X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לא חלפו להן ולו מספר שעות מהשתלטות צה"ל על המשט של "ספינות השלום", והנה קמו להם "מנהיגי העדר בתקשורת" והחלו מקוננים על "הפאשלה הנוראה" של ממשלת ישראל וצה"ל שוב הוכח - התקשורת הישראלית מהווה גיס חמישי ומספקת חומרי תעמולה לאויבי ישראל
▪  ▪  ▪
התמונות הברורות: חלק מכלי הנשק שנמצאו על הספינה [צילום: דו"צ]

ההכפשה המקדשת את כל האמצעים
ירון דקל. מילים "יפות" [צילום: פלאש 90]

אינני מופתע מהתקשורת הישראלית, אינני מופתע מתקשורת בוגדנית זו. תקשורת המסנגרת מחד-גיסא על בוגדים כענת קם ואורי בלאו, אך מאידך-גיסא יוצאת בגינויים נגד מדינתה, וזאת על פעולה לגיטימית נחוצה ונדרשת מול טרוריסטים

ישנם רגעים בחיים בהם אתה אומר לעצמך: "אומנם אינני נביא אך אני יודע מה עתיד להתרחש". בלי להשתחצן, זו בדיוק המחשבה שעלתה בראשי בבוקרו של יום ב', לאחר היוודע התקרית עם מחבלי החמאס שהיו על הספינה.
ידעתי שרזי ברקאי יגנה את המבצע של צה"ל.
ידעתי שירון דקל, "המומחה לענייני ביטחון" ששירת בגל"צ, יציע "חלופות מבצעיות ויצירתיות" (איזה מילים יפות) ל"פעולה הכושלת של צה"ל".
ידעתי כי ענת דוידוב, יעל דן, אסתי פרז, קרן נויבך ושאר מסוממי העדר, יקשקשו ויטפטפו לנו במוח על "כישלון, מבוכה, מחדל, חוסר שיקול דעת, חוסר התחשבות בדעת הקהל העולמית", ודברי הבל נוספים.
ידעתי כי עיתונאים "פטריוטים" כנחום ברנע, שלום ירושלמי, סימה קדמון, עפר שלח, בן כספית וחבריהם הרבים יגנו וישמיצו את צה"ל, ממשלת ישראל ו"המדינה הקלגסית אשר פועלת ללא מחשבה וללא אלטרנטיבה מדינית".
ידעתי שיזמינו ח"כים כאחמד טיבי וטאלב אלסאנע לשטוח את "טענותיהם הלגיטימיות" במסגרת "חופש הביטוי" ויצר ההתאבדות המפעפע בתקשורת המזוכיסטית והבוגדנית שלנו.
ידעתי שיחלו במסע ראיונות עם "אנשי רוח" דוגמת עמוס עוז ודוד גרוסמן, אשר יוקיעו את "הפעולה הנפשעת של ישראל".
ידעתי שיזמינו ח"כים כשאול מופז (הידוע ב"רקורד המרשים" של הפקרת החייל הדרוזי מדחת יוסף בקבר יוסף לחסדי "הצדיקים" ג'יבריל רג'וב ומוחמד דחלאן) וגדעון עזרא (המציע לשחרר את "לוחם החופש" מרואן ברגותי כפי ששחררנו את "לוחם החופש" ראאד סלאח), והכל לשם המטרה המקודשת והיא - הכפשת ממשלת נתניהו (וזאת אף במחיר של נזק בינלאומי הנובע ישירות מהתנהלות התקשורת שלנו ה"מסבירה כל-כך יפה את מדיניות ישראל"...) ובלבד שניתן יהיה להשחיר את הממשלה הנבחרת. הרי המטרה של התקשורת הייתה ונשארה - הכפשת נתניהו והשחרת ממשלתו. ומטרה זו הרי מקדשת את כל האמצעים.
אוסיף ואומר כי כבר אינני מופתע מהתקשורת הישראלית, אינני מופתע מתקשורת בוגדנית זו. תקשורת המסנגרת מחד-גיסא על בוגדים כענת קם ואורי בלאו, אך מאידך-גיסא יוצאת בגינויים נגד מדינתה, וזאת על פעולה לגיטימית נחוצה ונדרשת מול טרוריסטים.
לפי ההיגיון העקום של התקשורת הבוגדנית שלנו, מבצעים כאנטבה, אביב נעורים, סבנה, הרג המחבלים במעלות והרג "לוחמי החופש" של קו 300 הינם "כישלון, מחדל וחוסר שיקול דעת". והרי איך העזנו לחדור למדינה זרה כאוגנדה ולשחרר את החטופים הישראלים מאנטבה? האם לא חשבנו על ההשלכות ועל הגינוי הבינלאומי? והאם לא עדיף היה לקיים מו"מ עם אידי אמין וממשלתו "הנאורה והדמוקרטית"? איך העזו אם כן חיילינו להגן על עצמם ולחסל את "פעילי השלום" של "המשט ההומניטרי"? אנחנו הרי צריכים להצטדק ולהתנצל בפני העולם הצבוע על כי "העזנו ברוב חוצפתנו להגן על חוקינו, גבולות מדינתנו וחיינו".
העולם, כידוע, היה מאוד מרוצה לו היינו "שומרים על איפוק" כפי שעשינו 8-7 שנים כאשר "הסכמנו לחטוף בנאורות המתבקשת את פרצי הזעם של חמאס בדמות קסאמים מתפוצצים". יהודים, כידוע, מותר רק להרוג, ליהודים מותר להישחט, אך אסור להם בתכלית האיסור להתגונן. זו המנטרה של העולם האנטישמי והצבוע. אותנו זה לא מפתיע, שהרי ידוע כי המדובר באנטישמיות ותו לא. אך כאשר הדברים הללו נשמעים בתקשורת שלנו, עם צלילי התנצלות, גמגום והתרפסות של "מועצת יהודי גטו" - הדבר בהחלט מדאיג. זה מדאיג וחולני, כאשר מחד-גיסא גינו בתקשורת הישראלית את דני איילון על "טקס הזובור" שעשה לשגריר הטורקי (ועשה בצדק), אך מאידך-גיסא התנצלו ומתנצלים "מסוממי העדר" על כך ש"ברוב חוצפתנו" פעלנו להגן על גבולות המדינה. זה מדאיג וחולני, כאשר שמחו "מסוממי העדר" על הזובור שעשה חוסיין אובמה לנתניהו, אך מאידך-גיסא כעסו והתנצלו והתרפסו בפני האמריקנים על כך שאנשי נתניהו "העזו לומר" שנתניהו ניצח טקטית את חוסיין אובמה.
המזוכיזם וההלקאה העצמית שיש בתקשורת הישראלית אכן מדאיגים. ותודו שאם הדברים לא היו כה עצובים, היינו קרוב לוודאי פשוט מתפקעים מצחוק.

השאלות שהתקשורת הישראלית נמנעת לשאול

מי פתח במתקפה? חיילינו שקראו דרך המגאפון כלפי משתתפי המשט שיצאו בטוב, או שמא "פעילי השלום" אשר ניסו לבצע לינץ' בחיילינו באמצעות גרזנים, אלות ברזל, סכינים וכל הבא ליד?

היינו מצפים כי בניגוד לכלי התקשורת הזרים, תחל התקשורת שלנו במסע הסברה לאומי וציוני כמתבקש מכל כלי תקשורת נורמלי במדינה שפויה. אלא שמסתבר כי בתקשורת הישראלית יש ממש "שמחה לאיד" נוכח הניגוח כלפי מדינת ישראל מצד העולם הצבוע. מפתיע? לא ממש. אילו הייתה במדינת ישראל תקשורת שפויה, בריאה ונורמלית, היא הייתה שואלת את משמיצינו בעולם את השאלות הבאות:
  • מדוע אתם מגנים את מדינת ישראל בעוד היא מנסה לשמור על גבולה הימי נגד הברחות אמל"ח?
  • היכן היו הגינויים שלכם בזמן שמדינת ישראל הותקפה במשך 8-7 שנים על-ידי קסאמים וגראדים?
  • היכן היו הגינויים שלכם כלפי חמאס אשר מחזיק כבר ארבע שנים חייל ישראלי בתנאים לא אנושיים?
  • היכן הדרישה שלכם כלפי חמאס שיתיר לצלב האדום לבקר את גלעד שליט?
  • מה הייתם עושים לו ארגונים אנרכיסטיים היו מפירים את חוקי מדינתכם ומנסים בכוח להיכנס דרך הגבול וללא בדיקה?
  • לאירופים: מדוע אתם נכנעים לאיסלאם הקיצוני בעוד אתם עצמכם סובלים ממנו?
  • לטורקים: מה עשיתם לארמנים? מה עשיתם לכורדים? כיצד אתם מטיפים לנו מוסר בעוד אתם גירשתם בצורה ברוטאלית יוונים מצפון קפריסין? ובכלל, מי עזר לכם כה רבות בכל רעידות האדמה שקרו במדינתכם?
  • לרוסים: מה עשיתם לגיאורגים ולצ'צ'נים אשר איימו עליכם?
  • לאמריקנים: מה עשיתם בזמן משבר הטילים ב-1962? האם הטלתם מצור ימי על קובה?
  • לטוענים בדבר עוצר על עזה: יצאנו מעזה וקיבלנו קסאמים, גראדים והתחמשות שבעקבותיה נאלצנו לצאת למבצע "חומת מגן", מה קיבלנו מכם? דוח גולדסטון צבוע מאדם צבוע! כעת, לאחר שאנחנו מעבירים לעזה סחורות, חשמל, דלק וכספים, והכל דרך היבשה - אתם באים ומארגנים את המשט הפרובוקטיבי בכדי להכפיש, לבזות ולהשמיץ את מדינת ישראל.
  • היכן הייתם כאשר הפלשתינים הכריזו חרם גזעני על סחורות ישראליות? (חרם הפוגע גם בפועלים פלשתינים)
  • מדינת ישראל שולחת חיילים כ"ברווזים במטווח" עם כדורי צבע בנשקים, וזאת במטרה לשמור על הומאניות וצלם אנוש, וזאת מול מאות פורעים עם גרזנים, אלות ברזל, סכינים, קלשונים ונשק חם, ולמרות זאת אתם מגנים אותנו.
  • תראו את הסרט המצולם ותאמרו נא לנו: מי פתח במתקפה? חיילינו שקראו דרך המגאפון כלפי משתתפי המשט שיצאו בטוב, או שמא "פעילי השלום" אשר ניסו לבצע לינץ' בחיילינו באמצעות גרזנים, אלות ברזל, סכינים וכל הבא ליד?
  • במבצע "חומת מגן" הופקרו 13 חיילי מילואים בג'נין לאחר ששר הביטחון דאז, בנימין (פואד) בן-אליעזר לא רצה לפגוע ב"חפים מפשע". שילמנו מחיר יקר של חיי אדם תמורת התייפיפות נפש כלפי העולם. האם היה עלינו לגרום לכך שיבוצע לינץ' בחיילינו בכדי שתמחאו לנו כפיים? אישית, אנחנו מעדיפים לחיות ולא להיות הקורבנות! הקמנו מדינה בכדי להפסיק ולהיות הקורבן. הקמנו מדינה בכדי שנוכל לדאוג לעצמנו באופן עצמאי ומבלי שנצטרך לשים את גורלנו ומבטחנו בידי זרים.
אילו הייתה במדינת ישראל תקשורת נורמלית, ודאי הייתה שואלת זאת. אך למרבה הצער, ישנה כאן תקשורת המהווה גיס חמישי למדינת ישראל, תקשורת הסובלת ממחלת נפש ושמה "מזוכיזם והלקאה עצמית".
אינני בא בטענות לתקשורת העולמית. טענותיי הן כלפי הגיס החמישי היושב בתוכנו ומגן על דרישותיו של העולם הצבוע. בזמנו, הגיס החמישי היה מורכב מערבים-ישראלים, כיום הוא מורכב בעיקר מיהודים בעלי נשמה ערבית. לצפות מתקשורת זו הסברה חיובית של ישראל בעולם? הצחקתם את "קומיסרי התקשורת הנאורים".

כיצד מתנהלת התקשורת בדמוקרטיות במצבי מלחמה

רבותיי, אין, ואני חוזר - אין שום מדינה בעולם בה מתנהלת התקשורת בהפקרות כה מוחלטת כמו ההפקרות בה מתנהלת התקשורת הישראלית! האם ייתכן מצב בו רוסיה תרשה לאויביה הצ'צ'נים להתארח באולפני הטלוויזיה והרדיו שלה ולהציג את משנתם הרצחנית? בוודאי שלא. האם ייתכן מצב בו ארה"ב תרשה לאויביה מאל-קאעידה להתארח באולפני הטלוויזיה של cnn, רשת fox ורשתות אחרות בטלוויזיה וברדיו ולהציג את משנתם הרצחנית? בוודאי שלא. בכל הנוגע למדינות הללו ולמדינות דמוקרטיות אחרות, הגבול ברור - יש חופש ביטוי וחופש הבעת דעה, אך כאשר נוגעים הדברים לענייני בטחון המדינה, הקווים ברורים ואין חוצים אותם.
האם ייתכן בארה"ב ובמדינות דמוקרטיות אחרות מצב בו חיילת לשעבר ועיתונאי יגנבו מסמכים מסווגים ולא ייעצרו וייענשו על כך? כמובן שלא, ולראיה - ג'ונתן פולארד ואישים אחרים המרצים עונשי מאסר על פעילות נגד המדינה. האם ייתכן כי עיתונאים אשר יחתמו על עצומה התומכת בגונבי המסמכים יישארו בתפקידם? בוודאי שלא.
הנמשל ברור: רק במדינת ישראל ישנה תקשורת מופקרת הפועלת במודע נגד מדינתה ולא נענשת על כך. תקשורת המתנהלת בשיטות דיקטטוריות. תקשורת, שלמרות שמעולם לא נבחרה על-ידי הציבור, כופה את דעת המיעוט השמאלני על רוב הציבור שאינו מסכים עם דרך זו. שמנהיגי הימין יתעוררו ויבצעו שינויים נדרשים בתקשורת הישראלית? הצחקתם את "הקומיסרים הנאורים בתקשורת".

מה קורה במדינות אחרות

למה לנו ללכת רחוק, ניקח כדוגמה את טורקיה. טורקיה, אותה מדינה צבועה, אשר ברוב חוצפתה מטיפה לנו מוסר, ביצעה לפני כ-35 שנה גירוש של יוונים מצפון קפריסין, גירוש ברוטאלי ואכזר, אשר במהלכו נלקחו מאותם יוונים כל הנכסים שהיו ברשותם. אותם יוונים הגישו תביעה לפרלמנט האירופי בשטרסבורג להשיב להם את אדמתם והנכסים שנלקחו מהם. ןמה פסק בית המשפט במקרה קפריסין?
בית המשפט פסק כי לאחר 35 שנים העניין כבר לא אקטואלי ואי-אפשר לשנות את המציאות לאחר שנים כה רבות. אותו הדבר בכל הנוגע לגרמניה, שלא תובעת ולא תעז לתבוע חזרה את שטחיה שהפסידה במלחמת העולם השנייה, ולא תעז לתבוע את שיבת "הפליטים הגרמנים" לשטחים אלו. הנמשל ברור?
רק בנוגע למדינת ישראל, הידועה ב"גודל שטחיה" וב"חוסר המשמעות האסטרטגית" שיש לשטחים אלו - הצביעות חוגגת. רק מדינת ישראל היא זו הנתבעת על-ידי העולם האנטישמי והצבוע לשלם את המחיר!
במשבר הטילים עם קובה מנעה ארה"ב כניסת אמל"ח לחופי קובה. במשבר עם קוריאה הצפונית, "האו"ם הנאור" הטיל מצור ימי על המדינה הסוררת. ושוב אזכיר את הטורקים ואת יחסם המחפיר לספינת המעפילים "סטרומה", אשר עגנה בחופי איסטנבול ובסופו של דבר הופגזה על-ידי הטורקים עצמם. ידוע גם "היחס ההומני" מצד טורקיה לכורדים ולארמנים. ומה בנוגע לאיי פוקלנד? האם הבריטים נתבעים להחזיר לארגנטינה את האיים? ומה בנוגע לגיברלטר? האם הבריטים חושבים לתת את האי הנמצא בשטח הספרדי לספרד? ומה בנוגע לרוסיה המסרבת לתת שטחים ליפן? ואין גבולות בין המדינות, אין לחימה של אחת בשנייה, ובכל זאת אין ולו רמז כי האחת תוותר על שטח למדינה האחרת. רק מדינת ישראל יוצאת דופן.

סיכום: רצון העם נותר טפל

נאמר כבר בעבר "מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו". למרבה הצער, משפט זה מסכם את הכל. אויבינו אינם רק האויבים מבחוץ. הגיס החמישי שבתקשורת הישראלית הוא האויב היושב בתוכנו ואוכל בנו כל חלקה טובה. רק תראו באיזו חדווה הם מגנים ומבזים את מדינתם. רק תראו באיזו התרפסות ונמיכות קומה הם מראיינים את שונאינו ומשמיצינו.
כמשלם אגרה, אני מצפה מתחנה ציבורית ליושרה ולהגינות מינימלית. לא ייתכן מצב בו בתקשורת הממלכתית יבזו ראש ממשלה נבחר כאשר הוא בא מהימין, וישמחו כאשר משפילים אותו בבית הלבן (ולא אמור לשנות לאיזו מפלגה הוא משתייך); ומאידך-גיסא יזדעזעו כאשר המדינה "מעזה" להגיב על השמצות אנטישמיות, על הפרה של חוקיה ועל פשיטה פיראטית על גבולותיה הימיים; וזאת במקום לגבות ולהבין את הסיבה לכל העניין. במקום זאת, הם בוחרים להתעסק ב"זובור" כביכול שעשה דני איילון לשגריר הטורקי, ב"פעולה הכושלת" של השייטת, "במצבנו המדיני הקשה בעולם". אך מאידך-גיסא יתרפסו בפני הנשיא האמריקני, השגריר הטורקי או הנשיא המצרי. זו פשוט צביעות, ולכן זו לא תקשורת הוגנת.
קשה להתעלם מכך כאשר מנהג מגונה זה חוזר על עצמו בצורה קבועה, ומה לעשות - גם בצורה סלקטיבית. זה מעורר תהיות בקרב הציבור לגבי האינטרסים הזרים הקשורים בכך, ולכן הציבור מאשים, ובצדק, את התקשורת באיפה ואיפה.
יכולה להיות ביקורת, אך עליה להיות ביקורת פטריוטית ולא ביקורת שמזיקה למדינה. חוץ מזה, רצוי גם להעביר ביקורת נגדית על צדיקים כגון מצרים "ידידתנו" ויחסה לישראל, על הטורקים ויחסם הצבוע כלפי ישראל, וכן... גם על חוסיין אובמה - הם לא קדושים.
לצערי, אינני אופטימי. מנהיגי הימין מוגי לב ואינם מיישמים את רצון העם. למרבה הביזיון, במדינתנו, רצונן של קבוצות לא-נבחרות כבג"צ והתקשורת, קודם לרצונו של העם אשר בחר במנהיגיו על-פי משנה מסוימת. כנראה שבג"צ והתקשורת הטילו וטו על רצון הבוחרים, ומנהיגי הימין מבצעים את דבר בג"צ והתקשורת כאילו שכחו לשם מה נבחרו.

תאריך:  02/06/2010   |   עודכן:  03/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מלחמה בטרור - לא בביה"ס של התקשורת הישראלית
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
כבר מזמן אמרתי, לנו, אזרחי
רפאל1  |  3/06/10 11:20
2
מאמר מעולה
חשדנית  |  3/06/10 12:21
3
התשקורת עוד מאשימה את ההסברה
אסיר ציון בציון  |  3/06/10 12:21
 
- אומר לך מה לדעתי ניתן לעשות:
רפאל1  |  3/06/10 15:10
4
שהתקשורת הישראלית תישא באחריות
קטיה  |  3/06/10 22:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
צניעות ומעשיות - אלו שתי התכונות העיקריות שנצמדו לשמו של לובה אליאב ז"ל    דברים לזכרו הטוב
ישראל רוזן
אני מצפה לנשים פעילות ציבור השומרות תורה ומצוות ומתגאות בכך
גד גזית
ראש הממשלה נזעק חזרה לישראל, בעקבות התוצאות הבינלאומיות עקב "הסתבכות" אירוע עצירת המשט לעזה    כדי שההזדעקות הזאת תהיה מוצדקת ואפקטיבית, מצופה מראש ממשלתנו שינהג, לפחות עכשיו, בתבונה מדינית ופוליטית
מוטי פלד
איני טוען שהתקשורת אינה צריכה לבקר ולחשוף ליקויים, נהפוך הוא זו חובת התקשורת, אבל גם לזה יש גבול, התקשורת היא קודם כל ישראלית (הפתעה!! זו אינה קללה), ולטעמי התקשורת חייבת גם לעזור בהסברה
חסן גדוע אלהוזייל
הפועל תל אביב והעומדים בראשה תופסים את הספורט ככלי חינוכי שדרכו החניך נחשף לתכנים ונושאים רלוונטיים למעגלי חייו, וכדרך לתמיכה ולקידום ההישגים הלימודיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il