X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דיכטר במעמד החתימה על ההסכם [צילום: משרד החקלאות]
נחתם הסכם עם רומניה לאספקת חיטה לישראל בעת חירום
זהו ההסכם הרביעי למקורות אספקת חיטה לישראל, בהמשך להסכמים דומים שנחתמו מול אוזבקיסטן, אזרבייג'ן ומרוקו לפני מספר חודשים, והינו חלק מתוכנית המשרד לחיזוק ביטחון המזון לאזרחי ישראל

שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר, חתם בסוף השבוע ברומניה על מזכר הבנות לחיזוק ביטחון המזון של ישראל. ההסכם נחתם מול נשיא רשות מנהל החירום של רומניה, ג'אורג'יאן פופ. ההסכם הינו המשך ישיר לשלושת ההסכמים הנוספים שנחתמו מול אוזבקיסטן, אזרבייג'ן ומרוקו לפני מספר חודשים, ומטרתם להרחיב את מגוון מקורות היבוא בחירום של חיטה לישראל.
בעת שהותו, נפגש שר החקלאות גם עם עמיתו, שר החקלאות הרומני, ד"ר פרלורין בארבו, עם נשיא מנהל החירום הרומני, מר ג'אורגי'אן פופ, עם נשיא הקהילה היהודית מר סילביו וקסלר ועם נשיא לשכת המסחר ישראל-רומניה, קאלין קושר ועם הדרגים המקצועיים והפוליטיים של שתי המדינות, כדי לבחון את יישום הפרויקט בפועל ולדון בדרכי הפעולה האפשריות ושיתופי הפעולה הנוספים שניתן לכונן בין המדינות.
החתימה על מזכר הבנות מול רומניה, שבמזרח אירופה, פותח עבור ישראל יעד נוסף וחשוב ליבוא חיטה מאירופה בעת חירום. יצוין כי שלושת ההסכמים הקודמים בוצעו מול מדינות נוספות, שישראל שומרת על קשרים דיפלומטיים טובים איתן.
כזכור, בשל הלחימה בין רוסיה לאוקראינה, בשנת 2022 נוצר משבר חמור באספקת החיטה העולמית, שהוביל לעליית מחירי הסחורות ולחסמי ייבוא גלובאליים. בתקופה זו, משרד החקלאות נאלץ לאתר מקורות ייבוא חיטה אלטרנטיביים בזמן קצר.
כחלק מאסטרטגיה שגורסת שאסור לישראל להישען על מקורות יבוא מצומצמים, גורמי המקצוע במשרד החקלאות יזמו את פרויקט "Treat The Wheat": זהו מתווה לחיזוק מאגרי המזון של ישראל לטווח הארוך, בדגש על מלאי החיטה. במשרד החקלאות מסבירים כי זו חובה לאומית לקדם פתרונות ולהגדיל את מקורות הייבוא, בטח על-רקע שינויי האקלים. בדרך זו, ישראל תוודא כי ביטחון המזון הלאומי יושפע פחות ממשברים אקלימיים ומלחמתיים באזורינו ובעולם וכן ממגפות עולמיות כדוגמת הקורונה או תופעות אקלימיות לרבות שריפות ושיטפונות.
תאריך:  12/05/2024   |   עודכן:  12/05/2024
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
נחתם הסכם עם רומניה לאספקת חיטה לישראל בעת חירום
תגובות  [ 0 ]מוצגות  [ 0 ] כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספותממשלה 37
עידן יוסף
הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס אתמול לאחר האיום של ביידן    בן-גביר טען שצריך להפחית את הסיוע ההומניטרי לעזה כל עוד החטופים הישראלים לא מוחזרים, ואמר שצריך לשדר מסר חזק לארה"ב    הבית הלבן הבהיר שלא החליט סופית בנוגע לעצירת משלוחי הנשק לישראל, אך הציע חלופות לפעולה נגד חמאס
עידן יוסף
במחנה הממלכתי סבורים בימים האחרונים, שהמגעים לעסקה הגיעו למבוי סתום והסיכויים לעסקה בקרוב נמוכים    גנץ: "המתקפות על ארה"ב מצד שרים חסרי אחריות הן כפיות טובה"
מירב ארד
מדובר בחריגה מיעד הגירעון שנקבע על-ידי הממשלה לסוף 2024 ועומד על 6.6%    באוצר כבר פועלים לגבש חבילת גזירות כדי להתמודד עם הגידול התמשמך בגירעון
מירב ארד
ציין בדבריו בטקס לציון יום הניצחון על גרמניה הנאצית: "גם כשיש ויכוחים ורגעים מאכזבים בין ידידים ובני ברית, יש דרך איך לברר את המחלוקות    הרצוג הדגיש: "ביידן ידיד גדול. להימנע מאמירות מעליבות שפוגעות באינטרס הביטחוני של ישראל"
מירב ארד
שר האוצר האשים את רה"מ בעיכוב חילוט של 3 מיליארד ש"ח מכספי הטרור שמועברים לרש"פ - האמורים לשמש לשיקום העוטף ולטיפול ביוקר המחיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il