X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רגב. הכותל לא יחובר לרכבת [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
רגב ויתרה על הכותל: תוואי הרכבת יגיע רק עד החאן
תוכנית להארכת קו הרכבת המהיר לירושלים אושרה בוות"ל שר התחבורה לשעבר סמוטריץ' קידם את התוואי עד הכותל בהתאם לחזון קודמו כ"ץ, אך שרת התחבורה הנוכחית רגב הסכימה לתוואי המקוצר עד המושבה הגרמנית הקו יעבור כולו במנהרה תת-קרקעית, יפעלו 13 רכבות בשעה לכל כיוון, ותחנותיו יהיו מחוברות לקווי הרכבת הקלה ולרכבל המתוכנן לעיר העתיקה

הוועדה לתכנון ולבנייה של תשתיות לאומיות (ות"ל) אישרה (יום ב', 8.4.24) קיצצה את התוכנית להארכת קו הרכבת המהיר לירושלים, מתחנת יצחק נבון שבמבואות העיר עד לתחנת החאן הסמוכה למושבה הגרמנית, סמוך לתחנה ההיסטורית, עם תחנה נוספת במרכז העיר
שר התחבורה לשעבר ישראל כ"ץ ביקש בשנת 2019 לקדם את תוואי התחנה עד הכותל המערבי, אך פקידי משרד התחבורה והאוצר התנגדו לכך. מי שהצליח להסיר את ההתנגדויות היה מחליפו בתפקיד, השר בצלאל סמוטריץ', שבפברואר 2020 הצליח, בשיתוף פעולה עם יו"ר קבינט הדיור דאז זאב בילסקי, להביא לשינוי בעמדת המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, שקיבלה החלטה היסטורית והכריזה על תוואי הרכבת עד הכותל.
בפתרון שנמצא הוסכם על עיגון פתרון מסילתי שיגיע עד הכותל המערבי. עוד נקבע באותה החלטה כי תנאי למתן היתר לביצוע המקטע שמתחנת נבון למתחם החאן יהיה אישור פתרון מסילתי להסעת המונים לעיר העתיקה ולכותל המערבי.
אולם שרת התחבורה הנוכחית מירי רגב לא התעקשה על התואי שסוכם מול קודמיה, והסכימה לתוואי המקוצץ - שלא יגיע עד לכותל המערבי.

כ"ץ חלם, סמוטריץ' סיכם, רגב החמיצה

הקו יעבור כולו במנהרה תת-קרקעית והתחנות גם הן תוקמנה במפלס תת-קרקעי בדומה לתחנת יצחק נבון, ולא יצריכו הפקעות נוספות ושינויים משמעותיים בפני השטח.
עם השלמת העבודות, יפעלו 13 רכבות בשעה לכל כיוון, מירושלים ואליה. תחנות הקו יהיו בקישוריות לקווי הרכבת הקלה הכחול והאדום ולרכבל המתוכנן לעיר העתיקה.

תאריך:  08/04/2024   |   עודכן:  08/04/2024
+פינדרוס דורש פקחי אוטובוס מטעם המדינה; משרד התחבורה: "אולי השרה תגיד שלא מתאים לה"
14:57 08/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר הוועדה לפניות הציבור דורש כי פקחי התחבורה הציבורית יהיו עובדי מדינה ולא עובדי המפעילים, מתנגד להעברת סמכויות ללא אחריות ודורש פרסום נוהל הפקחים להערות הציבור  ▪  נציג אגד טוען שיש תופעה של נוסעים אלימים אך לא של פקחים  ▪  נציג הפקחים דורש עבודה בזוגות ותיאור מקרים קשים של אלימות מצד נוסעים, כולל גילויי גזענות

פינדרוס. בקרה חיצונית על התשלום [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רגב ויתרה על הכותל: תוואי הרכבת יגיע רק עד החאן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
יו"ר הוועדה לפניות הציבור דורש כי פקחי התחבורה הציבורית יהיו עובדי מדינה ולא עובדי המפעילים, מתנגד להעברת סמכויות ללא אחריות ודורש פרסום נוהל הפקחים להערות הציבור    נציג אגד טוען שיש תופעה של נוסעים אלימים אך לא של פקחים    נציג הפקחים דורש עבודה בזוגות ותיאור מקרים קשים של אלימות מצד נוסעים, כולל גילויי גזענות
יריב גוטמן
קידום תמ"א 70 הינו בעל ערך כלכלי וסביבתי שלא יסולא בפז וכל השקעה שלא תהיה תחזיר את עצמה כפל כפליים
עידן יוסף
ב-1 באפריל התעדכנו המחירים ורשמו עלייה של 2.2 עד 4.35 אחוזים בקירוב    משרד התחבורה לא עדכן את הציבור בנוגע להחלטת השרה רגב על ההתייקרות, בדומה להתנהלותו בשנה שעברה
עידן יוסף
יו"ר ועדת הכלכלה קורא לתקצב את מיגון הרכבת לשדרות מתקציב תקומה ולהעביר את הביצוע לידי הרכבת ("אם נחכה למשרד הביטחון זה לא יקרה")    ברקע איום הנ"ט הנשקף לרכבת משרדות לאשקלון יש עיכובים בפתיחת הקו    נציג הצבא אמר כי יש תוכנית מיגון מוכנה אך הוא לא בקיא בפרטי המימון    מנכ"ל הרכבת: משרד הביטחון קיבל 40 מיליון שקל לתכנון וביצוע
עידן יוסף
נציג העובדים של אגד חושף כי פקחי החברה תופסים נוסעים שלא תיקפו נסיעה, ומורים לנהג לעצור בתחנה הקרובה או לנסוע ישירות לתחנה המרכזית מבלי לפתוח דלתות עד להגעת המשטרה    פעולה בלתי חוקית זו גורמת לאנדרלמוסיה, ומונעת משאר הנוסעים לרדת בתחנת היעד    הוא פנה לאגד וביקש לקבוע הנחיות ברורות לנהגים, לבטל דוחות שהוגשו להם, ולאכוף את החוק    אגד מכחישה את הטענות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il