X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פתרון טכנולוגי פורץ דרך
ההזנק שמשנה את כללי המשחק: הגשת תביעות קטנות בתוך 14 דקות
כ-50% מהתביעות הקטנות המוגשות מדי שנה נדחות לצד זה מקנן נתון מדאיג עוד יותר: חלק ניכר מהתביעות נדחה מטעמים טכניים, ולא כי "אין קייס" התוצאה: הכסף שלכם נשאר אצל התאגידים הגדולים הפיתוח של dino שם לו למטרה לשנות את לוח התוצאות באמצעות מערכת המתגברת על הפערים בשיטה הקיימת, ומציעה פלטפורמה ידידותית למשתמש
יתרונות השירות:
יעילות - אוטומציה של תהליך הגשת התביעה חוסכת זמן ומשאבים.
נגישות - שאלון אינטואיטיבי עם הסברים והנחיות.
מקצועיות - האלגוריתמים שפותחו על-ידי עורכי דין מנוסים מבטיחים את תקינות כתב התביעה.
חיסכון בעלויות - עלות השירות נמוכה משמעותית משירותים משפטיים מסורתיים.

מי מאיתנו לא נפל פעם בפח? מוצר תקול, טיסה שבוטלה, שוכר בעייתי - רשימת העוולות ארוכה. רובנו מוותרים מראש, נרתעים מהביורוקרטיה והעלויות הכרוכות בהגשת תביעה. אבל מה אם היינו אומרים לכם שקיים פתרון מהיר, פשוט וזול, שיאפשר לכם למצות את זכויותיכם?
הליך התביעות הקטנות בישראל נועד לספק מסגרת משפטית יעילה ונגישה לפתרון סכסוכים אזרחיים בסכומים נמוכים. עם זאת, מורכבות ההליך והיעדר ידע משפטי מונעים מאזרחים רבים למצות את זכויותיהם. חברת דינו מציעה פתרון טכנולוגי פורץ דרך המנגיש את הליך הגשת התביעות הקטנות ומפשט אותו באופן משמעותי.
מערכת המשפט הישראלית מציעה את הליך התביעות הקטנות, המאפשר לכל אזרח לתבוע עד 37,700 אלף שקלים ללא עורך דין. למרות יתרונותיו, רק אחוז קטן מהאוכלוסייה מנצל אותו, ומחצית התביעות נדחות על הסף בשל טעויות טכניות.
כאן נכנסת לתמונה דינו (dino), הזנק (סטארט-אפ) ישראלי חדשני המציע שירות ראשון מסוגו: הגשת תביעות קטנות מקוונת בתוך 14 דקות (בממוצע) בלבד.

איך זה עובד?

דינו פיתחה מערכת אוטומטית חכמה המלווה את המשתמש בתהליך מילוי שאלון דינמי, המותאם לסוג התביעה ומלווה את המשתמש שלב אחר שלב, תוך מתן הסברים והנחיות מקצועיות. השאלון מאפשר צירוף מסמכים בצורה מקוונת. בסיום התהליך, המשתמש מקבל כתב תביעה תקין ומסודר, מוכן להגשה לבית המשפט.
המערכת מבקשת לשנות את הגישה הגורמת לצרכנים להתייאש מראש, ומציעה שירות הגשת תביעות קטנות בתשלום באופן שבו יהיה רווח לכל: הן לאזרחים שיפוצו על עוול שנגרם להם והן לבעלי-עסקים שישתפרו כאשר יבינו שהסיכון אורב להם מעבר לפינה.
ברור שאף בעל מקצוע או פלטפורמה יכולים לנבא סיכויי הצלחה בתיק תביעה בצורה חד-משמעית. הדבר תלוי במשתנים רבים ובעיקר בשיקול דעתו של בית המשפט. כאשר זה מגיע להליך משפטי באשר הוא כזה, הנבואה אכן ניתנה לשוטים. עם זאת, אין ספק שאם התביעה תוגש בהתאם להוראות הטכניות הקבועות בחוק, יגדלו הסיכויים שהתביעה תגיע לבירור מהותי, וכך תהיה "צרה אחת פחות".

השיטה הקיימת היום היא מיושנת ואף מסורבלת. על-מנת להגיש תביעה קטנה, על התובע להוריד טופס של הרשות השופטת; להדפיס אותו; למלא בכתב יד; לצרף אליו מסמכים (שגם אותם יש להדפיס); לשלם אגרה בבנק הדואר או באשראי באתר רשות השופטת; ולהגיש באופן עצמאי או עם שליח בתשלום. מעבר לכך, מספיק מבט חטוף בטופס כדי להבין שהתיבות למילוי בו הן כלליות, ולא ממש מאפשרות לתובע לתאר היטב את נסיבות התביעה. לעיתים הוא בכלל לא יודע מה עליו לכתוב וכיצד.
לצד שיטה זו, ישנם עוד שירותים שונים הניתנים בתשלום: (1) אתרים (לרוב של עורכי-דין) ובהם דף עם מספר שאלות קצרות יחסית שלאחר מענה עליהן ותשלום, עורך-הדין אמור לחזור לפונה ולנסח עבורו את כתב התביעה; (2) אתרים המציעים מילוי ממוחשב של טופס הרשות השופטת (בלבד); (3) וכמובן, עורכי-דין המציעים שירותים של ניסוח כתב תביעה קטנה (והעלויות בהתאם).

הפיתוח של הזנק "דינו" (dino) מציע שירות ראשון מסוגו: מערכת אוטומטית חכמה המאפשרת לייצר תביעה קטנה מקוונת, בצורה מהירה. לאחר רישום למערכת, המשתמש בוחר את סוג התביעה מבין 16 תחומים. כל אחד מהתחומים כולל שאלון דינמי המשתנה בהתאם לסוג התביעה ותשובות המשתמש. בכל שלב ולצד סעיפים קצת יותר מסובכים למילוי, מופיעים הסברים שמנגישים מידע שמסייע למלא את התשובות בשאלון. ובנוסף, ישנם תוספי צירוף וארגון מסמכים בצורה מקוונת, המתרכזים לתוכן עניינים סדור.
בתוך דקות ספורות מסיום התהליך - ובאופן אוטומטי לחלוטין - המשתמש מקבל כתב תביעה המותאם להוראות הרשות השופטת. המשתמש יכול לבחור באחד משני מסלולי שירות: הגשה עצמאית של כתב התביעה שהופק לבית המשפט (שהמשתמש יכול לבצע לבד דרך אתר הרשות השופטת); או הגשה פיסית באמצעות חברת שליחויות חיצונית המתמחה במסירות משפטיות.

מערכת השאלונים נבנתה בקפידה ואופיינה מראש על-ידי עורכי דין מקצועיים, תוך שהיא מציעה חוויית משתמש קלה ופשוטה להבנה. המערכת זמינה מכל מכשיר, מציעה את השירות בעלות שווה לכל נפש של 299 שקלים, ומגשרת על הסרבול של הגישה הקיימת (תוך כדי הצלת כמה עצים בדרך...). כתב התביעה המופק בתום התהליך מותאם להוראות הרשות השופטת ומתעדכן בהתאם. בנוסף, "דינו" מתחייבת למחיר הזול ביותר עבור מעטפת השירותים הנדרשת להגשת תביעה קטנה בדרך הקלה והקצרה ביותר, כאשר בחירה להגיש את התביעה דרך החברה תהיה בתוספת 130 ש"ח.
"מערכת בתי המשפט בישראל היא מערכת מורכבת, שישנו קושי בולט לנווט בה בהצלחה", אומרת עו"ד ענת מץ, מנכ״ל ומייסדת-במשותף של חברת dino. "דינו הוא פרויקט שבראש ובראשונה שם לו למטרה להנגיש גישה לערכאות במינימום מאמץ ועלויות, לכל מי שזכויותיו נפגעו ואין לו את הידע או הכלים לעשות כן באמצעות הפתרונות הקיימים כיום. אנחנו מאמינים שהמערכת שפיתחנו תיצור מהפכה בתחום, תצמצם את עוגמת הנפש הנובעת מהגשה כושלת של תביעה קטנה ואף תמקסם את היכולת של התובעים לעמוד ולמצות את זכויותיהם שנפגעו״.

למידע נוסף על השירות החדש
תאריך:  26/05/2024   |   עודכן:  26/05/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההזנק שמשנה את כללי המשחק: הגשת תביעות קטנות בתוך 14 דקות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
כבוב: הסמכות להעניק פטור שכזה הועברה מידי שרי הפנים והשיכון לידי הרשות המקומית, ובהעדר נסיבות מיוחדות - לא ניתן להאריך פטורים שנתנו השרים בעבר
איתמר לוין
בית המשפט המחוזי: הרשות אינה רשאית לקזז פחת משווי הרכישה של דירות להשכרה בעת מכירתן, ובכך להגדיל את מס השבח שהיא גובה
איתמר לוין, יצחק דנון
הרשת תבעה את תאגיד איסוף מיכלי המשקה בטענה שלא שילם לה תמורת בקבוקים ופחיות; אל"ה טען שמדובר בניסיון להפעיל עליו לחץ    בעקבות גישור הודיעו לבית המשפט שהגיעו להסכמות שלא פורטו
עידן יוסף
עובדי רכבת ישראל איתרו והשיבו מעטפת כסף למאבד    אחרי לילה לא פשוט, אסף הנוסע הנרגש את המעטפה מתחנת סבידור מרכז
איתמר לוין
כנפי-שטייניץ החמירה בצורה משמעותית את העונשים שהטיל פורת על עברייני נשק - תוך שהיא מצטטת ארבעה פסקי דין בערעורים עליו, בהם קבע שיש להחמיר בענישה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il