X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כלבים משוטטים [צילום: פליפה דנה/AP]
משרד החקלאות מציע תמריץ כספי לצמצום כלבים משוטטים
התמיכה לרשויות המקומיות המחזיקות כלבים בכלבייה העירונית כוללת סכומים קבועים לכלב שיימסר לאימוץ, מימון שיקום ואילוף כלבים, וכן תמיכה בעיקור וסירוס כלבים

משרד החקלאות ופיתוח הכפר פרסם נוהל חדש לתמיכה פיננסית עבור רשויות מקומיות שיפעלו לצמצום תופעת הכלבים השוטטים. הנוהל, שייכנס לתוקף לאחר קבלת הערות הציבור, מבקש לתת דחיפה לפעילויות מניעה וטיפול בבעיה הגוברת של כלבים נטושים וחסרי בית.
על-פי הנוהל, התמיכה כוללת סכומים קבועים בגין כלב שיימסר לאימוץ אצל בעלים פרטי מאמץ או דרך ארגון למען בעלי חיים. כמו-כן, יינתנו תמריצים למימון עליות שיקום ואילוף התנהגותי לכלבים טרם מסירתם לאימוץ.
גם בעלי כלבים פרטיים יוכלו ליהנות מהתמיכה - הנוהל יכול לקבל מימון לניתוחי עיקור או סירוס של כלבי בית שבבעלותם, כפוף לקיום רישיון החזקה תקף. תינתן תמיכה נוספת לפרסום ימי אימוץ דיגיטליים ואזוריים של כלבים, והפצת תכנים לעידוד בעלות על כלבים.
התמיכה תינתן בעבור עיקור או סירוס של כלבים שהיו רשומים במרכז הארצי לרישום כלבים כ"לא מעוקר" או כלבים שלא היו רשומים כלל במרכז. ישולם סך של 600 ש"ח בעבור סירוס או עיקור כלב בבעלות, וכן דיווח על הכלב למרכז הרישום בהתאם לחוק בתקופת התמיכה.

"מטרת התמיכה היא לצמצם את התרבות הכלים המשוטטים ואת הפגיעה בבריאותם ורווחתם", מסבירים בשירותים הווטרינריים של משרד החקלאות. "רשויות יקבלו תמריצים כספיים לאסוף כלבים חסרי בית, לשקמם ולמסור אותם לאימוץ אחראי תוך שיתוף פעולה עם ארגוני צער בעלי חיים".
על-פי נתוני המשרד, קיימת בישראל תופעה של כלבים משוטטים שמקורה בהתרבות מהירה של כלבים שאין להם בעלים אחראים. כלבים אלו עלולים להוות סכנה לבריאות הציבור ולבעלי החיים ולגרום לפגיעה ברווחתם. הנוהל החדש נועד לתת כלים להתמודדות עם הבעיה. התקציב שהוקצה למימוש הנוהל עומד על עד כ-4 מיליון ש"ח.

תאריך:  15/04/2024   |   עודכן:  15/04/2024
+פרוש חושש מנפילת חוק מירון ולוחץ על חבריו לסיעה להשלים עם בן-גביר
19:45 15/04/24  |  עידן יוסף

שר ירושלים ומסורת ישראל מאיר פרוש לחץ על חבריו ביהדות התורה לתמוך בחוק העברת הסמכויות של בן-גביר. מחר היה אמור חוק מירון של פרוש להגיע לדיון בוועדה לביטחון לאומי בראשותה עומד צביקה פוגל מעוצמה יהודית. כעת, משהחוק של בן-גביר ירד מסדר היום של הכנסת, לנוכח מה שבעוצמה יהודית הגדירו ברית החרדים עם הערבים, הדיון בוטל (בחדרי חרדים).
הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק להסדרת אירוע הילולת רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון. הצעת החוק עוסקת, בין היתר, בהגבלות על שהייה במתחם מירון בזמן ההילולה. מוצע לקבוע כי בזמן ההילולה ייערך אירוע הדלקה אחד במתחם קבר רשב"י, שיערוך מי שיקבל לכך היתר מאת השר. זאת כדי למנוע אירועי הדלקה מרובים ובלתי מבוקרים שיוצרים צפיפות מסוכנת ובעיות בטיחות. עוד מוצע לקבוע איסור על שהייה במתחם מירון בזמן ההילולה, אלא אם כן ניתן לאדם היתר שהייה וכפוף לתנאי אותו היתר.

פרוש (במרכז) עם מלכיאלי ואייכלר [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משרד החקלאות מציע תמריץ כספי לצמצום כלבים משוטטים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 37
יוסי אוחיון
למרבה הצער ביבי, שריו וממשלתו הרעה ממאנים או לא יודעים ללמוד מטעויות    בשל כך אנחנו והמדינה צועדים מכישלון לכישלון ונופלים לכל בור אפשרי
עידן יוסף
רוי גורדון נעצר בחשד להשלכת לפיד על שוטרים בהפגנה מול מעון ראש הממשלה    מעצרו הוארך בארבעה ימים, וסגן נשיא בית משפט השלום בירושלים כתב בהחלטתו: "מדובר בעבירות חמורות. סיכון חיי אדם ובעלי חיים - אין בהם דמוקרטיה, והם עלולים להביא לאנרכיה"
מירב ארד
הגירעון החודשי עמד על כ-15.0 מיליארדי ש"ח, בהשוואה לחודש מרס אשתקד שהסתיים בגירעון של כ-2.7 מיליארדי ש"ח    מתחילת השנה נרשם גירעון מצטבר של כ-26.0 מיליארדי ש"ח
עידן יוסף
הממשלה אישרה את העברת הרשות לאכיפה במקרקעין ממשרד האוצר לידי המשרד לביטחון לאומי    השר בן-גביר רואה בכך אבן דרך משמעותית בשיפור האכיפה כנגד עבירות בנייה    במסגרת ההעברה, סוכם על שיתוף פעולה בין המשרד לביטחון לאומי למשרד להגנת הסביבה להגברת האכיפה בתחום עבירות פסולת בניין
עידן יוסף
תקן הכליאה עומד על 14,500 כלואים, ובפועל יש יותר מ-21,000    בעקבות התנגדות השרים לקיצוץ רוחבי ותקנים ממשרדיהם לטובת מתקני הכליאה, ישיבת הממשלה הופסקה לטובת המו"מ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il