X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ארד היום בבית המשפט [צילום: חיים גולדברג, פלאש 90]
ארד: ריחמתי על נתניהו, הוא שיסה את השב"כ
מי שהיה ראש המל"ל תחת נתניהו טוען, כי נתניהו השתמש בשב"כ כדי לחקור הדלפות שלמעשה באו ממנו אומר שנתניהו עורר את תשומת ליבו של ה-FBI בעת לימודיו בארה"ב

עוזי ארד, מי שהיה ראש המועצה לביטחון לאומי תחת בנימין נתניהו בשנים 2011-2009, תוקף אותו בחריפות בעדותו במשפט נתניהו (2.4.24). ארד העיד בעיקר על סירובה של ארה"ב להעניק לו ויזה בתחילת 2009. נתניהו פנה לראש השב"כ דאז, יובל דיסקין, כדי שיפעל להסיר את סירובו של ה-FBI להענקת הוויזה. ההגנה טוענת, כי פעילות זו של נתניהו מלמדת שעזרתו לארנון מילצ'ן לקבל ויזה שהייה בארה"ב, לא הייתה חריגה.
ארד העיד: "ב-2006 כשהייתי בארה"ב פנו אלי אנשי FBI וחשפו את החשד שאני מבצע פעילות חשאית בלתי מותרת על אדמת ארה"ב, למרות שהייתי כבר איש אקדמיה. דיווחתי על כך למוסד, לשב"כ ולמשרד החוץ. בהמשך לא היו בעיות והגעתי לארה"ב, כולל לפגישות עם שר ההגנה.
"ב-2009 מסרה השגרירות האמריקנית למזכירתי שלא אגיע לארה"ב מפראג במטוסו של שלדון אדלסון, כי לא יתנו לי להיכנס. באתי לשגרירות והם ביטלו את הוויזה שלי. הם חשבו שהמכון שהקמתי במרכז הבינתחומי הוא קן מרגלים ושאנשיו פועלים בארה"ב. ראש המוסד וראש השב"כ ידעו שזה לא נכון. לא פניתי בנושא לנתניהו. שירותי הביטחון היו צריכים להפיס את דעתם של האמריקנים".
כאשר סירבה ארה"ב להעניק את הוויזה, המשיך ארד, הוא סיפר על כך לנתניהו משום שהיה עליו להכין את ביקורו בארה"ב, ולא כדי לבקש את עזרתו. "נתניהו אמר לי שהוא דיבר עם דיסקין. שבוע-שבועיים אחרי שהגשנו את הדרכון, השגריר בא ונתן לי את הדרכון עם הוויזה. אני יודע שהאמריקנים לא האמינו כאשר אמרו להם שלא הייתי עובד מוסד.
"זה היה דרכון דיפלומטי, שבניגוד לנהלים פסולים שקיימים כיום במדינה ניתן לי במסגרת תפקידי, וכאשר סיימתי את תפקידי החזרתי אותו. לאחר מכן קיבלתי ויזה כאזרח פרטי, והיום יש לי ויזה לעשר שנים, שזה יותר מתוחלת החיים שלי" אמר בחיוך.
ארד אמר כי באוגוסט 2011 ביקש מנתניהו לשחרר אותו מתפקידו בנימוק שהוא פועל בניגוד לחוק. בשל התנגדותו של הסניגור, עמית חדד, ארד לא השלים את התשובה. ארד טען, כי סיום תפקידו לא היה קשור לחקירת השב"כ בחשד שהדליף מידע. לדבריו, רז נזרי (אז המשנה ליועץ המשפטי) אמר בישיבה בכנסת, כי לא יוחסה לו הדלפה, החקירה הסתיימה בלא כלום והסיווגים שלו נותרו בעינם.
בחקירה הנגדית אישר ארד, כי בשנת 2005 נפגש עם לורנס פרנקלין, עובד הפנטגון שמאוחר יותר נדון ל-13 שנות מאסר על ריגול. הוא הדגיש, כי לא ניסה לקבל מפרנקלין מידע כלשהו, אך האמריקנים חשדו שכל מעשיו לכל אורך השנים היו מכוונות נגד ארה"ב - כולל בשנים בהן לא שירת במוסד. "הפרופיל של נתניהו היה דומה מאוד לשלי. גם הוא שירת בצבא ויצא לאוניברסיטה יוקרתית בארה"ב [בשנים 1977-1972] והתנהג בצורה שמשכה את תשומת הלב של ה-FBI", אמר.

"תרגיל חקירתי מספר שמונה"

ארד אישר, כי הכלל הוא שישראל וארה"ב אינן מרגלות זו אצל זו, וכי פרשת פולארד הייתה חריג שלא נוהל בידי המוסד. "ריגול ישראלי בארה"ב היה נושא רגיש מאוד שהעסיק אותנו רבות. תפקידי ואחריותי היה לוודא שאנחנו לא מנהלים מבצעים על אדמתם", הדגיש. חדד: "אבל הם מאוד רגישים לזה, נכון?" ארד: "עוד יותר רגישים". חדד: "הם לא מגיבים בעדינות בנושא הזה. התגובות שלהם קשות". ארד: "התגובה תהיה קשה, אם יימצא שזה נעשה".
ארד העיד, כי נתניהו אמר לו שדיסקין יעלה בביקורו בארה"ב את הבעיה הכללית של מתן ויזות לעובדי מערכת הביטחון, וכי כך גם אמר לו דיסקין. בעדותו אמר דיסקין, כי נתניהו פנה אליו בעיצומו של הביקור; ארד אמר כי הוא ממליץ לסמוך על זכרונו של דיסקין. לדברי ארד, הוא לא ידע שדיסקין שוחח עם ראש ה-FBI דאז, רוברט מולר, דיבר רק על עניינו ולא על סוגיה רוחבית. "אני באמת לא יודע מה זה משנה", העיר. עוד אמר כי לא ידע שנתניהו פנה לפני כן לגורמים אחרים ולא הצליח לשנות את ההחלטה האמריקנית.
לגבי סיום תפקידו ב-2011 אמר ארד, כי השב"כ ייחס לו הדלפה בעוד נתניהו דחה חשד זה. "דיסקין הופיע בפורום בכפר סבא, הדברים הוקלטו ופורסמו בתקשורת. אני לא מזלזל ביובל", הוסיף. חדד: "אתה נכשלת בבדיקת הפוליגרף". ארד: "לא בטוח. השב"כ אמר. תרגיל חקירתי מספר שמונה. היו הרבה סימני שאלה, כולל שהחוקרים אמרו: אנחנו עושים את מה שהמזמין ביקש".
חדד: "מי היה המזמין?" ארד: "ראש הממשלה". חדד: "אתה ראית את נתניהו אחראי לחקירת השב"כ ומה שקרה לך". ארד: "אני ראיתי את נתניהו עושה דבר" – השופט משה בר-עם קטע את התשובה. חדד: "אתה כועס על ראש הממשלה. כן או לא". ארד: "לא". בית המשפט לא אפשר לארד להאריך, שכן הנושא אינו רלוונטי לדיון.
ארד הרים את קולו: "אני רוצה להגיד מה חשתי. ריחמתי עליו! שזו לא הפעם הראשונה והשנייה והשלישית שהוא משסה את השב"כ לחפש מדליפים, ולבסוף זה מגיע לפתחו. ראש הממשלה הוא זה שגרם לכך ובאמצעות אנשיו גרם לסיפור הזה!"
עוד אמר ארד, כי כמעט ולא היה בקשר עם העיתונאי בן כספית, "כי הוא היה סמרטוט אדום מבחינת ראש הממשלה והקפדתי על רגישותו. נפגשתי איתו פעם אחת לבקשתו של ראש הממשלה, כדי לתת לו דבר המשרת את תדמיתו של ראש הממשלה". חדד: "זה לא נכון". ארד: "כל דבר שלא משרת את מטרותיך הוא לא נכון?! אתה מעז להטיל ספק במהימנות?!"
ארד פנה למשטרה בשנת 2017 בעקבות תחקירו של רביב דרוקר על פרשת הצוללות, כנראה באמצעות רפי פלד (לשעבר מפכ"ל המשטרה), או חבר אחר שעבר מהשב"כ למשטרה. עוד אישר, כי כמה שנים קודם לכן פנה לראש אגף החקירות דאז, יואב סגלוביץ, "אבל כשהוא אמר שאבוא ללוד [ללהב 433], העדפתי לא לבוא". בחקירתו במשטרה ביקש ארד שהחוקרים יאמרו שהם זימנו אותו; בעדותו טען, כי כוונתו לא הייתה להסתיר את פנייתו למשטרה, אלא למנוע מחשבה שהוא זומן כחשוד.

תאריך:  02/04/2024   |   עודכן:  02/04/2024
+דיסקין: הסיוע לארד לקבל ויזה - בנסיבות ייחודיות
10:24 02/04/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ראש השב"כ לשעבר מסביר שבקשתו של נתניהו לסייע לראש המל"ל לשעבר לקבל ויזה לארה"ב, נבעה מכך שמדובר היה בתפקידו הרשמי  ▪  התביעה מבקשת להוכיח שההתערבות לטובת מילצ'ן הייתה חריגה

דיסקין היום בבית המשפט [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארד: ריחמתי על נתניהו, הוא שיסה את השב"כ
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
עוזי ארד - שקרן קטנוני
איש שירות  |  2/04/24 20:19
2
שאלה
זיו  |  3/04/24 08:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
ראש השב"כ לשעבר מסביר שבקשתו של נתניהו לסייע לראש המל"ל לשעבר לקבל ויזה לארה"ב, נבעה מכך שמדובר היה בתפקידו הרשמי    התביעה מבקשת להוכיח שההתערבות לטובת מילצ'ן הייתה חריגה
איתמר לוין
החוקר לשעבר דני יופה אומר שהיו אלו בכירים ממנו שגם קבעו שמוזס לא יוזהר במפורש שהוא חשוד במתן שוחד    הבקשה לצו מחקרי תקשורת כללה עבירות שלא יוחסו למוזס
איתמר לוין
השרה לשעבר יצאה נגד תועמלנים של נתניהו - וסניגורו הבהיר שאינו מסכים עימם    חדד: נתניהו החליט על חופש הצבעה בנוגע לחוק ישראל היום במטרה להפיל את החוק, לא להביא לאישורו
איתמר לוין
אומרת שהופתעה מהחלטתו של נתניהו ב-2014 להעניק חופש הצבעה על הצעת החוק שנועדה לבלום את העיתון, לאחר שפעמיים קודם לכן בלם אותו    נתניהו נימק את פיטוריה בפגישה עם אבו מאזן ללא ידיעתו
איתמר לוין
רב-פקד בדימוס דני יופה אומר שאלשיך לא התערב בחקירה, אם כי ייתכן שקרא את העדויות    הרו קיבל הצעה להיות עד מדינה - שהייתה מתוכננת מראש    "ב-20 שנה ראיתי הדלפות מהמשטרה, מהפרקליטות, מסניגורים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il