X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
סמוטריץ'. פקידים בכירים מחליטים בניגוד להחלטת ממשלה [צילום: אייל מרגולין/פלאש 90]
סמוטריץ' באצבע מאשימה לחשכ"ל: "פועל בחוסר סמכות"
שר האוצר תקף את החשב הכללי והממונה על התקציבים על החלטתם להוציא את חשבת האוצר מרשתות החינוך החרדיות לטענת סמוטריץ', החלטתם היא בניגוד להחלטת ממשלה קודמת ופקידים אינם מוסמכים לקבל החלטה הנוגדת החלטות ממשלה "החלטת הממשלה הקודמת אפשרה שמירה על אוטונומיה חינוכית ומניעת התערבות המדינה ברשתות החרדיות"
יהלי רוטנברג

יוגב גרדוס

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' במתקפה חריפה על החשב הכללי יהלי רוטנברג והממונה על התקציבים יוגב גרדוס, בעקבות החלטתם להוציא את חשבת האוצר מרשתות החינוך החרדיות. בהתבטאויות חסרות תקדים, סמוטריץ' האשים את רוטנברג ואת גרדוס כי הם פועלים "בחוסר סמכות" ובניגוד להחלטת ממשלה קודמת שקבעה כי חשב האוצר יהיה ברשתות אלה.
במכתב שכותרתו "בימים ההם אין מלך בישראל, איש הישר בעיניו יעשה", כתב שר האוצר: "בכל הכבוד, מישהו כאן התבלבל. חשב משרד האוצר מוצב ברשת מעיין החינוך התורני מכח החלטת ממשלה. הוצאת החשב מהרשתות, בוודאי ביחס לרשת מעיין החינוך התורני, אפשרית רק באמצעות החלטת ממשלה חדשה שתבטל את ההחלטה הקודמת, ואף פקיד, בכיר ככל שיהיה, אינו מוסמך לקבל החלטה הנוגדת החלטת ממשלה על דעת עצמו".
הוויכוח נסוב סביב החלטת רוטנברג להוציא את החשבת שושי שוורץ מרשתות החינוך העצמאי של אגודת ישראל ו"בני יוסף" של שס מה-1 ביולי, בעקבות חשש לאי סדרים כספיים. בתגובה, סמוטריץ' טען כי "לא ניתן להוציא את החשב מרשת אחת ולהותירו ברשת השנייה".
בציטוטים נוספים ממכתבו הנוקב, העלה סמוטריץ' טענות כי החלטת רוטנברג ממשיכה מדיניות ארוכת שנים, שבה הוחלט "לאפשר שמירה על אוטונומיה חינוכית ופדגוגית ומניעת התערבות המדינה בתכני הלימוד ברשתות - דרישה היסטורית של הציבור החרדי". הוא הוסיף כי "אפשר לאהוב את המדיניות הזו יותר או פחות, לחשוב שהיא נכונה יותר או פחות, אבל זו עדיין מדיניות ממשלתית שאין לפקידים סמכות לשנותה על דעת עצמם".
מנגד, ח"כ נעמה לזימי (העבודה) תקפה את סמוטריץ', וטענה כי "הניסיון הציני שלו להלך אימים על פקידי האוצר המבצעים את עבודתם כשומרי סף הוא מאפיוזי ומסוכן".

תאריך:  06/06/2024   |   עודכן:  06/06/2024
+האמריקנים ביקשו למנוע את פרישתו של גנץ מהממשלה
22:50 06/06/24  |  עידן יוסף

האמריקנים פנו לשר בני גנץ בימים האחרונים וניסו לבדוק את האפשרות לעכב או למנוע את פרישתו מהממשלה, בשל המגעים המתנהלים לעסקה חדשה. בארה"ב רואים בגנץ שותף קרוב לקידום מהלכיהם והביעו "דאגה" מפרישה שלו בעת הזו. לשכת גנץ סירבה להתייחס.
גנץ מתכנן לפרוש מהממשלה במוצאי שבת, בהתאם לתאריך היעד שהציב. בסביבתו מאשימים את ראש הממשלה נתניהו בכך שאפילו לא ניסה למנוע את פירוק ממשלת החרום (כאן חדשות).


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סמוטריץ' באצבע מאשימה לחשכ"ל: "פועל בחוסר סמכות"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 37
מירב ארד
סיעת עוצמה יהנודית הודיעה שלא תצביע עם הקואליציה עד לחשיפת טיוטת ההצעה הישראלית לעסקת החטופים    בהודעה נמסר: "לא מחויבים לעמדת הקואליציה בהצבעות בכנסת"
מירב ארד
התוכנית הורחבה לערים נוספות בצפון ובדרום ונוספו פיצויים לצימרים ומתחמי קמפינג    המענק יהיה במסלול הוצאה מזכה, שיפצה בגין הוצאות קבועות ושכר לעסקים עם פגיעה של למעלה מ-25% בהכנסות
איציק וולף
שרת התחבורה נשאלה על מחדלי ממשלת הימין והציגה את שיכון המפונים במלחמה במימון המדינה כ'דבר מדהים' שהממשלה עשתה למען האזרחים
מירב ארד
הממשלה קיבלה ציונים ממצעים-נמוכים בכול התחומים שנבדקו - ניהול המערכה בעזה ונגד החיזבאללה, טיפול במפונים, ניהול ההסברה החו"ל והקשר עם הממשל האמריקני
איציק וולף
אחרי שהנושא אושר בוועדת השרים להצטיידות, הוא צפוי לעבור לאישור ועדת החוץ והביטחון של הכנסת ולאישור ועדת הכספים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il