X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אות הנשיא להתנדבות" לשנת תשפ"ד [צילום: אתר בית הנשיא]
מקבלי אות הנשיא להתנדבות לשנת תשפ"ד - בסימן ה-7.10
השנה, בעקבות אירועי שבעה באוקטובר והמלחמה שפרצה בעקבותיה, הוחלט כי האות יוענק ל-20 יחידים, עמותות, עסקים או קבוצות שגילו רוח התנדבות מרשימה ופעלו לחיזוק חוסנו של העורף הישראלי בשגרה ובחירום. כמו-כן, הוחלט להעניק אות ייחודי לחמ״לים אזרחיים שפעלו לטובת אזרחיות ואזרחי ישראל במגוון תחומים עם תחילת הלחימה

נשיא המדינה יצחק הרצוג הודיע הבוקר (יום ג', 11.6.24) על מקבלי "אות הנשיא להתנדבות" לשנת תשפ"ד.
השנה, בעקבות אירועי שבעה באוקטובר והמלחמה שפרצה בעקבותיה, הוחלט כי האות יוענק ליחידים, עמותות, עסקים או קבוצות שגילו רוח התנדבות מרשימה ופעלו לחיזוק חוסנו של העורף הישראלי בשגרה ובחירום. כמו-כן, עקב ההירתמות האזרחית המפעימה בשבועות הראשונים למלחמה, הוחלט להעניק אות ייחודי לחמ"לים אזרחיים שפעלו לטובת אזרחיות ואזרחי ישראל במגוון תחומים עם תחילת הלחימה.
המלצות על מקבלי האותות התקבלו מן הציבור כולו והזוכים נבחרו בהמלצתה של וועדה מייעצת שמונתה על-ידי נשיא המדינה ומורכבת מאנשי ציבור וחברה. בראש הוועדה, עומדת עו"ד איילת נחמיאס ורבין.
אות הנשיא להתנדבות יצוין השנה זו השנה ה-50, כאשר המיזם החל בשנת 1974, ונוסד בתקופתו של הנשיא הרביעי למדינת ישראל, פרופסור אפרים קציר ז"ל לאחר מלחמת יום הכיפורים. המיזם מתקיים בשיתוף פעולה של בית הנשיא והמועצה הישראלית להתנדבות. השנה באופן מיוחד נקבעה קטגוריה של חמ"לים אשר נרתמו לסייע במערכה ותרמו לה תרומה משמעותית עם תחילת הלחימה, החמ"לים יחלקו במשותף את האות הייחודי שיוענק תחת קטגוריה זו.
הנשיא ורעייתו התקשרו למקבלי ומקבלות האותות שנבחרו ובישרו להם על זכייתם באות, ונענו בהתרגשות רבה.
תחילה, נשיא המדינה בישר לנציג החמ״ל החרדי, שי גראוכר על זכייתם באות הנשיא להתנדבות ואמר: ״שמחתי לקבל את המלצת הוועדה לאות הנשיא להתנדבות, ולבחור בכם - אין ספק שפועלכם מעיד כי אתם בהחלט ראויים לכך״. בתגובה שי הנרגש סיפר כי זוהי סגירת מעגל עם ציון פטירת אביו דדי גראוכר ז״ל השנה, וכי בדיוק שב מניחום אבלים של משפחה שכולה של חלל צה"ל וכבר בדרכו לפגוש שלוש אלמנות צה"ל אותן הוא מלווה במהלך המלחמה: ״אני מאוד מרוגש, השנה הזו לא פשוטה עבורנו כמדינה וגם עבורי באופן אישי, נתת לי כוח להמשיך בדרך הזו״.
עוד שוחח נשיא המדינה עם הזוכה סמי אלקרינאוי ואמר: ״הוועדה אשר בחנה את המועמדות והמועמדים לאות הנשיא להתנדבות המליצה לבחור בך, אתה עושה מלאכת קודש אמיתית״. סמי אשר התרגש למשמע הבשורה ואמר: ״אני אוהב את המדינה שלי ואת העם שלנו, מה שקורה כאן כואב וקשה מאוד, אבל אני אמשיך לפעול בשביל עתיד טוב יותר עבור כולנו.״
רעיית נשיא המדינה בישרה גם היא את הבשורה המרגשת לחלק מהזוכים. בין היתר שוחחה עם יהלומה זכות מאופקים: ״הוועדה לאות נשיא המדינה להתנדבות המליצה לבחור בך מבין מועמדות ומועמדים רבים, הפעילות שאת מובילה היא התגלמות היופי של החברה הישראלית״. בתגובה אמרה יהלומה בהתרגשות: ״תמיד פעלתי מתוך המחשבה שאני עושה הכל למען הדורות הבאים, זו זכות גדולה שמלווה בהתרגשות עצומה. אני מודה לכם שבחרתם בי לקבל את האות״.
רעיית הנשיא שוחחה בנוסף עם שיר נוסצקי ממובילות החמ״ל היהודי-ערבי המשותף ואמרה: ״אני שמחה לבשר לך שנבחרתם לקבלת אות הנשיא להתנדבות, היו הרבה מתמודדים בשנה המורכבת הזו, אבל הוועדה ראתה לנכון להמליץ עליכם, בזכות פעילותכם, המשדרת אחווה ושלום״. שיר שיתפה את רעיית הנשיא ואמרה: ״אני זוכרת את הביקור המרגש של הנשיא ושלך בחמ״ל שלנו - זה היה יום משמעותי עבור המתנדבות והמתנדבים, ואנו שמחים ומודים על ההכרה וההוקרה״.
ואלה מקבלי ומקבלות אות הנשיא להתנדבות לשנת תשפ"ד:

בקטגוריית אישים:

  • ואחיד אלהוזייל – ואחיד, הוא איש ציבור בדואי מהנגב, תושב רהט, סגן אלוף במילואים, הקים לאחר 7 באוקטובר חמ״ל מיוחד לציבור הבדואי ורתם מתנדבים רבים לסיוע למשפחות הנרצחים בחברה הבדואית. עוד סייע לאתר נעדרים, ואסף מידע רב ששימש גם את מטה החטופים. הקים את פורום "הנפגעים והגיבורים בחברה הבדואית". לפני המלחמה תרם לקידום המרקם החברתי היהודי – ערבי בכך שקיים הרצאות על החברה הבדואית, סייע לעמותות, ולחיילים משוחררים.
  • סמי אלקרינאוי – סמי, איש ציבור בדואי מהנגב, תושב מצפה רמון, בעלים של בתי מלון ברחבי הנגב, פתח בשבעה באוקטובר ואילך את בתי המלון שלו לרווחה ללא עלות למפונים מהעוטף ומהצפון, כבר מהיום הראשון של המלחמה. סמי לא חשב פעמיים ועשה זאת ותרם רבות למפונים ללא תמורה. במשך שבועות רבים שהו אצלו אזרחים מפונים מכל הארץ כשהוא דואג לכל מחסורם וללא גמול.
  • פלאח אמל – תושבת הכפר הדרוזי כסרא סמיע שבצפון, מתנדבת במד״א. פלאח לוקחת חלק בכיתת הכוננות בכפר ובמערך הרפואי, מתנדבת בעמותת הכפר – ׳עמותת בלדי׳ ומתנדבת ביחידת סער במועצה המקומית. בנוסף, כאשת הוראה היא מקדמת תוכניות ויוזמות חינוך בבתי ספר באזור.
  • סולומון ביטון – תושב באר שבע ונכה צה"ל שאיבד את מאור עיניו במהלך שירותו הצבאי. סולומון מתנדב מזה שנים למען אוכלוסיות שונות בעלות צרכים מיוחדים, חיילי צה"ל וחולי סרטן במחלקה האונקולוגית בבי"ח סורוקה, זאת לצד ייסוד "סיירת המעסים" אשר מעניקה עיסויים בהתנדבות לחיילים שיוצאים להתרעננות משדה הקרב.
  • דפנה בסטר סיגל – יו"ר עמותת ידידי בית החולים לבריאות הנפש גהה, פועלת להעלאת המודעות לתחום בריאות הנפש, ולמטופלים המאושפזים בתחום הפסיכיאטריה בישראל. דפנה יזמה קמפיין עם אומנים ומובילי דעה לשינוי הסטיגמה בנושא, מגייסת כספים למען רווחת המטופלים בגהה ומקדמת תוכניות טיפול ייחודיות ופורצות דרך הדורשות משאבים שאינם מתוקצבים. דפנה מקדמת באופן משמעותי את חשיבות הטיפול בבריאות הנפש בייחוד בתקופה זו.
  • יהלומה זכות – יהלומה, תושבת אופקים, הקימה את מרכז החוסן הקהילתי באופקים ובמשך שנים פעלה רבות בעיר, מתנדבת ויוזמת. הפעילה קבוצת מתנדבים בעיר ודאגה להכשרתם בידע והשכלה כלליים לצד עידוד לאקטיביזם חברתי. בנוסף, מפעילה מגוון תוכניות ביניהן- חגיגת בר מצווה לנערים מיעוטי יכולת, תוכניות לימוד בעיר המקנות נקודות זכות באקדמיה, חיבור בין קשישים לנערים, שימור המסורת של הקהילות המקומיות דרך לימוד ושירה של פיוטים, ועוד. ב-7 באוקטובר בתיאום עם גורמי המקצוע, פתחה מרכז חוסן למתן טיפולים נפשיים לתושבי העיר.
  • זוהר חוברה – חובש בכיר, מתנדב כנהג אמבולנס ותושב קיבוץ סופה. ב-7 באוקטובר פעל למען תושבי הקיבוץ וטיפל בפצועים תוך סיכון רב, כל זאת במקביל לנפילת בנו עידו, חבר כיתת הכוננות, שנהרג בזרועותיו. זוהר פעל למען חיזוק הקשר בין המתנדבים של מד״א במועצה אזורית אשכול, ולמען שיפור היכולות המקצועיות של קבוצת החובשים. גם לאחר נפילת בנו, הוא המשיך להתנדב בתחנת מד״א.
  • חיים עוטר – מתנדב בעיר רמלה מעל ל-30 שנה בבית תמחוי שהקים ועומד בראשו. מאז 7 באוקטובר הוא מתנדב במחנה שורה במשמרות ארוכות בכל הכרוך במלאכת זיהוי הגופות. חיים מתנדב בחברת קדישא וזק"א, והתנדב במשימות שונות בעוטף תחת אש. בין היתר נכנס לחוף זיקים עם כוחות הביטחון כדי לטפל בפצועים ובפינוי הרוגים.

בקטגוריית ארגונים ועמותות:

  • ׳אלון ואלה׳ – עמותה הפועלת בליווי, תמיכה וסיוע לנזקקים ואוכלוסיות מוחלשות. מתנדבים בתחומים שונים כמו שיפוץ בתי חיילים בודדים, רכישה וחלוקה של סלי מזון, הפעלת סיירת לדרי רחוב, שיפור סביבת חיים להוסטלים, סיוע לקשישים ושורדי שואה ועוד. במלחמה הפעילו חמ״ל לסיוע לתושבי העוטף, חיילי צה״ל ואזרחים.
  • ׳הגל שלי׳ – עמותה המעניקה הזדמנות לנוער במצבי סיכון, אוכלוסיות מיוחדות ומתמודדי טראומה להשתקם באמצעות תוכניות ייחודיות המשתמשות בגלישת גלים ככלי טיפולי וחינוכי. התוכנית של העמותה רב שלבית – הבוגרים, הופכים בעצמם למדריכי גלישה ומדריכים חינוכיים מוסמכים. במלחמה, העמותה יזמה, פיתחה, והוציאה לפועל מיד תוכנית חירום להתערבות בטראומה "כלים מהגלים". כיום, התוכנית מופעלת בכמה יישובים במרכזיים ימיים בפריסה ארצית, זאת לצד קבוצות ייעודיות לשורדי מסיבת הנובה.
  • ׳השומר החדש׳ – עמותה שמאמינה בחשיבות הקשר היסטורי בין אדם לאדמתו, קהילה ואדמתה. מקדמת עצמאות מזון ושגשוג לחקלאות בישראל. התנועה פועלת מצפון לדרום ומפעילה תוכניות ברצף בני רחב ובמגוון אוכלוסיות פעלה בהיקף עצום במלחמה. מפגישה אלפי מתנדבים בחוויה משמעותית של חיבור לאדמה ברוח של ערבות הדדית ואהבת הארץ. החל מ7 באוקטובר הפעיל הארגון את חמ"ל השומר החדש לסיוע לחקלאות וגייסו למעלה מ-17,000 מתנדבים מכל חלקי החברה בישראל שסייעו להקים פנימייה לתלמידי העוטף בעין גדי וחיזקו את תחושת הביטחון האישי בחברה החרדית באמצעות הקמת משמר העם.
  • נשים אתיופיות מעצימות – עמותה הפועלת לשילוב נשים מהקהילה האתיופית בעמדות מפתח בחברה הישראלית ושיפור מעמדן למען חיזוק הקהילה, החוסן הכלכלי והלכידות השוויונית בחברה הישראלית, גם על-ידי העצמה, בנייה וחיזוק הזהות והשורשים של קהילת הנשים האתיופיות בישראל. קידום הנשים תוך עידוד להשכלה גבוהה, פיתוח הכשרות וקורסים, מינוף פתיחת עסקים לנשים בקהילה וייעוץ לעצמאות כלכלית וטיפול במיצוי זכויות. בתקופת המלחמה, הקימו קו פניות מותאם תרבות לנשים החוות חרדות וטראומה, בנו סדנאות חוסן קבוצתיות וגייסו אנשים בקהילה להכנת אוכל לחיילים ומשפחות מפונים.
  • רוח נשית – עמותה המסייעת לנשים נפגעות אלימות למצוא תעסוקה ולבסס עצמאות כלכלית כדי שיוכלו להיחלץ ממצבי עוני וסיכון. פועלת לקידום עצמאות כלכלית לנשים נפגעות אלימות פיזית, מינית, רגשית וכלכלית ופועלת לשינוי חברתי. בעקבות המלחמה, הגדילה העמותה את הליווי הפרטני לנשים שנפגעו ויצרה קבוצות תמיכה בהיקף ניכר.

קטגוריית החמ״לים הייחודית שפעלו עם תחילת המלחמה

  • החמ״ל האזרחי הירושלמי – החמ״ל הוקם ביום הראשון של מלחמת חרבות ברזל על-ידי מגוון ארגונים חברתיים ירושלמים שחברו יחד על-מנת לסייע לצרכים השונים של העורף והחזית בתחומים רבים – ביגוד למפונים, שינוע וגיוס ציוד, שמרטפות לילדים, ניקוי מקלטים, חינוך ותרבות, סיוע נרחב למשפחות שלוקחות חלק במערך המילואים ועוד.
  • החמ״ל האזרחי – כבר בימים הראשונים למלחמה התארגן החמ״ל האזרחי, מיסודה של אחים ואחיות לישראל, בהתנדבות מלאה וגייס מתנדבות ומתנדבים לסיוע בכל צורך של התושבים והחיילים שעלה מאז 7 באוקטובר:, איסוף ושינוע ציוד, חיבור בין מפונים למשפחות מארחות, סיוע באיתור הנעדרים, גיוס תרומות לתושבי העוטף, תמיכה נפשית, והיו בקשר רציף עם הרשויות המקומיות בשטח לצורך סיפוק מענה מיידי לצרכים שעלו מן הציבור. ראשי הרשויות אף המליצו על מועמדותם לאות. פעילות החמ"ל נעשתה בהיקף עצום, בכל הארץ עם עשרות אלפי מתנדבים ובזמן שיא.
  • חמ"ל המילואים של אפרת דאום – אפרת, הקימה לבדה אתר המרכז בתי עסק של אנשי מילואים, במטרה לקדם אותם ולסייע בקשיים שונים שהעלו בתי העסק. דרך האתר ניתן לחפש עסקים בתחומים שונים ולסייע לעסקים בבעלות מילואימניקים. האתר משמש גם כתפוצה להודעות חשובות לבתי העסק שמסייעות להם למול הביורוקרטיה. האתר של אפרת סייע לרבים, והצליח להגיע לאלפים ששכרו שירותים מספקים ישראלים בכלל ושל משרתי מילואים בפרט.
  • החמ״ל החרדי – הוקם על-ידי עמותת "כלל ישראל חסד ורחמים", שנוסדה על-ידי ידידי הקרן בארה״ב ובתפוצות, למען נפגעי פעולות האיבה ובני משפחותיהם. עם פרוץ המלחמה, גייסה העמותה בשיתוף קרן הגיבורים הנופלים, בהובלת שי גראוכר, מאות מתנדבים לעבודה וסיוע בדרום הארץ, לעזרה לחיילים, למשפחות המפונים, משפחות הפצועים ומשפחות החטופים. נוסף לזאת העמותה הקימה מתחמי ריענון לחיילים ואספקת ציוד למשפחות מפונים שפעלו 24/7.
  • החמ״ל היהודי הערבי המשותף – החמ"ל הוקם על-ידי ערבים ויהודים יחדיו והתמקד בהגשת סיוע הומניטרי, אספקת חבילות מזון למשפחות יהודיות וערביות בדרום שנפגעו מהטבח, ויצירת פלטפורמה להדהוד מסר שותפות הגורל שבין יהודים וערבים בישראל מיד אחרי 7 באוקטובר. ושיתוף פעולה יהודי-ערבי גייסו עשרות מתנדבות ומתנדבים, יהודים וערבים, ארזו חבילות מזון וציוד נוסף עבור מאות משפחות מעוטף עזה וישובים נוספים בנגב, ומשפחות מהחברה הבדואית והכפרים הבלתי מוכרים בנגב.
  • החמ"ל של דורון אלבז ועמותת "100 אחוז אהבת חינם לכוחות הביטחון" – דורון, נכה צה"ל ממבצע "חומת מגן", ומנכ״ל העמותה, הקים תחנת ריענון לכוחות הביטחון עוד בימי מבצע צוק איתן, גייס משאבים רבים למען כוחות הביטחון, וגייס מתנדבים רבים נוספים. בתחנת הריענון הקים בנוסף מתחם של מקומות למקלחת ולינה, כאשר תחנת הריענון מהווה גם מקום של מפגש משפחות עם הלוחמים. אלפי לוחמים, בסדיר ובמילואים, נהנו משירותיו מדי יום ביומו.
  • החמ"ל של טל הובר – כחלק מהחובה ומהמאמץ להביא את סיפורי החטופים למודעות עולמית, הקימה טל מיד לאחר 7 באוקטובר חמ"ל בו הובילה מאמץ ייחודי ועיצבה את מודעות החטופים שהופצו ברחבי העולם. העיצוב של טל הפך לשם דבר עולמי במיתוג הקמפיין בכל העולם. בכל מודעה ישנה תמונה של החטוף יחד עם הכיתוב "Bring him home now". טל פעלה להנגיש את מצוקת המשפחות והחטופים, כך שכל אדם יוכל לקחת בו חלק על-ידי הדפסה עצמאית של הפוסטרים והדבקתם בסביבתו לצורך העלאת המודעות. טל המשיכה להיות זמינה במשך חודשים ארוכים, 24 שעות ביממה, בעידכון הכרזות ויצירת כרזות חדשים וביצעה במהירות וברגישות כל שינוי שביקשו המשפחות.

תאריך:  11/06/2024   |   עודכן:  11/06/2024
+ההיסטוריה קוראת לך, יואב
19:38 11/06/24  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

"תפסת מחסה מאחורי הסלע מאש האויב, האש עזה, עיני הלוחמים נעוצות בעורפך, אתה קם ומסתער בראשם על עמדת האויב או נשאר לשכב בתקווה שמישהו אחר ייקח את המשימה על עצמו?

גלנט. עלה ממעמקי הים [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+גלנט: חייבים את כולם והגיוס חייב לבוא מכל שכבות הציבור
18:29 11/06/24  |  איציק וולף

שר הביטחון, יואב גלנט, שהיה היחיד מבין חברי הקואליציה שהצביע אמש נגד החלת רציפות על חוק ההשתמטות מגיוס, שב היום על הקריאה לגייס את כל שכבות הציבור בישראל.
"אנחנו צריכים את כולם וכל אחד. הגיוס צריך לבוא מכל שכבות הציבור וכולם צריכים לקחת חלק מרכזי בתוך העשיה. אנחנו נשענים על היכולות של הלוחמים ועל הגיבוי של בני המשפחות. היום אתם בצבא ומחר האחים שלכם יצטרכו להתגייס, ולפני כן אלה היו ההורים שלכם. זו המציאות ואנחנו חייבים כל אחד על-מנת להגן על עצמנו במדינה הזאת", אמר במפגש עם לוחמים מיחידת יהל"ם.

+גורם מדיני בכיר: המתווה שאושר במועצת הביטחון מאפשר לעמוד על התנאים שהציבה לסיום המלחמה
14:59 11/06/24  |  איציק וולף

גורם מדיני ישראלי התייחס להחלטה שהתקבלה במועצת הביטחון של האו"ם בקריאה להפסקת אש בין ישראל לחמאס ואמר כי המתווה שהוצג מאפשר לישראל לעמוד על התנאים שהציבה לסיום המלחמה.
"ישראל לא תסיים את המלחמה לפני השגת כל יעדיה - חיסול היכולות הצבאיות והשלטוניות של חמאס, השבת כל החטופים ווידוא שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל. המתווה שהוצג מאפשר לישראל לעמוד על תנאים אלה, והיא אכן תעשה זאת", אמר.

נתניהו וביידן. גורם מדיני ברך על המתווה האמריקני [צילום: AP]
+בלינקן: נתניהו אישר מחויבותו לעסקת שחרור חטופים והפסקת אש
14:00 11/06/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

שר החוץ האמריקני נפגש בישראל עם משפחות חטופים ואמר כי ההצבעה אמש במועצת הביטחון מדברת בעד עצמה וכי תגובת חמאס להחלטה במועצת הביטחון היא "סימן מעורר תקווה", כלשונו

נתניהו ובלינקן. לחץ אמריקני על ישראל לקבלת העסקה [צילום: חיים צח/לע״מ]
+הושלם מבצע לסיכול טרור בחטיבת הבקעה והעמקים
12:40 11/06/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

בתום המבצע במרחב "פרעה" שבחטיבת הבקעה והעמקים: צה"ל ושב"כ איתרו והשמידו מעבדה לייצור מטענים בה היו יותר מ-80 מטענים וחביות נפץ, חיסלו מחבל ופגעו בנוספים

[צילום: דובר צה"ל]
+ביקורת פודקאסטים - רוח מערבית
12:34 11/06/24  |  עומר מואב   |   לרשימה המלאה

הירסי עלי מציגה תמונת מראה לתפיסת העולם הילדותית של הפרוגרסיבים תומכי האיסלאם הקיצוני - אם ישראל היא "הרע" אז החמאס הוא "הטוב"

מציאות מורכבת [צילום: חאלד עלי/פלאש 90]
+מזכיר המדינה בלינקן נפגש עם קרובי חטופים בתל אביב
12:32 11/06/24  |  מירב ארד

מזכיר המדינה בלינקן נפגש עם קרובי חטופים בתל אביב: "אנחנו עובדים למען שחרורם בכל יום, תשמרו על האמונה"

+החטא ועונשו
12:13 11/06/24  |  רון בריימן   |   לרשימה המלאה

תזכורת לבני גנץ: מצב החירום עדיין קיים, ואף מחמיר  ▪  מכתבי ההתפטרות של שרי המחנה הממלכתי צפויים להיכנס לתוקף רק למחרת חג השבועות  ▪  אם כך, עדיין לא מאוחר מדי לנתניהו ולגנץ - ולא רק להם - למצוא דרך להמשכת השותפות בממשלת החירום

גנץ. מה סדר העדיפות שלו? [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+לפיד נפגש עם בלינקן: לא נעצור עד שתהיה עסקה
11:08 11/06/24  |  מירב ארד

ראש האופוזיציה לפיד נפגש עם מזכיר המדינה האמריקני בלינקן.. לפיד כתב ברשת X: "נפגשתי הבוקר עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן. אנחנו צריכים לעשות עסקה. עד שכולם לא יחזרו לא נדע מנוחה, המדינה הזאת לא תנום ולא תשקוט. אף אחד מאיתנו לא ינום ולא ישקוט ולא נעצור עד שתהיה עסקה".

+דובר צה"ל: זוהו 50 שיגורים לעבר מרכז רמת הגולן
11:06 11/06/24  |  מירב ארד

דובר צה"ל מעדכן (יום ג') בהמשך להתרעות שהופעלו בצפון הארץ לפני זמן קצר, זוהו כ-50 שיגורים שחצו משטח לבנון למרחב מרכז רמת הגולן. לוחמי ההגנה האווירית יירטו מספר שיגורים, היתר נפלו בשטח פתוח, אין נפגעים

+צה"ל: ההתרעה שהופעלה במרחב חיפה - זיהוי שווא
10:52 11/06/24  |  מירב ארד

צה"ל מעדכן (יום ג', 11.6.24) בהמשך להתרעה שהופעלה במרחב חיפה לפני זמן קצר, ככל הנראה מדובר בזיהוי שווא. האירוע בבדיקה. ההתרעה על ירי רקטות וטילים הופעלה בעקבות שיגור מיירט ומחשש לנפילת שברי יירוט

+גנץ בפגישה עם בלינקן: לארה״ב תפקיד מרכזי בהסרת האיום של חיזבאללה על הגבול הצפוני
10:50 11/06/24  |  מירב ארד

גנץ לאחר פגישתו עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן: "הדגשתי את החשיבות, במיוחד בימים אלו, של הפעלת מירב הלחץ על המתווכות כדי להביא את הסכמת החמאס למתווה החטופים שהציעה ישראל. הוספתי כי אתמוך בכל מתווה אחראי שיביא להשבת החטופים, גם מחוץ לממשלה".
גנץ הוסיף: "ציינתי עוד בפני המזכיר, כי לארה״ב יחד עם הקהילה הבינלאומית כולה, תפקיד מרכזי בהסרת האיום שמציב חיזבאללה על הגבול הצפוני, והדגשתי שאם העולם לא יצליח לעשות זאת - מדינת ישראל לא תהסס לפעול בנחישות כדי להגן על תושבי הצפון ולאפשר את חזרתם לביתם בביטחון".

+החליל מכה לפניהם: שבועות
10:41 11/06/24  |  דרור אידר   |   לרשימה המלאה

חג הקציר ומועד הבאת הביכורים במקרא הוא גם חג מתן התורה, הבשורה המוסרית ששינתה את העולם  ▪  כיצד תיארו חכמינו את הבאת הביכורים בזמנם, ושלוש הערות אקטואליות לעשרת הדיברות

מעמד השיא [צילום: ג'ון גמבריל/AP]
+ההודעות של סינוואר: "ישראל נמצאת איפה שרצינו"
10:35 11/06/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

וול סטריט ג'ורנל פרסם ציטוטים מהודעות ששלח מנהיג ארגון הטרור ברצועה בחודשים האחרונים לעמיתיו  ▪  על מתקפת הפתע ב-7.10 כתב: "הדברים יצאו משליטה"

סינוואר. ההרוגים בעזה הם קורבנות נחוצים [צילום: ג'ון מינצ'ילו/AP]
+הלחימה ברפיח נמשכת: כלי טיס חיסל צלף של חמאס
09:50 11/06/24  |  מירב ארד

לוחמי אוגדה 162 ממשיכים לפעול ברפיח. במהלך היממה האחרונה לוחמי חטיבת גבעתי חיסלו חוליות מחבלים חמושים בהתקלויות מטווח קצר, לצד איתור אמש"ט במספר פשיטות ממוקדות במרחב.
כלי טיס, בהכוונת חטיבת האש 215, חיסל צלף של ארגון הטרור חמאס אשר היווה איום על הכוחות בשטח.
כוחות אוגדה 99 ממשיכים לפעול במרכז הרצועה. כחלק מתקיפות שבוצעו במרחב, כלי טיס של חיל האוויר בהכוונת הכוחות תקף חוליית מחבלים שהיוותה איום על הכוחות בשטח.
במהלך היממה האחרונה, כלי טיס ומטוסי קרב של חיל האוויר תקפו והשמידו כ-35 מטרות טרור ברחבי הרצועה. בין המטרות שהותקפו, מבנים צבאיים, מחסני אמל"ח, אתרי שיגור, עמדות תצפית, חוליות מחבלים, ותשתיות צבאיות נוספות.

+יסורי גנץ הבוגר
09:48 11/06/24  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

רק ההיסטוריונים יקבעו בעתיד - וגם אז תהיה מחלוקת - מה היה נכון ממה, אך הפור נפל ומבחינה רגשית הוא בוודאי עונה על ציפיותיי

גנץ. התלבטות קשה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+המוצא - בעסקה
09:34 11/06/24  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה

חלק הארי של החטופים מוחזקים כנראה בבונקרים תת-קרקעיים ובמנהרות מתחת לאדמה  ▪  אני מביע חרדה וחשש, שמעתה מנת ייסורי הגוף והנפש של החטופים רק יתעצמו, כי החמאס יקפיד על תנאי חיים קשים כדי להדק את ההבטחה עליהם

תעודת עניות כחברה [צילום: חטופים]
+המדכדכים בשירות האויבים
09:12 11/06/24  |  עמנואל בן סבו   |   לרשימה המלאה

כשברוב המוחלט של האולפנים מציירים תמונה של צבא חלש, כישלון מוחלט, תבוסה מוחלטת, ייאוש, רפיסות ודיכאון, משפשפים הלוחמים, בהם הקצינים הבכירים, בפלנלית את עיניהם, מכניסים חוטר לאוזניהם ולא מאמינים לעוצמת הרוח הרעה הנושבת מהמדוכדכים היושבים באולפנים

רוח גדולה [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+מסע הסברה של דימוי ישראל השפויה
08:55 11/06/24  |  צבי גיל   |   לרשימה המלאה

במציאות הזאת אף שהמערכה בפנים היא קשה וסיזיפית, בחוץ היא תהיה יעילה יותר שכן הבן-גבירים והסמוטריצ'ים אף שהם מצויים בכול מקום אינם קובעים את סדר היום כפי שאלה קובעים אצלנו

מתי אתה מסביר? [צילום: קין צ'ונג/AP]
+הותר לפרסום: 4 לוחמי צה"ל נהרגו בקרב בדרום רצועת עזה
08:27 11/06/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

סמל אלמוג שלום, סמל יאיר לוין, סמ"ר איתן קרלסברון ורס"ן טל פשבילסקי נהרגו בעת השתלטות על מבנה ברפיח  ▪  באירוע נפצעו באורח קשה קצין בסיירת גבעתי וארבעה לוחמים בהכשרה בסיירת גבעתי. כמו-כן, לוחם נוסף נפצע באורח בינוני

ארבעת הלוחמים שנפלו ברפיח [צילום: דובר צה"ל]
+דובר צה"ל: יורטה מטרה אווירית חשודה מול חופי חיפה

08:01 11/06/24  |  מירב ארד

דובר צה"ל עדכן (יום ב') כי לוחמי ההגנה האווירית יירטו בשעה האחרונה, מטרה אווירית חשודה שזוהתה בשמי הים מול חופי חיפה, לא הופעלו התרעות על חדירת כלי טיס עוין על פי מדיניות. אין נפגעים ולא נגרם נזק.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מקבלי אות הנשיא להתנדבות לשנת תשפ"ד - בסימן ה-7.10
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
איתן קלינסקי
חלק הארי של החטופים מוחזקים כנראה בבונקרים תת-קרקעיים ובמנהרות מתחת לאדמה    אני מביע חרדה וחשש, שמעתה מנת ייסורי הגוף והנפש של החטופים רק יתעצמו, כי החמאס יקפיד על תנאי חיים קשים כדי להדק את ההבטחה עליהם
עמנואל בן סבו
כשברוב המוחלט של האולפנים מציירים תמונה של צבא חלש, כישלון מוחלט, תבוסה מוחלטת, ייאוש, רפיסות ודיכאון, משפשפים הלוחמים, בהם הקצינים הבכירים, בפלנלית את עיניהם, מכניסים חוטר לאוזניהם ולא מאמינים לעוצמת הרוח הרעה הנושבת מהמדוכדכים היושבים באולפנים
צבי גיל
במציאות הזאת אף שהמערכה בפנים היא קשה וסיזיפית, בחוץ היא תהיה יעילה יותר שכן הבן-גבירים והסמוטריצ'ים אף שהם מצויים בכול מקום אינם קובעים את סדר היום כפי שאלה קובעים אצלנו
מירב ארד
סמל אלמוג שלום, סמל יאיר לוין, סמ"ר איתן קרלסברון ורס"ן טל פשבילסקי נהרגו בעת השתלטות על מבנה ברפיח    באירוע נפצעו באורח קשה קצין בסיירת גבעתי וארבעה לוחמים בהכשרה בסיירת גבעתי. כמו-כן, לוחם נוסף נפצע באורח בינוני
עידן יוסף
ברגעי החילוץ של שלומי, אנדריי ואלמוג מרצועת עזה במבצע ארנון ניתן לראות כי תחילה אמרו הלוחמים שנכנסו לחדר: "עברית, עברית, איפה כולם?"    אלמוג ואנדריי התחבקו זה עם זה ואף הרימו ידיים מהפחד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il