השופט
יצחק עמית אומר כי הבקשה השנייה מלמדת, כי "מטרתה של העתירה אינה קבלת סעד אופרטיבי של ממש, אלא הטמעה של נרטיב של אכיפה בררנית שהעותרים מעוניינים לקדם. סעד בנוסח דרישה להורות על 'הכאה על חטא' אינו סעד מקובל, בלשון המעטה. ובכלל, גם עתירה של שר כנגד מה שנחזה לטענתו כמדיניות כללית של היועץ המשפטי לממשלה, אינה חזון נפרץ במקומותינו". בהמשך אומר עמית, כי וסרלאוף יוצא "מהנחה מחוסרת בסיס ושגויה, לפיה רשויות אכיפת החוק קבעו מדיניות אכיפה חדשה ביחס למחאות נגד הרפורמה המשפטית".
לדברי עמית, דינה של העתירה להידחות על הסף משום שהיא כוללנית: וסרלאוף תוקף את מדיניות ההעמדה לדין מבלי לציין מקרה אחד שבו לדעתו לא הוגש כתב אישום למרות שהיה מקום לעשות זאת. "אדרבה, דווקא עת עסקינן במחאות נגד השלטון, חשובה ההקפדה היתרה על שיקול דעת
עצמאי ורחב של רשויות האכיפה, על-מנת שלא ישמשו ככלי בידי השלטון לדיכוי מחאות נגדו, ולא למותר לציין כי אל מול הטענה של העותרים לאכיפה בררנית, ניצבות כיום טענות חמורות לאכיפה בררנית מהצד השני של המתרס, בין היתר לאכיפת יתר בדמות חקירות ומעצרי סרק רבים, כפי שעולה גם מהחלטות של בתי משפט שבפניהם הובאו העצורים".
עמית סוקר את הפסיקה הענפה בנוגע לאיזון שבין זכות ההפגנה לבין זכויות אחרות ומזכיר, כי ניתן להגביל את הראשונה רק כאשר קיימת ודאות קרובה לפגיעה קשה בסדר הציבורי או בשלום הציבור. עוד אומר עמית, כי המדינה מסרה שנפתחו למעלה מ-400 תיקים נגד מפגינים, 90 נעצרו וארבעה הועמדו לדין, וכי - כפי שהבהירה מיארה - מערכת החוק אינה פועלת לפי "מכסות העמדה לדין". כאשר מדובר במפגינים, הכלל הוא העמדה לדין רק בנסיבות חריגות, תוך שמירה על אחידות ושוויון ומתן שיקול דעת לגורמים בשטח.
עמית מוסיף: "כל עוד ניתן להפעיל אמצעים 'רכים' יותר מאשר מעצר והגשת כתב אישום, ראוי כי אמצעים אלו יינקטו – עבור שמירה על
חופש הביטוי והזכות להפגין, שהן כאמור זכויות חוקתיות בעלות מעמד רם. לשם כך, יש להותיר בידי המשטרה וגורמי אכיפת החוק שבשטח שיקול דעת נקודתי להחליט כיצד לפעול בנסיבות כל מקרה ומקרה, בהתאם לצורך העולה מן השטח. מובן כי המשטרה אינה פטורה מביקורת, ועל הפרקליטות, היועצת ובתי המשפט לבחון בכל מקרה ומקרה המובא לפתחם אם חלילה נסתרה חזקת השיקולים המקצועיים, שאמורה להנחות את המשטרה בפעולתה.
"...בפני המפקדים בשטח יש שורה של נתונים ושיקולים שעליהם לבחון ולתכלל, כגון: מספר המשתתפים בהפגנה והיקף האירוע; האם ניתן להגיע להסדרים ולהידברות עם המפגינים או המארגנים או מובילי ההפגנה; האם יש תופעות של ונדליזם והשחתה של רכוש, מתקנים, מבנים, ניידות משטרה וכיו"ב; מידת ההפרעה והסכנה לסדר הציבורי; מידת הסכנה לגוף ולנפש למפגינים, לנוסעים, ולעוברי אורח; מידת האלימות של המפגינים כלפי השוטרים".
לבסוף מזכיר עמית את מתחם ההתערבות הצר של בג"ץ בהחלטות היועץ המשפטי, ואומר שווסרלאוף לא עמד בנטל הכבד של הוכחת אכיפה בררנית - במיוחד כאשר הוא משווה בין אירועי 2024 לבין אירועי 1993 ו-2015. הוא מסיים באומרו, כי העתירה היא "מצב הא-נומלי – שאינו מתיישב עם תהליכי העבודה המקובלים בדרג הממשלתי - שבו שר מגיש עתירה כנגד היועצת המשפטית לממשלה וכנגד 'מדיניות האכיפה' הכללית, או מצב שבו שר מגיש עתירה כנגד שר אחר בממשלה".