X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"המענה מזכיר את התייחסותכם בנושא האמוניה" [צילום: עיריית חיפה]
ראש עיריית חיפה דורש מפקע"ר: עצור שינוע חומרים מסוכנים
יונה יהב פנה לאלוף רפי מילוא ודרש עצירה מיידית של ייצוא חומרים מסוכנים מנמל חיפה וחידוש פקודת 'חלב שקדים' המאפשרת פיקוח בנושא "גם בימי מלחמה אלה, משונעים שלל חומרים מסוכנים במפרץ חיפה, ביניהם גם המיועדים לייצוא כחלק ממערך עסקי של חברות עתירות הון"

ראש עיריית חיפה, יונה יהב, פנה אל מפקד פיקוד העורף, אלוף רפי מילוא, ודרש ממנו לפעול להפסקת יצוא מיידית ומלאה של כלל החומרים המסוכנים במפרץ חיפה. זאת, כחלק מן ההיערכות לאפשרות של הסלמה ביטחונית בחזית הצפונית.
"כמי שניהל משברים רבים בעיר בעבר ובכלל זה במהלך מלחמת לבנון השנייה וכן סביב המהלך שהובלתי לסגירת מפעל האמוניה, אני מכיר היטב ומקרוב את שלל האיומים והמשמעויות שלהם עבור עיר מטרופולין גדולה וצפופה כחיפה, אשר בקרבה שוכנים ומשונעים החומרים המסוכנים ביותר, ואת המוכנות והתגובה הנדרשת לתרחישי התקיפה והאיום השונים. לאור המצב הביטחוני המסלים והערכות המצב שמתעדכנות מרגע לרגע, הנני מוטרד עד מאוד מהיערכות כלל גורמי הביטחון וההצלה לתרחישים האפשריים הנוגעים לעיר חיפה", כתב יהב.
לטענת יהב, שחזר ללשכת ראש עיריית חיפה רק לאחרונה, חלק מן החומרים שמאופסנים כיום במפרץ חיפה כלל אינם נחוצים בתקופת המלחמה, ושמירתם נעשית כחלק מן האינטרס העסקי של חברות.
"חשוב להדגיש, כי גם בימי מלחמה אלה, משונעים ומאופסנים שלל חומרים מסוכנים במפרץ חיפה, ביניהם גם כאלו שמדינת ישראל כלל לא נזקקת להם בתקופת המלחמה והינם מיועדים לייצוא כחלק ממערך עסקי של חברות עתירות הון. כל זאת, בעוד שההגיון הבריא והשכל הישר מחייבים דווקא הפחתה משמעותית וניכרת בתקופה של מתיחות מסלימה זו, כשהמרחב נתון תחת איומים מוגברים", כתב.
עוד טען כי פיקוד העורף נמנע מחידוש מלא של פקודת 'חלב שקדים' מאז שפקע תוקפה בפברואר 2024. במסגרת פקודה זו מחויבים הנמלים על-ידי פיקוד העורף לעמוד בנהלי דיווח, בהתקנת אמצעי מיגון, בנוכחות צוותי חירום ומסירה ישירה. "מאז פקיעת הפקודה, כל שנותר בתוקף הינה הדרישה לאמצעי מיגון, שאמורים להיות מוכנים בנמל להתקנה תוך ארבע שעות מעת קבלת הפקודה, וכן עמידה בנהלי הדיווח.
לדבריו, ברור לו הצורך להחזיק בחומרים מסוכנים, לייבא אותם ואף לייצאם עבור צרכי המלחמה השוטפים ועבור צרכי המשק החיוניים וצרכי הכלכלה. עם זאת, טען שנחיצות המשך קיום המשק יכולה להתבצע באמצעות חלופות שונות ומאזורים אחרים בארץ. "חובה להורות על הפסקה מלאה של הייצוא מנמלי העיר חיפה, אשר היא זו שנמצאת כרגע בנקודה האסטרטגית הרגישה ביותר", כתב והוסיף כי גם אם הנזק הוא בהסתברות נמוכה ושאין ודאות מוכחת שיתממש - יש צורך לנקוט באמצעי זהירות למניעת קטסטרופה.
יהב טען כי פיקוד העורף הוא הכתובת המרכזית למענה בסוגיה ועל כן לא מקובלת עליו התייחסות הפיקוד ולפיה לא מדובר בסוגיות שבתחום אחריותו. "התנהגות זו מזכירה לי את התייחסותכם למיכל האמוניה שנפסלה על-ידי בג"ץ", כתב. "איני מתרשם, בלשון המעטה, מהנחיות כגון זמן תגובה של ארבע שעות לצורך בניית מיגון, שכן גורם ההפתעה המיידי הוא המפתח בתמונה שאנו צריכים לשים לנגד עינינו ואשר בה גם מוגנות מלאה ומראש, שאיננה קיימת היום, לא בהכרח יהא בה די. לאור עוצמת הסכנה הנשקפת לחיי התושבים, אשר על שלומם אני מופקד כראש עיר, אין לי אלא ברירה אלא לדרוש את אשר ציינתי - הפסקת ייצוא מלאה ומיידית של כלל החומרים המסוכנים ממפרץ חיפה והטלת פקודת 'חלב שקדים' על-ידי פיקוד העורף מיד וכולל על מתקני ומפעלי החומ"ס במפרץ חיפה", לשון המכתב

תאריך:  09/04/2024   |   עודכן:  09/04/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ראש עיריית חיפה דורש מפקע"ר: עצור שינוע חומרים מסוכנים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
הקו יחזור לפעול החל מה-28.5, בתדירות של טיסה שבועית    הטיסות יפעלו בימי שלישי    לאחרונה רכשה קווי חופשה 33% מחברת התעופה הקפריסאית TUS
איציק וולף
המחבל חאתם אלע'מרי חוסל בתקיפה של מטוסי חיל-האוויר בהכוונת אמ"ן    מטוסי חיל-האוויר תקפו הלילה עמדות של צבא סוריה
מירב ארד
כלי השנהב מעיד על סחר חליפין שהתקיים באזורנו עם מצריים כבר בתקופה הכלקוליתית    הוא נמצא בחפירה ארכיאולוגית כשהוא מפורר לחתיכות, ו"קם לחיים" במעבדות רשות העתיקות    מעריכים שהוא היה חלק ממטמון כלים שהוטמן במקום מסיבות פולחניות
איציק וולף
קוק והדירקטור רון ויסברג חשודים בשימוש במידע פנים בהקשר של מכירת מניות הלמן אלדובי לחברת הפניקס אחזקות בשנת 2021    "החברה ונושאי המשרה סמוכים כי לא נפל פגם בהתנהלותם"
עידן יוסף
נאסא העריכה כי כ-31.6 מיליון בני אדם בנתיב של ליקוי החמה, כאשר הירח מסתיר לחלוטין את השמש    ליקוי החמה המלא האחרון שנצפה בארצות הברית היה בשנת 2017 והבא יתרחש רק בשנת 2044
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il