשורת תובא לפני נשיא בית משפט מחוזי או סגנו תוך 24 שעות, והוא רשאי להחליט לשנות או לקצוב את תקופת תוקפה. עוד קובעת ההצעה, כי תוקף ההוראה יעמוד למשך 45 ימים עם אפשרות הארכה למשך 45 ימים נוספים. החוק יעמוד בתוקפו עד ליום 31.7.2024, או עד סיום ההכרזה על מצב מיוחד בעורף או עד לסיום הפעולות הצבאיות המשמעותיות בהן נוקט צה"ל במסגרת מלחמת "חרבות ברזל".

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

יו"ר הוועדה לביטחון לאומי, ח"כ צביקה פוגל: "אנו נמצאים בתקופה מאתגרת ביותר. עומד לנגד עיננו הצורך להמשיך ולהגן על ביטחונה של מדינת ישראל ותושביה. אולם כאשר מדובר בזכות היסוד לחופש הביטוי וחופש העיתונות, יש לוודא שהפגיעה תהיה מצומצמת, גם בימים אלה. ההסדר שעוגן בהצעת החוק שומר על האיזון הראוי בין עקרונות אלה".

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

ח"כ מנסור עבאס: "רשת אלג'זירה נותנת במה לדוברים מישראל, אפילו לדוברי הצבא. העמדה הישראלית תמיד נוכחת בחדשות ובתשדירים של הרשת. לכן זה אינטרס של ישראל באופן כללי שרשת אלג'זירה תמשיך לשדר. אי-אפשר, גם מטעמי הוגנות, לחסום אותם מצד אחד ומצד שני להשתמש ברשת אלג'זירה להצגת העמדות שלך. החוק הזה שאנו דנים בו הוא לא ראוי".
ח"כ שרן השכל: "אלג'זירה הוא ערוץ אנטישמי גזעני שמייצר תעמולה שקרית ומסית מיליארדים כנגד יהודים ומדינת ישראל. ב-7 באוקטובר נרצחו אזרחים ישראלים מדתות שונות והאתגר הזה הוא של כולנו. ערוץ אלג'זירה מעודד את האלימות ומלבה את השנאה כלפי ישראל. למה 6 חודשים אחרי הטבח והערוץ הזה עדיין עובד וכתביו משדרים מפה תעמולה? עכשיו זו משימה של הממשלה לסגור את הערוץ הזה תוך כמה ימים".

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

שר התקשורת, ח"כ שלמה קרעי, סיכם מטעם הממשלה: "ערוץ אלג'זירה משמש כזרוע תעמולה של חמאס. הערוץ מעודד את המאבק המזוין נגד ישראל. אי-אפשר לסבול שכלי תקשורת, עם תעודות עיתונאי של לשכת העיתונות הממשלתית ועם משרדים בישראל יפעל מתוכנו כנגדנו, בוודאי בשעת מלחמה. קיבלנו כלי יעיל ומהיר לפעולה כנגד אלו המשתמשים בחופש העיתונות כדי לפגוע בביטחון ישראל וחיילי צה"ל ולהסית לטרור בשעת מלחמה".

תאריך:  01/04/2024   |   עודכן:  01/04/2024
+אושר סופית: מורשע בטרור לא יחזור לסביבת נפגע העבירה
08:32 02/04/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

הצעת החוק בשיתוף פורום בוחרים בחיים של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור קובעת כי מחבלים ששוחררו מהכלא יורחקו מנפגעי הטרור ומבני משפחותיהם  ▪  ההרחקה תחול על מקום המגורים, מקום העבודה וכן במוסדות הלימוד

"מחבלים צריכים למות, אך לצערי אין באמת עונש מוות למחבלים". סון הר מלך [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+מסתמן: פתרון זמני לחיבור חשמל ביישובים ללא תוכנית בנייה מפורטת
23:49 01/04/24  |  עידן יוסף

ועדת הכלכלה אישרהלקריאה ראשונה את הצעת חוק אספקת חשמל של ח"כ אופיר כץ, וקבוצת חברי כנסת, שמבקשת לתת פתרון זמני, בהוראת שעה לשנתיים, ליישובים שאין להם תוכנית בנייה מפורטת או היתר בנייה לפי חוק התכנון והבנייה, ולכן לא יכולים להתחבר לרשת החשמל ולקבל אספקה מחברת החשמל.
ח"כ כץ הציע בתחילה לאפשר חיבור זמני לחשמל ליישובים דרוזים וצ'רקסים, ברקע זה קיימה הוועדה מספר ישיבות בחודשים האחרונים והיו"ר ביטן הבהיר בהן כי הוועדה לא תעביר חקיקה שאינה שוויונית. בעקבות זאת אמר היום היו"ר ביטן, כי ההצעה נוסחה מחדש באופן יותר שוויוני ולפי פרמטרים אובייקטיביים. כמו-כן, התקבלו חלק מדרישות חברת החשמל, על-מנת לאפשר את החיבור בפועל ולא רק על נייר.

+בעוד שש שנים: כרבע מהאוכלוסייה תסבול מעודף משקל
23:45 01/04/24  |     |   לרשימה המלאה

כך, אם תימשך המגמה הנוכחית, עולה מנתוני אגף התזונה במשרד הבריאות. כבר היום כ-8% מהילדים בגיל 7 סובלים מעודף-משקל

+בקריאה ראשונה: קביעת הגדרה להסדר גישור בין-לאומי
23:42 01/04/24  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק בתי המשפט (תיקון מס' 107) (הסדר גישור בין-לאומי), התשפ"ג-2023. 14 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לדיון בוועדת החוקה.
מוצע בה לקבוע כי הסדר גישור ייחשב להסדר גישור בין-לאומי רק בשני מקרים: האחד, כאשר מקום העסקים של שניים לפחות מהצדדים לעסקה נמצאים במדינות שונות. השני, כאשר המדינה שבה מצוי מקום העסקים של הצדדים להסדר הגישור אינה המדינה שבה התבצע או נועד להתבצע חלק ניכר מהחיובים שייקבעו בהסדר הגישור, או שאינה המדינה שלה הקשר ההדוק ביותר לסכסוך שהסדר הגישור בא ליישב.

+הביטוח הלאומי: הגדרת סרטן העור מיטיבה עם החולים
23:40 01/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בכל חודש, מאובחנים כ-1,000 חולים חדשים עם סרטן עור, חלקם כתוצאה מעבודה רבת שנים בחשיפה לשמש  ▪  יותר ממחצית המאובחנים הם גברים אחרי גיל 60, ובשנת 2020 מתו 192 חולים מסרטן עור חודרני

הכרה בחולי מלנומה [freeimagegenerator]
+סופית: מורשע בטרור לא יוכל לחזור לסביבת הנפגע
23:24 01/04/24  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק מגבלות על חזרתו של מורשע במעשה טרור לסביבת נפגעי העבירה, התשפ"ד-2024 של חברת הכנסת לימור סון הר-מלך, אליה מוזגו הצעות של חברת הכנסת אתי עטייה, ושל חברי הכנסת אריאל קלנר, עודד פורר וקבוצת חברי כנסת. 24 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול 7 מתנגדים.
הצעת החוק קובעת זכאות לנפגע עבירה, ולקרוב משפחתו בגין עבירות מסוימות, להגיש בקשה לבית המשפט להטלת מגבלות על מקום המגורים, העבודה או מוסד הלימודים של מורשע בטרור. זאת, במטרה למנוע נזק נפשי שעלול להיגרם לנפגעים מעבירת טרור במצב בו יפגשו בפעיל הטרור שביצע את העבירה. בנוסף, קובעת הצעת החוק רשימת עבירות בגינן יהיה ניתן להגיש בקשה לבית המשפט, כל עוד נקבע כי אלו הן גם מעשה טרור. עוד מוצע כי ההצעה תחול גם על פעיל טרור ששוחרר ממאסרו בתקופה שמיום 7 באוקטובר 2023 ועד לכניסת החוק לתוקף.

+הוסדר הפיקוח על כלבים משוטטים שנכנסו מרצועת עזה
23:22 01/04/24  |  עידן יוסף

הכנסת אישרה סופית את החוק להסדרת הפיקוח על כלבים ברוב של 30 נגד 14. בהוראת שעה עד ה-30.11 או עד תום תוקפה של ההכרזה על מצב מיוחד בעורף, לפי המוקדם, כי וטרינר עירוני של רשות מקומית בטווח של עד 20 ק"מ מגדר המערכת המקיפה את רצועת עזה, יהיה רשאי להורות על המתת כלב שאינו מסומן ושנתפס בטווח זה, וזאת אף אם טרם חלפו 10 ימים מיום הבאתו להסגר העירוני. המתה תתאפשר רק לאחר השארתו של הכלב 4 ימים לפחות בהסגר.

+שר הפנים יוכל לחלק הכנסות גם לרשויות הגובלות ביו"ש
23:19 01/04/24  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק לתיקון פקודת העיריות (מס' 157), התשפ"ד-2024 של חבר הכנסת יעקב אשר. 47 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול 30 מתנגדים.
סמכות שר הפנים לחלוקת הכנסות בין רשויות מקומיות סמוכות או גובלות, תורחב גם למקרים בהם הרשויות הסמוכות או הגובלות נמצאות באזור יהודה ושומרון.

+מחיקת עבירת תקיפת שוטר ליוצאי אתיופיה - במחלוקת בין ח"כים למשרדי המשפטים והבל"מ
18:14 01/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יוזמי החוק עומדים על מחיקה אוטומטית של תיקי תקיפת שוטר; הממשלה הסכימה לעבירות הפרת הסדר הציבורי אך לא לתקיפת שוטר; מחלקת החנינות במשרד המשפטים ובית הנשיא הציעו כפשרה גם לקבוע מנגנון לבחינה יזומה של מחיקת הרישומים על תקיפת שוטר באופן פרטני

ועדת החוקה [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+סער: הצענו את ינואר 2025 כמועד מוסכם לבחירות
15:27 01/04/24  |  מירב ארד

יו"ר הימין הממלכתי, גדעון סער, בהצהרת הסיעה: "הגעה למועד מוסכם לבחירות שיקח בחשבון את צרכי הלחימה היא נכונה. עריכת חשבון הנפש הלאומי לאחר ה-7 באוקטובר היא מתבקשת. אנחנו הצענו את ינואר 2025 כמועד מוסכם אפשרי כזה. ישראל זקוקה לא רק לחשבון נפש, אלא לתיקון, להתחדשות ולתקווה." על ועדת חקירה ממלכתית אמר סער: "חיונית ויש להקימה בהקדם".

+לפיד: הדבר היחיד שיוצר קרע בעם הוא שיש אנשים שמתגייסים ויש כאלה שלא
14:51 01/04/24  |  מירב ארד

יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, על הצו האוסר העברת תקציבים לבני ישיבות שלא מתגייסים לצה"ל, אשר נכנס לתוקף היום: "הדבר היחיד שיוצר קרע בעם הוא שיש אנשים שמתגייסים ויש כאלה שלא".

+סיעת הימין הממלכתי הודיעה כי תתמוך באישור החוק לסגירת אל ג׳זירה
14:49 01/04/24  |  מירב ארד

סיעת הימין הממלכתי בראשות גדעון סער תתמוך באישור החוק לסגירת אל ג׳זירה בקריאה שנייה ושלישית לאחר שהתקבלו הדרישות שלה לנוסח החוק.

+בשורה למילואימניקים: המשרתים יזכו גם למימון נסיעה בכבישי אגרה
12:09 01/04/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

משרד הביטחון והאוצר הסכימו לשאת כל אחד במחצית מהעלות, לאחר שח"כ ולדיגר יזמה את הדיון בנושא והיו"ר ביטן כינס את הוועדה מספר רב של פעמים ולחץ להגיע לסיכומים שיאפשרו זאת

[צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בג"צ קול העם  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חופש הביטוי  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושר החוק המרוכך לסגירת רשת אלג'זירה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
עידן יוסף
יוזמי החוק עומדים על מחיקה אוטומטית של תיקי תקיפת שוטר; הממשלה הסכימה לעבירות הפרת הסדר הציבורי אך לא לתקיפת שוטר; מחלקת החנינות במשרד המשפטים ובית הנשיא הציעו כפשרה גם לקבוע מנגנון לבחינה יזומה של מחיקת הרישומים על תקיפת שוטר באופן פרטני
מירב ארד
משרד הביטחון והאוצר הסכימו לשאת כל אחד במחצית מהעלות, לאחר שח"כ ולדיגר יזמה את הדיון בנושא והיו"ר ביטן כינס את הוועדה מספר רב של פעמים ולחץ להגיע לסיכומים שיאפשרו זאת
מירב ארד
איתמר לוין
קיבל 52.5% מן הקולות לעומת 47.5% שקיבל רם בן-ברק בבחירות הראשונות לראשות המפלגה מאז הקים אותה בשנת 2012    התוצאות משקפות את הירידה במעמדו הציבורי של לפיד מאז פרוץ המלחמה
עידן יוסף
הכנסת אישרה חוק המעניק התאמות לסטודנטים ששירתו במילואים או כלוחמים    קרן הסיוע של המל"ג תוכל להתחשב בשירות צבאי ובשירות מילואים בחלוקת מענקים    סטודנטים ששירתו יותר מ-30 ימי מילואים בנסיבות חירום זכאים להתאמות מיוחדות מהמוסדות האקדמיים    לוחמים בסדיר יזכו לעדיפות בקבלה למוסדות אקדמיים במשך 5 שנים מיום השחרור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il