X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נתניהו. ההכרעה תעבור לקבינט המורחב [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
נתניהו נערך לפירוק קבינט ניהול המלחמה
קבינט המלחמה, שהוקם לדרישת המחנה הממלכתי, יפורק בעקבות פרישתם הצפויה של גנץ ואיזנקוט מהממשלה נתק בין ראש הממשלה לשר הביטחון לאחר שהשניים לא נפגשו מאז מסיבת העיתונאים שבה דרש גלנט מנתניהו להכריז שישראל לא תקים ממשל צבאי בעזה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נערך לפרק את קבינט ניהול המלחמה. כזכור, הוקם הקבינט לדרישת שרי המחנה הממלכתי. עם פרישתם הקרובה מהממשלה של השרים בני גנץ וגדי איזנקוט, יישארו בקבינט המלחמה רק נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט, ולא תהיה ההצדקה לקיומו. הדיונים וההחלטות בנושאי המלחמה יתקיימו אפוא בקבינט המורחב, שבו שר הביטחון נמצא בעמדת מיעוט.
זאת ועוד, היחסים העכורים בין ראש הממשלה לשר הביטחון מקשים על העבודה המשותפת. הנתק בינהם החריף מאז כינס גלנט לפני כשבועיים מסיבת עיתונאים ובה דרש מנתניהו להכריז שישראל לא תקים ממשל צבאי ברצועת עזה. למחרת האירוע אמר נתניהו לכתבים שהוא ידון בנושא עם גלנט, אך פגישה בין השניים לא התקיימה. לשכותיהם של נתניהו וגלנט סירבו להגיב על דיווח בנושא בכאן חדשות, ואמרו כי הן אינן מתייחסות לפגישות סגורות בין שני האישים.
אתמול התייחס יו"ר נעם, סגן השר ח"כ אבי מעוז, להצעה להחלטה שהגיש השר גנץ להקמת ועדת חקירה ממלכתית למחדל 7 באוקטובר. הוא אמר כי הצעתו של גנץ אינה כוללת שורת נושאים שהובילו לקונספציה השגויה - הסכמי אוסלו שהביאו את הממשלה לחמש את ארגוני הטרור, הבריחה מלבנון שניהל גנץ כמפקד היק"ל ואשר הפקירה את לוחמי צד"ל והביאה את החיזבאללה סמוך לגבול, ההינתקות שהגישה את רצועת עזה על מגש של כסף לחמאס ואת שחרורם של 1,027 מחבלים ובהם סינוואר בעסקת שליט כאשר כיהן כרמטכ"ל ותמך בעסקה.

[צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]

חבר קבינט הלחמה, השר (בינתיים) איזנקוט, תקף את התנהלות המלחמה וקבלת ההחלטות של הממשלה בנושא. בדיון סגור של ועדת החוץ והביטחון שהודלף לחדשות 13, אמר איזנקוט: "בינואר עד פברואר היינו בצומת אסטרטגי והרמתי דגל בפני ראש הממשלה, שבחודש וחצי התקבלו רק חמש החלטות קובעות. עברו חודשים ומאז ועד היום התקבלו רק שתי החלטות קובעות נוספות, זה הכול. נכנסנו לרפיח באיחור, למרות שכבר בפברואר המלצתי להיכנס. למרות הישגים של צה״ל, ההישג הרחב לא הושג".
עוד התייחס לשאלת "היום שאחרי המלחמה", ואמר כי לתפיסתו, "ישראל צריכה לשלוט צבאית ברצועה, לצד שליטה של פורום בינלאומי עם דומיננטיות מצרית בעזה". עוד אמר השר כי מטרות המלחמה טרם הושגו, ואף טען כי "היה צריך לעדכן אותן מאז שנקבעו בסוף חודש אוקטובר". ברקע המגעים התקועים לעסקת חטופים, איזנקוט הביע תמיכה בהגעה להסכם על מתווה לעסקה, משום שלדבריו, "מספר החטופים הולך וקטן - וממילא המלחמה תימשך שנים". הוא טען כי לשיטתו, "אין טעם לדון באפשרות להגלות את סינוואר, משום שהדרך היחידה היא לחסל אותו".
על-פי הדיווח, חבר קבינט המלחמה הודיע כי האמריקנים הקימו פורום של שש מדינות שיעסקו בנושא "היום שאחרי", שבו חברות ארה"ב, מצרים, קטר, סעודיה, והרשות הפלשתינית. לפי איזנקוט, ישראל קיבלה הצעה להיות חברה בפורום, אך ראש הממשלה נתניהו דחה את ההצעה בתוקף.
כמו-כן, איזנקוט הביע חוסר שביעות רצון מדרך הניהול של המתלחמה המתמשכת, וטען כי הוא "מרגיש מחסור בדיונים רציניים ואסטרטגיים של הקבינט". עוד הוסיף חבר הקבינט כי נושא הנורמליזציה של שיראל עם סעודיה "לא מטופל כמו שצריך".

תאריך:  28/05/2024   |   עודכן:  28/05/2024
+היזהרו מהטורקי המטורף
15:17 28/05/24  |  זלמן שובל   |   לרשימה המלאה

טורקיה בראשות נשיאה רג'פ טאיפ ארדואן בהחלטתה לנתק את קשרי המסחר עם ישראל פגעה בעיקר בכלכלה של עצמה

[צילום: אחמד אל-רובייע/POOL AP]
+הפעולה ברפיח: חטיבת ביסל"ח הצטרפה ללחימה
12:33 28/05/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

במהלך הלילה פעלו כוחות צוותי הקרב של חטיבות 401 והנח״ל על ציר פילדלפי מול יעדי ותשתיות טרור  ▪  עדי ראייה דיווח לרויטרס על טנקים של צה"ל הפועלים לראשונה במרכז רפיח

חטיבה נוספת הצטרפה ללחמה [צילום: דובר צה"ל]
+דיווח ברויטרס: טנקים של צה"ל נכנסו לראשונה למרכז רפיח
12:08 28/05/24  |  מירב ארד

טנקים של צה"ל נכנסו לראשונה למרכז רפיח. כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס על-פי עדויות של תושבי המקום.

+קורבנות נצחיים
11:38 28/05/24  |  דרור אידר   |   לרשימה המלאה

אחוז הפגיעה באזרחים בזמן שצבא ארה"ב תקף את מוסול היה 6 אזרחים על כל לוחם  ▪  המספרים המעודכנים של האו"ם על המתים בעזה מלמדים שמדובר ביחס שלא היה כמותו בהיסטוריה הצבאית: כמעט שווה

מגינים חיים [צילום: עבד אל רחים חטיב/פלאש 90]
+על אסטרטגיה של ניהול לאומי
11:24 28/05/24  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה

מלחמת "חרבות ברזל" הוכיחה קיומו של תהליך ריקבון מטריד בחברה הישראלית המקיף את רוב תחומי הקיום הלאומיים שלנו, למן רמת הביטחון הלאומי ועד לאופיו ואיכותו של המשק, השירות הציבורי ומערכות הממשל והמשפט

מחיר יקר [צילום: עבד אל רחים חטיב/פלאש 90]
+משרד החקלאות: יבול פירות הקיץ צפוי להיות כסדרו
10:37 28/05/24  |  מירב ארד

למרות המלחמה, במשרד החקלאות מעריכים כי לא צפוי מחסור בשווקים בפירות קיץ, בהנחה שניתן יהיה לקטוף את היבול. מתוך הממצאים עולה, בפירות הקיץ נקטרינה, אפרסק, שזיפים ומשמשים צפויה עלייה בכמות היבול ביחס ליבול השנתי הממוצע. באגסים ותפוחים צפויה ירידה קלה ביבול ולא צפוי מחסור. בענבים צפויה ירידה ביבול רק עד סוף חודש יוני. מחודש יולי צפוי יבול ממוצע ללא חוסר בפרי.

+משהב"ט מכפיל פי 3 את תקציב התמיכות לעמותות המסייעות לחיילים שעברו אירועי לחימה
09:27 28/05/24  |  מירב ארד

מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר הנחה, בהמלצת אגף השיקום וועדת התמיכות המשרדית, הורה להכפיל פי 3, את תקציב התמיכות לעמותות המסייעות לחיילים שעברו אירועי לחימה במהלך שירותם הצבאי. זאת במטרה לספק מענה מיטבי למשרתי צה"ל בסדיר ובמילואים הזקוקים לסיוע ותמיכה נפשית, בכדי למנוע מצוקה נפשית והחמרה בעתיד. תקציב התמיכות של משרד הביטחון לטובת נושא חשוב זה יעמוד בשנת 2024 על 6 מיליון ש"ח. בראש ועדת התמיכות עומד סמנכ"ל וראש אגף התכנון במשרד, איתמר גרף.

+סמוטריץ' בתגובה לדיווח על עיכוב חימושים: "פייק ניוז"
09:25 28/05/24  |  מירב ארד

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ הגיב לדיווחים על עיכוב חימושים למלחמה: "פייק ניוז. אין שום מגבלה לחימושים ולכל צרכי המלחמה. נקודה. ‏אותם בכירים במערכת הביטחון שכשלו עומדים מאחורי הקמפיין השקרי כדי שיאפשרו להם להמשיך ולשפוך עשרות מילארדים מהכסף של כולנו בלי שום הפקת לקחים ובקרה. ‏לא אוותר על דרישתי בהסכמת רוה״מ להקים ועדה מקצועית שתבחן את תקציב הביטחון. ‏לא אתן לבנות את הקונספציה מחדש!"

+האזעקה שהופעלה במרחב כפר גלעדי - זיהוי שווא
08:55 28/05/24  |  מירב ארד

דובר צה"ל: בהמשך להתרעה שהופעלה במרחב כפר גלעדי לפני זמן קצר, מדובר בזיהוי שווא.

+לא נשכח בנובמבר
08:46 28/05/24  |  עידו דמבין   |   לרשימה המלאה

חברת בית הנבחרים הדמוקרטית רשידה טלאיב נאמה כשהיא עוטה כאפייה ומדברת מפודיום שמעוטר בלוגו הוועידה הכולל מפה של ישראל כמדינה אחת שצבעה ירוק  ▪  טלאיב היא מוסלמית אמריקנית בת להורים פלשתינים שהיגרו לארה"ב

רשידה טאיב [צילום: ג'יי. סקוט אפלווייט/AP]
+פרידמן: נתניהו מסכן את שרידותה של ישראל
08:32 28/05/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

בעל הטור הבכיר בניו-יורק טיימס במאמר חריף במיוחד: נתניהו הפך למתנה מתמדת עבור אירן וגורם לכך שהיא גוברת על ישראל; העדר תוכנית ל"יום שאחרי" הוא אסון בהתהוות

"מכר את נשמתו לימין הקיצוני" [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+"ביבי, הרצי וגלנט מהמרים במהלכיהם על קיומה של ישראל"
08:26 28/05/24  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה

שיחת עומק עם האלוף יצחק בריק: ביבי, הרצי וגלנט מהמרים במהלכיהם על קיומה של ישראל מבלי שהם מבינים את המציאות

[צילום: פלאש 90]
+אזעקות הופעלו באילת וסביבתה בעקבות חדירת כלי טיס עויינים
23:33 27/05/24  |  עידן יוסף

המיליציות הפרו-אירניות בעירק הודיעו כי שיגרו לעבר אילת 3 כטב"מים. מעיריית אילת נמסר כי בהמשך להתרעות שהופעלו בעיר, שתי המטרות החשודות עשו דרכן לכיוון אילת יורטו בהצלחה מעל המפרץ.
מדובר צה"ל נמסר: "בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב אילת, מטוס קרב יחד עם לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה שני כטב"מים שעשו את דרכם לשטח הארץ מכיוון מזרח. אין נפגעים. נדגיש כי הכלים לא חצו לשטח הארץ".

+כטב"ם שחדר מלבנון יורט באזור שלומי
22:51 27/05/24  |  עידן יוסף

לוחמי ההגנה האווירית יירטו הערב בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש שחצה משטח לבנון לעבר מרחב הגליל המערבי באזור שלומי. במקביל, זוהה כלי טיס בלתי מאויש נוסף שחצה משטח לבנון ונפל במרחב הגליל המערבי. האירוע מתוחקר. התרעה על ירי רקטות וטילים הופעלה במרחב צפון הארץ מחשש לנפילת שברי יירוט.

+המשטרה עצרה תושב עזה שהטריד מינית אשת צוות רפואי בבי"ח ברזילי
22:30 27/05/24  |  עידן יוסף

במרכז הרפואי ברזילי מאושפז תושב עזה שפונה לפני מספר ימים למרכז הרפואי ונותח. הערב, במהלך טיפול בו על ידי מתמחה תורנית הוא ליטף את שערה ופניה. המתמחה הנסערת ברחה מהחדר וסיפרה לצוות.
בית החולים עירב את האחראית על תלונות מגדריות, את האחות הכללית ואת צוות הביטחון, תוך טיפול ברופאה והרגעתה.
כוחות הביטחון בודדו את המטופל המטריד, ומשטרה שהוזעקה למקום עצרה אותו. מבית החולים ברזילי נמסר: "הפעילות נעשתה במעורבות מנהל המרכז הרפואי ואנו ממשיכים בסיוע הנדרש לסטאז'רית המעורבת".

+נתניהו: "רוצים דכדוך - תקשיבו לאולפנים, עוצמה - תקשיבו ללוחמים"
19:36 27/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה: "קיבלתי 5 פניות של צוות המשא-ומתן אלי להרחיב את המנדט ולהגמיש את התנאים ונעניתי לכל הבקשות"  ▪  "לפיד וחבריו לא מעלים על דעתם שיש אפשרות לקבל החלטות בניגוד ללחצים מבחוץ"  ▪  ראש האופוזיציה: "כל מה שיש לך להגיד זה 'לא חמאסטן ולא פתחסטן', כי מה שנשאר ממך זה חרוזים"

נתניהו. גיבורינו לא נפלו לשווא [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+100 מיליון ש"ח מענקים למילואימניקים: הבשורה של ועדת הכספים
18:39 27/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת הכספים אישרה הקמת קרן במימון הבנקים בסך 100 מיליון ש"ח, שתעניק מענקים לאנשי מילואים עצמאים ובני זוגם שנפגעו כלכלית. היוזמה זכתה לתמיכה רחבה בוועדה והבנקים התחייבו להעביר את הכספים במהירות דרך הסוכנות היהודית

בשור למשפחות הלוחמים
+לוחם מילואים נפצע קשה בהיתקלות בצפון רצועת עזה
18:04 27/05/24  |  עידן יוסף

הותר לפרסום: לוחם במילואים בביה״ס ללוט״ר, חטיבת המרום, נפצע אמש (א') באורח קשה בהיתקלות עם מחבלים בצפון רצועת עזה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו נערך לפירוק קבינט ניהול המלחמה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
עידן יוסף
ראש הממשלה: "קיבלתי 5 פניות של צוות המשא-ומתן אלי להרחיב את המנדט ולהגמיש את התנאים ונעניתי לכל הבקשות"    "לפיד וחבריו לא מעלים על דעתם שיש אפשרות לקבל החלטות בניגוד ללחצים מבחוץ"    ראש האופוזיציה: "כל מה שיש לך להגיד זה 'לא חמאסטן ולא פתחסטן', כי מה שנשאר ממך זה חרוזים"
עידן יוסף
ועדת הכספים אישרה הקמת קרן במימון הבנקים בסך 100 מיליון ש"ח, שתעניק מענקים לאנשי מילואים עצמאים ובני זוגם שנפגעו כלכלית. היוזמה זכתה לתמיכה רחבה בוועדה והבנקים התחייבו להעביר את הכספים במהירות דרך הסוכנות היהודית
עידן יוסף
צה"ל תקף מטרות חמאס ברצועת עזה, לאחר שננקטו אמצעי זהירות להימנע מפגיעה באזרחים    הפלשתינים טוענים שהתקיפה היא שגרמה נזק לאזרחים, אך צה"ל מכחיש זאת
איתמר לוין
מנהל המכון לרפואה משפטית: ההתעללות באזרחים זרים הייתה רוע צרוף, משהו הרבה יותר עמוק מאשר סכסוך בין שני עמים    יוצא נגד מי שדורש ראיות דנ"א למעשי האונס של חמאס: זה לעשות לנו דווקא
עידן יוסף
אין נפגעים לכוחותינו אך חייל מצרי נהרג    בצה"ל בודקים את פרטי האירוע    מצרים מסלימה את הרטוריקה מול ישראל בעקבות פעילות צה"ל ברפיח וחששותיה מאובדן הכנסות כתוצאה מפגיעה בתעשיית ההברחות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il