X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פרויקט נימבוס יוצא לדרך
הממשלה אישרה: האצת חיבור המשרדים לענן הציבורי
ההחלטה מורה למשרדי הממשלה להאיץ את יישום המדיניות לפיה מערכות המחשוב של הממשלה יפותחו כולן בענן ציבורי נימבוס וגם חלק ניכר ממערכות המחשוב הקיימות יהגרו אליו

ממשלת ישראל אישרה אתמול (יום ד') את התוכנית האסטרטגית הרב-שנתית להאצת מעבר משרדי הממשלה לענן הציבורי במסגרת פרויקט "נימבוס".
במסגרת התוכנית נקבעו יעדים ומדדי הצלחה לפרק זמן של חמש שנים, למימוש התועלות המרכזיות למדינת ישראל כתוצאה מהמעבר לעבודה בענן ציבורי במסגרת פרויקט נימבוס, בהן שיפור השירותים והמוצרים הדיגיטליים שהממשלה מעניקה לציבור (אזרחים ועסקים), ביצוע קפיצת מדרגה ביכולותיה הטכנולוגיות של הממשלה בדגש על השימוש ביכולות דאטה בתחום הבינה העסקית (BI), למידת מכונה (ML) ובינה מלאכותית (AI), שיפור האפקטיביות וייעול ההוצאה הממשלתית, חיזוק היכולות הטכנולוגיות של העובדים ובעלי התפקידים בממשלה, והבטחת המשילות, הריבונות וההגנה בסייבר על התשתיות הטכנולוגיות והמידע הממשלתי.
ההחלטה שהתקבלה מנחה את מנכ"לי משרדי הממשלה ויחידות הסמך לתכנן ולקדם את פעילות מעבר מערכות המידע של משרדיהם לענן במסגרת מכרז נימבוס לאספקת שירותי ענן על גבי פלטפורמה ציבורית עבור משרדי הממשלה, אותו הוביל אגף החשב הכללי במשרד האוצר, ובו זכו במאי 2021 החברות AWS ו- Google Cloud. כמו-כן, ההחלטה מורה למשרדי הממשלה להאיץ את יישום המדיניות לפיה מערכות המחשוב של הממשלה יפותחו כולן בענן ציבורי נימבוס וגם חלק ניכר ממערכות המחשוב הקיימות יהגרו אליו.
פרויקט "נימבוס" הוא פרויקט דגל רב שנתי וראשון מסוגו בממשלה המובל על-ידי החשב הכללי במשרד האוצר באמצעות מינהל הרכש הממשלתי יחד עם מערך הדיגיטל הלאומי, מערך הסייבר, משרד ראש הממשלה, אגף התקציבים במשרד האוצר, משרד הביטחון, צה"ל ושותפים נוספים בממשלה. הפרויקט נועד לתת מענה מקיף לאספקת שירותי ענן לממשלה, לרבות מערכת הביטחון וגופים נוספים במשק.
ספקי הענן זוכי מכרז נימבוס, AWS ו-GCP מפעילים אזורי ענן מקומיים בישראל בהשקעה כוללת הנאמדת בהיקף של למעלה מ-15 מיליארד דולר בתשתיות, שירותים, מרכזי פיתוח והון אנושי בישראל, על פני עשור. שירותי הענן כאמור יסופקו מאתרי ענן מקומיים כאשר המידע יעובד ויישמר בגבולות מדינת ישראל תחת הוראות הדין הישראלי, הנחיות אבטחת מידע קפדניות, ובהנחיית הגורמים הרלוונטיים בממשלה.
לפרויקט נימבוס השפעות משקיות נרחבות - שירותי הענן בישראל יאפשרו צריכת שירותי מחשוב מתקדמים על-ידי כלל החברות בשוק הישראלי, יקדמו טרנספורמציה דיגיטלית של שירותים מקומיים, ישפרו את הפרודוקטיביות של עסקים, יעודדו פעילויות עיבוד וניתוח נתוני עתק של חברות מקומיות בישראל ויסייעו לקידום ה-ecosystem של מדינת ישראל בתחומי טכנולוגיות הענן.
החשב הכללי, יהלי רוטנברג: "השותפות בין מדינת ישראל לחברות הענן, AWS ו-GCP, משקפת מחויבות ארוכת טווח של חברות הענן לישראל, תוך הבעת אמון והשקעה חסרת תקדים במשק הישראלי בהיקף של מיליארדי שקלים שיביאו לגידול במספר המשרות בישראל ובתוצר. לשותפות זו ולהבעת האמון הגדולה הצטרפו בשנה האחרונה עשרות יצרני שירותי ענן שיגיעו לישראל לספק את שירותיהם על תשתית נימבוס בהשקעה של מיליוני שקלים כל אחד מהם. התוכנית שאושרה אתמול תסייע לממשלה להאיץ את שיפור השירות לציבור, תוך ייעול המגזר הציבורי והגדלת הפריון במשק."

תאריך:  18/04/2024   |   עודכן:  18/04/2024
+השר אלי כהן: "גם אם המלחמה תתרחב, לא יהיה בישראל משבר אנרגיה"
12:41 18/04/24  |  מירב ארד

שר האנרגיה וחבר הקבינט, אלי כהן: "גם אם המלחמה תתרחב, לא יהיה בישראל משבר אנרגיה. אנו פועלים מסביב לשעון, נערכים, השקענו מיליארדי שקלים ויש לנו מאגרים עצומים לגיבוי".

+השר ארבל תוקף את בן-גביר: "התנהלות פופוליסטית"
12:08 18/04/24  |  מירב ארד

שר הפנים משה ארבל: ״אין עוררין שתנאי הכליאה של מחבלים בכלל ומחבלי הנוח׳בה הארורים בפרט חייבים להיות מחמירים ביותר. אסור לרחם על אכזרים והדבר כלל לא שנוי במחלוקת. ההתנהלות הפופוליסטית של בן-גביר כביכול יש דעות חלוקות בנושא וכי עלתה ממשרד המשפטים דרישה לאספקת פירות למחבלים, שקרית, חוטאת לאמת ומלבה שנאה."


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הממשלה אישרה: האצת חיבור המשרדים לענן הציבורי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
טעות חמורה
עדי  |  18/04/24 16:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 37
עידן יוסף
האישור כולל תקצוב תוספת מקומות כליאה בשירות בתי הסוהר בעלות של 450 מיליון שקלים    ההחלטה התקבלה על-אף התנגדות שר האוצר    בכירים בממשלה: בן-גביר התנער מהאחריות שלו לנושא למרות שהעניין חונה תחת קורת הגג של משרדו
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנושאים רבים וחשובים, תוך הדגשת היעדרות חברי כנסת מישיבות
מירב ארד
הממשלה תאשר את "תוכנית תקומה" לשיקום יישובי עוטף עזה   נתניהו עדכן כי נפגש עם שרי החוץ של בריטניה וגרמניה והבהיר: "ישראל תשמור על הזכות להגנה עצמית"
עידן יוסף
ועדת המינויים למינוי בכירים בחברות הממשלתיות פסלה את מינויו של עופר מלכה, שעליו המליצה רגב    הנימוק: אי-עמידה בתנאי הסף    עו"ד סתיו לבנה להב: "החלטת הוועדה לבדיקת מינויים מהווה ניצחון חשוב במאבק נגד מינויים פוליטיים פסולים"
עידן יוסף
התמיכה לרשויות המקומיות המחזיקות כלבים בכלבייה העירונית כוללת סכומים קבועים לכלב שיימסר לאימוץ, מימון שיקום ואילוף כלבים, וכן תמיכה בעיקור וסירוס כלבים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il