X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אי יציבות [צילום: איתמר לוין]
שתי קבוצות בלבד נותרו במרוץ לרכישת חברת דואר ישראל
מתוך 11 קבוצות שהביעו עניין בתחילה, נותרו רק דלק עם רמי לוי ומילגם עם הפניקס וליימן שליסל המלחמה והעימות בין שר התקשורת ליו"ר הדירקטוריון מערערים את היציבות והוודאות הממונה לשעבר על הדואר במשרד התקשורת קורא לדחות את ההפרטה עד לקבלת תמונה ברורה יותר לגבי הענף
45 סוכני דואר תובעים 22 מיליון שקל מחברת הדואר
יצחק דנון
טוענים שהחברה לא עדכנה במשך 15 שנים את העמלות המגיעות להם ולא הצמידה למדד את תשלומי האחזקה והדיור בגין הנכסים בהם פועלות הסוכנויות
לרשימה המלאה

דיון במתווה הפרטת הדואר הסתיים ללא הצבעה
עידן יוסף
הדיון בוועדת הכספים על מתווה הפרטת דואר ישראל הסתיים מבלי שאישור ההפרטה עלה להצבעה * יו"ר הוועדה הביע תמיהה למה הנושא מגיע לוועדה רק עכשיו והודיע שיתקיים דיון נוסף בנושא * חברים בוועדה הביעו חשש להמשך הפגיעה בפריפריה * קרעי: "יספרו לכם שאחוז התלונות ירד ב-6% לעומת 2022 אך לא יספרו לכם ששיעור הלקוחות ירד ב-25% ב-2023 בגלל השירות הגרוע, לאנשים נמאס"
לרשימה המלאה

ככל שמתקרב מועד הפרטת "חברת דואר ישראל" מצטמצמת רשימת המתעניינים ברכישת החברה, וכעת נותרו במרוץ שתי קבוצות בלבד: דלק עם רמי לוי ומילגם עם הפניקס וליימן שליסל.
זאת, לאחר שבתחילת הדרך דיווחה רשות החברות הממשלתיות, כי 11 פניות הוגשו בידי משקיעים וקבוצות שונות אשר הביעו עניין ברכישת חברת הדואר: דפוס בארי, לנג השקעות, דיסקונט קפיטל, ניאופרם, פורטיסימו, אפריקה ישראל השקעות, קבוצה המורכבת ממילגם וגופים מוסדיים, אייפקס, קבוצה המורכבת מאוברסיז קומרס אמיליה פיתוח ואקסלוט, דן חברה לתחבורה ציבורית וכן "דלק" חברת הדלק הישראלית.
בעוד שבתחילת הדרך דובר על אפשרות לעניין חברות דואר זרות ברכישת חברת דואר ישראל ואף ניתן ניקוד עבור ניסיון בתחום הדואר, וזאת מתוך כוונה שרוכש החברה יביא לשיפור בשירותי הדואר לציבור, הרי שחברות דואר זרות לא התעניינו ברכישת החברה וכעת נותרו רוכשים פוטנציאליים, חסרי זיקה לתחום הדואר.
יתרה מכך, מועמדותו של "דפוס בארי", אשר התעניין אף הוא ברכישת חברת הדואר, נפסלה בידי רשות התחרות, בשל מעמדו הדומיננטי בתחום דפוס המכתבים ובעלותו בחברת "מסר", שהינה המתחרה המרכזית של דואר ישראל.
במסגרת תהליכי הבראת חברת הדואר, הזרימה המדינה לחברה מאות מיליוני שקלים, אולם בתמורה לקחה לידיה נכסי נדל"ן מרכזיים של החברה, דבר אשר פגע באטרקטיביות של החברה עבור הרוכשים הפוטנציאליים וכן השפיע על שווי החברה.
בידי חברת הדואר עדיין נכסי נדל"ן בהיקף לא מבוטל, אך מדובר בנכסים פחות אטרקטיביים מאלו שנלקחו על-ידי המדינה ולמרות שנעשה ניסיון להעריך את שווים, נראה כי עדיין קיימת מחלוקת בנושא, אשר הרחיקה חלק מהמתעניינים ברכישת החברה.
ברקע הדברים, קיים גם העימות הקשה בין שר התקשורת, שלמה קרעי, לבין יו"ר דירקטוריון חברת הדואר, מישאל ועקנין, אשר במסגרתו אומנם מנע בג"ץ את פיטורי היו"ר, אך הדם הרע ביניהם לא תורם ליציבות ולוודאות האסדרתית, הנדרשת ערב הפרטת החברה.
רשות החברות הממשלתיות אינה נרתעת ממיעוט המתעניינים ברכישת חברת הדואר כאמור, ונחושה להשלים כבר בחודשים הקרובים את הליך מכירת החברה, כאשר מנכ"ל הדואר, דוד לרון, אף הביע חשש כי עיכוב בהפרטה עלול להביא את החברה לחדלות פירעון, אך לא כולם שותפים לדחיפות בהפרטת חברת הדואר דווקא כעת.

עו"ד יגאל לוי, לשעבר סמנכ"ל בכיר דואר במשרד התקשורת, אמר ל-News1: יש לדחות את הפרטת חברת הדואר עד לאחר סיום המלחמה ולקבלת תמונה מצב אמיתית לגבי ענף הדואר בכלל וחברת הדואר בפרט".
לוי הוסיף כי המלחמה חידדה, בין היתר, את הצורך בבחינה מחודשת של מחויבות המדינה לאספקת שירותים בסיסיים לכלל הציבור בדגש על תושבי הפריפריה, "סוגיה אשר אף היא מחייבת בחינה מחודשת של מכירת חברת הדואר לגורם פרטי, דבר אשר ללא ספק ימשיך את מגמת הפגיעה בשירות לציבור ובעיקר את המשך סגירת יחידות הדואר והעלאת תעריפי השירותים", דבריו.
למרות ההתקדמות בהליך הפרטת חברת דואר ישראל, ועדת הכספים טרם אישרה את מתווה הפרטת החברה. הדיון שנערך בוועדה בשבוע שעבר הסתיים ללא הצבעה ונקבע כי יתקיים בקרוב דיון נוסף שבמסגרתו ייבחן אישור מתווה הפרטת החברה.

תאריך:  10/04/2024   |   עודכן:  10/04/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שתי קבוצות בלבד נותרו במרוץ לרכישת חברת דואר ישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור ניר קסטל
התקבל טופס 4 לבניין A בפרויקט לנדמרק, שיכלול 39 קומות ו-116 דירות, 126 אלף מ"ר לתעסוקה ו-7,000 מ"ר למסחר    פייסבוק שכרה מחצית משטחי המשרדים בפרויקט ב-750 מיליון שקל ל-7 שנים, באחת העסקות הגדולות שידע שוק הנדל"ן בישראל
אסף קרביץ
המלון בן 120 חדרים יוקם במתחם גן החיות 'חי פארק', לאחר שבמכרז של רמ"י זכתה מ.מ.ש מלונות מקבוצת שתית, שהייתה המציעה היחידה ותשלם כ-4.5 מיליון שקל ללא מ"מ והוצאות פיתוח    המלון ייבנה בקונספט ייחודי המותאם למשפחות, בסגנון יורודיסני בפריז
עידן יוסף
עידן יוסף
צה"ל תקף מהאוויר כלי רכב במחנה הפליטים א-שאטי ממערב לעזה    בתקיפה, בהכוונה מודיענית של אמ"ן ושב"כ, נהרגו שלושה מבניו של ראש הלשכה המדינית של חמאס ושלושה מנכדיו
עידן יוסף
ועדת הכלכלה אישרה סדרה של תקנות שיעשו סדר בהפעלת רחפנים, טיסנים וכטב"מים אחרים    רת"א: הפחתנו 70% מהאגרות שמשלם כיום הציבור - כדי לעודד רישום טיסנים מציעה רת"א פטור מאגרה למי שיבצע זאת בחודש הקרוב    אסור להטיס כטב"מים בהשפעת סמים או אלכוהול    כלי טיס של גופי ביטחון יירשמו, אך המרשם לא יהיה פתוח לעיון הציבור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il