X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
גרוסמן. "חוסר ממשות"
נדחתה הצעה להסדר נושים בקבוצת רום כנרת
משקיעים הציעו להזרים 190 מיליון שקל לקבוצת הנדל"ן הקורסת השופטת גרוסמן: ההצעה מנוגדת לחוק והיא מקסם שווא שרק יפגע בעבודה הרבה של נאמני החברה

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, נועה גרוסמן, דחתה (4.4.24) הצעה להסדר נושים בסך 190 מיליון שקל בקבוצת הנדל"ן רום כנרת. גרוסמן קבעה, כי הבקשה מנוגדת לחוק חדלות פרעון וקבלתה עלולה לפגוע בעבודה הרבה שמשקיעים הנאמנים, עוה"ד אודי גינדס ושי מילוא.
רום כנרת הייתה בשליטתו של אילן ששון, החלה לבצע פרויקטים בני מאות יחידות דיור במסווה של קבוצת רכישה (כך שלא העניקה ערבויות לרוכשים) ולדברי גינדס ומילוא - 450 נושים הגישו תביעות חוב במיליארד שקל. את ההצעה הגישו אוריה יזמות, אטלס פיננסים ואופקים גשם, אשר הציעו כאמור להזרים 190 מיליון שקל וכלשונה של גרוסמן - סקרו את "כל הפרויקטים ובמסגרת זו הוצעו פתרונות קוסמים לעין", כולל פרעון חובות בהיקפים של 40% מהנשייה, 60% ואף 100%.
יוסי מוזס, בעלי אטלס, הגיש תצהיר אך לא פירט בו מהיכן יגיע הכסף, אלא הצהיר שמקורו איננו בששון, בחברות קשורות או בכספי נושים ורוכשים. גינדס ומילוא ציינו, כי מדובר במחזור של הצעה שהגיש ששון באוגוסט שעבר, לפני פתיחת ההליכים, היא כוללת ססמאות ו"תרופות פלא" שכבר נכשלו וסיכויי מימושה קלושים. הממונה על חדלות פרעון סבר שיש לאפשר למציעים להגיש הצעה מתוקנת בהסכמת נציגויות הרוכשים ולאחר שיפקידו דמי רצינות בסך 10 מיליון שקל.
גרוסמן אומרת כי מאחר שקבוצת רום כנרת נמצאת בהליכי חדלות פרעון - החוק אינו מאפשר להציע כעת הסדר נושים, ודי בכך כדי לדחות את ההצעה. לגופם של דברים היא מוסיפה, שהנאמנים עמלים להסדיר את הכאוס שנגרם עם קריסתה של רום כנרת והשיגו הסדרים לגבי חלק מהפרויקטים. "כניסתו של 'משקיע' חדש לתוך המארג הזה בנקודת זמן זו, לא רק שלא תועיל לקידום הפרויקטים, לנושי החברה, למשעבדים והמממנים, ולחברי קבוצות הרכישה השונות, אלא
אף עשויה לקרוע את המארג שהנאמנים כה עמלים לטוות כדי לשקם ולהציל את הפרויקטים.
"עד שחברי קבוצות הרכישה השונות מצליחים להתאגד ביניהם ועם הנאמנים, במטרה לשקם את הפרויקטים ולהציל, ולו במחיר גבוה משמעותית ממה שקיוו לו, את הדירות שרכשו, ייכנס לתמונה משקיע חדש שיסעיר את הרוחות? ויגרום שוב לקרעים וסכסוכים בין חברי הקבוצות השונות לבין עצמם? וכפועל יוצא לעיכובים משמעותיים למציאת פתרונות לאחר שהנאמנים כבר יצאו לדרך והם עמלים להסדיר את כל הנושא? לטעמי - התשובה שלילית. לא בא' רבתי". לפיכך, אין מקום גם לקבל את הצעת הממונה, אלא "לתמוך בדרך אחת ישרה, בטוחה והגונה בה צועדים הנאמנים".
גרוסמן אינה מכריעה עובדתית בשאלה האם מדובר במחזור הצעתו של ששון, אלא מצביעה על "חוסר הממשות והחורים הפעורים בה". יש בה "הבטחות רבות אך מעט מאוד עובדות". אין פירוט לגבי חלוקת הכספים בין הפרויקטים, לוחות הזמנים המובטחים אינן מגובים במאומה, וככלל התוכנית כולה היא "מקסם שווא". לכן גם אין מקום להפקדה ראשונית של 10 מיליון שקל, שרק תעורר תקוות שווא כאילו יש ממש בהצעה זו.

תאריך:  05/04/2024   |   עודכן:  05/04/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 נועה גרוסמן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נדחתה הצעה להסדר נושים בקבוצת רום כנרת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
גן עדן לפושעים
נפגע קשה  |  5/04/24 23:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
אומדני הבזק שנערכו בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מעלים שהשכר הממוצע למשרת שכיר במחירים שוטפים עמד בפברואר 2024 על 13,297 שקל    מספר משרות השכיר ירד ב-4% לעומת פברואר אשתקד
איתמר לוין
שעות אחדות לאחר דרישתו התקיפה של ביידן: הוחלט להעביר סיוע דרך נמל אשדוד ומעבר ארז; נתניהו, גלנט וגנץ הוסמכו לנקוט צעדים מיידיים    ברקע: גם הוראת בג"ץ לתשובות נקודתיות תוך שבוע
עידן יוסף
תרחישי הייחוס כוללים גם שיגור טילים וכטב"מים מעירק ומתימן, חדירת מחבלים מהגבולות היבשתיים, ואולי אף ירי מאירן ותקיפת שגרירויות וקונסוליות    גורם מדיני: "תיתכן סיטואציה חדשה של ירי מאדמת אירן - וזה נלקח בחשבון"
עידן יוסף
נשיא ארה"ב אמר לראש הממשלה כי מדיניותו תיקבע בהתאם לפעילות ישראל בהיבט ההומניטרי    ביידן: "עליך להסמיך את מנהלי המו"מ להוביל ללא דיחוי לעסקה להחזרת חטופים"
עידן יוסף
יו"ר הוועדה לביקורת המדינה קבע את ההצבעה החוזרת ליום חמישי, ביום הראשון לפגרה, אך הקואליציה לא איפשרה את המחטף    ח"כ אברהם בצלאל טען שלוי מאשר צווי הבאה רק כאשר הדבר נוח לו    לוי: "כאשר מדובר בנושא של חיים ומוות, אסור לכנסת לעצום את עיניה אל מול התנהלות לקויה של משרד ממשלתי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il