X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בשור למשפחות הלוחמים
100 מיליון ש"ח מענקים למילואימניקים: הבשורה של ועדת הכספים
ועדת הכספים אישרה הקמת קרן במימון הבנקים בסך 100 מיליון ש"ח, שתעניק מענקים לאנשי מילואים עצמאים ובני זוגם שנפגעו כלכלית. היוזמה זכתה לתמיכה רחבה בוועדה והבנקים התחייבו להעביר את הכספים במהירות דרך הסוכנות היהודית
בתום מו"מ של חודשים בהובלת ועדת הכספים, הוצגה הקמת קרן מטעם הבנקים לסיוע לאנשי המילואים ובני זוגם: 100 מיליון שקלים יוענקו לאנשי מילואים עצמאיים שהתנדבו במלחמת חרבות ברזל ובני זוגם העצמאים
לא פחות מ-5,000 שקלים ועד 40 אלף שקלים יוענקו לעסק עצמאי שזכאי למענק. ההסכמות על המענקים התקבלו לאחר מו"מ בין נציגי הוועדה לבנקים, שהחל במסגרת חקיקת החוק שקבע כי ברקע רווחיהם החריגים של הבנקים עליהם לשלם אחוז מרווחיהם בשנים 24' ו-25', בעת דיוני תקציב המדינה
יו"ר הוועדה, גפני: "מודה לחברי הכנסת אזולאי ובליאק שעמלו על המתווה, וכן לבנקים ולכל הנוגעים בדבר, אבל אני לא מסתפק בסכום הזה, אני מבקש לחפש דרך להגדיל את הסכום הזה, אבקש מהאוצר שיתנו יד בדבר הזה"

ועדת הכספים קיימה דיון (27.5.24) בנושא הקמת הקרן מטעם הבנקים לסיוע לאנשי המילואים. כזכור, במסגרת דיוני החקיקה שנלוותה לתקציב האחרון, נקבע מנגנון במסגרתו על-רקע רווחיהם החריגים בשנים האחרונות, הבנקים ישלמו למדינה עד 2.5 מיליארד שקל סה"כ בשנים 2024 ו-2025, כאשר הבנקים ישלמו 6% מהרווח שיפיקו על פעילותם בישראל בכל אחת משנים אלה. במסגרת דיוני החקיקה, התחייבו הבנקים לדרישת ועדת הכספים כי יפעלו לטובת אנשי המילואים בעלי עסקים, בתחילה דובר על הענקת הלוואות ולבסוף במסגרת משא-ומתן בין נציגי הוועדה, ח"כ ינון אזולאי וח"כ ולדימיר בליאק לנציגי הבנקים, סוכם על מתן מענקים בגובה 100 מיליון שקל סך הכל לאנשי מילואים עצמאים ובני זוגם העצמאים. סך הסכום לא יפחת מ-5,000 שקל ועד 40 אלף ש"ח לעסק עצמאי זכאי, כאשר את המנגנון תנהל הסוכנות היהודית.
יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, פתח את הדיון: "במסגרת החקיקה שנגעה לבנקים לפני מספר חודשים, וכדי לנסות להגיע לסיוע לאנשי המילואים ולהקים קרן מטעם הבנקים, הטלנו על חברי הכנסת ינון אזולאי וולדימיר בליאק לקדם את הנושא הזה".
אזולאי: "ההצעה נולדה במסגרת החוק של תוספת המיסוי על הבנקים, הבנקים התנגדו וביקשו שזה לא יהיה כמיסוי, ואנחנו דרשנו שחלק מהכסף יוחזר לציבור. לעניין ההחזרה לציבור, נתנו כמה רעיונות, אחד מהם היה במשכנתאות, נוצרו בעיות, לבקשת היו"ר ישבנו על זה, ובסופו של דבר יצא משהו שאנחנו מחזירים לציבור, חשבנו מה יכול להיות החזר לציבור, והעלנו את אנשי המילואים העצמאיים שפעם אחר פעם הגיעו לוועדה ושקולם נשמע פה, ונוכחו לדעת שבמתווה הפיצויים חלקם לא קיבלו, היה את נשות אנשי המילואים שגם הן באו וזעקו את זעקתם הצודקת, אמרנו שאם יש משהו שהוא דחוף, זה במתווה פיצויים שיוכל לסייע לאותם אנשי עסקים עצמאים, שלא קיבלו התייחסות בחוק הפיצויים. שהגענו להבנות עם הבנקים, בתחילה חשבנו שאולי נכון לתת הלוואה, אבל רצינו כמה שפחות ביורוקרטיה, באו הבנקים עם הצעה של מענק, אני חושב שזה הדבר הטוב ביותר שאפשר, והחלטנו לעשות זאת עם הסוכנות היהודית, שנמצאת במקום הזה מתחילת המלחמה, שסייעה גם לאזרחים וגם לאנשי עסקים מילואימניקים. עלה מענק על-פי קריטריונים, לא פחות מ-5,000 שקל לעסק עצמאי שזכאי. המנגנון שהבנקים תורמים לסוכנות, כדי שהכסף יוכל לעבור בצורה סדירה. ההסכם קובע שיחולק עד הגרוש האחרון. פעלנו עם כלל הבנקים כדי להביא בשורה, אני חושב שזו בשורה טובה, אני מקווה שזה יהיה פתח לאולם גדול, כדי להביא יותר לאנשי המילואים ולכל עם ישראל שתורמים. האוצר לא סייעו לנו, אני חייב לציין, בכל דבר אמרו שהם לא יכולים. אני מודה לח"כ ולדימיר בליאק שסייע, ושנמשיך לעשות למען עם ישראל".
בליאק: "היה מו"מ לא פשוט מול הבנקים, אני חושב שהמתווה שהגענו אליו הוא המתווה הנכון, כי גם מדינת ישראל תקבל את הכסף שרצתה, וגם אנחנו מסייעים פה לאנשים שנושאים בנטל, אלה שיצאו להגן על המדינה והציבור, להם ולמשפחות שלהם, גם להם וגם לנשות אנשי הקבע ולבני הזוג של נשות הקבע. יש פערים בין אנשי המילואים לאנשי הקבע, אני מקווה שהקרן הזו תוכל לסגור קצת את הפער. אבל אני מקווה שהמדינה בכלל תפעל לסגור את הפערים של בני הזוג של אנשי הקבע. היה שיתוף טוב בין האופוזיציה לקואליציה".
[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

איתן מדמון, מנכ"ל איגוד הבנקים: "אני שמח שאנחנו מסיימים את הליכי הקמת הקרן בסך 100 מיליון שקל. קרן שמעניקה סיוע לחיילי מילואים עצמאים בחרבות ברזל ולבני ובנות זוגם. זו יוזמה של הוועדה הזו, בהובלתם של שני חברי כנסת יקרים, שלמרות חילוקי הדעות הרבים, אני מעריך את פועלם ואת פועלו של יו"ר הוועדה. מותר לחלוק ומותר גם להסכים על פעולות לטובת אוכלוסיות, ובמקרה הזה חיילי המילואים, אני רוצה להודות גם ליועמ"ש הוועדה, שלומית ארליך, על השעות הרבות ועל הרצון שלא לוותר על הגעה לפשרה והסכמה. המערכת הפוליטית לקחה פה את המושכות, ועשתה כמעט את הבלתי יאמן. אני מפרגן גם לאוצר, למרות שהוא הציב קשיים. אני רוצה להודות גם לסוכנות, התפקיד של כולנו שהכסף יגיע כמה שיותר מהר ליעדו".

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

ברי רוזנברג, מנהל רגולציה, בנק לאומי: "כשדנו בחוק התשלום המיוחד, הייתי אזרח, מאז גויסתי בצו 8, עד שאתה לא חי את המציאות הזו, ופוגש עצמאים שמספרים ומדברים, אתה לא מבין עד כמה עצמאים נקלעים למצוקה. יש אנשים ששילמו בחיים שלהם, חבר עצמאי אמר שהוא נאלץ לבחור והוא בחר לשלם בפרנסה שלו. זו זכות גדולה, זה מענק ולא להלוואה. יישר כוח לחברי הכנסת ולכל מי שהיה שותף בדבר הזה. אני מגיע מגבול הרצועה ואני חוזר לשם, שנתקלים בחייל מילואים יש להתייחס לא רק לחייל אלא לתא המשפחתי, זה מה שעשינו פה, התייחסות לבן הזוג, לבת הזוג. גם על המדינה וגם על המעסיקים במשק יש להתייחס לבני הזוג".
דורון אלמוג, יו"ר הנהלת הסוכנות היהודית: "העבודה שנעשתה ראויה לכל שבח, חברי הכנסת, צוות הוועדה, 350 אלף חיילי מילואים גויסו בתחילת המלחמה, חללים, שני שלישים מהצבא הם מילואימניקים, יש לזכור מי הם, הם אנשי משפחה ועובדים, הם תומכים את המשק. בלי צה"ל ואנשי המילואים של צה"ל לא נשרוד, נוכחותם היא קיומית. החלטה לתמוך בהם ובבני משפחותיהם היא חשובה מאוד. קבענו בתנאי הנתינה של הסוכנות 60 ימי מילואים, וירידה במחזור של 10%, גילינו שהממוצע של אלה שהגישו הוא 128 ימי מילואים".
אמירה אהרונוביץ, מנכ"ל הסוכנות היהודית: "המענק מגיע בצורה חכמה ותוך הצעה להסתייעות גם במנטורים, ולאחר מכן מי שצריך גם בהלוואות. אני מניחה שתוך מספר שבועות תחל הקרן לפעול".

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

שגית בכנר, פורום נשות המילואימניקים: "אנחנו תא משפחתי אחד, גם שהם חוזרים מהלחימה, אנחנו באי וודאות. אני מבקשת שיינתן מענה בקרן גם לנשים גרושות של אנשי מילואים, ולנשות מילואים שפוטרו מעבודתם".
ליאור גור, פורום העצמאים בהסתדרות: "הוועדה תומכת באופן עקבי בעסקים, לא הפתעה שזה יוצא מפה. אנחנו רוצים שיהיה מיקוד בעסקים בצפון, שיזדקקו גם לסיוע לאחר המלחמה, בפרילנסרים שאינם מעסיקים עובדים, וציבור שלישי זה בעלי עסקים מתחום התיירות ולא זכאים כרגע".
יו"ר הוועדה סיכם את הדיון: "אני מבקש לקדם את הקרן כמה שיותר מהר ולהביא זאת לידיעת הציבור, אני לא מסתפק בסכום הזה, אני מבקש סכום גבוה יותר, לחפש דרך להגדיל את הסכום הזה, אבקש מהאוצר שיתנו יד בדבר הזה. אני מודה לחברי הכנסת ינון וולדימיר שפעלו, בתוך 3 חודשים אנחנו מבקשים שתעדכנו אותנו מה קרה, יכול להיות שיש דברים לשנות ולהוסיף, אני רוצה גם את האוצר בעניין הזה. אם יהיה צורך נקיים דיון נוסף. אני מודה לבנקים השונים, ולסוכנות היהודית".

תאריך:  27/05/2024   |   עודכן:  27/05/2024
+לפיד, ליברמן וסער יתאמו מהלכים מול נתניהו וגנץ
00:53 28/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ראש האופוזיציה ייפגש עם ראשי סיעות האופוזיציה ישראל ביתנו והימין הממלכתי לקדם את הפלת הממשלה  ▪  השלושה לא נפגשו מאז פרוץ המלחמה, והפגישה מגיעה לאחר תקופה של רוגז בין לפיד לליברמן  ▪  במקביל, התקבל הערעור של מפלגת העבודה, והבחירות המקדימות לראשות המפלגה תהיינה סופיות

לפיד וסער בישיבת מליאת הכנסת [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+ח"כ מיש עתיד נגד רגב: "דם המתים על הידיים שלה"
23:46 27/05/24  |  עידן יוסף

"הדם של המתים על הידיים שלה והיא צריכה להיות בכלא" - ח"כ בועז טופורובסקי (יש עתיד) מתח ביקורת חריפה על השרה מירי רגב, כשסיפר בנאום בן דקה במליאה על "11 אנשים שהם לא יהלומים ובגלל זה הם מתו" בתאונות דרכים מתחילת השבוע.

+קרנות כספיות: התשואה הגבוהה שמאיימת על הבנקים
23:30 27/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הצעת חוק בהכנה מבקשת להנגיש את הקרנות הכספיות לציבור הרחב, ובכך לאפשר תחרות עם הפקדונות הבנקאיים  ▪  ועדת הכספים דנה בדרכים להסיר חסמים שמונעים מהציבור להשקיע בקרנות כספיות, כגון היעדר מידע על תשואות צפויות והגבלות על מי שיכול לתווך את המוצרים הללו  ▪  נתוני רשות ני"ע: קרנות כספיות הניבו תשואות גבוהות יותר מפקדונות בבנקים בתקופה האחרונה

האם הבנקים יפסידו את הלקוחות
+אושרו התקנות לעיסוק בכירופרקטיקה
19:48 27/05/24  |  עידן יוסף

ועדת הבריאות אישרה תקנות להסדרת מקצוע הכירופרקטיקה, צעד שיסיים 16 שנות המתנה ויסייע במאבק בשרלטנים. התקנות החדשות מסדירות את היקף ההכשרה הנדרש, הכשרה בפיקוח, מקום ההכשרה והסמכה לעבודה בפיקוח. יו"ר הוועדה, ח"כ יוני משריקי, בירך על המהלך כ"יום בשורה גדול".

+נתניהו: "רוצים דכדוך - תקשיבו לאולפנים, עוצמה - תקשיבו ללוחמים"
19:36 27/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה: "קיבלתי 5 פניות של צוות המשא-ומתן אלי להרחיב את המנדט ולהגמיש את התנאים ונעניתי לכל הבקשות"  ▪  "לפיד וחבריו לא מעלים על דעתם שיש אפשרות לקבל החלטות בניגוד ללחצים מבחוץ"  ▪  ראש האופוזיציה: "כל מה שיש לך להגיד זה 'לא חמאסטן ולא פתחסטן', כי מה שנשאר ממך זה חרוזים"

נתניהו. גיבורינו לא נפלו לשווא [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+הממשלה הודיעה לכנסת: דין רציפות על חוק גיוס מהכנסת הקודמת
18:33 27/05/24  |  עידן יוסף

במליאת הכנסת נמסרה הודעת הממשלה על רצונה להחיל דין רציפות על הצעת חוק שירות ביטחון (תיקון מס' 26) (שילוב תלמידי ישיבות), התשפ"ב-2022 וכן על הצעת חוק שירות לאומי-אזרחי (תיקון מס' 4), התשפ"ב-2021, שעברו בקריאה ראשונה בכנסת ה-24.

+בשנה"ל הקרובה: ביטוח תאונות אישיות יעלה ל-73 ש"ח
14:02 27/05/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

בשנת הלימודים הנוכחית עמד הסכום על 69 ש"ח אחרי שאושר בוועדה סכום זה לשנה"ל תשפ"ג ולשתי תקופות נוספות  ▪  יו"ר ועדת החינוך ח"כ יוסף טייב דרש ממשרד החינוך להציג תוך 4 שבועות תוכנית לירידה הדרגתית עד לביטול תשלומי ההורים: "תפסיקו להטיל את הטירוף הזה על ההורים"  ▪ 

היו"ר טייב. משרד החינוך היה אמור להציג תוכנית חומש

מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
 
תגיותמי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel אוהד טל אופיר כץ / Ofir  Katz אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai אושר שקלים / Osher  Shekalim אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir איתן מדמון אליהו דלל / Eli Dallal אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen ארז מלול / Erez  Malul אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky בני גנץ / Benny  Gantz בנק לאומי לישראל בע"מ / Leumi Bank LTD גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot גילה גמליאל / Gila  Gamliel גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan גלעד קריב / Gilad Kariv דבורה ביטון / Dvora  Biton דוד  ביטן / David Bitan דורון אלמוג דן אילוז / DAN Iluz דני בן יוסף דנון / Dani Danon ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak זאב אלקין / Ze'ev Elkin חמד עמאר / Hamad Amar חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky טלי גוטליב / Tali  Gottlieb יאיר לפיד / Yair  Lapid יואב גלנט / Yoav Galant יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein יונתן משריקי / Yonatan Mishraki יוסף עטאונה / Youssef  Atauna יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano ינון אזולאי / Yinon  Azoulay יסמין פרידמן / Yasmin Fridman יעקב אשר / Yakov  Asher יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler ישראל כץ / Israel  Katz לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech מאי גולן / May  Golan מאיר כהן / Meir  Cohen מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari מירב כהן / Meirav  Cohen מנסור עבאס / Mansour Abbas משה אבוטבול / Moshe Abutbul משה ארבל / Moshe Arbel משה גפני / Moshe Gafni משה רוט / Moshe  Roth מתן כהנא / Matan  Kahana נאור שירי ניר ברקת / Nir  Barkat סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili סימון דוידסון / Simon Davidson עודד פורר / Oded Forer עופר כסיף / Ofer  Cassif עמית הלוי / Amit  Halevi צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot צביקה פוגל / Tzvika  Foghel צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku קארין אלהרר / Karin  Elharar רון כץ / Ron Katz רם בן ברק / Ram  Ben Barak שלום דנינו / Shalom  Danino שלי טל מירון / Shelly Tal Meron שלמה קרעי / Shlomo  Karhi שרון ניר / Sharon Nir שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
100 מיליון ש"ח מענקים למילואימניקים: הבשורה של ועדת הכספים
תגובות  [ 0 ]מוצגות  [ 0 ] כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספותכנסת 25
מירב ארד
בשנת הלימודים הנוכחית עמד הסכום על 69 ש"ח אחרי שאושר בוועדה סכום זה לשנה"ל תשפ"ג ולשתי תקופות נוספות    יו"ר ועדת החינוך ח"כ יוסף טייב דרש ממשרד החינוך להציג תוך 4 שבועות תוכנית לירידה הדרגתית עד לביטול תשלומי ההורים: "תפסיקו להטיל את הטירוף הזה על ההורים"   
עידן יוסף
הצעת חוק חדשה שנועדה לשפר את השקיפות האסדרתית ולהפחית את הנטל האסדרתי מעוררת מחלוקת    התיקון מציע לבטל תקנות שאינן נכללות במסד הנתונים של רשות האסדרה, להרחיב את הדרישה לבדיקה תקופתית של תקנות על הצעות חקיקה, ולפטור אמצעי הקלה אסדרתיים מהערכות השפעת האסדרה    תומכים טוענים שהצעת החוק תביא לבהירות ושקיפות רבה יותר בתקנות, בעוד שהמתנגדים חוששים מהשפעות שליליות אפשריות על שלום הציבור ושלטון החוק
סוזי דים
לגיטימי שהגישה הישראלית לפייק ניוז תהיה הכלה    לגיטימי שלא תהיה הכלה, מה שאינו לגיטימי, הוא להפלות לרעה את הימין לעומת השמאל (או להפך)
עידן יוסף
ועדת החוקה דנה בתיקונים המוצעים לתקנות ארגון הבריאות העולמי והשלכותיהם על ישראל    בעוד נציגי משרדי הממשלה ציינו את מחויבותם לשמירה על ריבונות ישראל והדגישו כי ההשתתפות בתהליך חיונית להשמעת קולה של ישראל, חברי כנסת ומומחים חיצוניים הביעו חששות עמוקים לגבי הפגיעה הפוטנציאלית בריבונות, השקיפות המוגבלת וההשלכות ארוכות הטווח של ההסכמים
מירב ארד
הוועדה לביקורת המדינה דנה בנושא ההסדרים של המוסד לביטוח לאומי עם חברות הסיעוד    יו"ר הוועדה מיקי לוי: "הכסף צריך להגיע לקשישים ולא למי שגוזל ועושק בדרך"    נציגת הביטוח הלאומי: מכרז חדש תוך 10 ימים - במכרז תהיה הפרדה בתעריפים
רשימות נוספות
כנסת 25  / מי ומי    | 
בטרומית: הר חברון וקריית ארבע יוגדרו כחלק מהנגב  /  עידן יוסף
"אובדן דרך": איתן כבל מבטל את חברותו במפלגת העבודה  /  עידן יוסף
עד 300 שקל בחודש: החזר הוצאות רכב למילואימניקים  /  עידן יוסף
פיקנטריה פרלמנטרית זולה  /  עידן יוסף
אין בחירות בלי פגרה  /  עידן יוסף
הח"כים - והפגרה  /  דן מרגלית
ראשייומניםבלוגריםערוציםסקופיםקישוריםעוד...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il