X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חברי ועדת שפירא עם שר החינוך יואב קיש [צילום: סיון שחר, לע"מ]
מסקנות ועדת שפירא: להקטין את מספר התלמידים בכיתות ל-19
שר החינוך הודיע כי בכוונתו לאמץ את מסקנות הביניים והנחה את מנכ"ל המשרד להקים צוות ייעודי בראשותו כדי להתחיל בהערכות ליישומם עם הגשת ההמלצות הסופיות

עמוס שפירא, יו"ר ועדת "החינוך בראי החינוך המיוחד", הגיש (יום ג', 28.5.24) לשר החינוך יואב קיש את מסקנות הביניים כפי שגובשו על-ידי חברי הוועדה בראשותו.
שר החינוך הודיע כי בכוונתו לאמץ את מסקנות הביניים והנחה את מנכ"ל המשרד להקים צוות ייעודי בראשותו כדי להתחיל בהערכות ליישומם עם הגשת ההמלצות הסופיות, תוך שיתוף פעולה עם כל הגורמים המעורבים לעשייה החינוכית.
בין המסקנות: עדיפות ראשונה לגיל הרך, הכשרה מתמשכת של צוותי החינוך, הקטנת הכיתות לממוצע 19 תלמידים בכיתה ומעבר ל-5 ימי לימוד במערכת.
  • מיקוד אסטרטגי של משאבים ותשומת לב ניהולית לגיל הרך: במסקנותיה ציינה הוועדה כי, השנים הראשונות הן קריטיות להתפתחותו התקינה של הילד בכל תחומי החיים: קוגניטיבי, רגשי, חברתי ומוטורי. לפיכך, השקעה אסטרטגית וממוקדת של משאבים בשכבת גיל זו תסייע למנוע קשיים רגשיים, חברתיים ולימודיים בהמשך החיים, וצפויה להקטין את הצורך במתן שירותי חנ"מ בבית הספר.
  • הכשרה ופתוח של צוותי החינוך כמהלך מתמשך במקום העבודה: הוועדה המליצה לשר לבחון אימוץ של ההכשרה עובדי הוראה וטיפוח ההון האנושי כמהלך מתמשך ורציף במקום העבודה - On the job training. בהמלצותיה ציינה הוועדה כי הנושא משמעותי ביותר ליכולת הצוותים לתת מענה חינוכי ראוי לכלל התלמידים ובתוכם לאלה עם צרכים מיוחדים. תת-וועדה מיוחדת לנושא הזה שוקדת בימים בתקופה הקרובה על הפקת לקחים מתהליכי ההכשרה ופתוח צוותי החינוך עד כה מתוך מטרה לגבש תהליך מיטבי.
  • השבחת סביבת ההוראה של המורים: הוועדה סבורה שהקטנה מהותית של מספר התלמידים הממוצע לכיתה, עד כדי 19 תלמידים בממוצע לכיתה, בין היתר באמצעות צמצום מספר שעות הלימוד בכיתה ומעבר לחמישה ימים מבלי להגדיל את הבקוש למורים הוא מהלך אפשרי. בהמלצותיה ציינה הוועדה כי, לגודל הכיתות והגנים השפעה מכרעת על יכולת המורים לתת מענה חינוכי לכלל התלמידים ובמיוחד לאלה עם צרכים מיוחדים. מספר הילדים הממוצע בכיתות הלימוד ובגנים מהווה לא רק מכשול ליכולת של מורי בתי הספר ומורות הגיל הרך להתמודד עם האתגר, אלא מהווה סיבה מרכזית בנטישת המערכת על ידן.
  • הרחבת הגמישות הניהולית למנהלי בתי הספר: הוועדה המליצה לשר לבחון את הגדלת הגמישות הניהולית הניתנת למנהלי בתי הספר. הוועדה ציינה בהמלצותיה את חשיבותו של מרחב הגמישות שיש למנהל לצורך התאמת המענים הניתנים לתלמידים לצרכים הפרטניים שלהם. נושא זה יידון בהרחבה בהמשך עבודת הוועדה בכל הקשור לתהליכי האפיון והזכאות.
  • בחינת תהליך האיפיון והזכאות: נושא זה עדיין לא נדון בוועדה. יש צורך לבחון את הנושא החשוב הזה שמשפיע על כל המעורבים - תלמידים, הורים, פסיכולוגים, מנהלי בתי ספר, שלטון מקומי ועוד.
שר החינוך, יואב קיש: "הנחיתי את מנכ"ל המשרד להקים צוות ייעודי בראשותו כדי להתחיל בהערכות ליישום. המורכבות ההולכת וגוברת עקב העלייה המואצת של מספר התלמידים עם צרכים מיוחדים, לצד נתוני השילוב הבלתי מספקים של אותם ילדים במערכת החינוך המשולבת, מחייבת אותנו, במבט צופה פני עתיד, לשינויים פרדיגמטיים בתפיסת העבודה האסטרטגית של מערכת החינוך כולה. נראה שהוועדה השקיעה מחשבה מרובה מתוך מטרה להוביל את כלל המערכת לחינוך טוב יותר. אתגר ביישום יהיה כיצד ניתן במשאבים הקיימים של כוח האדם להוביל את מערכת החינוך כולה למודל שאכן יאפשר חינוך איכותי, יעיל ומשלב."

תאריך:  28/05/2024   |   עודכן:  28/05/2024
+ח"כ סער: "להדיח את המפכ"ל חודש וחצי לפני תום שירותו פוגע בערך של שירות הציבור"
14:42 28/05/24  |  מירב ארד

יו"ר הימין הממלכתי, ח"כ גדעון סער מגבה את מפכ"ל המשטרה: "קובי שבתאי הוא פטריוט ישראלי ששרת במדים את המדינה ובטחונה במשך עשרות שנים. לתפקיד המפכ״ל הוא מונה ביוזמת שר מהליכוד והשר הנוכחי הביא לממשלה את הארכת כהונתו. לבזות אותו חודש וחצי לפני תום שירותו בהליך הדחה דה-לה-שמעטע פוגע לא רק בו, אלא גם בערך של שירות הציבור. האמריקנים אומרים: Thank you for your service. כבוד בסיסי לאדם ולשירות כדרך-חיים. אם היתה מנהיגות בישראל היא היתה מתנערת מהמופע המביש הזה ומגנה אותו. אבל אין, כי ״בימים ההם אין מלך בישראל איש הישר בעיניו יעשה״.

+ח"כ בן-ארי: העובדה שרה"מ שותק ולא מתערב בין בן גביר למפכ"ל היא בזיון
11:27 28/05/24  |  מירב ארד

ח"כ מירב בן-ארי: העובדה שרה"מ שותק ולא מתערב בין בן גביר למפכ"ל היא בזיון ועלבון למדינה. העובדה שהיועמשית עוד פעם צריכה להיות המבוגר האחראי ולהזכיר לשר החדלון שהמשטרה היא לא מיליציה פרטית היא הזויה. ביבי יעשה הכל למען שלמות הקואליציה שלו, לרגע הוא לא מסוגל לנהל את האירוע המטורף הזה, למען המדינה, ופשוט להשתלט על העבריין הזה."


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מסקנות ועדת שפירא: להקטין את מספר התלמידים בכיתות ל-19
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עוד מסקנה מתבקשת-לבטל את
חשדנית  |  28/05/24 14:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 37
עידן יוסף
השר מאיר פרוש ביקר במירון עם משפחתו בל"ג בעומר, למרות שמשרדו קיבל תקציב כדי להניא מבקרים מהגעה לאתר    אשתו ובתו של פרוש סייעו לו בצרכיו האישיים, בעוד שני בניו שימשו כנהגים ועבדו במשמרות    לשכת השר: הביקור היה לצורך פיקוח על ההכנות ונעשה כחוק
מירב ארד
הערר שהוגש נגד החלטת ועדת השרים לחקיקה להחיל דין רציפות על החוק שאושר בקראה ראשונה בממשלה הקודמת ושנתניהו מקדם אותו כעת    גלנט: "לא מתכוון להשתתף בקרקס הפוליטי הזה"    גנץ: הוכחה כואבת שבקרב שרי הממשלה פוליטיקה קודמת לביטחון ישראל
עידן יוסף
עידן יוסף
הבדיקה נגד שרת התחבורה היא בעקבות הפרטים שנחשפו בנוגע להתנהלות לשכתה    בימים הקרובים תיערך במשטרה ישיבה יחד עם גורמים בפרקליטות כדי לקבוע את הצעדים הבאים    על-פי הערכות, בהמשך היועמ"שית תורה על פתיחה של חקירה פלילית    גורם בכיר במערכת אכיפת החוק: "מהתחקיר עולה ריח חריף של ריקבון ושחיתות"
עידן יוסף
ראש המטה המקצועי לשעבר של שרת התחבורה חושף במשדר "המקור" תמונה של ניהול לא ראוי בלשכת השרה, עם העדפה פסולה לכאורה של יישובים ופעילים על בסיס פוליטי תוך זניחת שיקולים מקצועיים    רגב: "שקרים, חצאי אמת וסילופים של המציאות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il