X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הכרה בחולי מלנומה [freeimagegenerator]
הביטוח הלאומי: הגדרת סרטן העור מיטיבה עם החולים
בכל חודש, מאובחנים כ-1,000 חולים חדשים עם סרטן עור, חלקם כתוצאה מעבודה רבת שנים בחשיפה לשמש יותר ממחצית המאובחנים הם גברים אחרי גיל 60, ובשנת 2020 מתו 192 חולים מסרטן עור חודרני

ועדת הבריאות דנה (1.4.24) ממושכות, במעמדם ובטיפול בחולי סרטן העור. ממלאת-מקום יו"ר הוועדה, ומיוזמות הדיון, ח"כ טטיאנה מזרסקי, טענה כי לפני כחמישה חודשים פורסם חוזר המוסד לביטוח לאומי, "שמשמעותו פגיעה קשה בחולי סרטן העור כתוצאה מחשיפה תעסוקתית לשמש, מונע מחולים לקבל פיצוי עבור מחלת סרטן העור, שהוכרה כמחלת מקצוע ופוגע בעיקר באוכלוסייה המבוגרת בישראל, שהמחלה מתפרצת אצלם אחרי שנים של עבודה חשופה לשמש".
לדבריה, הפגיעה נובעת מכך שהביטוח הלאומי החליט לקבוע כי מאחר שהעור מורכב מתאים שונים אין לראות בו כאיבר אחד. בהתאם לזאת, המוסד מפצל את הפגיעה בעור לתתי פגיעות נפרדות, מה שמוביל להכרה באחוזי נכות נמוכים עבור כל אחד מהנפגעים. אחוזי הנכות אינם יכולים להצטבר לשם חישוב הזכאות, כך שהחולים אינם זכאים לפיצוי. היא ציינה כי בכל חודש, מאובחנים כ-1,000 חולים חדשים עם סרטן עור, חלקם כתוצאה מעבודה רבת שנים בחשיפה לשמש - שוטרים, נהגים, גננים וטכנאים.
עם זאת, בביטוח הלאומי טוענים שתפקידו של הביטוח הלאומי הוא להעניק קצבאות וזכויות סוציאליות ולפעול באופן שווה לכלל האזרחים והניסיון להציג את החוזר כפגיעה בחולי סרטן אינו מגובה כלל בעובדות ומשולל כל יסוד. החוזר נועד לוודא שוויוניות, ומבוסס על רפואה מקצועית המבחינה בין שלושה סוגי סרטן העור הקיימים שאינם זהים זה לזה. כזכור, מלכתחילה הביטוח הלאומי הרחיב את ההכרה על בסיס איחוד פרמטרים (מיקרוטראומה) מעבר ל"חוק היבש". החוזר אינו מיועד כלל לפוסקים בוועדות הרפואיות, ופעילות המוסד בהתאם לחוזר אושרה בבית הדין הארצי עוד בשנת 2018.
עו"ד כפיר אמון מהלשכה המשפטית של הביטוח הלאומי הוסיף כי החוזר דווקא מטיב את מצבם של החולים, וחולים ותיקים רבים מבקשים כי ההנחיות בחוזר - יחולו עליהם גם בדיעבד. לביטוח הלאומי אין אינטרסים כלכליים והשיקולים שלו הם רפואיים בלבד. ראיית העור כולו איבר אחד תביא לנכות בשיעור של 20-10 אחוזים בלבד, בעוד שראייתו כאיברים נפרדים - תביא לשיעור נכות כזה על כל נגע ונגע. הד"ר יעל סהר-קוסטיס, רופאה מחוזית במוסד, הוסיפה כי הבעיה נוצרת כשהנגע הוסר ונותרה רק צלקת, והבדיקה נערכת על-פי הפתולוגיה של הנגע, וגם בעתיד כל סרטן העור שנוצר כחשיפה לשמש - תמשיך ותוכר כנכות. הנגע אינו נבחן לפי גודל או מיקום. לפי איילת כהן-קלוגר, מנהלת אגף נפגעי עבודה במוסד, לפי החוזר - גם נגע חדש, אך שנגרם מפגיעה בעבר, ולא משנה כמה זמן חלף, ייחשב כהמשך התביעה הישנה.

[צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]

בסיכום הדיון אמרה ח"כ מזרסקי כי בשלב זה קשה לדעת איזו השפעה יש לחוזר הביטוח הלאומי על מידת הפגיעה בהכרה בחולי סרטן העור, ולכן הוועדה מבקשת לקבל מהמוסד, בתוך ארבעה חודשים, נתונים על-אודות מספר החולים שנקבעו להם סעיפי ליקוי בגין פגימות עור על-רקע תעסוקתי, במחצית הראשונה של שנת 2024 ביחס לאותה התקופה בשנת 2023, בפילוח לפי אחוזי נכות.
ענבל כהן-תובל, מנכ"ל העמותה הישראלית לסרטן העור, טענה להימנעות חולים מיציאה מהבית - בגלל צלקות שנותרו על העור. המעסיק חייב להעניק הגנה מוחלטת לעובד שלו מפני חשיפה מוגזמת לשמש, אך אין אכיפה יעילה על כך. דליה שטרן מהאגודה למלחמה בסרטן קראה להשקעת משאבים במניעה - כדי לחסוך השקעה נרחבת הרבה יותר בטיפול, ואילו הפרופסור ארנון כהן, מנהל מחלקת מדדי איכות ב"כללית", סיפר על הזמנה קבועה לחולי סרטן עור חודרני בעבר לבדיקה תקופתית, וקרא למשרד הבריאות לעריכת סקר לגילוי מוקדם של מחלה זו.
לדברי הד"ר רוני בלנק, חוקר במרכז המידע והמחקר של הכנסת, בסרטן העור, שהוא ממחלות הסרטן השכיחות בעולם, שני סוגים מרכזיים: סרטן עור שאינו מלנומה (נון-מלנומה) - לפי אומדן ארגון הבריאות העולמי כ-80% מהמקרים החדשים של סרטן העור מדי שנה הם מסוג זה, אך הרישום הלאומי לסרטן בישראל אינו אוסף עליו נתונים, וסרטן עור מסוג מלנומה -שכיח פחות אך הקטלני בסרטני העור. הרישום הלאומי לסרטן בישראל אוסף נתונים על סוג סרטן זה, ולפיו בסוף שנת 2020 חיו בישראל 8,195 אנשים שאובחנו עם מלנומה בשנים 2020-2016. כ-57% מהם אובחנו עם מלנומה חודרנית (גידול שחדר מהרקמה שבה התגלה לרקמות אחרות) ו-43% אובחנו עם מלנומה ממוקדת (גידול שלא חדר מהרקמה שבה התגלה אל רקמות אחרות). יותר ממחצית המאובחנים בכל אחד מסוגי הגידול היו גברים. בשנת 2020 אובחנו עם מלנומה 1,786 חולים חדשים, שהם כ-5.8% ממקרי הסרטן החדשים שאובחנו באותה שנה. כ-61% מהם אובחנו עם גידול חודרני (1,088 מקרים) ו-39% אובחנו עם גידול ממוקד (698 מקרים). יותר ממחצית המאובחנים אובחנו אחרי גיל 60, ובשנה זו מתו 192 חולים ממלנומה - כ-1.6% מהמתים מסרטן בשנה זו.
הוועדה ביקשה ממשרד הבריאות לערוך בדיקה מקיפה מול קופות החולים לגבי הוספת שדה "משלח יד" במערכות המחשוב של הקופות, לטובת רישום מחלות-מקצוע ודיווחם לרשם מחלות-מקצוע. בנוסף, המשרד התבקש לקדם את פעילות ועדת ההיגוי להפעלת התוכנית הלאומית למניעת סרטן העור, ולבדוק את האפשרות להרחיב את האוכלוסיות שזכאיות לבדיקות סרטן העור במסגרת בדיקות סקר.

תאריך:  01/04/2024   |   עודכן:  02/04/2024
+אושר סופית: מורשע בטרור לא יחזור לסביבת נפגע העבירה
08:32 02/04/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

הצעת החוק בשיתוף פורום בוחרים בחיים של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור קובעת כי מחבלים ששוחררו מהכלא יורחקו מנפגעי הטרור ומבני משפחותיהם  ▪  ההרחקה תחול על מקום המגורים, מקום העבודה וכן במוסדות הלימוד

"מחבלים צריכים למות, אך לצערי אין באמת עונש מוות למחבלים". סון הר מלך [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+מסתמן: פתרון זמני לחיבור חשמל ביישובים ללא תוכנית בנייה מפורטת
23:49 01/04/24  |  עידן יוסף

ועדת הכלכלה אישרהלקריאה ראשונה את הצעת חוק אספקת חשמל של ח"כ אופיר כץ, וקבוצת חברי כנסת, שמבקשת לתת פתרון זמני, בהוראת שעה לשנתיים, ליישובים שאין להם תוכנית בנייה מפורטת או היתר בנייה לפי חוק התכנון והבנייה, ולכן לא יכולים להתחבר לרשת החשמל ולקבל אספקה מחברת החשמל.
ח"כ כץ הציע בתחילה לאפשר חיבור זמני לחשמל ליישובים דרוזים וצ'רקסים, ברקע זה קיימה הוועדה מספר ישיבות בחודשים האחרונים והיו"ר ביטן הבהיר בהן כי הוועדה לא תעביר חקיקה שאינה שוויונית. בעקבות זאת אמר היום היו"ר ביטן, כי ההצעה נוסחה מחדש באופן יותר שוויוני ולפי פרמטרים אובייקטיביים. כמו-כן, התקבלו חלק מדרישות חברת החשמל, על-מנת לאפשר את החיבור בפועל ולא רק על נייר.

+בעוד שש שנים: כרבע מהאוכלוסייה תסבול מעודף משקל
23:45 01/04/24  |     |   לרשימה המלאה

כך, אם תימשך המגמה הנוכחית, עולה מנתוני אגף התזונה במשרד הבריאות. כבר היום כ-8% מהילדים בגיל 7 סובלים מעודף-משקל

+בקריאה ראשונה: קביעת הגדרה להסדר גישור בין-לאומי
23:42 01/04/24  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק בתי המשפט (תיקון מס' 107) (הסדר גישור בין-לאומי), התשפ"ג-2023. 14 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לדיון בוועדת החוקה.
מוצע בה לקבוע כי הסדר גישור ייחשב להסדר גישור בין-לאומי רק בשני מקרים: האחד, כאשר מקום העסקים של שניים לפחות מהצדדים לעסקה נמצאים במדינות שונות. השני, כאשר המדינה שבה מצוי מקום העסקים של הצדדים להסדר הגישור אינה המדינה שבה התבצע או נועד להתבצע חלק ניכר מהחיובים שייקבעו בהסדר הגישור, או שאינה המדינה שלה הקשר ההדוק ביותר לסכסוך שהסדר הגישור בא ליישב.

+סופית: מורשע בטרור לא יוכל לחזור לסביבת הנפגע
23:24 01/04/24  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק מגבלות על חזרתו של מורשע במעשה טרור לסביבת נפגעי העבירה, התשפ"ד-2024 של חברת הכנסת לימור סון הר-מלך, אליה מוזגו הצעות של חברת הכנסת אתי עטייה, ושל חברי הכנסת אריאל קלנר, עודד פורר וקבוצת חברי כנסת. 24 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול 7 מתנגדים.
הצעת החוק קובעת זכאות לנפגע עבירה, ולקרוב משפחתו בגין עבירות מסוימות, להגיש בקשה לבית המשפט להטלת מגבלות על מקום המגורים, העבודה או מוסד הלימודים של מורשע בטרור. זאת, במטרה למנוע נזק נפשי שעלול להיגרם לנפגעים מעבירת טרור במצב בו יפגשו בפעיל הטרור שביצע את העבירה. בנוסף, קובעת הצעת החוק רשימת עבירות בגינן יהיה ניתן להגיש בקשה לבית המשפט, כל עוד נקבע כי אלו הן גם מעשה טרור. עוד מוצע כי ההצעה תחול גם על פעיל טרור ששוחרר ממאסרו בתקופה שמיום 7 באוקטובר 2023 ועד לכניסת החוק לתוקף.

+הוסדר הפיקוח על כלבים משוטטים שנכנסו מרצועת עזה
23:22 01/04/24  |  עידן יוסף

הכנסת אישרה סופית את החוק להסדרת הפיקוח על כלבים ברוב של 30 נגד 14. בהוראת שעה עד ה-30.11 או עד תום תוקפה של ההכרזה על מצב מיוחד בעורף, לפי המוקדם, כי וטרינר עירוני של רשות מקומית בטווח של עד 20 ק"מ מגדר המערכת המקיפה את רצועת עזה, יהיה רשאי להורות על המתת כלב שאינו מסומן ושנתפס בטווח זה, וזאת אף אם טרם חלפו 10 ימים מיום הבאתו להסגר העירוני. המתה תתאפשר רק לאחר השארתו של הכלב 4 ימים לפחות בהסגר.

+שר הפנים יוכל לחלק הכנסות גם לרשויות הגובלות ביו"ש
23:19 01/04/24  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק לתיקון פקודת העיריות (מס' 157), התשפ"ד-2024 של חבר הכנסת יעקב אשר. 47 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול 30 מתנגדים.
סמכות שר הפנים לחלוקת הכנסות בין רשויות מקומיות סמוכות או גובלות, תורחב גם למקרים בהם הרשויות הסמוכות או הגובלות נמצאות באזור יהודה ושומרון.

+אושר החוק המרוכך לסגירת רשת אלג'זירה
20:05 01/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הכנסת אישרה סופית הוראת שעה המאפשרת סגירת גוף שידורים זר הפוגע בביטחון המדינה  ▪  החוק מאפשר לשר התקשורת לסגור ערוץ אם יוכח שהוא פוגע בביטחון ישראל  ▪  ההחלטה על סגירת הערוץ צריכה להיות מאושרת על-ידי ראש הממשלה והקבינט  ▪  החוק יעמוד בתוקף עד 31.7.24, או עד סיום המלחמה

השר קרעי עם ח"כ צביקה פוגל [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+מחיקת עבירת תקיפת שוטר ליוצאי אתיופיה - במחלוקת בין ח"כים למשרדי המשפטים והבל"מ
18:14 01/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יוזמי החוק עומדים על מחיקה אוטומטית של תיקי תקיפת שוטר; הממשלה הסכימה לעבירות הפרת הסדר הציבורי אך לא לתקיפת שוטר; מחלקת החנינות במשרד המשפטים ובית הנשיא הציעו כפשרה גם לקבוע מנגנון לבחינה יזומה של מחיקת הרישומים על תקיפת שוטר באופן פרטני

ועדת החוקה [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הביטוח הלאומי: הגדרת סרטן העור מיטיבה עם החולים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
עידן יוסף
הכנסת אישרה סופית הוראת שעה המאפשרת סגירת גוף שידורים זר הפוגע בביטחון המדינה    החוק מאפשר לשר התקשורת לסגור ערוץ אם יוכח שהוא פוגע בביטחון ישראל    ההחלטה על סגירת הערוץ צריכה להיות מאושרת על-ידי ראש הממשלה והקבינט    החוק יעמוד בתוקף עד 31.7.24, או עד סיום המלחמה
עידן יוסף
יוזמי החוק עומדים על מחיקה אוטומטית של תיקי תקיפת שוטר; הממשלה הסכימה לעבירות הפרת הסדר הציבורי אך לא לתקיפת שוטר; מחלקת החנינות במשרד המשפטים ובית הנשיא הציעו כפשרה גם לקבוע מנגנון לבחינה יזומה של מחיקת הרישומים על תקיפת שוטר באופן פרטני
מירב ארד
משרד הביטחון והאוצר הסכימו לשאת כל אחד במחצית מהעלות, לאחר שח"כ ולדיגר יזמה את הדיון בנושא והיו"ר ביטן כינס את הוועדה מספר רב של פעמים ולחץ להגיע לסיכומים שיאפשרו זאת
מירב ארד
איתמר לוין
קיבל 52.5% מן הקולות לעומת 47.5% שקיבל רם בן-ברק בבחירות הראשונות לראשות המפלגה מאז הקים אותה בשנת 2012    התוצאות משקפות את הירידה במעמדו הציבורי של לפיד מאז פרוץ המלחמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il