באשר לטענות על אכיפה בררנית, הסביר נציג
אגד כי פריסת הפקחים נקבעת לפי מספר הנוסעים בקו, נתוני התיקוף ונתוני אי-התיקוף. לדבריו, כל מבקר פועל לבד מול הנוסע כדי שאפשר יהיה לסיים מהר את הביקורת; ומנהל צוות מחליט איך להגיב לאירוע שבו יש דין ודברים מול הנוסע". ח"כ בצלאל אמר כי זהו ניסיון להציג כאילו הכל ורוד והרשקוביץ השיב כי "לא הכל ורוד. באף מערכת לא הכל מושלם. יש דברים לשפר".
עוד הוסיף: "אם לא היה אכפת לנו, לא היינו משקיעים בקורסי הדרכה למבקרים שנמשכים ימים עם חברה חיצונית, שיידעו איך להפעיל שיקול דעת. למנהלים יש קורס שנמשך שלושה חודשים, והכל מכספנו".
95% התחמקות מתשלום בקווי תלמידים
היו"ר פינדרוס ביקש לדעת מה שיעור הקנסות שניתנו לנוסעים שלא שילמו ומה שיעור הקנסות לנוסעים ששימו אך לא תיקפו. נציג אגד השיב שאינו יודע, אך ציין כי נרשמים דוחות ל-2 עד 2.5 אחוז מהנוסעים. לדבריו, ביקש מ
משרד התחבורה לאשר לאגד לא לתת דוחות לאזרח ותיק הפטור מתשלום שלא תיקף, ולהסתפק באזהרה בפעם הראשונה.
יקי כהן, מנהל תנועה במחוז הצפון של חברת אגד: "בימים האחרונים ביצענו מבצע אכיפה ייעודי בקרב נוסעים בני נוער, ראינו ש- 95% מהתלמידים בקווי התלמידים שמסיימים את בית הספר ונוסעים בתחבורה הציבורית לא משלמים כנדרש לפי הוראות החוק".
ששי שדה מההסתדרות הלאומית אמר כי על-פי נתוני הסקר שנערך בקרב נהגים החברים בארגון נהגי התחבורה הציבורית 30% מהנוסעים לא מתקפים, וזאת בניגוד לנתוני משרד התחבורה לפיהם קיימים 20-10 אחוזי אי-תיקוף. לדבריו, הדבר גורם לפגיעה בהיבט הכלכלי ובהיבט השירותי המאפשר לתכנן את השירות לפי הביקוש. שדה קרא לחזק את ההדרכות של הפקחים כך שימנעו הרגשה רעה של הציבור ולשפר שכר.
יו"ר הוועדה סיכם את הדיון, והודיע כי יקבע דיון מעקב שלישי בנושא בעוד שלושה שבועות, מיד לאחר חג הפסח.