הוועדה לתכנון ולבנייה של תשתיות לאומיות (ות"ל) אישרה (יום ב', 8.4.24) קיצצה את התוכנית להארכת קו הרכבת המהיר לירושלים, מתחנת יצחק נבון שבמבואות העיר עד לתחנת החאן הסמוכה למושבה הגרמנית, סמוך לתחנה ההיסטורית, עם תחנה נוספת במרכז העיר
שר התחבורה לשעבר ישראל כ"ץ ביקש בשנת 2019 לקדם את תוואי התחנה עד הכותל המערבי, אך פקידי
משרד התחבורה והאוצר התנגדו לכך. מי שהצליח להסיר את ההתנגדויות היה מחליפו בתפקיד, השר
בצלאל סמוטריץ', שבפברואר 2020 הצליח, בשיתוף פעולה עם יו"ר קבינט הדיור דאז
זאב בילסקי, להביא לשינוי בעמדת המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, שקיבלה החלטה היסטורית והכריזה על תוואי הרכבת עד הכותל.
בפתרון שנמצא הוסכם על עיגון פתרון מסילתי שיגיע עד הכותל המערבי. עוד נקבע באותה החלטה כי תנאי למתן היתר לביצוע המקטע שמתחנת נבון למתחם החאן יהיה אישור פתרון מסילתי להסעת המונים לעיר העתיקה ולכותל המערבי.
אולם שרת התחבורה הנוכחית
מירי רגב לא התעקשה על התואי שסוכם מול קודמיה, והסכימה לתוואי המקוצץ - שלא יגיע עד לכותל המערבי.