X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לייזר. תשובות מפורטות [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]
הנהלת בתיהמ"ש דוחה טענות רוטמן על בדיקת הדלפת פס"ד הסבירות
ההנהלה מבהירה שהקמת צוות הבדיקה מצוי בסמכותו של פוגלמן ומודיעה שלא תתייצב לדיון שמתכוון רוטמן לקיים בנושא מבהירה שאינה יכולה למסור מידע בפרשת נוה-אורנשטיין

הקמת צוות הבדיקה בעקבות הדלפת טיוטת פסק הדין בנושא עילת הסבירות, מצויה בליבת סמכותו של נשיא בית המשפט העליון. ספק אם יש מקום לדון בו בכנסת וספק אם ועדת החוקה מוסמכת לקיים דיון שכזה. כך אומר (4.4.24) היועץ המשפטי להנהלת בתי המשפט, ברק לייזר, במכתב ששיגר ליו"ר הוועדה, שמחה רוטמן.
רוטמן הודיע שהוועדה תדון בשבוע הבא (7.4.24) בצוות שהקים ממלא-מקום הנשיא, עוזי פוגלמן, לבדיקת הדלפת טיוטת פסק הדין לעיתונאי עמית סגל. לייזר שיגר תשובה מפורטת לשאלות ששלח רוטמן והודיע שלאור מתן תשובות אלו - ההנהלה לא תשגר נציג לדיון בנושא זה. נציג מטעמה ישתתף בדיון העוסק בפרשת אפי נוה ואיתן אורנשטיין, למרות שלייזר מבהיר שלפחות בשלב זה ההנהלה מנועה מלמסור את המידע שביקש רוטמן.
בראש הצוות שהקים פוגלמן עומד מנהל בתי המשפט לשעבר, מיכה שפיצר, וחברים בו שני ראשי אגפים לשעבר בשב"כ, חגי אבימור ואייל דגן, ורשמת בית המשפט העליון, קרן אזולאי. "עבודת הצוות מכוונת לבחינה רחבה של תהליכי העבודה בבית המשפט העליון, על-מנת לטייב את שיטות העבודה ולמנוע דלף מידע", מזכיר לייזר. הצוות לא הוסמך לבדוק עבירות משמעתיות או פליליות, ופוגלמן קבע במפורש שאם יעלו חשדות כאלה - הצוות יעביר אותם מיד לרשויות המוסמכות.
רוטמן הטיל ספק בדבר סמכותו של פוגלמן להקים את הצוות, ולייזר משיב: "נשיא בית המשפט העליון עומד בראש הרשות השופטת ובראש מערכת המשפט. בתפקידו זו נושא הנשיא באחריות ניהולית לתפקודה התקין של מערכת המשפט. לנשיא בית המשפט העליון יש סמכות טבועה לבחון היבטים ניהוליים שונים, לרבות נסיבות שהובילו לאירוע פנים-מערכתי כדוגמת הדלפת חלקים מטיוטת פסק דין. בפרט, לנשיא בית המשפט העליון יש סמכות טבועה לגזור מממצאי בחינה כזו מסקנות והמלצות מערכתיות מנהליות לתיקון ולשיפור עתידי".
רוטמן שאל האם שופטים ועובדים חייבים להיפגש עם הצוות ולענות של שאלותיו. לייזר משיב: "הפגישות הן וולונטריות ומתנהלות בפתיחות וברוח טובה. מטרת הפגישות היא ללמוד על שיטות העבודה בבית המשפט, לזהות פרצות לדלף מידע, ולהמליץ על טיוב תהליכי העבודה, הן בהיבט האנושי והן בהיבט הטכנולוגי". לדברי לייזר, "ברי כי אין מדובר בנושא ציבורי בעל השלכות רוחב או בנושא הקשור לאופן היישום של הוראה חוקית שנמצאת בתחום אחריותה של הוועדה. מדובר בעניין פנים-מערכתי של מערכת בתי המשפט, שספק אם המקום לדון בו הוא בוועדות הכנסת".
רוטמן גם ביקש לקבל את הפרוטוקולים של ישיבות ועדות האיתור למינוי נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב ובית המשפט המחוזי בבאר שבע, בעקבות חשיפת שיחותיהם של נוה (אז ראש לשכת עורכי הדין) ואורנשטיין (שהתמנה לנשיא המחוזי בתל אביב). לייזר משיב, כי בית המשפט כבר פסק שאין למסור פרוטוקולים אלו. הוא מוסיף, כי מאחר שהמשטרה פתחה בבדיקת הפרשה - קיים גם חשש לשיבוש חקירה, ולכן ההנהלה תוכל להתייחס לנושא רק לאחר קבלת אישור גורמי החקירה.

תאריך:  04/04/2024   |   עודכן:  04/04/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנהלת בתיהמ"ש דוחה טענות רוטמן על בדיקת הדלפת פס"ד הסבירות
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
צו הבאה עכשיו! ל"ת
ים תיכונית  |  4/04/24 10:12
2
אנרכייה
שמאלן שהתעורר  |  4/04/24 10:49
3
דיפ דיפ על השולחן סטיט
דג בורי  |  4/04/24 11:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סערת הרפורמה במשפט
איתמר לוין
גרוסקופף: בעתירה - בין היתר של יעלון וחלוץ - אין בסיס עובדתי לטענות לפיהן משפטו של נתניהו משפיע על ניהול המלחמה ושהוא ממשיך לקדם את הרפורמה המשפטית תוך הפרת הסדר ניגוד העניינים
איתמר לוין
מלחמה צריכה יעד מדיני ברור    נתניהו שוב פוזל לרפובליקנים ומפלרטט עם עבריין בלתי שפוי    המשותף לשומר וגולדפוס    מה באמת חשוב לסמוטריץ'    חוק הרבנים ואבי דיכטר    האם מישהו עוקב אחרי כבוב
דן מרגלית
אני לא מאמין למילה אחת היוצאת מפיו של קיש    יריב לוין לעולם לא יסלח לנו שבלמנו את המהפכה הדיקטטורית שניסה לטעת בבתי המשפט    הכסף הקטרי
איתמר לוין
שופט בית המשפט העליון בדימוס אומר כי הממשלה עלולה לעורר מחדש את הרפורמה לאחר המלחמה - ובמקרה כזה "יהיה צורך לחדש את המערכה במלוא העוצמה. הציבור יתקומם ברחובות, במקומות העבודה, בכל מקום"
איתמר לוין
יוצא נגד "הדלפות מטעות מדיוני הוועדה לבחירת שופטים שנועדו להטיל דופי במועמדים מסוימים"    אומר שהייצוג הישראלי בהאג ממחיש "את החשיבות המכרעת שבשירות ציבורי מקצועי ונטול פניות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il