X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
[צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
"מעל 800 אסירים פליליים לנים שלא על גבי מיטה"
כך חשף בדיון בכנסת עו"ד ישי שרון מהסנגוריה ציבורית על-פי נתוני המשרד לביטחון לאומי מצבת הכלואים עומדת על 21,237 נציג שב"ס: יש עלייה של כ-4,900 במצבת הכלואים מאז ה-7 באוקטובר שב"ס על הגדלת כוח האדם: מתקיים שיח עם הצבא לאפשר תגבור מידי של אנשי מילואים

הוועדה לביטחון לאומי קיימה (יום ד', 3.4.24) ישיבת מעקב בדיווח השר לביטחון לאומי לפי סעיף 19 כ (ד) לפקודת בתי הסוהר (נוסח חדש), התשל"ב - 1971.
יו"ר הוועדה, ח"כ פוגל, אמר בפתח הדיון כי המאסר של מחבלים וכאלה ששותפים לטרור הוא ערכי וביטחוני והמדינה מרוויחה הון תועפות צבאי ומודיעיני. "מדינת ישראל לא נערכה ל-21 אלף אסירים כי היינו תמימים וזו תמונת המצב. לפתור את זה מעכשיו לעכשיו זה כמעט בלתי אפשרי. אני עוסק בזה באי נוחות, אבל הצעדים שננקטים הם סה"כ טובים והתהליך מתבצע".
עו"ד אביב ישראלי מהמשרד לביטחון לאומי, פרסה בפני הוועדה את הצעדים שננקטים ומקודמים בהם: מתן חופשה מיוחדת לאסירים במסגרתה יצאו 77 אסירים לחופשה. "תוכנית 888" להרחבת מקומות הכליאה ובמסגרתה הושלמה בנייה של 150 מקומות מהם אוכלסו 60 מקומות. אכלוס אגף במתקן כליאה 'אלה' והתחלת אכלוס אגף שני. בנוסף, התקבלה החלטת ממשלה המבקשת להוסיף כאלף מקומות נוספים בטווח הזמן הבינוני. לדבריה, מצבת הכלואים עומדת על 21,237. לדברי סגן גונדר, אליאסף זכאי, משב"ס, יש עלייה של כ-4,900 במצבת הכלואים מאז ה-7 באוקטובר. "לא השתנה הרבה מהדיווח הקודם מבחינה מספרית".
לשאלת ח"כ גלעד קריב, בנושא התקדמות הגדלת מצבת כוח האדם בשב"ס, ציין אוהד בוזי, מהייעוץ המשפטי בשב"ס, כי מתקיים שיח עם הצבא לאפשר תגבור מידי של אנשי מילואים. "הצבא מבין את הסיטואציה והצורך בחיזוק שב"ס בתחום הזה".
יוסי מימון, מל"ל, הסביר, כי יש שני מסלולים: איתור וניסיון גיוס למסלול קבע של כל מי ששרת בשב"ס ואינו במילואים והקצאת 100 חיילים לאבטחה היקפית. בעניין החלטת הממשלה להוספת מקומות כליאה ציין כי מדובר בבינוי במתקני 'קציעות' ו'עופר' והנושא התקציבי נפתר. "אנחנו מקדמים את זה מול המשרדים הרלוונטיים".
יו"ר הוועדה, ח"כ פוגל, העיר כי שירות בתי הסוהר קיבל גם תקנים נוספים במסגרת תקציב המשרד לביטחון לאומי וחלק נמצאים בתהליך גיוס". עו"ד ישי שרון, סנגוריה ציבורית אמר כי המגמה המדאיגה ביותר היא לאסירים הפליליים ונראה שהיא מתרחבת. למעלה מ-800 מהם לנים שלא על גבי מיטה. זה מערער גם את מערכת הענישה שלנו. "הצענו חלופות כליאה במקביל להוספת מקומות כליאה וצריכים להיות יצירתיים בנושא הזה. בהם: בחינת הוראת המעצר, הסרת חסמים במעצר של איזוק אלקטרוני, משמרות בקהילה, ביטול מאסר חלף קנס ועוד".
עו"ד דבי גילד חיו, האגודה לזכויות האזרח: "לצערנו המצב קשה ביותר וחצי מהכלואים במדינת ישראל בתנאים שנחשבים בלתי חוקתיים. קראתי בעיתון שיש מדינות שמסרבות להסגיר אסירים בגלל שתנאי הכליאה נחשבים תנאי כליאה של עינויים ולא אנושיים. החלופות המוצעים הם לעג לרש בסיטואציה שאנו נמצאים בה ולא נותנים פתרון ובינתיים אנשים בכליאה מאוד קשה. צריך לחשוב מחוץ לקופסה ולמצוא חלופות משמעותיות בדחיפות".
יו"ר הוועדה פוגל, אמר לסיכום כי אין ספק שאנו באמת פועלים לעשות מה שנדרש מבחינת הצרכים הביטחוניים והדרישות האנושיות ההומניטריות. המאמץ שאנו משקיעים באסירים הפליליים צריך להיות יותר מהודק, כי יש לנו חובת שיקום והחזרה לחברה ויש לבחון חלופות נוספות. "התנאים של האסירים בכלל לא פשוטים. אבל אני רוצה להזכיר, שמה שלא אנושי זה לא מה שקורה אצלנו במתקני הכליאה אלא מה שקרה ב 7 באוקטובר".

תאריך:  03/04/2024   |   עודכן:  03/04/2024
+טלי גוטליב בביצוע מחודש של "השפן הקטן"
22:17 03/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

חברת הכנסת הצבעונית בחרה לעקוץ את חברי הכנסת של מפלגת חד"ש-תע"ל באמצעות שיר מקורי שחיברה

גוטליב. מותר לי לשיר? [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+ח"כ עידן רול קורא לפסילת חד"ש-תע"ל: "עושים אבו-עלי על הבית הזה"
22:16 03/04/24  |  עידן יוסף

ח"כ עידן רול (יש עתיד) מאשים את חד"ש-תע"ל בדף מסרים שנועד לנסות ולקעקע נרטיב של פשעי מלחמה, רצח עם ו"כל הדברים שהם אוהבים לזרוק כלאחר יד בלי שום אחריות".
בנאום במליאה, אמר כי קריאה לחיילי צה"ל רוצחים היא הסתה שאינה חוסה תחת חופש הביטוי, והתקלה היא שדבריהם חוסים תחת חסינותם כחברי הכנסת.
רול קרא להפעלת דוקטרינה של דמוקרטיה מתגוננת וקרא לכל הסיעות הציוניות להכריז שבבחירות הבאות כולן יפעלו לפסילתם מהתמודדות לכנסת של חברי הכנסת איימן עודה, עאידה תומא סלימאן, עופר כסיף ואחמד טיבי, שלדבריו "עושים אבו-עלי על הבית הזה". ח"כ אופיר כץ (הליכוד) השיב לו כי גם אם הכנסת תפסול - בג"ץ יחזיר אותם.

+בקריאה ראשונה: הרחבת ההגנות לעדות קטין בהליך אזרחי של עבירות מין ואלימות
21:51 03/04/24  |  

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק לתיקון סדרי הדין (חקירת עדים) (תיקון מס' 10) (עדות קטין ונפגע עבירת מין או סחר בבני אדם בהליך אזרחי), התשפ"ד-2024, של חברי הכנסת דבי ביטון, אלי דלל וקבוצת חברי כנסת. 22 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים, והיא תוחזר לדיון בוועדת החוקה.
מוצע בה להרחיב את ההגנות הניתנות לקטין הנדרש להעיד כעד או כתובע בהליך אזרחי בשל עבירות מין ואלימות חמורות בדומה להגנות הניתנות כיום בהליך הפלילי. כמו כן, מוצע להרחיב את רשימת העבירות המנויות עליהן יחולו ההגנות על העדת קטין, לרבות עבירת אלימות חמורה שאינה בתוך המשפחה

+בקריאה ראשונה: מדרגי ענישה לישראלים שיסייעו לשב"חים
21:49 03/04/24  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה הצעת חוק להחמרת הענישה כנגד מעסיקים, מלינים ומסיעים של שוהים בלתי חוקיים. הצעת החוק קובעת מדרג ענישה הכולל התליית רישיון עסק וחילוט רכוש, בהתאם לחומרת העבירה.
חברי הכנסת כץ ומלינובסקי, יוזמי ההצעה, הדגישו את הצורך להגן על ביטחון הציבור ולמנוע ניצול של שוהים בלתי חוקיים. הצעת החוק תוחזר לוועדה לביטחון לאומי להמשך דיון.

+בקריאה ראשונה: הגנה מפיטורים לבני זוג של משרתי מילואים
21:46 03/04/24  |  עידן יוסף

הצעת החוק אוסרת על פיטורי עובד בשל שירות מילואים של בן זוג, מחייבת את המעסיק לקבל היתר מיוחד לפני פיטורי עובד כזה או הוצאתו לחופשה ללא תשלום, קובעת כי עובד שיצא לחופשה ללא תשלום בתקופת מילואים יהיה זכאי לדמי אבטלה ומוסיפה איסור הפליה בשל שירות מילואים לחוק שוויון ההזדמנויות בעבודה.
חברי הכנסת אופיר כץ ונאור שירי, יוזמי ההצעה: "חיילים במילואים מגנים על ביטחוננו, אנו חייבים להבטיח את ביטחונם התעסוקתי של בני זוגם. הגנה על חיילים במילואים עולה כסף, זה תפקידנו כחברה". ההצעה תוחזר לוועדת העבודה והרווחה להמשך דיון.

+בקריאה ראשונה: העירייה תחזיר באופן יזום עודפי ארנונה לתושב שעבר דירה
21:43 03/04/24  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק לתיקון פקודת העיריות (מס' 158) (השבת עודפי גבייה של ארנונה), התשפ"ד-2024 של חברי הכנסת ארז מלול ויונתן מישרקי. 20 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תוחזר לוועדת הפנים והגנת הסביבה.
מוצע בה כי במקרה בו אדם הודיע לעירייה כי חדל להיות מחזיק או בעלים בקרקע או בבניין ונגבו ממנו שיעורי ארנונה עודפים - העירייה תשיב לאדם את סכום השיעורים העודפים באופן יזום.

+בקריאה ראשונה: איסור על זיווג כלבים ומכירתם
21:38 03/04/24  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים) (תיקון מס' 12) (איסור עיסוק ברבייה ובמכירה של כלבים ללא היתר), התשפ"ד-2024 של חברי הכנסת יסמין פרידמן, חנוך מלביצקי וקבוצת חברי כנסת. 21 חברי כנסת תמכו בהצעה, והיא תוחזר לדיון בוועדת החינוך, התרבות והספורט.
כדי לצמצם את ההתרבות והשוטטות של כלבים ולקדם בעלות אחראית עליהם, מוצע להסדיר בחוק צער בעלי חיים עיסוק ברבייה ובמכירה של כלבים על ידי מי שמפעיל בית גידול או עוסק בכך למטרות רווח. עיסוק כאמור יחייב קבלת היתר שנתי שיינתן רק למטרות מסוימות, ובהתאם לתנאים שייקבעו בתקנות ע"י שר החקלאות. עיסוק ללא היתר והפרת איסור הפרסום יהיו עבירות פליליות. בעלים של כלב יהיה מחויב לפעול לעיקור או סירוס של כלב החל מגיל שנה, למעט חריגים שייקבעו בחוק.

+בקריאה ראשונה: הפחתה באסדרה על ייבוא מוצרי חשמל ושיווקם
21:35 03/04/24  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק מקורות אנרגיה (תיקון מס' 5), התשפ"ד-2024. 15 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לדיון בוועדת הכלכלה.
מוצע לקבוע כי יצרן או יבואן המבקשים לייבא, להעביר או לשווק מכשיר צורך אנרגיה מסוים יהיו רשאים לצרף מסמכים, כפי שיקבע שר האנרגיה והתשתיות, אשר מוכחים כי מכשיר כאמור רשום במרשם אירופי רשמי להיבטי אנרגיה של מכשירים צורכי אנרגיה, זאת במקום הצגת הצהרת התאמה לתקנות ולתקנים אירופיים או תעודת בדיקה ממעבדה מוסמכת הנדרשים כיום כתנאי לייבוא, להעברה או לשיווק.

+בקריאה ראשונה: עדכון שיעורי התמלוגים לנכי רדיפות הנאצים
21:34 03/04/24  |  

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק עדכון שיעורי תגמולים לנכי רדיפות הנאצים ולגבי המלחמה בנאצים וביטול המרת תגמולים (תיקוני חקיקה), התשפ"ד-2024. 11 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לדיון בוועדת הכספים.
מוצע בה לקבוע הסדר חדש לעניין אופן עדכון התמלוגים לנכי רדיפות הנאצים ונכי המלחמה בנאצים, באמצעות שינוי הגדרת "השכר הקובע", קביעת מועדי עדכון קבועים וכן גילום עלייה חצי-שנתית של מדד השכר.

+בקריאה ראשונה: בנק בינוני לא יוכל לשלוט בחברת כרטיסי אשראי רחבה
21:32 03/04/24  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק הבנקאות (רישוי) (תיקון מס' 31), התשפ"ד-2024. 9 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לדיון בוועדת הכלכלה. כחלק מצעדים הננקטים להגברת התחרות בשוק הבנקאות ובשוק האשראי, מוצע לתקן את חוק הבנקאות (רישוי) ולקבוע, בין השאר, כי בנק בעל היקף פעילות בינוני, שהוא בנק ששווי נכסיו הוא בין 5% ל-10% משווי הנכסים של כלל הבנקים בישראל, לא ישלוט בתאגיד שהוא סולק בעל היקף פעילות רחב.
בנק בעל היקף פעילות בינוני לא יהיה בעצמו סולק בעל היקף פעילות רחב. לעניין זה, סולק בעל היקף פעילות רחב הוא סולק שסלק 20% או יותר ממספר העסקאות בכרטיסי חיוב שנסלקו בישראל בידי סולקים או מסכום התמורה הכולל ששולם לספקים בישראל בידי סולקים בשנה. יבוטל האיסור על גוף מוסדי גדול לרכוש ברכישה ראשונה אמצעי שליטה בחברת כרטיסי חיוב, מבנק בעל היקף פעילות רחב.

+סופית: איחוד בהליכי הרישוי הסביבתי לשם ייעול האסדרה
21:29 03/04/24  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הגנת הסביבה (ייעול הליכי רישוי סביבתי) (תיקוני חקיקה), התשפ"ד-2024. 33 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול 11 שהתנגדו, ללא נמנעים.
התיקון מתקן את חוק אוויר נקי וחוק החומרים המסוכנים כך שיחול משטר חדש של היתרים שמאחד מספר היתרים להיתר "אחוד" אחד הכולל התייחסות למכלול ההיבטים הנוגעים לפליטת חומרים מזהמים לאוויר, לקרקע ולמים ולמניעת יצירת מטרדים ומפגעים לסביבה. עיקרון נוסף בחוק מציע שהאסדרה העתידית תעשה בהתאם לאמות מידה אירופיות מקובלות.

+הוחמרה הענישה על הסעת, הלנת או העסקת שב"חים
21:27 03/04/24  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הכניסה לישראל (תיקון מס' 38), התשפ"ד-2024 של חברי הכנסת צביקה פוגל, יבגני סובה וקבוצת חברי כנסת. 31 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול 9 מתנגדים.
תוחמר הענישה בגין ביצוע עבירות הסעה, הלנה או העסקה של שוהים בלתי חוקיים, וכן נקבע, בהוראת שעה לשלוש שנים, עונש מזערי של רבע מהעונש המרבי הקבוע לעבירות אלה. תחודש הוראת השעה הקובעת קנסות מינימום בגין ביצוע עבירות אלו למשך שלוש שנים, ותוחל חובת דיווח לוועדה לביטחון לאומי לגבי כתבי אישום שהוגשו בגין עבירות אלה.

+בקריאה ראשונה: ניתן יהיה לגזור מאסר על מחבלים בני פחות מ-14
17:55 03/04/24  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק הנוער (שפיטה, ענישה ודרכי טיפול) (תיקון מס' 25) (מאסר בעבירת המתה שהיא מעשה טרור), התשפ"ד-2024 של חבר הכנסת יצחק קרויזר וקבוצת חברי כנסת. 29 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול 9 מתנגדים, והיא תוחזר לדיון בוועדת החוקה.
מוצע בה לקבוע כי בית המשפט יהיה רשאי להטיל מאסר על קטין שטרם מלאו לו 14 שנים ביום מתן גזר הדין, אם הורשע בעבירת רצח בנסיבות מחמירות או בעבירת ניסיון רצח שהן מעשה טרור או שהעבירה נעשתה במסגרת ארגון טרור. הקטין לא יועבר למאסר בטרם ימלאו לו 14 שנים לפחות, ועד להעברתו למאסר יוחזק במעון נעול. טרם מעבר הקטין מהמעון למאסר, יקיים בית המשפט דיון בעניינו. זאת, בדומה להוראת השעה שנקבעה בשנת 2016. הטריגר להצעת החוק הוא הפיגוע בעיר דוד שבו נפצע קצין צה"ל נדב וינברג.

+בקריאה ראשונה: ניתן יהיה לייבא ולשווק מוצר העומד בדרישות האסדרה האירופית
17:42 03/04/24  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק התקנים (תיקון מס' 19) (אימוץ הוראות מחייבות החלות בדין האירופי), התשפ"ד-2024. 23 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לדיון בוועדת הכלכלה.
מוצע בה לקבוע מסלול נוסף לפיו אדם יוכל לייבא, לייצר או למכור מצרך שחל עליו תקן רשמי, אם מצרך כאמור עומד בדרישות האסדרה האירופית. אדם המייבא על פי דרישות האסדרה כאמור, יהיה חייב להחזיק הצהרה על כך שלא ידוע לו על ליקוי או אי תאימות של המוצר לאסדרה כאמור, וכן כי הוא פעל כדי לוודא את תקינות המוצר בדרך של בדיקת פרסומי היצרן ובחינת הודעות על פגמים במוצרים המיובאים.
הפיקוח והאכיפה של הממונה על התקינה יתמקדו בדגימת הטובין המיובאים בשלב הייבוא וכן באמצעות פיקוח בשווקים וזאת בהתאם למדיניות ניהול סיכונים. אם יימצא שמוצרים מיובאים כאמור אינם עומדים בדרישות האסדרה האירופית, רשאי הממונה על התקינה להורות למייבא להפסיק את מכירת המוצר ואף על איסופו. כמו כן, הממונה על התקינה יהיה רשאי לפעול, במקביל, גם במישור הענישה כלפי המייבא, אם בדרך של סימון היבואן כמפר אמון ואם בדרך של אכיפה מינהלית.

+בקריאה ראשונה: הסרת חסמים ביבוא מזון במסלול האירופי
17:34 03/04/24  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה הצעת חוק שתאפשר אימוץ נרחב יותר של הדין האירופי בתחום המזון. המטרה: להקל על יבוא מזון, לייעל הליכים ולייצר הרמוניה עם האסדרה באירופה.
ההצעה כוללת: אימוץ הוראות אירופיות בנושאי סימון מזון, איכות ובטיחות; החלפת חקיקה ישראלית בהוראות אירופיות מאומצות; הקלות ליבואנים נאותים במסלול האירופי; חובת ניהול מערכת בקרת איכות עצמית לכל משווק מזון.

+חוק האקלים אושר בקריאה הראשונה
17:31 03/04/24  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק האקלים, התשפ"ד-2024. 49 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול 32 מתנגדים וללא נמנעים, והיא תועבר לדיון בוועדת הפנים והגנת הסביבה.
הצעת החוק מבקשת לקבוע בחקיקה יעדים לצמצום פליטות של גזי חממה, אליהם מדינת ישראל מחויבת במסגרת מחויבויותיה הבינלאומיות ובין היתר מכוח מחויבותה לאמנת המסגרת של האו"ם בנושא שינוי אקלים שאושררה ע"י מדינת ישראל. עוד מבקשת ההצעה לקבוע פעולות להיערכות לשינוי אקלים וליצור מסגרת ארגונית מתכללת להתמודדות מדינת ישראל עם משבר האקלים.
בין היתר מוצע לקבוע כי החל משנת 2030 הכמות השנתית של פליטת גזי חממה לא תעלה על 70% מהכמות השנתית שהייתה בשנת הבסיס (2015), וכי משנת 2050 תעמוד כמות הפליטות השנתית על אפס נטו; מוצע לקבוע חובת הכנת תוכניות ממשלתיות לצמצום גזי החממה והיערכות לשינוי אקלים, והקמת מוסדות מקצועיים ומייעצים לשם הכנה ויישום של התוכניות האמורות.

+מהומה במליאה: קרובי חטופים ופעילים מרחו צבעי גואש על זכוכיות היציע
14:40 03/04/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

+לפיד על הממשלה: "זו בכיה לדורות שנשארתם בשלטון"
14:19 03/04/24  |  מירב ארד

ראש האופוזיציה יאיר לפיד במליאת הכנסת: "ליבנו איתכם, משפחות החטופים. נילחם איתכם. אני קורא למפגינים לשמור על החוק ואני קורא למשטרה לשמור על המפגינים. זה משפחות החטופים שאתם הפקרתם, שהפכו להיות חטופים במנהרות החמאס במשמרת שלכם. אין עוד מדינה בעולם שהממשלה הזו הייתה נשארת בשלטון ב-8 באוקטובר. זו בכיה לדורות שנשארתם בשלטון, אבל אם כבר נשארתם בשלטון תשמרו על החטופים ועל המשפחות שלהם. אם הם מפגינים תוודאו שהם יחזרו הביתה לבכות בשקט לתוך הכרית את גורל יקיריהם."

+ליברמן על יציאת הכנסת לפגרה: "מדובר בנבחרי ציבור מנותקים"
13:20 03/04/24  |  מירב ארד

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן על יציאת הכנסת לפגרה: "צר לי שיו״ר הכנסת לא נעתר ליוזמתי לבטל את חופשת הפגרה. בשעה שהמדינה כולה בוערת, כשישנם 134 חטופים בשבי מפלצות החמאס, עשרות אלפי מפונים מהדרום ומהצפון שהפכו לפליטים בארצם, ירי טילים וכטבמ״ים מעיראק, לבנון, סוריה, ותימן שלא פוסק - למי נשמע הגיוני שהכנסת תצא היום לחופשת פגרה של כמעט חודשיים?
ליברמן הוסיף: "מדובר בנבחרי ציבור מנותקים שלא ראויים להנהיג את עם ישראל. מפלגת ישראל ביתנו תמשיך לעבוד למען אזרחי ישראל."

+"חלאס עם המיגונים": ח"כים נגד מיגון קו הרכבת לשדרות
13:04 03/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר ועדת הכלכלה קורא לתקצב את מיגון הרכבת לשדרות מתקציב תקומה ולהעביר את הביצוע לידי הרכבת ("אם נחכה למשרד הביטחון זה לא יקרה")  ▪  ברקע איום הנ"ט הנשקף לרכבת משרדות לאשקלון יש עיכובים בפתיחת הקו  ▪  נציג הצבא אמר כי יש תוכנית מיגון מוכנה אך הוא לא בקיא בפרטי המימון  ▪  מנכ"ל הרכבת: משרד הביטחון קיבל 40 מיליון שקל לתכנון וביצוע

תחנת רכבת שדרות [צילום: מן הטלוויזיה]
+יו"ר הכנסת: על כולנו לפעול כדי לשנות את המגמות ההרסניות של ההסתה
11:17 03/04/24  |  מירב ארד

יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה עם תחילת המליאה: "בפתח הדברים, חברות וחברי הכנסת, אינני יכול להתעלם ממאורעות אמש, המצטרפים להסתה ההולכת וגוברת שאפיינה את הימים שלפני השבעה באוקטובר, ואיימה לקרוע אותנו אלה מאלה.
תמיד היו בבית הזה ומחוצה לו מחלוקות, תמיד היו הבדלים - אך תמיד היו קווים אדומים שהקפדנו לא לחצות. הקריאות שאנו שומעים להרים יד איש על אחיו, ״לשרוף את המדינה״, זריקת הלפיד הבוער אמש על שוטר והקריאות המפורשות לרצח ראש הממשלה ובני משפחתו - אמורות להדיר שינה מעיני כולנו.
עם ישראל ומדינת ישראל נמצאים בשעה גורלית לעתידם. נוכל לשעה הזאת, נוכל לאויבינו, נוכל להביא בשורה לדורות הבאים - אם נעמוד יחד, שונים אך דומים - בעלי גורל משותף ולמרבה הצער גם אויבים משותפים, שכבכל דור ודור, קמים עלינו לכלותנו.
החלום של אויבינו הוא שיחזרו על עצמם מראות אמש ואף ביתר שאת, החובה של כולנו היא להתעשת ולומר "חדל". אני קורא לרשויות האכיפה והתביעה לפעול כדי לבלום את הסכנה בטרם נגיע חלילה לשפיכות דמים חלילה.
אני קורא לכל חברות וחברי הבית להתעלות לגודל השעה. אני רואה בכל אחת ובכל אחד מחברי הכנסת מנהיגי ציבור. על כולנו לפעול כדי לשנות מיד את המגמות ההרסניות של ההסתה, השנאה והפילוג המאיימות לכלותנו, להיות ראויים לקורבן היקר מכל של חיי אחינו ".

+ח"כ לזימי על פתיחת חקירה משטרתית נגדה: "הודיעו לתקשורת לפני שהודיעו לי"
10:57 03/04/24  |  מירב ארד

ח"כ נעמה לזימי בראיון לרדיו צפון 104.5FM על הפרסום בתקשורת על פתיחת חקירה משטרתית נגדה: "הודיעו לתקשורת לפני שהודיעו לי, אז נדמה לי שזה הרבה יותר חנופה לבן-גביר". עוד אמרה ח"כ לזימי: "לצערי הלך הרוח של בן גביר מחלחל למשטרה".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי כרמל / Uri Carmel  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רוני אלשיך / Roni Alsheh  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"מעל 800 אסירים פליליים לנים שלא על גבי מיטה"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
סדרי עדפויות
מוכיח  |  3/04/24 15:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
עידן יוסף
יו"ר ועדת הכלכלה קורא לתקצב את מיגון הרכבת לשדרות מתקציב תקומה ולהעביר את הביצוע לידי הרכבת ("אם נחכה למשרד הביטחון זה לא יקרה")    ברקע איום הנ"ט הנשקף לרכבת משרדות לאשקלון יש עיכובים בפתיחת הקו    נציג הצבא אמר כי יש תוכנית מיגון מוכנה אך הוא לא בקיא בפרטי המימון    מנכ"ל הרכבת: משרד הביטחון קיבל 40 מיליון שקל לתכנון וביצוע
עידן יוסף
הדיון בוועדת הכספים על מתווה הפרטת דואר ישראל הסתיים מבלי שאישור ההפרטה עלה להצבעה    יו"ר הוועדה הביע תמיהה למה הנושא מגיע לוועדה רק עכשיו והודיע שיתקיים דיון נוסף בנושא    חברים בוועדה הביעו חשש להמשך הפגיעה בפריפריה    קרעי: "יספרו לכם שאחוז התלונות ירד ב-6% לעומת 2022 אך לא יספרו לכם ששיעור הלקוחות ירד ב-25% ב-2023 בגלל השירות הגרוע, לאנשים נמאס"
עידן יוסף
הכנסת אישרה תיקון שמטרתו להגביר את השקיפות במערכת המס בהתאם לדרישות ה-OECD    התיקון נדחה בחצי שנה עבור עולים חדשים ותושבים חוזרים, ונקבעו הקלות בדיווח עבורם    אישור התיקון היה חיוני כדי למנוע מישראל להיכנס לרשימה השחורה של האיחוד האירופי
עידן יוסף
ח"כ נעמה לזימי עשויה בעקבות השתתפותה בהפרות סדר וחסימות כבישים במהלך ההפגנה בתל אביב במוצאי השבת    לזימי: "תתכוננו לחדרי חקירות מלאים עד אפס מקום"
מירב ארד
משוחררות מהשבי וקרובי משפחות החטופים זעקו בדיון חירום בוועדה לקידום מעמד האישה: הנשים שם עוברות הטרדות מיניות ואונס, תוציאו את כולם משם עכשיו    מיה רגב ששוחררה משבי החמאס: "כל בחורה שם עוברת הטרדה מינית כזו או אחרת לא משנה איך תנסו לייפות או לשנות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il