X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לזימי בגימיק של הנפת שלט נגד נתניהו במליאה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
המשטרה בוחנת חקירה פלילית נגד חברת כנסת ממפלגת העבודה
ח"כ נעמה לזימי עשויה בעקבות השתתפותה בהפרות סדר וחסימות כבישים במהלך ההפגנה בתל אביב במוצאי השבת לזימי: "תתכוננו לחדרי חקירות מלאים עד אפס מקום"

משטרת מחוז תל אביב העבירה בקשה לאגף חקירות ומודיעין של המשטרה לפתוח בחקירה פלילית נגד חברת הכנסת נעמה לזימי.
לזימי תועדה חוסמת במוצאי שבת יחד עם מפגינים את נתיבי איילון, מציתה מדורה על הכביש וחוסמת אוטובוס שהוביל מפגינים עצורים. אגף החקירות והמודיעין בוחן את הבקשה והיא תועבר ליועצת המשפטית לממשלה עו"ד גלי בהרב מיארה לקבלת החלטה. חקירה של ח״כ צריכה להיות מובאת לידיעתו של פרקליט המדינה.
לזימי פרסמה בתגובה: "אם להפגין למען החטופים זה משהו שנחקרים עליו במשטרה, תתכוננו לחדרי חקירות מלאים עד אפס מקום בציבור נחוש ובחברי כנסת שלא איבדו את מצפונם. חשוב מכך: זו נורת אזהרה שצריכה להדאיג את כולנו. כל פעולה שעשיתי הייתה עם משפחות החטופים ולמען השבתם, וכנגד ההפקרות של הממשלה. מציעה למשטרה לחקור את מי שמונע עסקה במכוון ונותן שיהרגו לאט-לאט את 134 החטופים שלנו בשבי. בן-גביר - אני לא מפחדת ממך".
מטעם מפלגת העבודה נמסר: "משהו רע מאוד עובר על משטרת ישראל מאז נחטפה בידי הפירומן והעבריין המורשע בן-גביר. ‏עומדים ועומדות מאחורי ח"כ לזימי וכל חברי וחברות הכנסת של העבודה, שמשתתפים באופן קבוע במחאה נגד ממשלה רעה ומסוכנת שמוליכה אותנו לאבדון. ‏נמשיך להשמיע את קולנו יחד עם עם ישראל ללא מורא".

[צילום: דוברות הכנסת]

היום ניצלה לזימי את ועדת לענייני הצעירים בראשותה לדיון על שמירה על זכות ההפגנה, כמרכיב מרכזי בהגנה על החברה האזרחית. היא האשימה את המשטרה בהעדר יחס הולם למשפחות חטופים בהפגנות, גם לאחר מעצרם.
לזימי קראה למשטרה להכיל צעדי מחאה - גם חריפים - של משפחות חטופים שמוחות, ואמרה שמקומן אינו בתא מעצר.
היא טענה לקיומה של תופעת מעצרי שווא כחלק מטרטור מפגינים, ודרשה לדעת מה סטטוס גיבוש ואישור נוהל צילום מפגינים בהפגנות? "המצב היום לפיו מצלמים באופן צמוד מפגינים כשלא ברור היכן הצילום נשמר ואיזה שימוש נעשה בו, כשלאחר מכן גם נשלחים דוחות ומכתבי אזהרה מפני סכנות כאלו ואחרות - תורמים לתחושת איום ורדיפה", אמרה.
לזימי פנתה למשרד המשפטים להוביל הצעת חוק יסוד המעגנת את זכות ההפגנה במדינת ישראל, תוך השוואה לנהוג במדינות דמוקרטיות בהן קיימת חקיקה דומה, במקום הסתמכות על פסיקות בג"ץ הגוזרות זכות זו למשל מחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו. לזימי הסבירה שעיגון הזכות וצמצום הסמכויות הנרחבות שיש למשטרה, ייעלה את אמון הציבור במשטרה ולא יאפשר פתח לדיכוי מחאה שאינה נוחה לכאורה למשטר כזה או אחר.
סנ"צ חן כינור, ראש מדור תלונות הציבור במשטרה, הבטיחה להתייחס לכל אירוע שתוגש בו תלונה או תתבקש התייחסות המשטרה. לדבריה, מכתבי ההתראה למארגני המחאה, הזהירו מפני הסכנות שיש בהדלקת מדורות ובחסימת כבישים. רפ"ק ברק מרדכי, ראש מטה יס"מ, הוסיף כי אמצעי השימוש שבידי המשטרה נועדו להבטיח פגיעה מינימלית במפרי-הסדר, הם נבדקו היטב ויש להם נוהל מדוקדק המפורסם באתר המשטרה. כל השוטרים מקבלים תדריך ואימון עונתיים לשימוש הולם באמצעים אלו. במקרה של תלונה על שימוש לא-חוקי באמצעי לפיזור הפגנות, היא תיבדק ע"י מח"ש.
לדברי עו"ד רונן יצחק, המשנה למנהלת מח"ש, הגשת כתב אישום נגד שוטר שנהג באלימות כרוכה בעדויות וראיות ברורות, שלא תמיד נמצאות, ולכן מתוך כ-200 תיקים הועברו לפרקליטות, כ-40 הועברו לטיפול משמעתי ורק אחד הבשיל לכתב אישום. לפי סנ"צ רוטל אהרונוביץ', ראש מדור אמצעים מנהליים, הם קיבלו לטיפול משמעתי רק תיק אחד – וגם בו הם החליטו להמתין לראיות נוספות. גם בפתיחה של חקירה פלילית – השוטר אינו מושעה באופן אוטומטי. עו"ד איל זנדברג, ראש תחום משפט ציבורי במשרד המשפטים, הבטיח לעקוב אחר טיפול המשטרה ומח"ש, בתלונות על אלימות ושימוש באמצעים לפיזור הפגנות בניגוד לנהלים.

תאריך:  02/04/2024   |   עודכן:  02/04/2024
+יו"ר הכנסת: על כולנו לפעול כדי לשנות את המגמות ההרסניות של ההסתה
11:17 03/04/24  |  מירב ארד

יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה עם תחילת המליאה: "בפתח הדברים, חברות וחברי הכנסת, אינני יכול להתעלם ממאורעות אמש, המצטרפים להסתה ההולכת וגוברת שאפיינה את הימים שלפני השבעה באוקטובר, ואיימה לקרוע אותנו אלה מאלה.
תמיד היו בבית הזה ומחוצה לו מחלוקות, תמיד היו הבדלים - אך תמיד היו קווים אדומים שהקפדנו לא לחצות. הקריאות שאנו שומעים להרים יד איש על אחיו, ״לשרוף את המדינה״, זריקת הלפיד הבוער אמש על שוטר והקריאות המפורשות לרצח ראש הממשלה ובני משפחתו - אמורות להדיר שינה מעיני כולנו.
עם ישראל ומדינת ישראל נמצאים בשעה גורלית לעתידם. נוכל לשעה הזאת, נוכל לאויבינו, נוכל להביא בשורה לדורות הבאים - אם נעמוד יחד, שונים אך דומים - בעלי גורל משותף ולמרבה הצער גם אויבים משותפים, שכבכל דור ודור, קמים עלינו לכלותנו.
החלום של אויבינו הוא שיחזרו על עצמם מראות אמש ואף ביתר שאת, החובה של כולנו היא להתעשת ולומר "חדל". אני קורא לרשויות האכיפה והתביעה לפעול כדי לבלום את הסכנה בטרם נגיע חלילה לשפיכות דמים חלילה.
אני קורא לכל חברות וחברי הבית להתעלות לגודל השעה. אני רואה בכל אחת ובכל אחד מחברי הכנסת מנהיגי ציבור. על כולנו לפעול כדי לשנות מיד את המגמות ההרסניות של ההסתה, השנאה והפילוג המאיימות לכלותנו, להיות ראויים לקורבן היקר מכל של חיי אחינו ".

+ח"כ לזימי על פתיחת חקירה משטרתית נגדה: "הודיעו לתקשורת לפני שהודיעו לי"
10:57 03/04/24  |  מירב ארד

ח"כ נעמה לזימי בראיון לרדיו צפון 104.5FM על הפרסום בתקשורת על פתיחת חקירה משטרתית נגדה: "הודיעו לתקשורת לפני שהודיעו לי, אז נדמה לי שזה הרבה יותר חנופה לבן-גביר". עוד אמרה ח"כ לזימי: "לצערי הלך הרוח של בן גביר מחלחל למשטרה".

+דיון במתווה הפרטת הדואר הסתיים ללא הצבעה
23:29 02/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הדיון בוועדת הכספים על מתווה הפרטת דואר ישראל הסתיים מבלי שאישור ההפרטה עלה להצבעה  ▪  יו"ר הוועדה הביע תמיהה למה הנושא מגיע לוועדה רק עכשיו והודיע שיתקיים דיון נוסף בנושא  ▪  חברים בוועדה הביעו חשש להמשך הפגיעה בפריפריה  ▪  קרעי: "יספרו לכם שאחוז התלונות ירד ב-6% לעומת 2022 אך לא יספרו לכם ששיעור הלקוחות ירד ב-25% ב-2023 בגלל השירות הגרוע, לאנשים נמאס"

השר אמסלם מסתודד עם היו"ר גפני פני יציאתו מהדיון [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+סופית: תיקונים בפקודת מס הכנסה לשם עמידה בדרישות בינלאומיות
22:45 02/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הכנסת אישרה תיקון שמטרתו להגביר את השקיפות במערכת המס בהתאם לדרישות ה-OECD  ▪  התיקון נדחה בחצי שנה עבור עולים חדשים ותושבים חוזרים, ונקבעו הקלות בדיווח עבורם  ▪  אישור התיקון היה חיוני כדי למנוע מישראל להיכנס לרשימה השחורה של האיחוד האירופי

חקיקה בסד זמנים קצר [בינג AI]
+בקריאה ראשונה: הכרזה על עוסק שמעלה מחירים בעת מצב חירום
20:23 02/04/24  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק הגנת הצרכן (תיקון מס' 69) (איסור הפעלת השפעה בלתי הוגנת במצב חירום), התשפ"ד-2024 של חבר הכנסת דוד ביטן וקבוצת חברי כנסת. 5 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תוחזר לדיון בוועדת הכלכלה.
מוצע בה כי בעת הכרזה על מצב חירום (בטחוני, אזרחי או בריאותי) וחשש לניצולו להעלאת מחירים, יוכל שר הכלכלה והתעשייה להכריז על כך שמי שיעלה מחירים יראו אותו כמי שביצע השפעה בלתי הוגנת. לאחר ההכרזה, הממונה על הרשות להגנת הצרכן וראש אגף התקציבים באוצר יהיו רשאים להורות על רשימת המוצרים והשירותים עליהם תחול ההכרזה. עוסקים שיעלו מחירים בתקופת ההכרזה יחשבו לכאלה שביצעו השפעה בלתי הוגנת לפי חוק הגנת הצרכן. במקרה כזה יוכל הממונה על הרשות להגנת הצרכן להוציא צו להפסקת ההפרה ולקנוס את המפר. אף על פי כן, מוצע לקבוע חריגים שבהם לא יראו עוסק שביצע את האמור לעיל כמי שהפעיל השפעה בלתי הוגנת.

+בקריאה ראשונה: הקלות בהתמחות לעורכי דין מחו"ל
18:39 02/04/24  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק לשכת עורכי הדין (תיקון מס' 44) (בחינות הלשכה להסמכה ותקופת ההתמחות של מי ששימש בחוץ לארץ עורך דין), התשפ"ד-2024 של חבר הכנסת זאב אלקין וקבוצת חברי כנסת. 8 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תוחזר לדיון בוועדת החוקה.
מוצע בה לאפשר למשפטנים ועורכי דין שהוכשרו במערכות משפט שונות ברחבי העולם במדינות בהם ניתן לעסוק בעריכת דין גם ללא רישיון - לעסוק במקצוע עריכת הדין בישראל, תוך הקלות בהתאם לניסיונם. מי שעסק במקצוע 5 שנים יזכה להקלה בהתמחות ומי שעסק במקצוע למעלה מ-7 שנים יזכה גם לפטור מבחינות ההסמכה.

+בעלי מוגבלות יקבלו ייצוג בחברות ממשלתיות המעסיקות 100 עובדים
17:53 02/04/24  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (תיקון מס' 25), התשפ"ד-2024. 14 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים.
חברות ממשלתיות וחברות בת ממשלתיות המעסיקות 100 עובדים לפחות יחויבו לפעול לייצוג הולם של אנשים עם מוגבלות בקרב עובדיהם כפי שהוסדר במסגרת תיקון מס' 15 לחוק לגבי גופים ציבוריים שהם מעסיקים גדולים, והכל כמפורט בהצעת החוק.
הוראות אלה יחלו שנה מיום הפרסום. התחולה תהיה מדורגת כך שבשנה הראשונה יהיה יעד הייצוג ההולם 3.5% מהעובדים ורק בתום השנה האמורה 5%. יו"ר ועדת העבודה הרווחה, ח"כ ישראל אייכלר: "היום יש חוק שבמשרדי הממשלה צריכים להגיע לייצוג כזה של 5% וכיום עדיין אין חוק כזה ביחס לחברות הממשלתיות".

+הוארכו תקנות המאריכות את התקופה בה ניתן למנוע מעצורי המלחמה פגישה עם עו"ד
17:49 02/04/24  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק לתיקון ולהארכת תוקפן של תקנות שעת חירום (חרבות ברזל) (פגישה עם עורך דין של עצור בעבירת ביטחון) (תיקון), התשפ"ד-2024. 22 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול 6 מתנגדים, ללא נמנעים.
יוארך עד ליום ה-18 ביוני 2024 תוקפן של תקנות שעת חירום המאפשרות מניעת פגישה של עצורים ביטחוניים, הקשורים לפעולות האיבה ב-7 באוקטובר 2023 או למלחמה בעזה, עם עורכי הדין שלהם. המניעה תחול עד לתום 60 ימים מהמועד הראשוני שבו החלה מניעת הפגישה של העצורים, אלא אם נמצא בהליך אישור מיוחד טעם להארכה לאור חשש לפגיעה בחיי אדם הקשורה לפעולות המלחמה. במקרה שכזה, רשאי ביהמ"ש המחוזי להאריך את התקופה עד ל-120 ימים.

+גדעון סער יכהן כיו"ר ועדת המשנה למדיניות חוץ והסברה
17:46 02/04/24  |  עידן יוסף

ועדת החוץ והביטחון אישרה את עידכון הרכב ועדות המשנה כדלהלן: ח"כ גדעון סער יכהן כיו"ר ועדת המשנה למדיניות חוץ והסברה, במקומו של ח"כ זאב אלקין. סער יצטרף גם לוועדת המשנה למודיעין, שירותים חשאיים ושו"ן. אלקין ישמש כממלא-מקום של סער בשתי ועדות המשנה: מדיניות חוץ והסברה ומשאבי אנוש בצה"ל (במקום ח"כ שרון ניר).
אתמול נמסר לכנסת כי את ח"כ גלעד קריב, שכנראה הדליף מישיבת החוץ והביטחון, תחליף ח"כ אפרת רייטן מרום.

+"הן עוברות אונס יום יומי ואתם מתעלמים"
13:56 02/04/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

משוחררות מהשבי וקרובי משפחות החטופים זעקו בדיון חירום בוועדה לקידום מעמד האישה: הנשים שם עוברות הטרדות מיניות ואונס, תוציאו את כולם משם עכשיו  ▪  מיה רגב ששוחררה משבי החמאס: "כל בחורה שם עוברת הטרדה מינית כזו או אחרת לא משנה איך תנסו לייפות או לשנות"

הדיון בוועדה [צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  כבוד האדם וחירותו  כולנו  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רונן יצחק / Ronen Yitzhak  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המשטרה בוחנת חקירה פלילית נגד חברת כנסת ממפלגת העבודה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לזימי מקווה לקולות אנרכיסטים ל"ת
% החסימה  |  2/04/24 22:55
2
סכנה !!
יהודי  |  3/04/24 15:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
מירב ארד
משוחררות מהשבי וקרובי משפחות החטופים זעקו בדיון חירום בוועדה לקידום מעמד האישה: הנשים שם עוברות הטרדות מיניות ואונס, תוציאו את כולם משם עכשיו    מיה רגב ששוחררה משבי החמאס: "כל בחורה שם עוברת הטרדה מינית כזו או אחרת לא משנה איך תנסו לייפות או לשנות"
איציק וולף
הצעת החוק בשיתוף פורום בוחרים בחיים של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור קובעת כי מחבלים ששוחררו מהכלא יורחקו מנפגעי הטרור ומבני משפחותיהם    ההרחקה תחול על מקום המגורים, מקום העבודה וכן במוסדות הלימוד
מחלקה ראשונה
כך, אם תימשך המגמה הנוכחית, עולה מנתוני אגף התזונה במשרד הבריאות. כבר היום כ-8% מהילדים בגיל 7 סובלים מעודף-משקל
עידן יוסף
בכל חודש, מאובחנים כ-1,000 חולים חדשים עם סרטן עור, חלקם כתוצאה מעבודה רבת שנים בחשיפה לשמש    יותר ממחצית המאובחנים הם גברים אחרי גיל 60, ובשנת 2020 מתו 192 חולים מסרטן עור חודרני
עידן יוסף
הכנסת אישרה סופית הוראת שעה המאפשרת סגירת גוף שידורים זר הפוגע בביטחון המדינה    החוק מאפשר לשר התקשורת לסגור ערוץ אם יוכח שהוא פוגע בביטחון ישראל    ההחלטה על סגירת הערוץ צריכה להיות מאושרת על-ידי ראש הממשלה והקבינט    החוק יעמוד בתוקף עד 31.7.24, או עד סיום המלחמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il