X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פינדרוס. בקרה חיצונית על התשלום [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
פינדרוס דורש פקחי אוטובוס מטעם המדינה; משרד התחבורה: "אולי השרה תגיד שלא מתאים לה"
יו"ר הוועדה לפניות הציבור דורש כי פקחי התחבורה הציבורית יהיו עובדי מדינה ולא עובדי המפעילים, מתנגד להעברת סמכויות ללא אחריות ודורש פרסום נוהל הפקחים להערות הציבור נציג אגד טוען שיש תופעה של נוסעים אלימים אך לא של פקחים נציג הפקחים דורש עבודה בזוגות ותיאור מקרים קשים של אלימות מצד נוסעים, כולל גילויי גזענות

יו"ר הוועדה לפניות הציבור, ח"כ יצחק פינדרוס, דורש להפקיע את סמכות פקחי התחבורה הציבורית מידי הפקחים שמעסיקות חברות התחבורה הציבורית הפרטיות, ולהעבירן לידי המדינה. בדיון מעקב שני שקיימה (יום ב', 8.4.24) בנושא התנהלות פקחי התחבורה הציבורית, דרשה הוועדה כי הפקחים יהיו עובדי מדינה.
משרד התחבורה מסרב להתערב במענקים שנותנת אגד לפקחים מטעמה, לפי מספר הדוחות שהם רושמים, בטענה כי מדובר ביחסי עובד מעביד. תגובתו של פינדרוס הייתה נחרצת, במסר למחלקה המשפטית של משרד התחבורה אמר כי הכנסת לא תאפשר העברת סמכויות לפקחים כל עוד הנושא הזה לא יוסדר. הוא הבהיר, בשם הוועדה לפנ"צ וגם בשם ועדת הכלכלה כי "המחוקק לא יתן את ידו למתן סמכות לאף פקח תחבורה ציבורית אם תהיה בריחה מאחריות. מדינת ישראל אומרת - מצד אחד אני רוצה לתת סמכויות ומצד שני אני לא אחראית - זו סתירה מובנית שלא עובדת יחד".
פינדרוס שאל את דוד יוסף, מנהל אגף פיקוח ובקרה במשרד התחבורה, מה תהיה עמדת המשרד לגבי הצעת חוק פרטית שלו להעברת הפיקוח מהמפעילים למשרד התחבורה. יוסף השיב: "יכול להיות שהשרה [מירי רגב] תגיד - לא מתאים לי להכניס 150 עובדי מדינה [לפיקוח]. יש פה עניין של מדיניות, התייחסות משפטית ותקציב".

יוסף. הנוהל לא פורסם להערות הציבור

פינדרוס שאל את דוד יוסף, מנהל אגף פיקוח ובקרה במשרד התחבורה, מה תהיה עמדת המשרד לגבי הצעת חוק פרטית שלו להעברת הפיקוח מהמפעילים למשרד התחבורה. יוסף השיב: "יכול להיות שהשרה [מירי רגב] תגיד - לא מתאים לי להכניס 150 עובדי מדינה [לפיקוח]. יש פה עניין של מדיניות, התייחסות משפטית ותקציב".
היו"ר נזף במנהל אגף הפיקוח על כך שלמרות בקשת הוועדה, לא פורסם הנוהל להערות הציבור. יוסף קיבל את ההערה, וציין כי ישנם חילוקי דעות בין גורמי המקצוע במשרד, ולכן הנוהל שאמור היה להתפרסם ב-1 באפריל נדחה ל-1 במאי, וכעת נדחה שוב למועד לא ידוע. הוא העריך כי עד סוף אפריל ייפתרו חילוקי הדעות, והתחייב כי לאחר מכן יפורסם הנוהל להערות הציבור. פינדרוס הבהיר כי אם הפעם לא יפורסם הנוהל, "לא יהיו פקחים".
יוסי אוזן, נציג הפקחים בסופרבוס, אמר כי הפקחים נמצאים לבד ב"שדה הקרב", כלשונו וחשופים מדי יום לתקיפות. הוא דרש שהנוהל יחייב לעבוד בזוגות. כמו-כן, ציין כי קיימות קבוצות וטסאפ שבהן מכפישים את הפקחים, ונכתבות בהן הודעות, שחלקן גזעניות, כגון "סינוואר מחכה בקו 35", "שני מחבלים מחכים בקו ברמות".

ח"כ בצלאל. אכיפה בררנית

ח"כ אברהם בצלאל (שס) דרש שלא יועסקו פקחים בימי המנוחה, וטען לאכיפה בררנית כלפי אוכלוסיית הנוסעים החרדית. גל הרשקוביץ, יועץ ביקורת וגבייה של אגד, דחה את הביקורת על פקחי אגד, ואמר: "טענות על תופעה צריכות להתבסס על נתונים. רמת השירות היא אינטרס כלכלי שלנו". ח"כ בצלאל העיר: "נוסעים אתכם כי אין ברירה אחרת". הרשקוביץ: "אנחנו מקבלים תלונות ממשרד התחבורה, מנוסעים ומפניות הציבור במשרד מבקר המדינה. מתוך עשרות אלפי דוחות, מתקבלים כ-200 תלונות בלבד על התנהגות פקחים. אם כצעקתה, היינו אמורים לקבל עשרות אלפי תלונות. אצלנו כל האירועים מצולמים. מקרי אלימות של פקחים אפשר לספור על כף יד אחת".
פינדרוס ציין כי נחשף למקרה שהיה אתמול בירושלים שבו נראה פקח מוכנס לניידת משטרה לאחר עימות עם נוסעים, וציין כי לא הספיק לבדוק את הפרטים. נציג אגד השיב, כי המבקר טוען שהותקף בחפץ חד ונשקפה לו סכנת חיים. "לפני ששופטים, צולבים וחורצים גורלות צריך לברר את הנתונים", אמר הרשקוביץ. "אין תופעה של מבקרים אלימים, אבל יש תופעה קשה של אלימות כלפי מבקרים. לא רק אלימות מילולית כמו 'לך לעזה' או 'הלוואי שיחטפו אותך', אלא תקיפות אלימות. יש לנו פקחית שלפני מספר ימים פתחו לה את הראש".

הרשקוביץ. משקיעים בקורסי הדרכה

באשר לטענות על אכיפה בררנית, הסביר נציג אגד כי פריסת הפקחים נקבעת לפי מספר הנוסעים בקו, נתוני התיקוף ונתוני אי-התיקוף. לדבריו, כל מבקר פועל לבד מול הנוסע כדי שאפשר יהיה לסיים מהר את הביקורת; ומנהל צוות מחליט איך להגיב לאירוע שבו יש דין ודברים מול הנוסע". ח"כ בצלאל אמר כי זהו ניסיון להציג כאילו הכל ורוד והרשקוביץ השיב כי "לא הכל ורוד. באף מערכת לא הכל מושלם. יש דברים לשפר".
עוד הוסיף: "אם לא היה אכפת לנו, לא היינו משקיעים בקורסי הדרכה למבקרים שנמשכים ימים עם חברה חיצונית, שיידעו איך להפעיל שיקול דעת. למנהלים יש קורס שנמשך שלושה חודשים, והכל מכספנו".
95% התחמקות מתשלום בקווי תלמידים
היו"ר פינדרוס ביקש לדעת מה שיעור הקנסות שניתנו לנוסעים שלא שילמו ומה שיעור הקנסות לנוסעים ששימו אך לא תיקפו. נציג אגד השיב שאינו יודע, אך ציין כי נרשמים דוחות ל-2 עד 2.5 אחוז מהנוסעים. לדבריו, ביקש ממשרד התחבורה לאשר לאגד לא לתת דוחות לאזרח ותיק הפטור מתשלום שלא תיקף, ולהסתפק באזהרה בפעם הראשונה.
יקי כהן, מנהל תנועה במחוז הצפון של חברת אגד: "בימים האחרונים ביצענו מבצע אכיפה ייעודי בקרב נוסעים בני נוער, ראינו ש- 95% מהתלמידים בקווי התלמידים שמסיימים את בית הספר ונוסעים בתחבורה הציבורית לא משלמים כנדרש לפי הוראות החוק".
ששי שדה מההסתדרות הלאומית אמר כי על-פי נתוני הסקר שנערך בקרב נהגים החברים בארגון נהגי התחבורה הציבורית 30% מהנוסעים לא מתקפים, וזאת בניגוד לנתוני משרד התחבורה לפיהם קיימים 20-10 אחוזי אי-תיקוף. לדבריו, הדבר גורם לפגיעה בהיבט הכלכלי ובהיבט השירותי המאפשר לתכנן את השירות לפי הביקוש. שדה קרא לחזק את ההדרכות של הפקחים כך שימנעו הרגשה רעה של הציבור ולשפר שכר.
יו"ר הוועדה סיכם את הדיון, והודיע כי יקבע דיון מעקב שלישי בנושא בעוד שלושה שבועות, מיד לאחר חג הפסח.

תאריך:  08/04/2024   |   עודכן:  08/04/2024
+רגב ויתרה על הכותל: תוואי הרכבת יגיע רק עד החאן
17:15 08/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

תוכנית להארכת קו הרכבת המהיר לירושלים אושרה בוות"ל  ▪  שר התחבורה לשעבר סמוטריץ' קידם את התוואי עד הכותל בהתאם לחזון קודמו כ"ץ, אך שרת התחבורה הנוכחית רגב הסכימה לתוואי המקוצר עד המושבה הגרמנית  ▪  הקו יעבור כולו במנהרה תת-קרקעית, יפעלו 13 רכבות בשעה לכל כיוון, ותחנותיו יהיו מחוברות לקווי הרכבת הקלה ולרכבל המתוכנן לעיר העתיקה

רגב. הכותל לא יחובר לרכבת [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פינדרוס דורש פקחי אוטובוס מטעם המדינה; משרד התחבורה: "אולי השרה תגיד שלא מתאים לה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
יריב גוטמן
קידום תמ"א 70 הינו בעל ערך כלכלי וסביבתי שלא יסולא בפז וכל השקעה שלא תהיה תחזיר את עצמה כפל כפליים
עידן יוסף
ב-1 באפריל התעדכנו המחירים ורשמו עלייה של 2.2 עד 4.35 אחוזים בקירוב    משרד התחבורה לא עדכן את הציבור בנוגע להחלטת השרה רגב על ההתייקרות, בדומה להתנהלותו בשנה שעברה
עידן יוסף
יו"ר ועדת הכלכלה קורא לתקצב את מיגון הרכבת לשדרות מתקציב תקומה ולהעביר את הביצוע לידי הרכבת ("אם נחכה למשרד הביטחון זה לא יקרה")    ברקע איום הנ"ט הנשקף לרכבת משרדות לאשקלון יש עיכובים בפתיחת הקו    נציג הצבא אמר כי יש תוכנית מיגון מוכנה אך הוא לא בקיא בפרטי המימון    מנכ"ל הרכבת: משרד הביטחון קיבל 40 מיליון שקל לתכנון וביצוע
עידן יוסף
רכבת של חברת סטדלר נסעה אלפי קילומטרים עם מיכל אחד של מימן, וקבעה שיא גינס חדש    חברות נוספות מצטרפות למרוץ: אלסטום עם רכבות מימן, ואבטק עם קטרי משא חשמליים, וחברת Riding Sunbeams הבריטית רותמת אנרגיה סולארית
עידן יוסף
החופשי חודשי ב-42 שקל ש"מוכרת" שרת התחבורה לתושבי אילת ייטיב רק עם מי שיסכים להיות "כלוא" בתוך העיר    בפועל, אילתי שירצה להגיע לעיר אחרת בארץ יידרש לשלם 305 ש"ח - יותר מפי 2.7 מאשר יתר תושבי הפריפריה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il