X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ברוך שי. עמדנו במשימה [צילום: מיכה לובטון]
רגע לפני סיום תקופת כהונתו: מנהל החדשות בתאגיד פורש
ברוך שי, מנהל חטיבת החדשות בתאגיד השידור הישראלי, הודיע על פרישתו בסוף אוגוסט אחרי שבע שנים וחצי בתפקיד שי היה אחראי להקמת חטיבת החדשות ולניהולה בתקופות חדשותיות היסטוריות, והפך אותה לגוף חדשות אמין ומגוון הנהלת התאגיד שיבחה את שי על עצמאותו העיתונאית והחלה תהליך מסודר לאיתור מחליפו

ברוך שי, מנהל חטיבת החדשות בתאגיד השידור הישראלי, הודיע (יום ד', 22.5.24) למנכ"ל התאגיד על בקשתו לסיים את תפקידו. שי יפרוש בסוף אוגוסט אחרי שבע שנים וחצי, מעט לפני מועד סיום תקופת כהונתו, ובימים הקרובים יחל הליך מסודר לאיתור מחליפו.
שי מכהן בתפקידו מאז מרס 2017 כיהן שתי קדנציות והיה אחראי על הקמת חטיבת החדשות ועלייתה לאוויר בתוך חודשיים מיום הגעתו, תוך גיוס מאות עובדים. בהנהגתו ובניהולו הפכו כאן חדשות, לגוף החדשות שעל-פי סקרי עומק נתפס כאמין, המגוון והאובייקטיבי בישראל ואליו נחשפים מדי יום - ברדיו, בדיגיטל ובטלוויזיה מאות אלפים, בעברית ובערבית.
"אחרי שחלפו שבע שנים בדיוק מאז העלייה לאוויר, בהן שבעה חודשי מלחמה של עבודה אינטנסיבית, במהלכם הבאנו משדרי חדשות איכותיים, אמינים ומדויקים - החלטתי לפרוש", מסר שי. "אני יכול לסכם בסיפוק שעמדנו במשימה להקים גוף חדשות עצמאי, רלוונטי, דינמי, יצירתי, אמין ומעמיק. חטיבת החדשות היום נמצאת בשיאה, מכתיבה סדר יום, הודפת כל לחץ וניסיון הפחדה, ונשארת נאמנה לאמת. כאן חדשות הוא גוף עיתונאי ענייני, נמרץ, מדויק ומקצועי, הישגי וחסר לאות. עיתונאים ועיתונאיות, עורכים ועורכות, אנשי הפקה, צוותי צילום, צוותים טכניים שעבדו יום ולילה מאז 7 באוקטובר, איבדו חברים, סיכנו חיים, מהם גם תושבי העוטף ומפוני הצפון, והמשיכו בעבודה העיתונאית, גם התחקירית כדי להביא לציבור את היקף האסון וממדיו, להצביע על סיבותיו, וגם לתת כתף שידורית תומכת ומחבקת בטראומה הגדולה מאז הקמת המדינה.
"הצטרפתי לכאן בשלב ההקמה. ביחד עם אלדד קובלנץ, המנכ"ל דאז, שמינה אותי ושאף למצוינות בכלל תכני כאן, ולצד חבריי בהנהלת החדשות, התפיסה הייתה שאנו חייבים את המנדט שלנו לציבור הישראלי, ורק אותו אנחנו משרתים. לאור התפיסה הזאת פעלתי בכל השנים כמנהל החטיבה. עובדי כאן חדשות שתמיד יישארו בלבי. עשינו את המירב והמיטב, לפעמים גם טעינו. עכשיו הזמן לצאת לדרך חדשה".
שי עמד בראש חטיבת החדשות הגדולה בישראל, עם כ-500 עובדים, ובתקופתו התבססה שדרה של עיתונאים מרכזיים ומגוונים שהשפיעו על סדר היום. חטיבת החדשות היא היחידה בישראל שמשדרת ברדיו, בטלוויזיה ובדיגיטל, בעברית, בערבית, ברוסית ובשפות נוספות. שי הוא העורך הראשי של התוכן החדשותי בשני ערוצי טלוויזיה של התאגיד - כאן 11 ומכאן 33, כאן חדשות בדיגיטל ושלוש תחנות רדיו - כאן רשת ב', רדיו מכאן ורדיו רק"ע. כל זה בתקופות חדשותיות היסטוריות ביניהן 5 מערכות בחירות, מגיפה עולמית, סערת הרפורמה המשפטית ומלחמת חרבות ברזל.
גיל עומר, יו"ר מועצת תאגיד השידור הישראלי, הודה "לברוך, שהיה כוח החלוץ בהקמת החטיבה, מניית יסוד בהקמת התאגיד. ברוך ניהל את החטיבה בכישרון ובמסירות אין קץ בתקופה מורכבת ומאתגרת. לכל אורך כהונתו עמד כצוק איתן בפני לחצים פוליטיים מכל קצוות הקשת, ושמר על עצמאותה העיתונאית של חטיבת החדשות שעל-פי שורה של מחקרים וסקרים היא מערכת החדשות המובילה באמון הציבורי".
גולן יוכפז, מנכ"ל תאגיד השידור הישראלי, הצטרף לתודות: "ברוך, שאותו אני מכיר עוד מעבודתנו המשותפת בחדשות 10, הוא בעיני ממנהלי ועורכי החדשות נטולי הפניות ונעדרי המורא, שפועלים מתוך אג'נדה אחת - חופש עיתונות וזכות הציבור לדעת. בהנהגתו רשמה חטיבת החדשות של כאן הישגים עיתונאיים משמעותיים, ששינו את סדר היום החדשותי בישראל - אבל מעל לכל אלה, הצליח ברוך למנוע בעקביות כל לחץ, או השפעה חיצוניים, על עיתונאיו. ברוך הקים מערכת חדשות מקצועית, והצליח לשלב בה הן כוחות עיתונאיים מרשות השידור הוותיקה והן עיתונאים צעירים ורעבים - שיצרו יחד את אופי השידורים החדש, הייחודי של כאן חדשות. אני מבקש להודות בשמי ובשם עובדות ועובדי התאגיד על תרומתך המכרעת לכאן חדשות".
ברוך שי, בן 43, נשוי ואב לארבע בנות, תושב ראשון לציון ובעל תואר שני ב-IMBA למנהלים.

תאריך:  22/05/2024   |   עודכן:  22/05/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רגע לפני סיום תקופת כהונתו: מנהל החדשות בתאגיד פורש
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שידור ציבורי
עידן יוסף
חדשות 12 נתנו במה מוגזמת למחאה נגד הממשלה, תוך פגיעה בטקס הדלקת המשואות הממלכתי במסך מפוצל לעצרת כיבוי המשואות    בתאגיד פתחו שידור ב"כאן דיגיטל" לעצרת המחאה בשוני ובקול ישראל נמנעו מלאחל "חג עצמאות שמח"
עידן יוסף
תאגיד כאן ושותפיו השיקו מוזאון וירטואלי ראשון מסוגו לתיעוד ולהנצחת אירועי טבח 7 באוקטובר 2023, המשלב טכנולוגיות חדישות לחוויה מעמיקה    המוזאון הדיגיטלי מאפשר סיור מדומה בזירות הפרעות, ומשלב חומרים רבים שנאספו מהארכיונים ומהקהילות הנפגעות
עידן יוסף
זכתה באירוויזיון 2024 עם השיר "לפצח את הקוד", שבוצע על-ידי אמן א-בינארי    ישראל סיימה במקום מכובד, למרות קריאות שיטנה מצד חלק מהקהל    עדן גולן: "היו רגעים לא פשוטים, אבל באומץ ובתמיכה ענקית מכם לא ויתרנו ונתנו את הכל"
עידן יוסף
שר התקשורת דרש מהתאגיד לגנוז סרט "אנטי ישראלי" שממומן על ידו    התאגיד והאגודה לזכויות האזרח טענו שקרעי אינו מוסמך להתערב בתכנים    המשנה ליועץ המשפטי לממשלה הסכים איתם, אך קרעי חולק על כך וטוען שיש לו סמכות
עידן יוסף
תאגיד השידור הישראלי פרסם הנחיות מפורטות לקיום הקרנות פומביות של אירוויזיון 2024    ניתן לקיים אירועים ללא צורך בפנייה מראש, אך יש לעמוד בשורת תנאים, כמו הצגת שילוט, עמידה בחוקים, תשלום לבעלי זכויות ועוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il