X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חיים גליק, מאיר שפיגלר [צילום: יוסי וייס]
חברת החשמל ונת"ע חתמו על הסכם היסטורי להאצת הקמת המטרו
חברת נת"ע וחברת החשמל בשיתוף פעולה עם רשות המטרו במשרד התחבורה חתמו היום על הסכם היסטורי המקצר בחצי את זמני העתקת תשתית החשמל של מיזם המטרו עלות השלב הראשון מוערכת בכ-530 מיליון שקלים

הסכם שיתוף פעולה נחתם (5.6.24) בין חברת החשמל לנת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים). ההסכם נועד להאיץ את הקמת התשתית הנדרשת למיזם המטרו בגוש-דן. על ההסכם חתמו מנכ"ל נת"ע חיים גליק ומנכ"ל חברת החשמל מאיר שפיגלר, והוא מתווה דרך פעולה שתסייע בקיצור לוחות הזמנים והסרת חסמים בהעתקת תשתיות החשמל לאורך תוואי המטרו.
המטרו, מערכת הסעת המונים תת-קרקעית באורך של כ-150 ק"מ, הוא מיזם התשתית התחבורתי הגדול ביותר בישראל. ההסכם קובע כי חברת החשמל תקים יחידה ייעודית שתעסוק בהעתקת תשתיות החשמל ותכלול כ-134 עובדים מתחומי התכנון והביצוע. מטרת היחידה היא לעמוד בלוחות זמנים מחייבים ואף קצרים מהמקובל, על-מנת לקדם את המיזם במהירות.
במסגרת ההסכם, חברת החשמל תהיה אחראית על העתקת תשתיות החשמל, מציאת פתרונות להטמנת הרשת בקרקע, אספקת תשתית חשמל בתחנות המטרו וחיבור מכונות החפירה לרשת החשמל. עלות ההסכם מוערכת בכ-530 מיליון שקלם עבור השלב הראשון של המיזם.
ההסכם אושר על-ידי ועדת המכרזים העליונה בנת"ע ב-28 במאי 2024 ועל-ידי דירקטוריון חברת החשמל ב-30 במאי 2024. ההתקשרות מתואמת עם משרדי הממשלה הרלוונטיים ורשויות התשתית. עקרונות ההסכם עשויים לשמש את נת"ע גם בשלב השני של המיזם ובהארכת הקו האדום של הרכבת הקלה.
חיים גליק, מנכ"ל נת"ע: "אני שמח כי לאחר שיח פורה עם מנכ"ל חברת חשמל הגענו להסכמות שיקצרו את לוחות הזמנים של הקמת המטרו באופן משמעותי, עובדה השווה חיסכון של מיליארדי שקלים למשק. אני מבקש להודות למשרדי התחבורה והאוצר ולמנהלת המטרו על תמיכתם בקידום ההסכם".
מאיר שפיגלר, מנכ"ל חברת החשמל: "מדובר בהסכם היסטורי. חברת החשמל תרתם במלוא המרץ להשלים את עבודות התשתית הנדרשות להנעת רכבת המטרו, בלוחות זמנים שלא יעכבו את התקדמות שאר העבודות במיזם".
משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים: "ההסכם התקדימי שחתמנו ממחיש כיצד ניתן להגיע לשיתוף פעולה פרודוקטיבי והדוק בין חברות ממשלתיות לקידום מטרה לאומית חשובה של פיתוח תשתיות תחבורה מתקדמות תוך ייעול מערכות ותהליכי עבודה".

תאריך:  06/06/2024   |   עודכן:  06/06/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חברת החשמל ונת"ע חתמו על הסכם היסטורי להאצת הקמת המטרו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
מגלה כי רוב מצביעי הקואליציה תומכים במעצרים פוליטיים של מתנגדי הממשלה    רוב הציבור מתנגד למדיניות זו, אך בקרב דתיים וחרדים יש תמיכה משמעותית    תנועת "התאוררות" מזהירה מפני הפיכת המשטרה למיליציה פוליטית
יואב יצחק
"אני מודה לך על האמון שניתן בי", כתב ברק בהודעתו לראש הממשלה בנימין נתניהו    ראש הממשלה יצטרך למנות נציג אחר במקומו    הנשיא הרצוג ברך את ברק על תרומתו למדינה בתקופה כ"כ רגישה
עידן יוסף
הנשיא אמר כי ישראל מותקפת מדי יום ע"י זרועותיה של אירן בלבנון, תוך הפרה בוטה של כל ההסכמים וההחלטות הבינלאומיות והדגיש כי אין לבוא בטענות כאשר המצב ייצא משליטה
איציק וולף
רק 2.2 מיליון יצאו לחו"ל בחמשת החודשים הראשונים של השנה לעומת 3.56 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד    הירידה החדה מיוחסת להשפעות מלחמת חרבות ברזל    במאי לבדו נרשמה ירידה של 27.8% לעומת מאי 2023
עידן יוסף
החלטת הגינוי מציינת מאמצים בלתי פוסקים של אירן לחבל בעבודת הפיקוח של הסוכנות על מתקני הגרעין וכוללת איום ברור כלפי אירן שאם לא תשנה את דרכיה יינקטו כנגדה צעדים נוספים    שר החוץ כ"ץ: "ישראל תמשיך להציג בפני העולם את הפנים האמיתיות של אירן - אסור לנו לעצור כאן"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il