X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לוי. סגנון ישיר [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
2024-1937
דוד לוי, שר ולוחם חברתי, מת בגיל 86
דמותו של לוי הייתה מורכבת וצבעונית בפוליטיקה הישראלית הוא היה ידוע בהתבטאויותיו השנונות והביקורתיות, אך גם ברגישותו ובאנושיותו לוי היה ידוע בסגנונו הישיר והאותנטי, ונחשב לסמל של "ישראל השנייה"

השר לשעבר דוד לוי, דמות מרכזית בפוליטיקה משנות השישים עד תחילת שנות האלפיים, וחתן פרס ישראל למפעל חיים, הלך לעולמו (2.6.24) בביתו בבית שאן. בן 86 היה במותו. בשנה האחרונה סבל מבעיות של ספיקת לב וספיקת כליות, אך נותר צלול בדעתו.
לוי, יליד מרוקו (1937), עלה ארצה בשנת 1957 והחל את דרכו המקצועית כפועל בניין. בשנת 1969 נבחר לראשונה לכנסת מטעם גח"ל, ופתח בקריירה פוליטית ארוכה ומרשימה.
במהלך שנותיו הרבות בפוליטיקה הישראלית, מילא לוי שורה ארוכה של תפקידים בכירים: שר הקליטה, שר הבינוי והשיכון, שר החוץ וסגן ראש הממשלה. הוא נודע במיוחד במאבקיו למען צדק חברתי, שוויון הזדמנויות וזכויות השכבות החלשות.

לוי זכור גם בשל נאומיו הנלהבים והכריזמטיים, שנגעו בלבבות רבים והפכו לחלק בלתי נפרד מההיסטוריה הפוליטית של המדינה. דוגמה מובהקת לכך הוא "נאום הקופים" המפורסם, שבו הביע את מחאתו על אפליה עדתית.
גם יריביו הפוליטיים הכירו בכישוריו ובחריפותו הפוליטית. לוי היה אסטרטג מיומן ובעל יכולת ניתוח פוליטית מעמיקה, שהובילה אותו להישגים רבים לאורך הקריירה שלו.
לוי הותיר אחריו מורשת עשירה של עשייה חברתית ופוליטית, וזכור כאחת הדמויות הבולטות והמשפיעות בפוליטיקה הישראלית בעשורים האחרונים.
הוא הותיר אחריו אישה, רחל, 12 ילדים, נכדים ונינים.
  • נשיא המדינה, יצחק הרצוג: "סיפור חייו של דוד לוי, הנער שעלה ממרוקו הישר אל המעברה, ומשם פילס את דרכו אל עמדות ההנהגה הבכירות במדינה - הוא ביטוי מרשים למנהיגות חברתית אמיתית ומעוררת השראה, המשקפת את פניה היפים של הישראליות. אנו נפרדים היום בצער רב מלוחם חברתי במלוא רמ״ח איבריו, מי ששפתו העשירה והייחודית הייתה קול מובהק לעיירות הפיתוח ולפריפריה משך עשרות שנים - בכנסת, בהסתדרות ובממשלה. סגן ראש הממשלה, שר החוץ, וכמובן שר הבינוי והשיכון המיתולוגי שהוביל ביד רמה את פרויקט שיקום השכונות. דוד לוי, חתן פרס ישראל על תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה, ייזכר בקורותיה של ישראל כסמל של ממלכתיות ועשייה חברתית פורצת דרך אשר הותירו חותם אמיתי על החברה והמדינה. הייתה לי הזכות לעבוד איתו וללמוד מתבונתו וניסיונו".
  • ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני דואב עמוקות עם כל אזרחי ישראל על פטירתו של דוד לוי – משרת ציבור מסור במשך עשרות שנים. לא תמיד הסכמנו על הכל, אבל תמיד הערכתי את תודעת השליחות שלו".

תאריך:  02/06/2024   |   עודכן:  02/06/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דוד לוי, שר ולוחם חברתי, מת בגיל 86
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אדם משיכמו ומעלה.איש ישר ויקר
סתם אחד  |  2/06/24 22:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
אמנון ברקאי, סמנכ"ל ההפקה של חדשות 13, מצטרף לשורות הערוץ החדש    אלמוג בוקר: "בלעדיו, חדשות 13 זה כבר לא אותו הדבר"    מקורות המימון של i24NEWS מתחילים להתבהר, והם כוללים פיטורים בהוט ועליית מחירים ב-VOD
עידן יוסף
שר הביטחון בדיון מבצעי בפיקוד הדרום: ״אנחנו מקדמים חלופה שלטונית לחמאס שבמסגרתה נבודד אזורים, נוציא את אנשי החמאס ונכניס כוחות אחרים שיאפשרו שלטון אחר״
עידן יוסף
באזור קצרין נרשמו כ-15 שיגורי רקטות למרחבים לא מאוכלסים    שרפות שפרצו במוקדים שונים בעקבות הנפילות    שני הכטב״מים שחדרו לאזור עכו ונהריה לא יורטו, והתפוצצו בשטח לא מאוכלס    מטוסי קרב תקפו מחסן אמצעי לחימה של חיזבאללה וחיסלו מחבל
איציק וולף
תאגיד בבעלותה המלאה של החברה חתם על מזכר עקרונות מחייב למכירת הזכויות בקרקע שבארצות הברית    כ-100 מיליון שקל ישולמו במועד השלמת העסקה, תוך כחודש    היתרה תשולם בניירות ערך ובשטר חוב
עידן יוסף
למשרדי הממשלה אין נתונים על מספר כיתות הכוננות והיקף ההכשרה שלהן    דיווחים על אימונים חלקיים ומחסור בציוד מעלים חשש לגבי מוכנותן של הכיתות    חוסר התיאום בין צה"ל למשטרה פוגע ביעילותן    יש צורך דחוף ברפורמה שתגדיר את תפקידן וסמכויותיהן ותבטיח הכשרה ותקציב נאותים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il