X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המדינה המוסלמית המאוכלסת בעולם [צילום: אחמד איברהים, AP]
אינדונזיה לקראת נרמול יחסיה עם ישראל לצורך צירופה ל-OECD
מזכ"ל ה-OECD הודיע למשרד החוץ בירושלים במכתב שאושר על-ידי ג'קרטה כי כל החלטה עתידית שתתקבל ביחס לצירוף אינדונזיה לארגון תחייב החלטה פה אחד של 38 המדינות החברות ותחייב קיום קשרים דיפלומטיים עם כל חברות הארגון - כולל ישראל

אינדונזיה צפויה לנרמל את יחסיה עם ישראל בתמורה להסרת ההתנגדות הישראלית לצירופה למדינות ה-OECD. כך פורסם (יום ה', 11.4.24) בידיעות אחרונות. ההסכמות בין הצדדים הושגו בתום שלושה חודשים של מגעים חשאיים שהתקיימו בין ישראל, אינדונזיה והארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי שבו חברות 38 מדינות.
אינדונזיה היא המדינה הרביעית בגודלה בעולם - אחרי הודו, סין וארצות הברית - והמדינה המוסלמית המאוכלסת ביותר. על-פי ההערכות הנכונות לתחילת אפריל 2024, מתגוררים באינדונזיה 279,232,920 בני אדם.
מזכ"ל ה-OECD, מתיאס קורמן, שלח לפני כשבועיים מכתב לשר החוץ הישראלי, ישראל כ"ץ, ובו ציין כי מועצת ה-OECD הסכימה רשמית לתנאי המוקדם, הברור והמפורש שעל אינדונזיה לקיים קשרים דיפלומטיים עם כל חברות הארגון לפני כל החלטה לקבלה ל-OECD. "יתרה מכך, כל החלטה עתידית לקבל את אינדונזיה כחברה בארגון תדרוש הסכמה פה אחד בין כל החברות, כולל ישראל. אני משוכנע שזה מספק לך ביטחון בנקודה חשובה זו", כתב. נוסח המכתב אושר על-ידי השלטונות האינדונזיים בג'קרטה.
אתמול שלח השר כ"ץ מכתב תשובה לקורמן ובו ציין כי הוא שותף לציפיה שהביע מזכ"ל ה-OECD לכך שהתהליך הזה יהווה שינוי עבור אינדונזיה. "אני מצפה לשינוי חיובי במדיניותה כלפי ישראל, ובמיוחד ויתור על המדיניות המפלה שלה כלפי ישראל, לקראת כינון יחסים דיפלומטיים מלאים בין הצדדים", כתב.
בין ישראל לאינדונזיה מתקיימים יחסים לא רשמיים כבר עשרות שנים. זאת, על-רקע הזהות המוסלמית של מאות מיליוני תושבי אינדונזיה ועל-רקע התמיכה הגלויה של המדינה במדינות ערב נגד מדינת ישראל. עם זאת, בשנות התשעים של המאה הקודמת ביקר ראש ממשלת ישראל דאז, יצחק רבין, באינדונזיה. נשיא אינדונזיה הרביעי, עבד א-רחמן וחיד, ביקר בישראל מספר פעמים וקרא להכרה אינדונזית בישראל.

תאריך:  11/04/2024   |   עודכן:  11/04/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 OECD  יצחק רבין / Rabin Yitzhak
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אינדונזיה לקראת נרמול יחסיה עם ישראל לצורך צירופה ל-OECD
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
חברי כנסת מדווחים על עלייה באלימות כלפיהם, וקראו לנקוט צעדים נחושים נגד המאיימים    נציגי המשטרה טענו שהם פועלים בנחישות נגד אלימות, והציגו נתונים על מעצרים וכתבי אישום    יו"ר הוועדה לביטחון לאומי מזהיר מפני הסלמה באלימות וקורא למערכת אכיפת החוק להציב גבולות ברורים
עידן יוסף
מקורות ביטחוניים מסרו לבלומברג כי יעדי התקיפה של אירן ושלוחותיה בישראל יהיו ממשלתיים או צבאיים, וכי השאלה אינה האם אירן תתקוף אלא מתי    ביידן: "מחויבותנו לביטחון ישראל אל מול האיומים האלה איתנה"
איציק וולף
שר האוצר, שר הפנים ובכירים במשטרה ובפרקליטות קבעו עקרונות לפעולת מנגנון שיאפשר קטיעת צינורות החמצן הכלכליים של ארגוני פשיעה במגזר הכללי ובמגזר הערבי    "הממשלה לא תאפשר להם ליהנות מכספי המיסים גם אם יתחפשו לחברות לגיטימיות"
עידן יוסף
מתוך 11 קבוצות שהביעו עניין בתחילה, נותרו רק דלק עם רמי לוי ומילגם עם הפניקס וליימן שליסל    המלחמה והעימות בין שר התקשורת ליו"ר הדירקטוריון מערערים את היציבות והוודאות    הממונה לשעבר על הדואר במשרד התקשורת קורא לדחות את ההפרטה עד לקבלת תמונה ברורה יותר לגבי הענף
דרור ניר קסטל
התקבל טופס 4 לבניין A בפרויקט לנדמרק, שיכלול 39 קומות ו-116 דירות, 126 אלף מ"ר לתעסוקה ו-7,000 מ"ר למסחר    פייסבוק שכרה מחצית משטחי המשרדים בפרויקט ב-750 מיליון שקל ל-7 שנים, באחת העסקות הגדולות שידע שוק הנדל"ן בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il