X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המנהיג האירני העליון חמינאי. "טרם התקבלה החלטה סופית" [צילום: לשכת המנהיג העליון של אירן/AP ]
דיווח אמריקני: מתקפה אירנית בישראל צפויה בתוך 48 שעות
הוול סטריט ג'ורנל דיווח על היערכות של ישראל לאפשרות של מתקפה אירנית - ישירה או באמצעות גרורותיה באזור - בפרק זמן של בין 24 ל-48 השעות הקרובות גורם שתודרך על-ידי ההנהגה האירנית, אמר כי בעוד תוכניות לתקוף נדונות, לא התקבלה החלטה סופית אוסטין: הייתם צריכים לעדכן לפני חיסול הבכיר האירני

מערכת הביטחון הישראלית נערכת לאפשרות של מתקפה של אירן או של גרורותיה על צפון המדינה או על דרומה ב-24 או 48 השעות הקרובות. כך דיווח הוול סטריט ג'ורנל (יום ו', 12.4.24). עוד פורסם כי גורם שתודרך על-ידי ההנהגה האירנית טען כי אומנם טהרן דנה בתוכניות תקיפה, אך טרם קיבלה החלטה סופית בנושא.
ההנהגה האירנית איימה באופן פומבי לתקוף מטרות בישראל בעקבות חיסול בכירים בכוח קודס של משמרות המהפכה בתחילת החודש במתחם דיפלומטי של אירן בבירת סוריה, דמשק. ארצות הברית ומדינות המערב השתמשו בימים האחרונים בערוצי התקשורת שלהן עם אירן במטרה למנוע את ההסלמה הביטחונית במזרח התיכון.
הוול סטריט ג'ורנל ציטט גורם אמריקני שנמצא בסוד העניינים אשר טען כי דיווחי המודיעין האמריקני מצביעים על כוונה אירנית לבצע פעולת תגמול בתוך כמה ימים. על-פי המודיעין האמריקני, ייתכן שמדובר בכוונה לתקוף מטרות על אדמת ישראל - צעד שעלול להיתפס כחריף יותר מאשר תקיפה של נציגויות ישראליות בחו"ל.
שגרירות ארצות הברית בישראל פרסמה אתמול (יום ה', 11.4.24) אזהרה לעובדי הממשל האמריקני ולבני משפחותיהם הנמצאים בישראל מפני נסיעות מחוץ לירושלים, באר שבע ואזור מרכז הארץ. זאת - עד להודעה חדשה. האזהרה פורסמה במקביל לביקור עבודה שקיים בישראל מפקד פיקוד המרכז האמריקני, הגנרל מייקל קורילה.
מקורות אירניים מסרו לאתר ״אלערבי אלג׳דיד״ כי אירן העבירה באמצעות גורמים מערביים איום מפורש לישראל, המזהיר אותה מפני תגובה כלשהי על התגובה האירנית הצפויה. ״אם ישראל תתקוף בשטח אירן היא תקבל תגובה חזקה פי כמה״.
שר ההגנה האמריקני, לויד אוסטין, הבטיח לשר הביטחון יואב גלנט כי "ישראל יכולה לסמוך על תמיכתה המלאה של ארה"ב" בהגנתה, אם תותקף על-ידי אירן. זוהי שיחתם השנייה של השניים בתוך שבוע. הוושינגטון פוסט" האמריקני פרסם, כי אוסטין, התלונן בפני עמיתו גלנט על כך שישראל הייתה צריכה לתאם מראש טרם יציאתה למבצע החיסול של הבכיר האירני בדמשק. התגובה האירנית, לדברי שר הביטחון האמריקני, עלולה "לסכן חיילים אמריקנים". בכירים בפנטגון אמרו כי אם היה מתקבל עידכון מראש - הדבר היה מאפשר התערבות של ארצות הברית בהגנה על שתי המדינות. לדברי בכירים בפנטגון, הידיעה על המבצע טרם יציאתו לפועל הייתה מאפשרת לפנטגון להגביר את ההגנה על אנשי צבא וממשל באזור - ולמקם נכסים, כולל ספינות מלחמה, עם מערכות הגנה מפני טילים על הסיפון. באופן כזה שיוכל לסייע בהגנה הן על ישראל, והן על כוחות ארצות הברית מפני תגובה אירנית אפשרית.
ידיעות אחרונות מפרסם כי צה"ל והמוסד אישרו תוכניות תקיפה באירן. המסר הברור של ישראל הוא שאם אירן תתקוף משטחה, צה"ל יגיב בהתאם על אדמתה. הגנרל קורילה שירד לבור, נחשף לתוכניות ההגנה וההתקפה של ישראל נפגש הבוקר עם גלנט ומבקר בבסיסי חיל האויר. עוד פורסם כי לפני החיסול בדמשק, ההערכה מרכזית הייתה שבטהרן לא ישברו כלים, יגיבו רק דרך שלוחותיה באזור - ולא ישירות. בדיעבד ההערכה ביטאה טעות יסודית בהבנת האויב והקווים האדומים של טהרן. בשבועיים האחרונים, אחרי החיסול, ההערכה השתנתה לכך שהתגובה תהיה מאירן - ומשמעותית, ותחייב תגובה ישראלית.

תאריך:  12/04/2024   |   עודכן:  12/04/2024
+Iran Observer: מדינות ערב לא ירשו לצבא ארה"ב לפעול משטחן נגד אירן
21:21 12/04/24  |  יואב יצחק

אתר Iran Observer מסר, כי כמה מדינות ערב, ובהן קטר וכווית, הודיעו לארה"ב שהן לא ירשו לצבא ארה"ב - המחזיק בסיסים בשטחן, לפעול משטחן נגד אירן. באירן הביעו סיפוק מעמדה זו. אלה חדשות רעות לארה"ב, המחזיקה במשך עשרות שנים בסיסים בשטחן של כמה מדינות ערב, כדי שישמשו אותם ביום פקודה.

+דובר צה"ל: זוהו הערב 40 שיגורים בשטח לבנון, אין נפגעים
21:12 12/04/24  |  יואב יצחק

דובר צה״ל מסר, כי בהמשך להתרעות שהופעלו בצפון הארץ (סמוך לשעה 20:00), זוהו כ-40 שיגורים שחצו משטח לבנון, חלקם יורטו והשאר נפלו בשטחים פתוחים. אין נפגעים. מוקדם יותר הערב, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה שני כטב״מים שנשאו נפץ של ארגון הטרור חיזבאללה שחצו משטח לבנון. הופעלה התרעה על ירי טילים ורקטות ברמת נפתלי מחשש לנפילת שברי יירוט. בנוסף, זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון למרחב רמות נפתלי, אין נפגעים. כוחות צה"ל ביצעו בשעות הערב ירי להסרת איום במספר מרחבים בדרום לבנון.

+רגב כינסה ישיבת חירום של מנכ"לי משרד התחבורה וחברות הבת
18:37 12/04/24  |  עידן יוסף

שרת התחבורה, מירי רגב, קיימה (ו׳) הערכת מצב מיוחדת יחד עם מנכ״ל משרד התחבורה משה בן-זקן, המשנה למנכ״ל נתנאל איזק, יושבי ראש ומנהלי חברות הבנות ויחידות הסמך של משרד התחבורה; מנכ״ל רשות שדות התעופה (בפועל), מנכ״ל רכבת ישראל, מנכ״ל הרשות לתעופה אזרחית, רשות הספנות והנמלים, חברת נמלי ישראל, נתיבי ישראל, מנכ״לית נתיבי איילון, מנכ״ל נתיבי תחבורה עירוניים, חוצה ישראל, מנכ״ל חברת מוריה, ראש הרשות המטאורולוגית, מנכ״ל נמל אשדוד (בפועל) ונציגי אגף הביטחון, האגף לשעת חירום והסייבר של משרד התחבורה. הדיון נערך כחלק מההיערכות בים, באוויר וביבשה לאור המצב הבטחוני.
משרד התחבורה נערך לכל תרחיש בטחוני לצד שמירה על הרציפות התפקודית של מדינת ישראל.

+האיחוד האירופי הטיל עיצומים נגד הזרוע הצבאית של החמאס והג'יהאד
18:36 12/04/24  |  עידן יוסף

בשל פשעי הטבח ב7 באוקטובר: האיחוד האירופי הודיע היום על עיצומים נגד הזרוע הצבאית של חמאס, בדגש על כוחות הנוח'בה, ועל הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי.
שר החוץ ישראל כ"ץ בירך: "החלטה שמשדרת מסר ברור - מי שרצח, אנס, שרף, התעלל בגופות של תינוקות, נערות, נשים ומבוגרות וביצע זוועות נגד האנושות - ישלם את המחיר". הוא הודה לעובדי משרדו על מאמציהם הדיפלומטיים - וקרא למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש להפנים את המסר ולפעול בהתאם.
ארה"ב הטילה עיומים על דובר הזרוע הצבאית של חמאס אבו עוביידה, ועל גורמים ביחידת הכטב"מים של ארגון הטרור.

+דובר הבית הלבן: איום מאירן הוא איום אמיתי, ממשי
18:09 12/04/24  |  עידן יוסף

ג׳ון קירבי דובר המל"ל בבית הלבן אומר כי "האיום מאירן הוא איום אמיתי, ממשי. אנחנו עוקבים מקרוב. עושים הכל כדי שישראל תוכל להגן על עצמה.
בכיר אמריקני אמר לאל-ג'זירה: "הדיווחים על מתקפה אירנית על ישראל היום לא ודאיים. אנחנו מזיזים יכולות נוספות לאזור לשם חיזוק ההרתעה האזורית והגנה על כוחותינו".

+כוננות שיא בישראל; ארה"ב שיגרה ספינות טילים למזרח התיכון; ביידן מזהיר את אירן: Don't
18:07 12/04/24  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה

 ▪  שר הביטחון נפגש עם הגנרל האמריקני מייקל אריק קורילה ואמר: "האויבים שלנו חושבים שהם יפצלו בין ישראל לבין ארה"ב, אבל להפך, הם מחברים ביננו ומחזקים את הקשר ביננו"
 ▪  מערכת הביטחון בכוננות שיא: גם בהגנה על ישראל מפני מתקפה מצד אירן וגם למכה מקדימה נגד אירן - ככל שיהא צורך
 ▪  צבא ארה"ב שיגר ספינות טילים נוספות לאזור

השר גלנט, הגנרל קורילה. "כתף לכתף" [צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון]
ביידן קיבל הבטחה שלא יופתע מתקיפה באירן [צילום: אוון ווצ'י, AP]
+"ראיית המנהרה" של נדב ארגמן
14:50 12/04/24  |  חיים רמון   |   לרשימה המלאה

החד-ממדיות של תוכנית "עובדה" משקפת רק חלק מהאמת ובכך מחזקת את התחושה בקרב תומכי נתניהו כי עורכי התוכנית לא מעוניינים בהצגת התמונה העובדתית המלאה אלא מעוניינים אך רק באשמתו של ראש הממשלה

ארגמן. הבנה לקויה של ארגון החמאס [צילום מסך: שידורי קשת]
+לראשונה: משאיות סיוע לרצועה הוכנסו דרך המעבר הצפוני
14:26 12/04/24  |  עידן יוסף

בהתאם להחלטת הדרג המדיני, אתמול הוכנסו לראשונה כמה משאיות סיוע דרך המעבר הצפוני לרצועת עזה. המשאיות עברו בידוק ביטחוני בידי גורמי הביטחון של רשות המעברים היבשתיים של משרד הביטחון במעבר כרם שלום, בליווי כוחות צה"ל.
בתיעוד שהופץ ברשת, נצפו מאות משאיות בדרכן לרצועה. מתנועת צו 9, שחסמה אתמול את המשאיות נמסר: "מדינת ישראל ממשיכה בדרכה המעוותת של עסקת הכל תמורת כלום ונותנת פרס לחמאס. לחמאס לא יהיה אינטרס לקיום עסקה אם הוא מקבל הכל חינם. גם בשבוע הבא נגיע לחסום את הסיוע לאויב".

[צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
+לא מוכן לקחת את כדורי השינה שלקח נדב ארגמן
14:15 12/04/24  |  שמחה רוטמן   |   לרשימה המלאה

הציבור בישראל התעורר בשבעה באוקטובר. הוא לא מוכן שימכרו לו לוקשים בסגנון "החמאס מורתע" או יפקירו את הביטחון שלו בידי רוצחים מיומנים של הרשות הפלשתינית

דיין וחבריה מנסים לשווק סחורת פילוג והפחדה [צילום מסך: שידורי קשת]
+מפקד החמאס בטובאס חוסל במהלך ניסיון לדרוס לוחמי דובדבן
13:12 12/04/24  |  עידן יוסף

פרטים נוספים על החיסול של מפקד החמאס בטובאס: לוחמי יחידת דובדבן זיהו את המחבל ברכב שיורה לעברם ומנסה לדרוס אותם. הכוח הגיב בירי ולאחר חילופי אש חיסלו את המחבל. ברכבו אותרו אמצעי לחימה רבים. דראע׳מה היה בתפקיד כחודש וחצי בלבד, לאחר שהחליף את קודמו, שחוסל גם הוא בידי צה״ל.

+חשש לחיי רועה צאן יהודי הנעדר מאז הבוקר
13:01 12/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בנימין אחימאיר, נער בן 14, נעדר מאז הבוקר לאחר שיצא לרעות צאן באזור גוש שילה  ▪  כוחות צה"ל, מג"ב, מתנדבים וחיל-האוויר מחפשים אחריו, וקיים חשש כבד שנחטף או שהיה קורבן למעשה חבלני

אזור החיפושים [צילום: דוברות יכ"ל]
+מטוסי קרב תקפו יותר מ-60 מטרות ברצועת עזה
12:18 12/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

כוחותינו ממשיכים במבצע צבאי ממוקד נגד מחבלים ותשתיות טרור במרכז הרצועה, שכלל חיסול מחבלים וירי לעבר עמדות שיגור תת-קרקעיות ומבנים צבאיים  ▪  צה"ל חיסל בכירים בחמאס שעסקו בפעילות צבאית ובהכוונת פיגועים, בין השאר בג'באליה

מבצע ממוקד במרכז הרצועה [צילום: דובר צה''ל]
+יוזמה: חמושי פתח ישלטו על הרצועה ביום שאחרי בדומה לשטחי "בי"
11:45 12/04/24  |  עידן יוסף

בכירים בישראל מקדמים רעיון במסגרתו מי שתשלוט בעזה ביום שאחרי היא הנהגה מקומית המתבססת על תומכי פתח, שיקבלו נשק קל ממדינות צד שלישי בהסכמת ישראל, ויקבלו בהסכמה שליטה ביטחונית ישראלית בכל רחבי הרצועה, בדומה לשטחי "בי" ביהודה ובשומרון (חדשות 14).

+חוזרים ל-6 באוקטובר
06:12 12/04/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מחיר הרפורמה המשפטית במעמדה של ישראל  ▪  בכירי הממשלה והקואליציה חוזרים לימי השיסוי  ▪  נתניהו מתנהג כמו לפני המלחמה וכעת זו סכנה קיומית  ▪  סמוטריץ' בטוח שהמצב הכלכלי מצוין  ▪  טקס המשואות מלמד שהם מפחדים ממפגש עם הציבור

השעון שלהם נעצר ב-06:28 ב-7 באוקטובר [צילום: אוניברסיטת בר-אילן]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דיווח אמריקני: מתקפה אירנית בישראל צפויה בתוך 48 שעות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
היתם צריכם לעדכן חחחח
אסתר  |  12/04/24 17:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
איתמר לוין
מחיר הרפורמה המשפטית במעמדה של ישראל    בכירי הממשלה והקואליציה חוזרים לימי השיסוי    נתניהו מתנהג כמו לפני המלחמה וכעת זו סכנה קיומית    סמוטריץ' בטוח שהמצב הכלכלי מצוין    טקס המשואות מלמד שהם מפחדים ממפגש עם הציבור
אורי מילשטיין
חלק ראשון של דיון עומק שבועי בהנחייתי, על הלקחים הצבאיים של טבח 7 באוקטובר ומלחמת "חַרְבות ברזל", בהשתתפות צוות מומחים. בדיון טען אביתר בן צדף, לשעבר עורך כתב העת של צה"ל "מערכות", כי "המלחמה בעזה היא מבצע צבאי אומלל שאמור היה למחות חרפת 7 באוקטובר, אך ממלאת את מטרות החמאס"
עידן יוסף
קבינט המלחמה התכנס לדון במתיחות עם אירן, לאחר שאירן איימה בתגובה מדודה    בישראל צופים שיגור עשרות טילים מאירן, מתימן ומעירק - שייורטו בסיוע ארה"ב    צה"ל בכוננות גבוהה ונערך לתגובה "מהירה וכואבת"
חיים רמון
נתניהו, גלנט, גנץ ובכירי המטכ"ל, הוציאו לפועל תוכנית צבאית שהביאה לגירושם של תושבי צפון הרצועה לרפיח. ועכשיו, ברפיח יש ריכוז של יותר ממיליון עקורים, מה שמונע מצה"ל לחסל את גדודי החמאס שם
עידן יוסף
כחלק מפעילותו בזרוע הצבאית עסק במימון מרכזי של הפעילות הצבאית של חמאס ברפיח ואף העביר במהלך חודש דצמבר האחרון מאות אלפי דולרים לטובת פעילות צבאית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il